Chcete dělat „bezbar-pěšo-cyklokoordinátora“?

Praha vypsala výběrové řízení na pozici:

referent/ referentka rozvoje a organizace dopravy
v odboru rozvoje a financování dopravy Magistrátu hlavního města Prahy (Kód 2289).

Oznámení o výběrovém řízení zde.

Pozice je to velmi zajímavá: jeden referent bude mít na starosti veškerou pražskou bezbariérizaci a celou bezmotorovou dopravu – pěší i cyklistickou.

A co je na tom tak zvláštního?

  1. Praha nepotřebuje cyklokoordinátora na čtvrt úvazku, ale oddělení tak s 1-2 plnými úvazky.
  2. Někoho, kdo by se věnoval pouze svému tématu, potřebuje nezávisle na tom také řešení bariérovosti města a pěší doprava jako taková.
  3. Praha už jednoho cyklokoordinátora má. Přidělení jeho pracovní náplně do úvazku někoho s řadou dalších aktivit znamená jasné snížení kapacity pro řešení rozvoje cyklistické dopravy na MHMP.
  4. Pozice je cítit na sto honů tím, že půjde o společný hromosvod pro všechny, kdo v poslední době po magistrátu něco chtějí (Asistence, Pražské matky, Auto*Mat…). Dotyčný (dotyčná) buďto nebude dělat skoro nic, nebo se bude snažit, za půl roku se totálně utaví, něco neuhlídá a stejně skončí.

K téhle práci tedy budete zřejmě potřebovat tolik rukou, hlaviček a krutosti, jako má indická bohyně smrti Kálí.

A proto mi nezbývá, než se zeptat: Půjdete do toho někdo? I když je možné, že o vítězi je již rozhodnuto, několik kvalitních přihlášek by mohlo toto výběrové řízení učinit mnohem zajímavějším…

Podrobnosti přihlášky

Přihlášky se přijímají do 31.9.

Požadakvy: Maturita, vzdělání v oblasti dopravy výhodou.
Dále:

  • orientace v oblasti přístupnosti veřejných prostor
  • znalost problematiky cyklistické infrastruktury (cyklostezky, cyklotrasy)
  • zkušenosti s tvorbou koncepčních a metodických dokumentů
  • aktivní znalost práce na PC (MS Office, Internet)
  • komunikační schopnosti včetně dobré vyjadřovací schopnosti v písemném i mluveném projevu
  • empatické vnímání zdravotně postižených
  • aktivní a flexibilní přístup k zadaným úkolům
  • analytické myšlení
  • vítána praxe ve státní správě či samosprávě
  • dobré komunikační schopnosti (včetně dobré vyjadřovací schopnosti v písemném i mluveném projevu)

A jaká je náplň práce?

  • Koncepční řešení nemotoristické dopravy na území hl. m. Prahy.
  • Vytvoření koncepce přístupnosti veřejných objektů na území hl. m. Prahy, včetně vyhodnocování a kontroly dodržování této koncepce.
  • Metodické vedení a spolupráce s TSK hl. m. Prahy, Dopravním podnikem hl. m. Prahy, a.s.,
    organizací ROPID, městskými částmi a dalšími subjekty města.
  • Spolupráce s odbornými školami, hledání nových řešení při odstraňování bariér
  • Prosazování přístupu Design for all v hl. m. Praze – úprava veřejného prostoru z hlediska přístupnosti a řešení nemotoristické dopravy.
  • Osvěta v oblasti přístupnosti hl. m. Prahy, zejména pořádání workshopů, seminářů, apod.
  • V oblasti odstraňování bariér na území hl. m. Prahy
    • metodické navrhování odstraňování bariér;
    • spolupráce při konkrétním odstraňování bariér;
    • spolupráce se zahraničními městy.
  • Dohled nad významnými projekty v MHD z hlediska bezbariérovosti.
  • Výkon funkce cyklokoordinátora pro území hl. m. Prahy.
  • Zpracovávání podkladů pro tvorbu návrhů výstavby nebo obnovy sítě cyklistických tras.
  • Průběžné vyhodnocování realizace projektů cyklotras a cyklistických stezek v HMP, návrh dalších
    opatření, operativní změny.
  • Zajištění evidence všech prvků cyklistické infrastruktury (ve spolupráci s TSK HMP).

Dává to logiku?

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: cyklokomise

Komentáře - uzamčeny

  1. Jinak kdo by měl zájem být externím zástupcem cssd ;-), kopíruji a vkládám dopis Petra Dolínka:

    „Vážené přítelkyně, vážení přátelé,

    rád bych se na Vás obrátil s možností členství a aktivní činnosti v rámci
    Komise Rady hl. m. Prahy pro cyklistickou dopravu. Komise je stálým poradním orgánem Rady hl. m. Prahy a je složena ze zastupitelů Hlavního města Prahy a odborníků na cyklodopravu. Jejím úkolem je poskytovat Radě odborná stanoviska a připomínkovat dopravní a „cyklo“ politiku Magistrátu hl. m. Prahy. Rádi bychom doplnili složení Komise o externího zástupce ČSSD, který by se aktivně zapojil do její
    činnosti a pomohl tak prosazovat naše programové priority v oblasti cyklistické dopravy.
    V této souvislosti chci konstatovat, že ČSSD dlouhodobě podporuje rozvoj cyklodopravy v Praze a považuje ji za důležitou součást udržitelné dopravní strategie pro Prahu.

    Rád bych tímto potencionální zájemce požádal o zaslání životopisu a krátkého dopisu, ve kterém stručně vysvětlíte Vaši motivaci stát se členem Komise RHMP pro cyklistickou dopravu. Zmíněné dokumenty prosím zasílejte do 5. října na moji e-mailovou adresu: petr.dolinek@praha.eu.

    Předem se těším na spolupráci.

    S pozdravem,

    Petr Dolínek
    Zastupitel Hl.m. Prahy“

  2. Ahoj, proč ne ale jaká je navržená odměna za tuto práci? Tř. *9 co to znamená?

Další z rubriky

Nové značení trasy A2 na Praze 2 20

Od roku 2016 se připravuje souvislé proznačení páteřní cyklotrasy A2 v celé své délce, tedy..více

Ochranné cyklopruhy v Broumarské ulici 4

Praha 14 se dlouhodobě snaží o kvalitní řešení cyklistické dopravy v podmínkách limitovaných zejména rozpočtově...více

Cyklostezka podél ulic Žernosecká a Ďáblická 12

Městská část Praha 8 v těchto dnech dokončuje stavbu nové cyklostezky podél ulic Žernosecká a..více

SŽDC odstranila cyklostojany z pražského hlavního nádraží 12

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), vlastník pražského hlavního nádraží, odstranila v pátek 13. července z..více

Omezení průjezdu po pěších zónách na Praze 1 začne za několik dnů 13

Po roce od zveřejnění záměru se v nejbližších dnech na Staroměstském náměstí, náměstí Republiky a..více

Cyklostezka podél Košíkovského potoka je před dokončením 8

Jedna z významných cykloakcí tohoto roku a téměř jediná ve vnitřním městě, cyklostezka podél Košíkovského..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Kde zpravidla v širším centru Prahy parkujete kolo?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

  • újezďák: Moje láska: Kickstand Comics

    Martin Š : Potvrzuji totéž celoročně za San Diego, LA a Fresno , zimní Vegas, nebo podzimní-zimní-jarní…

  • Martin Š.: Moje láska: Kickstand Comics

    Ty gify jsou neskutečně výstižný... ale moc nesouhlasím že městská cyklistika je v USA stejně rozvinutá jak ta naše –…

  • újezďák: Moje láska: Kickstand Comics

    Mus, známý obrázek, výsledek nedávného krachu jednoho z mnoha čínských městských sharovacích systémů.... Tam je spíš otázkou kolik ve skutečnosti…

webdesign by 2046
↑ nahoru