Nová stezka mezi Modřany a Bráníkem

Mezi Modřany a Bráníkem již lidé začali využívat novou stezku na páteřní trase A2. Pás asfaltu ve směru do centra navazuje na již existující část vedenou podél Vltavy k restauraci Port 62. Nový úsek pokračuje v délce zhruba 1,2 kilometru podél golfového hřiště a přístavní laguny. Končí u ulice Lodnická, kde přímo navazuje na starší část stezky. Pás asfaltu je příjemně široký, což pomůže především za hustého provozu při pěkném počasí. Na stezce musí být místo pro všechny.

Minulostí je tedy jízda ve slabém provozu aut ulicí Vltavanů. Ta je ale stále k dispozici. Část lidí tudy zřejmě dále bude jezdit ve snaze vyhnout se živému provozu na stezce. Ti, kteří přijedou autem třeba na brusle na nové parkoviště u restaurace Port 62, se nebudou motat na stejné ulici spolu s davy bruslařů, chodců a cyklistů. Pravobřežní trasa je nejvíce využívaným cyklistickým tahem ve městě, zvlášť z Podolí do Komořan. Nový úsek stezky přispěje k většímu využití A2. Spolu s budoucí stezkou ze Zbraslavi na Jarov také způsobí problémy na úzké stezce podél modřanského nádraží. Ta byla postavena před necelými pěti lety a je náležitě vytížena. I tady se naplnilo úsloví Postavte to a oni přijdou.

Stezky v okolí Modřan postupně rostly a počet lidí, co je využíval, narůstal. Stejně tak se stalo ve Vysočanech či na Ladronce. Investice do míst, kde Pražané projevili zájem, je vhodná a vítaná. Další podobné stezky by pomohly rozdělit nápor pěších a lidí na kole či bruslích rovnoměrně do více částí Prahy. A kdyby se tyto z velké části rekreační systémy vzájemně propojily do jedné sítě v centru města, z cyklodopravy v Praze by se stala normální záležitost.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: realizace

Další z rubriky

Sdílená elektrokola opět v Praze. Přiváží je dvě firmy najednou: Bolt a Lime 11

Naposledy v Praze fungovaly elektrokola Freebike česko-britské firmy Homeport. Firma po jedné sezóně ale z..více

Národní obousměrně a cykloobousměrka Na Perštýně 6

Národní třída mezi Jungmannovou a Spálenou je od 28. září 2020 obousměrná – jak pro..více

Cyklostezka Cholupice – Dolní Břežany byla z většiny dokončena 11

V těchto dnech byla z většiny dokončena cyklostezka spojující Cholupice (Praha 12) a Dolní Břežany..více

Nákladní kola budou mít v Praze vlastní mikrodepo 32

Praha připravuje vlastní mikrodepo pro městskou logistiku realizovanou na nákladních kolech. Ve středu 23. září..více

Bude povolena pomalá jízda Vyšehradským tunelem? 27

Vyšehradský tunel vedoucí po nábřeží patří mezi slabší místa pravobřežní páteřní cyklotrasy A2. Stezka totiž..více

Dopravní uzel Evropská – Gymnasijní: doplnění cykloopatření 12

Letos v červnu byla dokončena souvislá údržba vozovky Evropské třídy. U té příležitosti zde byly..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jezdíte v době pandemie po Praze na kole?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru