Jiří píše Noskovi

Publikováno: 21. února. 2013, 1 min. čtení
Aktualizováno: 13. července. 2016
Publikováno: 21. února. 2013, 1 min. čtení
Aktualizováno: 13. července. 2016

Minulý týden jsme psali, že současná situace v podpoře cyklistické dopravy vyžaduje zvýšení aktivity ze strany veřejnosti. Jiří Motýl nám v reakci zaslal seznam podnětů, které řešil s úřady i soukromníky v uplynulém roce. Dříve než se k nim dostaneme, otiskujeme jeho otevřený dopis adresovaný náměstkovi Noskovi s dotazy, zda budou u některých staveb na Praze 6 též zřízena opatření pro cyklisty.

Vážený pane náměstku Nosku,

dovolím si Vám formou tohoto otevřeného dopisu položit několik otázek týkajících se rozvoje cyklistické infrastruktury v Praze.

Jsem poměrně novým uživatelem jízdního kola coby dopravního prostředku po Praze (jezdím pravidelně skoro denně méně než rok). Jelikož nejsem příliš zkušeným a „rychlým“ cyklistou, tak oceňuji každé zlepšení a novou infrastrukturu, která mi přináší větší pocit bezpečí. Od té očekávám především spojitost, tak abych se dostal bez velkého množství stresových situací tam, kam potřebuji.

Oceňuji mnohá zlepšení, která mi usnadnila cesty (například rekonstrukci křižovatky kapitána Jaroše, cyklopruhy ve Střešovické ulici, apod.).

V poslední době jsem však ve svém okolí znepokojen vývojem probíhajících staveb. Nejsem si jist, zda je město stále rozhodnuto cyklistickou dopravu podporovat. Na daných místech jsou řešení pro cyklisty velmi polovičatá (Milady Horákové ve směru k Letenskému náměstí), případně zcela chybí (tamtéž v opačném směru).

V části ulice Milady Horákové v okolí Hradčanské se vybudují nové cyklopruhy, ale v druhé rekonstruované polovině na Letné již ne. Chybí pak jakákoliv návaznost, která je pro mě jakožto cyklistu, který se chce na ulici cítit bezpečně, zcela nezbytná. Takováto investice postrádá z mého hlediska logiku.

Pokud investovat peníze – pak do souvislých koncepčních řešení. Pokud se musí šetřit, tak se může přestat investovat do podobných řešení zcela – pokud jsou nedokončená a polovičatá. Takovéto investice považuji za plýtvání penězi, v takovémto případě by radši nemusela vznikat žádná opatření – efekt by byl stejný.

Píši Vám, abych se dozvěděl současný záměr rozvoje cyklistické infrastruktury. Je stále doprava na kole podporována?

V okolí mého bydliště (Prašný most, Patočkova/Střešovická) probíhají velké přestavby, kde z mého pohledu hrozí opět promrhání již investovaných prostředků do stávající cyklistické infrastruktury.

Budou na rekonstruované křižovatce Prašný most dále souvisle rozvedeny již zbudované cyklopruhy v okolí Hradčanské?
Povedou i přes nový most přes železniční trať do Dejvic?
Budou skrze křižovatku Střešovická/Patočkova stávající cyklopruhy ve Střešovické ulici napojeny na již zbudovanou cyklostezku podél Keplerovy ulice?
Budou případně tato řešení vhodná i pro průměrně zdatné cyklisty?
Jak hodláte zabránit tomu, aby nedocházelo k promrhání již proběhlých investic do cyklistické infrastruktury, tak jak k tomu došlo v případě Letenského náměstí a ulice Milady Horákové na letenské pláni?

Osobně doufám, že má další koncepční rozvoj cyklistické dopravy v politice města stále své místo.

Děkuji za Vaši odpověď,

Jiří Motýl

Náš návod, jak napsat kvalitní dopis, který se obtížně odmítá pod banální záminkou, najdete na stránce Napište svým politikům. Přehled většiny podnětů, o kterých víme najdete v mapě cyklistických tužeb. Své dopisy pak prosím posílejte v kopiích na mail redakce@prahounakole.cz

Za redakci si neodpustím několik ilustračních obrázků z Nizozemska s výsledky podpory cyklistické dopravy.

Když má cyklodoprava zelenou … kromě poslední fotky z nizozemského Harlemu

Václav Kříž
Od roku 2011 získal postupně praxi jako redaktor magazínu a editor mapy Městem na kole, cyklokoordinátor MČ Praha 14, 4, 11, TSK a jako cargobajker. Ambiciózní cyklistická síť (i stabilizace funkcí klimatu a biodiverzity Země) se může zdát jako neřešitelný ořech. Close your eyes and you will find passage out of the dark. Klíčem je vytrvat. Občané, politici, úřady i firmy, všichni jsou součástí řešení.

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat