Chcete dělat „bezbar-pěšo-cyklokoordinátora“?

Publikováno: 25. září. 2012, 1 min. čtení
Aktualizováno: 30. ledna. 2021
Publikováno: 25. září. 2012, 1 min. čtení
Aktualizováno: 30. ledna. 2021

Praha vypsala výběrové řízení na pozici:

referent/ referentka rozvoje a organizace dopravy
v odboru rozvoje a financování dopravy Magistrátu hlavního města Prahy (Kód 2289).

Oznámení o výběrovém řízení zde.

Pozice je to velmi zajímavá: jeden referent bude mít na starosti veškerou pražskou bezbariérizaci a celou bezmotorovou dopravu – pěší i cyklistickou.

A co je na tom tak zvláštního?

  1. Praha nepotřebuje cyklokoordinátora na čtvrt úvazku, ale oddělení tak s 1-2 plnými úvazky.
  2. Někoho, kdo by se věnoval pouze svému tématu, potřebuje nezávisle na tom také řešení bariérovosti města a pěší doprava jako taková.
  3. Praha už jednoho cyklokoordinátora má. Přidělení jeho pracovní náplně do úvazku někoho s řadou dalších aktivit znamená jasné snížení kapacity pro řešení rozvoje cyklistické dopravy na MHMP.
  4. Pozice je cítit na sto honů tím, že půjde o společný hromosvod pro všechny, kdo v poslední době po magistrátu něco chtějí (Asistence, Pražské matky, Auto*Mat…). Dotyčný (dotyčná) buďto nebude dělat skoro nic, nebo se bude snažit, za půl roku se totálně utaví, něco neuhlídá a stejně skončí.

K téhle práci tedy budete zřejmě potřebovat tolik rukou, hlaviček a krutosti, jako má indická bohyně smrti Kálí.

A proto mi nezbývá, než se zeptat: Půjdete do toho někdo? I když je možné, že o vítězi je již rozhodnuto, několik kvalitních přihlášek by mohlo toto výběrové řízení učinit mnohem zajímavějším…

Podrobnosti přihlášky

Přihlášky se přijímají do 31.9.

Požadakvy: Maturita, vzdělání v oblasti dopravy výhodou.
Dále:

  • orientace v oblasti přístupnosti veřejných prostor
  • znalost problematiky cyklistické infrastruktury (cyklostezky, cyklotrasy)
  • zkušenosti s tvorbou koncepčních a metodických dokumentů
  • aktivní znalost práce na PC (MS Office, Internet)
  • komunikační schopnosti včetně dobré vyjadřovací schopnosti v písemném i mluveném projevu
  • empatické vnímání zdravotně postižených
  • aktivní a flexibilní přístup k zadaným úkolům
  • analytické myšlení
  • vítána praxe ve státní správě či samosprávě
  • dobré komunikační schopnosti (včetně dobré vyjadřovací schopnosti v písemném i mluveném projevu)

A jaká je náplň práce?

  • Koncepční řešení nemotoristické dopravy na území hl. m. Prahy.
  • Vytvoření koncepce přístupnosti veřejných objektů na území hl. m. Prahy, včetně vyhodnocování a kontroly dodržování této koncepce.
  • Metodické vedení a spolupráce s TSK hl. m. Prahy, Dopravním podnikem hl. m. Prahy, a.s.,
    organizací ROPID, městskými částmi a dalšími subjekty města.
  • Spolupráce s odbornými školami, hledání nových řešení při odstraňování bariér
  • Prosazování přístupu Design for all v hl. m. Praze – úprava veřejného prostoru z hlediska přístupnosti a řešení nemotoristické dopravy.
  • Osvěta v oblasti přístupnosti hl. m. Prahy, zejména pořádání workshopů, seminářů, apod.
  • V oblasti odstraňování bariér na území hl. m. Prahy
    • metodické navrhování odstraňování bariér;
    • spolupráce při konkrétním odstraňování bariér;
    • spolupráce se zahraničními městy.
  • Dohled nad významnými projekty v MHD z hlediska bezbariérovosti.
  • Výkon funkce cyklokoordinátora pro území hl. m. Prahy.
  • Zpracovávání podkladů pro tvorbu návrhů výstavby nebo obnovy sítě cyklistických tras.
  • Průběžné vyhodnocování realizace projektů cyklotras a cyklistických stezek v HMP, návrh dalších
    opatření, operativní změny.
  • Zajištění evidence všech prvků cyklistické infrastruktury (ve spolupráci s TSK HMP).

Dává to logiku?

Vratislav Filler
Zakladatel mapy a webu Prahou na kole, předchůdců tohoto magazínu. Zaměřuje se analyticky na cyklistickou infrastrukturu, především v Praze. Je členem pražské cyklokomise, poradního orgánu Rady hl. m. Prahy. Působí jako dopravní expert ve spolku AutoMat. Vědecký pracovník zaměřený na přesné aplikace globálních navigačních systémů.

josuk 25. 9. 2012, 13:51

Jinak kdo by měl zájem být externím zástupcem cssd ;-), kopíruji a vkládám dopis Petra Dolínka:

"Vážené přítelkyně, vážení přátelé,

rád bych se na Vás obrátil s možností členství a aktivní činnosti v rámci
Komise Rady hl. m. Prahy pro cyklistickou dopravu. Komise je stálým poradním orgánem Rady hl. m. Prahy a je složena ze zastupitelů Hlavního města Prahy a odborníků na cyklodopravu. Jejím úkolem je poskytovat Radě odborná stanoviska a připomínkovat dopravní a „cyklo“ politiku Magistrátu hl. m. Prahy. Rádi bychom doplnili složení Komise o externího zástupce ČSSD, který by se aktivně zapojil do její
činnosti a pomohl tak prosazovat naše programové priority v oblasti cyklistické dopravy.
V této souvislosti chci konstatovat, že ČSSD dlouhodobě podporuje rozvoj cyklodopravy v Praze a považuje ji za důležitou součást udržitelné dopravní strategie pro Prahu.

Rád bych tímto potencionální zájemce požádal o zaslání životopisu a krátkého dopisu, ve kterém stručně vysvětlíte Vaši motivaci stát se členem Komise RHMP pro cyklistickou dopravu. Zmíněné dokumenty prosím zasílejte do 5. října na moji e-mailovou adresu: petr.dolinek@praha.eu.

Předem se těším na spolupráci.

S pozdravem,

Petr Dolínek
Zastupitel Hl.m. Prahy"

Jiří 25. 9. 2012, 20:20

Ahoj, proč ne ale jaká je navržená odměna za tuto práci? Tř. *9 co to znamená?

Vratislav Filler 26. 9. 2012, 09:51

Tabulková devítka ve státní správě znamená, že se z toho rozhodně nezbohatne.

Kuba Turek 26. 9. 2012, 10:13

Minimální tarif 12 550 Kč/měsíc hrubého.

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat
Kolik cyklostezek přinese Praze rok 2024?
Praha,

Kolik cyklostezek přinese Praze rok 2024?

03. dubna. 2024, 4min. čtení6