Nová stezka mezi Modřany a Bráníkem

Mezi Modřany a Bráníkem již lidé začali využívat novou stezku na páteřní trase A2. Pás asfaltu ve směru do centra navazuje na již existující část vedenou podél Vltavy k restauraci Port 62. Nový úsek pokračuje v délce zhruba 1,2 kilometru podél golfového hřiště a přístavní laguny. Končí u ulice Lodnická, kde přímo navazuje na starší část stezky. Pás asfaltu je příjemně široký, což pomůže především za hustého provozu při pěkném počasí. Na stezce musí být místo pro všechny.

Minulostí je tedy jízda ve slabém provozu aut ulicí Vltavanů. Ta je ale stále k dispozici. Část lidí tudy zřejmě dále bude jezdit ve snaze vyhnout se živému provozu na stezce. Ti, kteří přijedou autem třeba na brusle na nové parkoviště u restaurace Port 62, se nebudou motat na stejné ulici spolu s davy bruslařů, chodců a cyklistů. Pravobřežní trasa je nejvíce využívaným cyklistickým tahem ve městě, zvlášť z Podolí do Komořan. Nový úsek stezky přispěje k většímu využití A2. Spolu s budoucí stezkou ze Zbraslavi na Jarov také způsobí problémy na úzké stezce podél modřanského nádraží. Ta byla postavena před necelými pěti lety a je náležitě vytížena. I tady se naplnilo úsloví Postavte to a oni přijdou.

Stezky v okolí Modřan postupně rostly a počet lidí, co je využíval, narůstal. Stejně tak se stalo ve Vysočanech či na Ladronce. Investice do míst, kde Pražané projevili zájem, je vhodná a vítaná. Další podobné stezky by pomohly rozdělit nápor pěších a lidí na kole či bruslích rovnoměrně do více částí Prahy. A kdyby se tyto z velké části rekreační systémy vzájemně propojily do jedné sítě v centru města, z cyklodopravy v Praze by se stala normální záležitost.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: realizace

Další z rubriky

Florenc má nové přechody i cyklopruhy 8

02. 12. - Martin - Zprávy
Tento listopad došlo k rekonstrukci světelné křižovatky ulic Ke Štvanici a Křižíkova mezi autobusovým nádražím..více

Smíchov má přes kilometr nových cyklopruhů. Kdy přibudou další? 16

25. 11. - Martin - Zprávy
Praha 5 získala v listopadu 2019 nové ochranné pruhy pro cyklisty. Přibližně 1300 metrů jich..více

Cykloboxy na Praze 10 skončily 18

Příběh cykloboxů pro individuální uschování kol v desáté městské části se po dvou letech provozu..více

Patočkova: ochranné cyklopruhy u střešovické vozovny 10

Na rozhraní ulic Patočkova a Milady Horákové u zastávek tramvají Vozovna Střešovice vznikly na konci..více

Cyklomagistrála na Hlávkově mostě? Zatím jen apel na řidiče 31

Zhruba třicet lidí se ve čtvrtek 26. září účastnilo happeningu „Otevíračka cyklomagistrály“ pořádaného kolektivem Bike..více

Cyklostojany ve vozovce 2

Cyklostojany umisťované ve vozovce. V jiných městech a zemích běžná praxe, v Praze po dlouhou..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

  • a-b-c: Když řídí autopilot

    Když to tu tak čtu budu za vyvrhela ale: Automatizace řízení není špatně. Naopak je to žádoucí stav.…

  • Tonda: Když řídí autopilot

    OK, na chodníku, který je bez pochyb chodníkem bych asi nezvonil a počkal až se udělá místo.…

  • Osamělý vlk: Když řídí autopilot

    Holt automatické chování při řízení je svině. Já jsem se naučil netlačit na pilu, ale radši počkat, on se ten…

webdesign by 2046
↑ nahoru