„Sedm statečných“ v cyklokomisi požádalo primátora o výměnu své předsedkyně

Podpora cyklodopravy v posledních dvou letech v rámci magistrátu se čím dál více zadrhává až zamrzá. Koncepce rozvoje cyklodopravy z roku 2010 není naplňována. Poslední událostí byl nábor koordinátora bezmotorové dopravy a následné propuštění de-facto cyklokoordinátora, čímž se personální zajištění cyklodopravy na magistrátě rázem scvrklo na třetinu. Říjnové jednání cyklokomise, na kterém by bylo možné tuto citlivou otázku projednat, bylo nejprve přeloženo na 30. října nebo šestého listopadu, nakonec se doposud neuskutečnilo vůbec.

Sedm členů komise poslalo proto primátoru hlavního města Bohuslavu Svobodovi dopis, ve kterém vyjadřují nespokojenost se způsobem vedení komise ze strany její předsedkyně, JUDr. Moniky Krobové Hášové, a navrhuje její odvolání. Podepsaní členové komise se obávají ohrožení dalšího rozvoje cyklodopravy, postrádají koncepční činnost a informace o tom, jak bylo naloženo s jejich podněty uvedenými v usneseních. Dochází k postupnému zastavování procesů spojených s rozvojem cyklistické dopravy, k maření vynaložených investic (přípravných prací), nebo k dalšímu zhoršování koordinace dopravních staveb a začleňování infrastruktury pro cyklistickou dopravu. Nekoná se reálná podpora cyklodopravy.

Podepsaní členové pražské cyklokomise proto žádají primátora Svobodu o jmenování nového předsedy nebo předsedkyně cyklokomise a personální posílení cyklodopravy na magistrátu tak, aby vznikly předpoklady k naplňování usnesení Rady č. 1776 ze dne 26. 10. 2010 (koncepce rozvoje cyklistické dopravy).

Aktivními účastníky jednání devatenáctičlenné komise bývá zpravidla kolem dvanácti lidí. Dopis podepsalo sedm z nich, v drtivé většině nezávislých expertů. O klimatu v cyklokomisi svědčí také to, že se zněním dopisu soukromě souhlasí daleko více členů komise, někteří ale dopis nepodepsali proto, že by z toho mohli mít následně problémy.

Mezi podepsanými členy cyklokomise jsou (uvádím s jejich svolením):

Ing. Daniel Mourek,
Více-president Evropské cyklistické federace, Nadace Partnerství Praha
Ing. Květoslav Syrový,
dopravní inženýr, poradce národního cyklokoordinátora, cyklokomise MD ČR
Ing. arch. Tomáš Cach,
dopravní urbanista, poradce národního cyklokoordinátora, cyklokomise MD ČR
Ing. Vratislav Filler, Ph.D.
Šéfredaktor Prahou na kole, mluvčí iniciativy Auto*Mat

Nejedná se přitom rozhodně o žádný blesk z čistého nebe. Myšlenka na „vzpouru“ byla v cyklokomisi živá od chvíle, co se ukázala nedostatečná orientace nové předsedkyně komise ve svěřené problematice a postupně eskaloval spor s dosavadním cyklokoordinátorem Ing. Pavlem Polákem. Vyjádření nedůvěry předsedkyni bylo dlouho odkládáno víceméně z toho důvodu, že by to mohlo ohrozit ještě doznívající chabou podporu, konkrétní realizace či koordinace. Současná situace je nicméně už taková, že KCD už žádnou podporu cyklodopravě necítí, v roce 2013 nebude za co realizovat a tím pádem ani co koordinovat, tudíž další setrvání statutu quo nedává smysl.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: cyklokomise

Dočasně zamčené diskuze

Z důvodu budoucích změn našeho webu je od 16. ledna 2021 z technických důvodů plošně vypnuta možnost komentování na stávajícím webu. Na sociálních sítích můžete komentovat i nadále. S komentáři se opět setkáte na nové verzi webu, která se intenzivně připravuje. Za vzniklé obtíže se omlouváme.

Komentáře - uzamčeny

  1. A Ti další tři stateční..? Nebo se nesmí uvádět..? A co na to Svoboda..?

  2. Vzhledem k tomu, že dopis byl osobní iniciativou signatářů, respektuji, když mi někteří neposlali souhlas s citací svého jména.

  3. Souhlasí i jiní, ale bojí se podepsat? Proč se mi jen vybavuje slovní spojení – proces demokratizace?

  4. Diskutující: zaměřte se na podstatu problému. Kdo podepsal nebo ne je detail.

  5. No prostě je to celé „tragikomické“ (a ještě bych měl asi dodat: !!!!!!!!!!!!).

  6. No mě spíš děsí ten stav popsaný v článku – nebude za co realizovat, nebude co realizovat. Opravdu, co na to Svoboda?

  7. Co by. Úpěnlivě se drží křesla, aby mu ho nesebrali pod zadkem ;-)

Další z rubriky

Brno spouští veřejnou půjčovnu nákladních kol :)

V Brně funguje od 15. února letošního roku půjčovna nákladních elektrokol. Jednotlivec či firma si..více

Nová lávka přes Bělehradskou zpřístupní Vinohrady cyklodopravě :)

Praha postaví lávku přes Bělehradskou ulici a propojí tak ulice Wenzigova a U Zvonařky na..více

Slovensko dá z fondu obnovy 2,5 miliardy na cyklodopravu :)

Státy Evropské unie nyní plánují vlastní Národní plány obnovy, které rozhodnou, kam půjdou evropské peníze..více

Rekola doplňují flotilu sdílenými kluzáky :)

Vzhledem k rekordní sněhové nadílce přišel bikesharing Rekola s dalším prostředkem sdílené mikromobility. Jsou jím..více

Poslanecká sněmovna: další návrhy u cyklistické novely :)

O připravované cyklistické novele zákona č. 361/2000 Sb. (o silničním provozu) jsme již vícekrát informovali..více

Dvě miliardy na cyklostezky? Nakonec nepadne ani koruna :)

V červenci roku 2020 přišla zpráva, že česká vláda dá z balíku React-EU dvě miliardy..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jezdíte v době pandemie po Praze na kole?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

  • Pavel Masek: Co si myslíte o našem webu?

    @antonio - PNK se prezentuje jako nezavisle a jakmile si ziska dotace od kohokoliv, vznika tim nejaky zavazek, vetsinou to…

  • Antonio: Co si myslíte o našem webu?

    Ano, líbí se mi co píšete na FB - centrum a komunita. PNK by se mohlo stát značkou, která bude…

  • Jan Fiala: Co si myslíte o našem webu?

    V posledních letech se výrazně zlepšily mapy.cz, turistická vrstva. Dobře se tu plánuje trasa, včetně manipulace s průjezdními body. Je…

webdesign by 2046
↑ nahoru