Náměstek Nosek: Bikesharing chceme, už nejde dělat nic jiného než podporovat kola

Přinášíme vám video z tiskové konference o bikesharingu NIKOL, na kterém promluová náměstek primátora pro dopravu Josef Nosek.

Ze záznamu vybíráme:

(…) V podstatě je to o tom, abysme vyšli vstříc ať už této iniciativě nebo dalším (…).

(…) Já jezdím z osmičky, a když jedu z Kobylis směrem do centra, tak v podnělí dopoledne mi to trvá už tři čtvrtě hodiny, než se dostanu autem tam, kde se mimo špičku dostanu během deseti minut. (…) Na kole je to efektivnější a podstatně rychlější.

Ta automobilová síť. tam už není kam. My už rozšiřovat, přidávat, další silnice… skutečně není kudy.

(…) Budeme schopni o něco zoptimalizovat systém pražské dopravy, v horizontu jednoho, dvou let, ale stejně, počet aut nás dostihne. A my nemáme jinou šanci než buďto posilovat MHD, ale MHD ve špičkách už je taky skoro na doraz, a nebo posilovat alternativní metody a to není nic jiného než kola. (…) Nic jiného prostě k dispozici není.

Na úterní cyklokomisi pan náměstek navázal na zájem o toto téma. Komise pro cyklistickou dopravu byla pověřena sběrem relevantních informací a přípravou podkladů pro zadání studie na bikesharing v Praze.

PS: Redaktor Prahou na kole vás z videozáznamu zdraví horečným psaním poznámek :-)

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře - uzamčeny

  1. za 1. Vráťa by měl být náměstek pro dopravu!
    za 2. co nejdřív!

  2. IAD v Praze nikdy úplně nezkolabuje, vyjma mimořádných událostí. Funguje i zde „ruka trhu“, automatická regulace. Pokud začne IAD kolabovat, lidé začnou používat jiné varianty dopravy, tím se ulice uvolní, lidé zas přesednou do aut a aut zas přibyde. Tak se bude hustota dopravy automaticky udržovat těsně před kolapsem, nezávisle na tom, kolik tunelů a silnic se postaví. Poptávka po komunikacích bude totiž vždy převládat nad nabídkou, pokud se nezačnou bourat i domy. Zbouráním domů totiž zmizí i lidé, co se chtějí přepravovat.

  3. Dotaz na ty, co s ním častěji komunikují a umí číst jeho tvář:
    vypadal, že to co říká si fakt myslí, a nebo se bál, že když neřekne co chcete slyšet, že ho přetáhnete pumpičkou?

    Když nastoupil, pamatuju si zde velmi pesimistické články označující jej za autofila a vředoucha — to stihnul za těch pár měsíců prozřít?

  4. Spíš se naučil víc politicky vystupovat. Těmito řečmi autům prostor neubereš a cyklistům polichotíš. Nic to nestojí a příští rok tam bude zase třeba jinej náměstek

Další z rubriky

Čtyřka, sedmička (a další městské části) instalují cyklistické stojany :)

Městská část Praha 7 za uplynulý rok instalovala přes sto nových cyklostojanů. Jak informuje Praha..více

ofo vyšle v říjnu 300 kol na Prahu 7 1

ofo, jedna z prudce expandujících asijských bikesharingových služeb, vstupuje do Prahy. V pátek 22. září 2017 ji..více

Praha 3 odmítla magistrátem navržené cykloobousměrky 49

Zástupkyně starostky Prahy 3 Lucie Vítkovská (ODS) upozornila na svém facebookovém profilu na rozhodnutí Rady..více

Konec městského bikesharingu v Praze, nebo jeho nový začátek? :)

Soutěž na městský bikesharing skončila na jaře neslavně: tendr byl zrušen Úřadem pro ochranu hospodářské..více

Nové stezky kolem Uhříněvsi 1

Jednou z větších investičních akcí, které měly v roce 2015 připravené městské části, byly cyklostezky..více

Průjezd holešovickou betonárkou: spojení podél vody 16

Dnes v 11 hodin dopoledne se slavnostně otevírá zrekonstruovaný průjezd skrz pozemky společnosti Skanska mezi Trojským..více
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jak dlouhá bývá vaše obvyklá trasa na kole?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku.
nebo
Daruj
webdesign by 2046
↑ nahoru