Komu ještě prospívá kvalitní cyklistická infrastruktura

V Nizozemsku není vzácností, že cyklostezky nepoužívají jenom cyklisté. Existuje velká skupina lidí, kterým kvalitní, souvislá a bezpečná cyklistická infrastruktura nabízí dalko širší možnosti osobní mobility, než jaké může ve městě zajistit kterýkoliv jiný dopravní prostředek. Senioři a lidé s omezenou pohyblivostí mohou v Nizozemsku používat elektrické invalidní vozíky nejen na cyklostezkách (s omezením na 30 km/h), ale také v běžném provozu (s omezením na 45 km/h), zpravidla ale jezdí kolem 20 km/h, což je pro tamní cyklostezky běžná rychlost.

Video Marka Wagenbuura jsme doplnili českými titulky. Celý článek najdete na jeho webu BicycleDutch zde.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře - uzamčeny

  1. Jsem rád, že se to tu objevilo. Nikdy by mě to nenapadlo, dokud jsem na vlastní oči neviděl, jak moc starých lidí se díky těm vozítkům dostane mezi lidi – je jich všude spousta. Na cyklostezkách to nezpůsobuje žádné problémy, vozítka jsou mají přiměřenou rychlost a dá se jim v pohodě vyhnout. Jediné komplikace jsem zaznamenal v supermarketech, kde mi párkrát někdo málem přejel přes nohu.

  2. Jojo tohle video už jsem viděl, je to dobrý postřeh i když si myslím, že většina chodníků je docela dobře sjízdných, tedy až vyjímky …

    K zvolenému příkladu, tedy Nizozemsku bych snad jen dodal, že tamní cyklistická infrastruktura je přístupná motorkám , což je představa, která mi a to zejména po českém rozšíření platnosti řidičského oprávnění skupiny B na skůtrotanky , opravdu děsí….

  3. ostatně motorka je vidět i v tomhle filmu někde kolem 2:30

  4. újezďák: souhlas, v Amsterdamu i na širokých stezkách mě pokaždé ten skůtr dost vyděsil, když mě míjel.

  5. ad 2
    125ccm není přece tank ;-)
    V pražských podmínkách se motorek na cyklostezkách nebojím, protože proč přeskakovat obrubníky a brodit se blátem, když na motoristickou strukturu jdou a asi ještě dlouho půjdou, jak víme, nesrovnatelně lepší peníze ;-)

  6. V Dansku to maji skutry stejne.
    Tank to neni, ale parkrat jsem se taky leknul.

    Tak zrovna vcera vecer jsem na stezce od Zamku (psi utulek) k Dynamitce (tam co ted zacina ta nove vybudovana), potkal landrover. Sotva se tam vesel a svitil vsim, co mel jak na safari… no, aspon, ze byl celkem slusnak a snazil se mi udelat misto a pribrzdit. Jel od Klecan. Takze nejaky skutr…

  7. V Číně to neřešej, prostě je po každý straně silnice aspoň 3 metry širokej pruh a tam jezdí všechno dvoustopý .. někdy spojenej v úrovni chodníku, někdy jako extra komunikace oddělená pásem zelenýho obrubníku od šestipruhu ve středu. Jo, občas tam parkuje dodávka, někdy i kamion, při zácpě to tamtudy objížděj osobáky, to je normálka všude ;-)

Další z rubriky

Francouzský štáb přivezl do Prahy cykloobousměrku 1

V centru Prahy, u Nové radnice se tento týden objevila nová cykloobousměrka. A to velmi..více

Seminář k cyklonovele ve Sněmovně :)

Ve středu 3. 9. 2020 proběhl v Poslanecké sněmovně seminář „Aktuálně k cyklonovele,“ na kterém..více

9 důvodů, proč jet do školy na kole 18

Začíná nový školní rok a v ulicích měst se znovu objeví studenti škol, kteří se..více

Cyklostezky postavené přímo s okruhem v Plzni 4

31. 07. - Václav Kříž - Inspirace
Plzeň je rozhodně víc než krajské město. Působí spíše jako velkoměsto. Chci vypíchnout příklad infrastruktury,..více

Seminář Data a cyklodoprava: rychlý výběr 3

V úterý 16. června proběhl v pražském CAMPu seminář Data a cyklodoprava, pořádaný Nadací Partnerství...více

Městská cyklomapa 2020 9

Po dvou letech vydalo hlavní město Praha další edici své tištěné cyklomapy. Pro novou mapu..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jezdíte v době pandemie po Praze na kole?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru