Nový gerilový sjezd z cyklostezky v Hloubětíně

Václav Kříž

Cenou nechvalně proslulá cyklostezka A26 Rokytka z Vysočan do Hloubětína má od svého otevření před dvěma lety velký nedostatek. Stezce vedené po náspu chybí sjezdy do okolních ulic. A to především na Poděbradskou. Pruh hladkého asfaltu se po překonání této ulice lávkou stáčí o 180 stupňů zpět, a proto je napojení pro pokračování v přímém směru podstatné. Dosud tu byla možnost použít schodiště, což je oficiálně značená varianta. Nebo si zajet 300 metrů a použít chodníček na parkoviště ulice Nademlejnské.

Nyní můžeme díky skupině Cyklogang používat novou zpevněnou rampu. Umožňuje lepší pěší napojení na tramvaj a sjetí na Poděbradskou bez schodů. Stavba není investicí města, ale bohulibým projektem skupiny nadšenců.  Zároveň projektem, který řeší dosavadní nepochopitelný stav. Jako bočnice rampy se využily i zbylé pražce, před cyklostezkou tudy totiž vedla vlečka. Místo se nachází severně od ulice Poděbradské u vjezdu do cementárny. Podél náspu sem vede asfaltová komunikace. Násep má v místě výšku jen tři metry. Již dříve zde byla pěšinka, nově je značně vylepšená.

Rampa, foto Cyklogang

Stavitelé, kteří zůstávají v anonymitě, se chystají místo doplnit směrovými cedulemi a dále vylepšovat, což můžete dělat také. Zároveň vzkazují ostatním: „Pár věcí se občas dá dělat i svépomocí. Nebojte se vzít krumpáč, když se vám ten současný stav nelíbí.“ Na rampě sami pracovali ve velkém vedru s přestávkami sedm hodin. Podílelo se jich pět. Což, jednou by bylo dobré dožít se dne, kdy podobné zásahy nebudou vůbec potřeba.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: realizace

Komentáře - uzamčeny

  1. Bravo! Vypadá to, že se časem dočkáme v jakés takés podobě všech variant o kterých byla řeč.

    Ještě zde ale chybí zmínka o poslední z možností jak do Hloubětína odbočit, byť trochu skryté a méně civilizované. Je to druhá větev bývalé vlečky, kolem tramvajové vozovny a do Mochovské ulice (resp. v tomto směru kvůli jednosměrkám některé ze souběžných), kde je mnohem méně ztracených spádů, chodníkových úseků, i větší klid mimo hlavní tahy. Už jsem si skoro říkal, že by neškodilo tuhle odbočku proznačit nějakými šipkami, i pro ty co neví kudy.

  2. Ještě mě napadlo zde nadhodit téma sjezdu do ul. U Elektry – tam se sice v době otevření stezky v pohodě jezdilo přes rohy sousedních pozemků, dnes je ovšem strana blíže k centru zabraná staveništěm (a už i zastavěná), a i na straně opačné se objevují hromady hlíny, stavební technika, a je tam teď i poutač na prodej bytů v tom místě. Sjezd zjevně nevydrží. Opodál (bohužel směrem z centra) je ale ještě jakási rampa do ul. Modrého (zhruba křižovatka s Hany Maškové, podklad zdejší mapy ještě nové ulice nemá), která byla při stavbě stezky nahrubo založena (opěrné zdi z baleného kameniva), ale nebyla dokončena (zřejmě další z nedodělků této „luxusní“ stavby). Dnes to místo ovšem vypadá víceméně už sjízdně (byť trochu krkolomně), a já si lámu hlavu zda jde o další gerilový sjezd, nebo zda je to tam jen vyježděné stávajícím terénem.

  3. Mate pravdu, jde take o gerilovy pocin. Sjezd z milionove cyklostezky do ulice Modreho byl postaven vlastnimi silami lidi co bydli v projektu Zahrady nad Rokytkou na podzim 2010.

  4. U cesty přes vozovnu pozor na psy. Někde poblíž tam táboří bezdomovci a občas se tam něco nepřátelsky naladěného potuluje. A ve sjezdu do ul. U Elektry (toho směrem od centra) je pěkný bordel – onehdy jsem tam prorazil obě duše naráz.
    Stejně pořád docela rád jezdím „po staré“, tj. spodem podél Rokytky z Vysočan až do Hloubětína. Zvlášť za hezkého odpoledne. Je tam totiž řádově míň bruslařů:-)

  5. Helou,ví někdo,proč „chcíply“ webové stránky Praha cyklistická na webu magistrátu?Kam zmizel správce tohoto webu?Snad od května tam neproběhla nějaká aktualizace.

  6. Vráťa by ti to řekl přesněji, ale nová povolební komise byla (je) paralyzovaná vnitřními rozpory a byla tam snaha nahradit současný web informačně chudší verzí v portálu praha.eu. Dokonce si matně vzpomínám, že to tam chvíli bylo přesměrované a pak se to vrátilo.

  7. Já bych řekl, že tam není také živo protože není o ničem moc psát. Ne vážně co se za tento rok změnilo ? Skoro nic.

  8. Squish: Vím přinejmenším o cyklopruzích ve Zborovské a cyklostezce v Papírenské o kterých na stránkách Praha cyklistická nebyly články.

  9. Od listopadu 2010 do května 2011 cyklokomise oficiálně neexistovala. V novém složení je komise skutečně výrazně méně aktivní. Web dělal na koleně jeden z členů cyklokomise, víceméně stejným způsobem, jako tady vzniká Prahou na kole. Za nové situace se nedivím, že se v tom nehodlá aktivně angažovat, dokud se to nějak nestabilizuje. A do toho přišel nový web (ale to ne jen na KCD, ale rovnou na celý magistrát), který to v podstatě jen uzavřel.

    Na druhou stranu, pokud vím, pracuje se na novém, kvalitnějším překlopení webu Praha cyklistická na stránky Praha.eu, až tam bude všechno správně, tak web patrně zase trochu obživne.

Další z rubriky

Florenc má nové přechody i cyklopruhy 8

02. 12. - Martin - Zprávy
Tento listopad došlo k rekonstrukci světelné křižovatky ulic Ke Štvanici a Křižíkova mezi autobusovým nádražím..více

Smíchov má přes kilometr nových cyklopruhů. Kdy přibudou další? 16

25. 11. - Martin - Zprávy
Praha 5 získala v listopadu 2019 nové ochranné pruhy pro cyklisty. Přibližně 1300 metrů jich..více

Cykloboxy na Praze 10 skončily 18

Příběh cykloboxů pro individuální uschování kol v desáté městské části se po dvou letech provozu..více

Patočkova: ochranné cyklopruhy u střešovické vozovny 10

Na rozhraní ulic Patočkova a Milady Horákové u zastávek tramvají Vozovna Střešovice vznikly na konci..více

Cyklomagistrála na Hlávkově mostě? Zatím jen apel na řidiče 31

Zhruba třicet lidí se ve čtvrtek 26. září účastnilo happeningu „Otevíračka cyklomagistrály“ pořádaného kolektivem Bike..více

Cyklostojany ve vozovce 2

Cyklostojany umisťované ve vozovce. V jiných městech a zemích běžná praxe, v Praze po dlouhou..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

  • a-b-c: Když řídí autopilot

    Když to tu tak čtu budu za vyvrhela ale: Automatizace řízení není špatně. Naopak je to žádoucí stav.…

  • Tonda: Když řídí autopilot

    OK, na chodníku, který je bez pochyb chodníkem bych asi nezvonil a počkal až se udělá místo.…

  • Osamělý vlk: Když řídí autopilot

    Holt automatické chování při řízení je svině. Já jsem se naučil netlačit na pilu, ale radši počkat, on se ten…

webdesign by 2046
↑ nahoru