Náměstek Nosek: Bikesharing chceme, už nejde dělat nic jiného než podporovat kola

Přinášíme vám video z tiskové konference o bikesharingu NIKOL, na kterém promluová náměstek primátora pro dopravu Josef Nosek.

Ze záznamu vybíráme:

(…) V podstatě je to o tom, abysme vyšli vstříc ať už této iniciativě nebo dalším (…).

(…) Já jezdím z osmičky, a když jedu z Kobylis směrem do centra, tak v podnělí dopoledne mi to trvá už tři čtvrtě hodiny, než se dostanu autem tam, kde se mimo špičku dostanu během deseti minut. (…) Na kole je to efektivnější a podstatně rychlější.

Ta automobilová síť. tam už není kam. My už rozšiřovat, přidávat, další silnice… skutečně není kudy.

(…) Budeme schopni o něco zoptimalizovat systém pražské dopravy, v horizontu jednoho, dvou let, ale stejně, počet aut nás dostihne. A my nemáme jinou šanci než buďto posilovat MHD, ale MHD ve špičkách už je taky skoro na doraz, a nebo posilovat alternativní metody a to není nic jiného než kola. (…) Nic jiného prostě k dispozici není.

Na úterní cyklokomisi pan náměstek navázal na zájem o toto téma. Komise pro cyklistickou dopravu byla pověřena sběrem relevantních informací a přípravou podkladů pro zadání studie na bikesharing v Praze.

PS: Redaktor Prahou na kole vás z videozáznamu zdraví horečným psaním poznámek :-)

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře - uzamčeny

  1. za 1. Vráťa by měl být náměstek pro dopravu!
    za 2. co nejdřív!

  2. IAD v Praze nikdy úplně nezkolabuje, vyjma mimořádných událostí. Funguje i zde „ruka trhu“, automatická regulace. Pokud začne IAD kolabovat, lidé začnou používat jiné varianty dopravy, tím se ulice uvolní, lidé zas přesednou do aut a aut zas přibyde. Tak se bude hustota dopravy automaticky udržovat těsně před kolapsem, nezávisle na tom, kolik tunelů a silnic se postaví. Poptávka po komunikacích bude totiž vždy převládat nad nabídkou, pokud se nezačnou bourat i domy. Zbouráním domů totiž zmizí i lidé, co se chtějí přepravovat.

  3. Dotaz na ty, co s ním častěji komunikují a umí číst jeho tvář:
    vypadal, že to co říká si fakt myslí, a nebo se bál, že když neřekne co chcete slyšet, že ho přetáhnete pumpičkou?

    Když nastoupil, pamatuju si zde velmi pesimistické články označující jej za autofila a vředoucha — to stihnul za těch pár měsíců prozřít?

  4. Spíš se naučil víc politicky vystupovat. Těmito řečmi autům prostor neubereš a cyklistům polichotíš. Nic to nestojí a příští rok tam bude zase třeba jinej náměstek

Další z rubriky

Cykloboxy na Praze 10 skončily 18

Příběh cykloboxů pro individuální uschování kol v desáté městské části se po dvou letech provozu..více

Patočkova: ochranné cyklopruhy u střešovické vozovny 10

Na rozhraní ulic Patočkova a Milady Horákové u zastávek tramvají Vozovna Střešovice vznikly na konci..více

Cyklomagistrála na Hlávkově mostě? Zatím jen apel na řidiče 31

Zhruba třicet lidí se ve čtvrtek 26. září účastnilo happeningu „Otevíračka cyklomagistrály“ pořádaného kolektivem Bike..více

Cyklostojany ve vozovce 2

Cyklostojany umisťované ve vozovce. V jiných městech a zemích běžná praxe, v Praze po dlouhou..více

Adam Scheinherr: Pokud cyklodopravě prostor nezačneme dávat, tak na kole jezdit nikdy nebudeme 70

Po celé jaro jsme vám přinášeli ankety o plánech jednotlivých městských částí v oblasti cyklistické..více

Co chystají městské části: Praha 19 (Kbely) 12

22. 07. - redakce - Zprávy
Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru