„Sedm statečných“ v cyklokomisi požádalo primátora o výměnu své předsedkyně

Podpora cyklodopravy v posledních dvou letech v rámci magistrátu se čím dál více zadrhává až zamrzá. Koncepce rozvoje cyklodopravy z roku 2010 není naplňována. Poslední událostí byl nábor koordinátora bezmotorové dopravy a následné propuštění de-facto cyklokoordinátora, čímž se personální zajištění cyklodopravy na magistrátě rázem scvrklo na třetinu. Říjnové jednání cyklokomise, na kterém by bylo možné tuto citlivou otázku projednat, bylo nejprve přeloženo na 30. října nebo šestého listopadu, nakonec se doposud neuskutečnilo vůbec.

Sedm členů komise poslalo proto primátoru hlavního města Bohuslavu Svobodovi dopis, ve kterém vyjadřují nespokojenost se způsobem vedení komise ze strany její předsedkyně, JUDr. Moniky Krobové Hášové, a navrhuje její odvolání. Podepsaní členové komise se obávají ohrožení dalšího rozvoje cyklodopravy, postrádají koncepční činnost a informace o tom, jak bylo naloženo s jejich podněty uvedenými v usneseních. Dochází k postupnému zastavování procesů spojených s rozvojem cyklistické dopravy, k maření vynaložených investic (přípravných prací), nebo k dalšímu zhoršování koordinace dopravních staveb a začleňování infrastruktury pro cyklistickou dopravu. Nekoná se reálná podpora cyklodopravy.

Podepsaní členové pražské cyklokomise proto žádají primátora Svobodu o jmenování nového předsedy nebo předsedkyně cyklokomise a personální posílení cyklodopravy na magistrátu tak, aby vznikly předpoklady k naplňování usnesení Rady č. 1776 ze dne 26. 10. 2010 (koncepce rozvoje cyklistické dopravy).

Aktivními účastníky jednání devatenáctičlenné komise bývá zpravidla kolem dvanácti lidí. Dopis podepsalo sedm z nich, v drtivé většině nezávislých expertů. O klimatu v cyklokomisi svědčí také to, že se zněním dopisu soukromě souhlasí daleko více členů komise, někteří ale dopis nepodepsali proto, že by z toho mohli mít následně problémy.

Mezi podepsanými členy cyklokomise jsou (uvádím s jejich svolením):

Ing. Daniel Mourek,
Více-president Evropské cyklistické federace, Nadace Partnerství Praha
Ing. Květoslav Syrový,
dopravní inženýr, poradce národního cyklokoordinátora, cyklokomise MD ČR
Ing. arch. Tomáš Cach,
dopravní urbanista, poradce národního cyklokoordinátora, cyklokomise MD ČR
Ing. Vratislav Filler, Ph.D.
Šéfredaktor Prahou na kole, mluvčí iniciativy Auto*Mat

Nejedná se přitom rozhodně o žádný blesk z čistého nebe. Myšlenka na „vzpouru“ byla v cyklokomisi živá od chvíle, co se ukázala nedostatečná orientace nové předsedkyně komise ve svěřené problematice a postupně eskaloval spor s dosavadním cyklokoordinátorem Ing. Pavlem Polákem. Vyjádření nedůvěry předsedkyni bylo dlouho odkládáno víceméně z toho důvodu, že by to mohlo ohrozit ještě doznívající chabou podporu, konkrétní realizace či koordinace. Současná situace je nicméně už taková, že KCD už žádnou podporu cyklodopravě necítí, v roce 2013 nebude za co realizovat a tím pádem ani co koordinovat, tudíž další setrvání statutu quo nedává smysl.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: cyklokomise

Komentáře - uzamčeny

  1. A Ti další tři stateční..? Nebo se nesmí uvádět..? A co na to Svoboda..?

  2. Vzhledem k tomu, že dopis byl osobní iniciativou signatářů, respektuji, když mi někteří neposlali souhlas s citací svého jména.

  3. Souhlasí i jiní, ale bojí se podepsat? Proč se mi jen vybavuje slovní spojení – proces demokratizace?

  4. Diskutující: zaměřte se na podstatu problému. Kdo podepsal nebo ne je detail.

  5. No prostě je to celé „tragikomické“ (a ještě bych měl asi dodat: !!!!!!!!!!!!).

  6. No mě spíš děsí ten stav popsaný v článku – nebude za co realizovat, nebude co realizovat. Opravdu, co na to Svoboda?

  7. Co by. Úpěnlivě se drží křesla, aby mu ho nesebrali pod zadkem ;-)

Další z rubriky

Cyklodepo v Praze prosperuje. Vedení města uvažuje o další lokaci :)

Pražské cyklodepo zhruba 64 dní po svém otevření hlásí výsledky. Za dva měsíce provozu odsud bylo..více

Londýňané si přejí snižování počtu aut v sousedstvích, ukázal průzkum :)

Londýňané chtějí opatření, která zvyšují bezpečnost dopravy a omezují počet aut ve městě. To ukázal..více

Cyklotrasa A202 protažena z Kunratic do Vestce :)

Na sklonku minulého roku došlo k proznačení místní cyklotrasy A202. Ta spojuje okrajovou městskou část..více

Modernizace stanice Opatov :)

08. 01. - Pavel Mašek - Zprávy
Dlouho trvající modernizace zastávky Opatov je téměř u konce, podívejme se, jak se změnila. Nové..více

Nový cyklopřejezd Blanická / Francouzská – Uruguayská 19

V rámci obnovy světelné signalizace na křižovatce ulic Blanická, Francouzská a Uruguayská na Praze 2..více

Úprava pražských náplavek 4

TSK Praha na podzim 2020 začala dokončovat předláždění pražských náplavek v chybějících úsecích. Konkrétně se..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jezdíte v době pandemie po Praze na kole?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

  • Pavel Masek: Co si myslíte o našem webu?

    @antonio - PNK se prezentuje jako nezavisle a jakmile si ziska dotace od kohokoliv, vznika tim nejaky zavazek, vetsinou to…

  • Antonio: Co si myslíte o našem webu?

    Ano, líbí se mi co píšete na FB - centrum a komunita. PNK by se mohlo stát značkou, která bude…

  • Jan Fiala: Co si myslíte o našem webu?

    V posledních letech se výrazně zlepšily mapy.cz, turistická vrstva. Dobře se tu plánuje trasa, včetně manipulace s průjezdními body. Je…

webdesign by 2046
↑ nahoru