Komu ještě prospívá kvalitní cyklistická infrastruktura

V Nizozemsku není vzácností, že cyklostezky nepoužívají jenom cyklisté. Existuje velká skupina lidí, kterým kvalitní, souvislá a bezpečná cyklistická infrastruktura nabízí dalko širší možnosti osobní mobility, než jaké může ve městě zajistit kterýkoliv jiný dopravní prostředek. Senioři a lidé s omezenou pohyblivostí mohou v Nizozemsku používat elektrické invalidní vozíky nejen na cyklostezkách (s omezením na 30 km/h), ale také v běžném provozu (s omezením na 45 km/h), zpravidla ale jezdí kolem 20 km/h, což je pro tamní cyklostezky běžná rychlost.

Video Marka Wagenbuura jsme doplnili českými titulky. Celý článek najdete na jeho webu BicycleDutch zde.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře - uzamčeny

  1. Jsem rád, že se to tu objevilo. Nikdy by mě to nenapadlo, dokud jsem na vlastní oči neviděl, jak moc starých lidí se díky těm vozítkům dostane mezi lidi – je jich všude spousta. Na cyklostezkách to nezpůsobuje žádné problémy, vozítka jsou mají přiměřenou rychlost a dá se jim v pohodě vyhnout. Jediné komplikace jsem zaznamenal v supermarketech, kde mi párkrát někdo málem přejel přes nohu.

  2. Jojo tohle video už jsem viděl, je to dobrý postřeh i když si myslím, že většina chodníků je docela dobře sjízdných, tedy až vyjímky …

    K zvolenému příkladu, tedy Nizozemsku bych snad jen dodal, že tamní cyklistická infrastruktura je přístupná motorkám , což je představa, která mi a to zejména po českém rozšíření platnosti řidičského oprávnění skupiny B na skůtrotanky , opravdu děsí….

  3. ostatně motorka je vidět i v tomhle filmu někde kolem 2:30

  4. újezďák: souhlas, v Amsterdamu i na širokých stezkách mě pokaždé ten skůtr dost vyděsil, když mě míjel.

  5. ad 2
    125ccm není přece tank ;-)
    V pražských podmínkách se motorek na cyklostezkách nebojím, protože proč přeskakovat obrubníky a brodit se blátem, když na motoristickou strukturu jdou a asi ještě dlouho půjdou, jak víme, nesrovnatelně lepší peníze ;-)

  6. V Dansku to maji skutry stejne.
    Tank to neni, ale parkrat jsem se taky leknul.

    Tak zrovna vcera vecer jsem na stezce od Zamku (psi utulek) k Dynamitce (tam co ted zacina ta nove vybudovana), potkal landrover. Sotva se tam vesel a svitil vsim, co mel jak na safari… no, aspon, ze byl celkem slusnak a snazil se mi udelat misto a pribrzdit. Jel od Klecan. Takze nejaky skutr…

  7. V Číně to neřešej, prostě je po každý straně silnice aspoň 3 metry širokej pruh a tam jezdí všechno dvoustopý .. někdy spojenej v úrovni chodníku, někdy jako extra komunikace oddělená pásem zelenýho obrubníku od šestipruhu ve středu. Jo, občas tam parkuje dodávka, někdy i kamion, při zácpě to tamtudy objížděj osobáky, to je normálka všude ;-)

Další z rubriky

Státní vlajka na kole 4

U příležitosti blížícího se státního svátku přinášíme doplnění k naší standardní cyklistické etiketě na základě..více

Cykloobousměrkový zázrak v Petrovicích 11

07. 10. - Martin - Inspirace
Na přelomu let 2016 a 2017 došlo v malé čtvrti na jihovýchodě Prahy k něčemu,..více

Deset let s Šeříkovou ulicí 4

Od vzniku stránek Prahou na kole v roce 2008 jsme Šeříkovou ulici komentovali snad třicetkrát...více

Evropský týden mobility v Praze 26

Jako každý rok i letos čeká Prahu v druhé polovině září Evropský týden mobility (ETM)...více

Lucemburk podruhé – Praha budoucnosti? 3

V minulém článku o cyklistické infrastruktuře v Lucemburku jsem představil dvě nejchytlavější infrastrukturní stavby: lávku..více

Co nového v Lucemburku? 10

Lucemburk je město spojené s Prahou nejen historickými kořeny (slepý král Jan Lucemburský bývá také..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru