Praha vypsala výběrové řízení na pozici:
referent/ referentka rozvoje a organizace dopravy
v odboru rozvoje a financování dopravy Magistrátu hlavního města Prahy (Kód 2289).
Oznámení o výběrovém řízení zde.
Pozice je to velmi zajímavá: jeden referent bude mít na starosti veškerou pražskou bezbariérizaci a celou bezmotorovou dopravu – pěší i cyklistickou.
A co je na tom tak zvláštního?
- Praha nepotřebuje cyklokoordinátora na čtvrt úvazku, ale oddělení tak s 1-2 plnými úvazky.
- Někoho, kdo by se věnoval pouze svému tématu, potřebuje nezávisle na tom také řešení bariérovosti města a pěší doprava jako taková.
- Praha už jednoho cyklokoordinátora má. Přidělení jeho pracovní náplně do úvazku někoho s řadou dalších aktivit znamená jasné snížení kapacity pro řešení rozvoje cyklistické dopravy na MHMP.
- Pozice je cítit na sto honů tím, že půjde o společný hromosvod pro všechny, kdo v poslední době po magistrátu něco chtějí (Asistence, Pražské matky, Auto*Mat…). Dotyčný (dotyčná) buďto nebude dělat skoro nic, nebo se bude snažit, za půl roku se totálně utaví, něco neuhlídá a stejně skončí.
K téhle práci tedy budete zřejmě potřebovat tolik rukou, hlaviček a krutosti, jako má indická bohyně smrti Kálí.
A proto mi nezbývá, než se zeptat: Půjdete do toho někdo? I když je možné, že o vítězi je již rozhodnuto, několik kvalitních přihlášek by mohlo toto výběrové řízení učinit mnohem zajímavějším…
Podrobnosti přihlášky
Přihlášky se přijímají do 31.9.
Požadakvy: Maturita, vzdělání v oblasti dopravy výhodou.
Dále:
- orientace v oblasti přístupnosti veřejných prostor
- znalost problematiky cyklistické infrastruktury (cyklostezky, cyklotrasy)
- zkušenosti s tvorbou koncepčních a metodických dokumentů
- aktivní znalost práce na PC (MS Office, Internet)
- komunikační schopnosti včetně dobré vyjadřovací schopnosti v písemném i mluveném projevu
- empatické vnímání zdravotně postižených
- aktivní a flexibilní přístup k zadaným úkolům
- analytické myšlení
- vítána praxe ve státní správě či samosprávě
- dobré komunikační schopnosti (včetně dobré vyjadřovací schopnosti v písemném i mluveném projevu)
A jaká je náplň práce?
- Koncepční řešení nemotoristické dopravy na území hl. m. Prahy.
- Vytvoření koncepce přístupnosti veřejných objektů na území hl. m. Prahy, včetně vyhodnocování a kontroly dodržování této koncepce.
- Metodické vedení a spolupráce s TSK hl. m. Prahy, Dopravním podnikem hl. m. Prahy, a.s.,
organizací ROPID, městskými částmi a dalšími subjekty města. - Spolupráce s odbornými školami, hledání nových řešení při odstraňování bariér
- Prosazování přístupu Design for all v hl. m. Praze – úprava veřejného prostoru z hlediska přístupnosti a řešení nemotoristické dopravy.
- Osvěta v oblasti přístupnosti hl. m. Prahy, zejména pořádání workshopů, seminářů, apod.
- V oblasti odstraňování bariér na území hl. m. Prahy
- metodické navrhování odstraňování bariér;
- spolupráce při konkrétním odstraňování bariér;
- spolupráce se zahraničními městy.
- Dohled nad významnými projekty v MHD z hlediska bezbariérovosti.
- Výkon funkce cyklokoordinátora pro území hl. m. Prahy.
- Zpracovávání podkladů pro tvorbu návrhů výstavby nebo obnovy sítě cyklistických tras.
- Průběžné vyhodnocování realizace projektů cyklotras a cyklistických stezek v HMP, návrh dalších
opatření, operativní změny. - Zajištění evidence všech prvků cyklistické infrastruktury (ve spolupráci s TSK HMP).
josuk 25. 9. 2012, 13:51
Jinak kdo by měl zájem být externím zástupcem cssd ;-), kopíruji a vkládám dopis Petra Dolínka:
"Vážené přítelkyně, vážení přátelé,
rád bych se na Vás obrátil s možností členství a aktivní činnosti v rámci
Komise Rady hl. m. Prahy pro cyklistickou dopravu. Komise je stálým poradním orgánem Rady hl. m. Prahy a je složena ze zastupitelů Hlavního města Prahy a odborníků na cyklodopravu. Jejím úkolem je poskytovat Radě odborná stanoviska a připomínkovat dopravní a „cyklo“ politiku Magistrátu hl. m. Prahy. Rádi bychom doplnili složení Komise o externího zástupce ČSSD, který by se aktivně zapojil do její
činnosti a pomohl tak prosazovat naše programové priority v oblasti cyklistické dopravy.
V této souvislosti chci konstatovat, že ČSSD dlouhodobě podporuje rozvoj cyklodopravy v Praze a považuje ji za důležitou součást udržitelné dopravní strategie pro Prahu.
Rád bych tímto potencionální zájemce požádal o zaslání životopisu a krátkého dopisu, ve kterém stručně vysvětlíte Vaši motivaci stát se členem Komise RHMP pro cyklistickou dopravu. Zmíněné dokumenty prosím zasílejte do 5. října na moji e-mailovou adresu: petr.dolinek@praha.eu.
Předem se těším na spolupráci.
S pozdravem,
Petr Dolínek
Zastupitel Hl.m. Prahy"
Jiří 25. 9. 2012, 20:20
Ahoj, proč ne ale jaká je navržená odměna za tuto práci? Tř. *9 co to znamená?
Vratislav Filler 26. 9. 2012, 09:51
Tabulková devítka ve státní správě znamená, že se z toho rozhodně nezbohatne.
Kuba Turek 26. 9. 2012, 10:13
Minimální tarif 12 550 Kč/měsíc hrubého.