„Sedm statečných“ v cyklokomisi požádalo primátora o výměnu své předsedkyně

Podpora cyklodopravy v posledních dvou letech v rámci magistrátu se čím dál více zadrhává až zamrzá. Koncepce rozvoje cyklodopravy z roku 2010 není naplňována. Poslední událostí byl nábor koordinátora bezmotorové dopravy a následné propuštění de-facto cyklokoordinátora, čímž se personální zajištění cyklodopravy na magistrátě rázem scvrklo na třetinu. Říjnové jednání cyklokomise, na kterém by bylo možné tuto citlivou otázku projednat, bylo nejprve přeloženo na 30. října nebo šestého listopadu, nakonec se doposud neuskutečnilo vůbec.

Sedm členů komise poslalo proto primátoru hlavního města Bohuslavu Svobodovi dopis, ve kterém vyjadřují nespokojenost se způsobem vedení komise ze strany její předsedkyně, JUDr. Moniky Krobové Hášové, a navrhuje její odvolání. Podepsaní členové komise se obávají ohrožení dalšího rozvoje cyklodopravy, postrádají koncepční činnost a informace o tom, jak bylo naloženo s jejich podněty uvedenými v usneseních. Dochází k postupnému zastavování procesů spojených s rozvojem cyklistické dopravy, k maření vynaložených investic (přípravných prací), nebo k dalšímu zhoršování koordinace dopravních staveb a začleňování infrastruktury pro cyklistickou dopravu. Nekoná se reálná podpora cyklodopravy.

Podepsaní členové pražské cyklokomise proto žádají primátora Svobodu o jmenování nového předsedy nebo předsedkyně cyklokomise a personální posílení cyklodopravy na magistrátu tak, aby vznikly předpoklady k naplňování usnesení Rady č. 1776 ze dne 26. 10. 2010 (koncepce rozvoje cyklistické dopravy).

Aktivními účastníky jednání devatenáctičlenné komise bývá zpravidla kolem dvanácti lidí. Dopis podepsalo sedm z nich, v drtivé většině nezávislých expertů. O klimatu v cyklokomisi svědčí také to, že se zněním dopisu soukromě souhlasí daleko více členů komise, někteří ale dopis nepodepsali proto, že by z toho mohli mít následně problémy.

Mezi podepsanými členy cyklokomise jsou (uvádím s jejich svolením):

Ing. Daniel Mourek,
Více-president Evropské cyklistické federace, Nadace Partnerství Praha
Ing. Květoslav Syrový,
dopravní inženýr, poradce národního cyklokoordinátora, cyklokomise MD ČR
Ing. arch. Tomáš Cach,
dopravní urbanista, poradce národního cyklokoordinátora, cyklokomise MD ČR
Ing. Vratislav Filler, Ph.D.
Šéfredaktor Prahou na kole, mluvčí iniciativy Auto*Mat

Nejedná se přitom rozhodně o žádný blesk z čistého nebe. Myšlenka na „vzpouru“ byla v cyklokomisi živá od chvíle, co se ukázala nedostatečná orientace nové předsedkyně komise ve svěřené problematice a postupně eskaloval spor s dosavadním cyklokoordinátorem Ing. Pavlem Polákem. Vyjádření nedůvěry předsedkyni bylo dlouho odkládáno víceméně z toho důvodu, že by to mohlo ohrozit ještě doznívající chabou podporu, konkrétní realizace či koordinace. Současná situace je nicméně už taková, že KCD už žádnou podporu cyklodopravě necítí, v roce 2013 nebude za co realizovat a tím pádem ani co koordinovat, tudíž další setrvání statutu quo nedává smysl.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: cyklokomise

Komentáře - uzamčeny

  1. A Ti další tři stateční..? Nebo se nesmí uvádět..? A co na to Svoboda..?

  2. Vzhledem k tomu, že dopis byl osobní iniciativou signatářů, respektuji, když mi někteří neposlali souhlas s citací svého jména.

  3. Souhlasí i jiní, ale bojí se podepsat? Proč se mi jen vybavuje slovní spojení – proces demokratizace?

  4. Diskutující: zaměřte se na podstatu problému. Kdo podepsal nebo ne je detail.

  5. No prostě je to celé „tragikomické“ (a ještě bych měl asi dodat: !!!!!!!!!!!!).

  6. No mě spíš děsí ten stav popsaný v článku – nebude za co realizovat, nebude co realizovat. Opravdu, co na to Svoboda?

  7. Co by. Úpěnlivě se drží křesla, aby mu ho nesebrali pod zadkem ;-)

Další z rubriky

Do celoměstského systému přibyly nadřazené cyklotrasy 8

Rada hlavního města Prahy schválila v úterý 26. 2. usnesením č. 261/2019 rozsáhlou aktualizaci celoměstského..více

Co přinese pražský bikesharing v roce 2019 14

21. 01. - Martin - Zprávy
Sdílení jízdních kol, neboli bikesharing, čeká v Praze na jaře 2019 další expanze. V roce..více

IPR: Nové vize pražských veřejných prostranství 4

18. 12. - Martin - Zprávy
Během uplynulého podzimu představil Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) výsledky několika architektonických..více

Oprava cyklostezky na Rohanském ostrově bude dokončena v květnu 2019 7

V srpnu jsme informovali o začínající rekonstrukci cyklostezky na páteřní cyklotrase A2 na Rohanském ostrově...více

Praha spustila první veřejný sčítací totem 25

Praha v pondělí 17. září slavnostně spustila první veřejný sčítací totem. Totem je umístěn na..více

Hájek – Netluky: Byla potřebná stezka předražená? 8

V poli mezi Hájkem a Netluky v městské části Praha 22 vzniklo 400 metrů bezmotorové..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jaký je nejčastější typ dlažby na vašich cestách po Praze?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

  • Lískoš: Takto na kole ne!

    Kolorád- nevím jestli jezdím dlouho, ale 20 let. Nepotrebuju aby nekdo ocenoval jak mam velkeho offroada, psal jsem to proto,…

  • Kolorád: Takto na kole ne!

    Josuk, MM: Je to tohle místo: https://dopice.sk/mHf Cyklista byl "dávno" v křižovatce, když ho Lískošova kamera zaznamenala,…

  • Vratislav Filler: Auto*Mat: Sborník pro podporu cyklodopravy v Praze

    Martin P. Pardon, to je odkaz na tu příručku. Infografiky zde: https://drive.google.com/open?id=1vVcK_Cz_oDUbNEZreP08vIqta5QcwEef https://drive.google.com/open?id=1RuRB72NjTgTp7OD1beZG5trz2xLlER59 https://drive.google.com/open?id=1c4N8Woaaly0rKrWCbR4L-LVojDQ6hFMr https://drive.google.com/open?id=1h3_MrqTMviBssU5mv5D3T1a6rNHtbXsT…

webdesign by 2046
↑ nahoru