Několik tipů, co dělat, pokud vás rozhořčil poslední vývoj kolem cyklokomise

V článku o rozkladu cyklokomise zazněl dotat na to, co dělat. Dal jsem rychle dohromady několik tipů na možnosti, které má každý z nás.

Dopis

Jestli chcete něco udělat, tak napište na magistrát. Dopis adresujte panu náměstku pro dopravu Noskovi a na vědomí Radě hlavního města Prahy a cyklokomisi (návod na to, jak psát takový dopis, nakdete zde). Dopis formulujte jako otevřený a sdělte, že stejně naložíte i s odpovědí. Dopis formulujte buď jako dotaz nebo jako žádost o informace podle zákona 106 (vzor zde).

Ptejte se, proč nebyla po dvou letech od schválení rozpracována koncepce rozvoje cyklodopravy, když to cyklokomise doporučovala už dvakrát (jednou v říjnu 2011 – viz https://prahounakole.cz/2011/10/zpravy-z-rijnove-cyklokomise-3/ a https://prahounakole.cz/wp-content/pnk/uploads/2011/10/Z%C3%A1pis-KCD-18.10.2011.doc , podruhé v březnu 2012, viz https://prahounakole.cz/2012/04/zpravy-z-breznove-cyklokomise-2/ .

Ptejte se, kde selhal systémový přístup k podpoře cyklodopravy na Letenském náměstí a v Michelské ulici, kde všude vedou páteřní trasy. Kdo je zodpovědný za rozhodnutí, které vedlo k pro cyklisty zcela nepochybně nevyhovujícímu stavu.

Ptejte se, jak je po těchto selháních zajištěno, že se podobná situace nebude opakovat na Hlávkově mostě, křižovatce Prašný most, Vypich, nebo kdekoliv jinde, kde vedou páteřní trasy přes rekonstruovanou křižovatku nebo tramvajovou trať.

Ptejte se po podkladech pro všechny rekonstrukce, které OMI, TSK, DPP a jiné městské organizace plánují na rok 2013 a chtějte, aby je magistrát zveřejnil a prokázal, že daná místa obsahují odpovídající řešení pro cyklisty. Chtějte to třeba podle zákona 106 o svobodném přístupu k informacím.

Ptejte se, kdo je místo cyklokomise zodpovědný za kapitolu 1.14. Krajského integrovaného programu snižování emisí. (více zde) Kdo je to konkrétně a jaké má přesně kompetence plnit úkoly obsažené v jednotlivých bodech té kapitoly.

Neptejte se na personální záležitosti ani na okolnosti obměny osazenstva komise, to je zbytečné. Buďte věcní a důrazní. Kopie dopisů i odpovědí můžete posílat na redakční mail. Zavalte je požadavky na koncepční a transparentní řešení rozvoje cyklistické dopravy. Dejte jim najevo, že to, co cyklisté chtějí, je soustavný, dlouhodobý a koncepční rozvoj cyklistické dopravy a dostatečně silná pozice cyklistické dopravy v rozhodovacích mechanismech města

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: cyklokomise

Komentáře - uzamčeny

  1. Já jsem sázel spíš na „Libeňský most“. Letenské náměstí už zprasené je, kdežto Libeňák a Hlávkův, co mají jít do toitální rekonstrukce (Libeňák možná dokonce do demolice a repliky), to právě čeká… :-/

  2. Ano, měl tam být Libeňský most- Ale na ten nebudou peníze, takže jsem ho pak vynechal. Hrozeb je pochopitelně víc, včera jsem se třeba dozvěděl o tom, že intenzivně běží příprava Dvoreckého mostu.

  3. Vratislav: má být i pro auta, nebo jenom pro tram, pěčí a kola, jak jsem o tom někdy slyšel? Nebo jenom pro auta?

  4. Dvorecký most má být pro tramvaje a případně autobusy MHD, ale se stavební úpravou, která v případě, že se to vyhodnotí jako potřebné, umožní také auta.

  5. A navazuje to nějak na tramvaj dvorce panrkác/budějovická, nebo by se to stavělo jenom do zásoby? To by pak moc velk efekt nemělo, ne?

  6. Tomáš: Navazuje na to přece budoucí Radlická radiál, a to snad stačí, ne? :-)

  7. V první etapě jen pro tramvaje od Modřan, Jeremenkova je ve výhledu ( tedy v nedohlednu). Radlická radiála je tak trochu ten důvod, proč by Dvorecký most neměl být pro IAD.

  8. Tak jestli se ten most bude stavet tempem, jako Trojsky most, tak to vypada tak na sestou petiletku…

  9. Radlická radiála navazuje akorát na zlíchovskou díru do Mrázovky, a na tu se bude dál jezdit přes Bránickej.

Další z rubriky

Praha 3 odmítla magistrátem navržené cykloobousměrky 3

Zástupkyně starostky Prahy 3 Lucie Vítkovská (ODS) upozornila na svém facebookovém profilu na rozhodnutí Rady..více

Konec městského bikesharingu v Praze, nebo jeho nový začátek? :)

Soutěž na městský bikesharing skončila na jaře neslavně: tendr byl zrušen Úřadem pro ochranu hospodářské..více

Podněty Cyklisté sobě pro městské části Praha 4 – 6 17

Databáze Cyklisté sobě obsahuje na území Prahy téměř tisíc podnětů na zlepšení podmínek pro jízdu..více

Nové stezky kolem Uhříněvsi 1

Jednou z větších investičních akcí, které měly v roce 2015 připravené městské části, byly cyklostezky..více

Průjezd holešovickou betonárkou: spojení podél vody 16

Dnes v 11 hodin dopoledne se slavnostně otevírá zrekonstruovaný průjezd skrz pozemky společnosti Skanska mezi Trojským..více

Nové cykloboxy na Praze 10 2

U stanice metra Strašnická a u radnice MČ Praha 10 se objevily nové veřejné cykloboxy určené..více
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jak dlouhá bývá vaše obvyklá trasa na kole?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku.
nebo
Daruj
webdesign by 2046
↑ nahoru