Když dojde trpělivost…

I když to už proběhlo všemi weby, možná jste to minuli: Starostovi Vilniusu Arturasi Zuokasovi došla trpělivost s auty parkujícími ilegálně na vyznačených cyklopruzích, pořídil tedy staršího „medvěda“, zapůjčil si obrněný transportér a sehrál před kamerami tuto scénku:

Tolerance úřadů k nezákonnému parkování aut jsou příznakem nezvládnuté, mylné nebo neexistující dopravní politiky měst a států. Česká republika v tom jede také: čerstvá novela silničního zákona vyjmula ilegální parkování a používání vyhrazených pruhů z bodovaných přestupků. Důvodová zpráva to vysvětluje takto:

Návrh zrušuje ty položky bodového hodnocení, (…) jejich(ž) přímý vliv na bezpečnost silničního provozu nespadá do stejné intenzity závažnosti jako u položek bodového hodnocení, jež byly v příloze zákona ponechány.

Dokud se budou zákonodárci domnívat, že blokování cyklopruhů a zneužívání smíšených pruhů nemá přímý vliv na bezpečnost cyklistů, budeme si po každém objíždění auta stojícího v cyklopruhu moci akorát tak představovat, jak by bylo krásné, kdybychom měli po ruce jeden takový obrněný transportér, jakým disponuje pan Zuokas z litevské metropole.

Související články: Parkéři (srpen 2010), Locked Parking (červenec 2010).

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře - uzamčeny

  1. Taky mne překvapilo, že to co ohrožuje ostatní z bodovaných přestupků odstranili a některé věci naopak nechali. Myslím, že stále zůstaly body za pásy, ale nejsou body za menší překročení rychlosti. špatné parkování apd.

  2. jedině, že by byli přesvědčeni, že cyklopruhy nikdo nepoužívá a jsou k ničemu (což si, mám pocit, mnoho řidičů skutečně myslí) a v tom případě jim nedošlo, že ač se špatné parkování na první pohled může zdát „nedůležité a neškodné“, tak tomu tak není :(

  3. Já si myslím, že je to také tím, že se tím myslí všechny vyhrazené pruhy, a to nejen pro cyklisty, ale taky např. pro autobusy, kterých je taky hodně. Možná si pod pojmem vyhrazený pruh pánové představili právě ten pro autobusy – a jízda v něm skutečně není nijak nebezpečná, narozdíl od těch cyklopruhů. A tak se na cyklisty zase zapomnělo.

  4. Mám vlčí mlhu, nebo se tam skutečně píše ZRUŠUJE?!

    Jinak – marno mluvit, fakt.

  5. Lei: Zrušuje je zcela běžný úřední obrat. Proč se to tak používá netuším, ale je to tak.

  6. Zdůrazňuje se tím dokonavost a jednorázovost děje. V zákonech a vůbec právních dokumentech se to běžně používá, zřejmě v domnění, že je to výstižnější než „ruší se“.

Další z rubriky

Cykloobousměrkový zázrak v Petrovicích 5

07. 10. - Martin - Inspirace
Na přelomu let 2016 a 2017 došlo v malé čtvrti na jihovýchodě Prahy k něčemu,..více

Deset let s Šeříkovou ulicí 3

Od vzniku stránek Prahou na kole v roce 2008 jsme Šeříkovou ulici komentovali snad třicetkrát...více

Evropský týden mobility v Praze 26

Jako každý rok i letos čeká Prahu v druhé polovině září Evropský týden mobility (ETM)...více

Lucemburk podruhé – Praha budoucnosti? 3

V minulém článku o cyklistické infrastruktuře v Lucemburku jsem představil dvě nejchytlavější infrastrukturní stavby: lávku..více

Co nového v Lucemburku? 10

Lucemburk je město spojené s Prahou nejen historickými kořeny (slepý král Jan Lucemburský bývá také..více

Duo cyklodílen na Štvanici :)

Na pražském ostrově Štvanice v objektu klubu Fuchs 2 se zabydlely dvě cyklodílny. Jednak projekt..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru