Nová stezka mezi Modřany a Bráníkem

Publikováno: 19. března. 2012, 1 min. čtení
Aktualizováno: 16. ledna. 2021
Publikováno: 19. března. 2012, 1 min. čtení
Aktualizováno: 16. ledna. 2021

Mezi Modřany a Bráníkem již lidé začali využívat novou stezku na páteřní trase A2. Pás asfaltu ve směru do centra navazuje na již existující část vedenou podél Vltavy k restauraci Port 62. Nový úsek pokračuje v délce zhruba 1,2 kilometru podél golfového hřiště a přístavní laguny. Končí u ulice Lodnická, kde přímo navazuje na starší část stezky. Pás asfaltu je příjemně široký, což pomůže především za hustého provozu při pěkném počasí. Na stezce musí být místo pro všechny.

Minulostí je tedy jízda ve slabém provozu aut ulicí Vltavanů. Ta je ale stále k dispozici. Část lidí tudy zřejmě dále bude jezdit ve snaze vyhnout se živému provozu na stezce. Ti, kteří přijedou autem třeba na brusle na nové parkoviště u restaurace Port 62, se nebudou motat na stejné ulici spolu s davy bruslařů, chodců a cyklistů. Pravobřežní trasa je nejvíce využívaným cyklistickým tahem ve městě, zvlášť z Podolí do Komořan. Nový úsek stezky přispěje k většímu využití A2. Spolu s budoucí stezkou ze Zbraslavi na Jarov také způsobí problémy na úzké stezce podél modřanského nádraží. Ta byla postavena před necelými pěti lety a je náležitě vytížena. I tady se naplnilo úsloví Postavte to a oni přijdou.

Stezky v okolí Modřan postupně rostly a počet lidí, co je využíval, narůstal. Stejně tak se stalo ve Vysočanech či na Ladronce. Investice do míst, kde Pražané projevili zájem, je vhodná a vítaná. Další podobné stezky by pomohly rozdělit nápor pěších a lidí na kole či bruslích rovnoměrně do více částí Prahy. A kdyby se tyto z velké části rekreační systémy vzájemně propojily do jedné sítě v centru města, z cyklodopravy v Praze by se stala normální záležitost.

Vratislav Filler
Zakladatel mapy a webu Prahou na kole, předchůdců tohoto magazínu. Zaměřuje se analyticky na cyklistickou infrastrukturu, především v Praze. Je členem pražské cyklokomise, poradního orgánu Rady hl. m. Prahy. Působí jako dopravní expert ve spolku AutoMat. Vědecký pracovník zaměřený na přesné aplikace globálních navigačních systémů.

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat
Co se dělo na cyklokomisi od loňského podzimu?
Blogy,

Co se dělo na cyklokomisi od loňského podzimu?

24. července. 2022, 15min. čtení12