Několik tipů, co dělat, pokud vás rozhořčil poslední vývoj kolem cyklokomise

V článku o rozkladu cyklokomise zazněl dotat na to, co dělat. Dal jsem rychle dohromady několik tipů na možnosti, které má každý z nás.

Dopis

Jestli chcete něco udělat, tak napište na magistrát. Dopis adresujte panu náměstku pro dopravu Noskovi a na vědomí Radě hlavního města Prahy a cyklokomisi (návod na to, jak psát takový dopis, nakdete zde). Dopis formulujte jako otevřený a sdělte, že stejně naložíte i s odpovědí. Dopis formulujte buď jako dotaz nebo jako žádost o informace podle zákona 106 (vzor zde).

Ptejte se, proč nebyla po dvou letech od schválení rozpracována koncepce rozvoje cyklodopravy, když to cyklokomise doporučovala už dvakrát (jednou v říjnu 2011 – viz https://prahounakole.cz/2011/10/zpravy-z-rijnove-cyklokomise-3/ a https://prahounakole.cz/wp-content/pnk/uploads/2011/10/Z%C3%A1pis-KCD-18.10.2011.doc , podruhé v březnu 2012, viz https://prahounakole.cz/2012/04/zpravy-z-breznove-cyklokomise-2/ .

Ptejte se, kde selhal systémový přístup k podpoře cyklodopravy na Letenském náměstí a v Michelské ulici, kde všude vedou páteřní trasy. Kdo je zodpovědný za rozhodnutí, které vedlo k pro cyklisty zcela nepochybně nevyhovujícímu stavu.

Ptejte se, jak je po těchto selháních zajištěno, že se podobná situace nebude opakovat na Hlávkově mostě, křižovatce Prašný most, Vypich, nebo kdekoliv jinde, kde vedou páteřní trasy přes rekonstruovanou křižovatku nebo tramvajovou trať.

Ptejte se po podkladech pro všechny rekonstrukce, které OMI, TSK, DPP a jiné městské organizace plánují na rok 2013 a chtějte, aby je magistrát zveřejnil a prokázal, že daná místa obsahují odpovídající řešení pro cyklisty. Chtějte to třeba podle zákona 106 o svobodném přístupu k informacím.

Ptejte se, kdo je místo cyklokomise zodpovědný za kapitolu 1.14. Krajského integrovaného programu snižování emisí. (více zde) Kdo je to konkrétně a jaké má přesně kompetence plnit úkoly obsažené v jednotlivých bodech té kapitoly.

Neptejte se na personální záležitosti ani na okolnosti obměny osazenstva komise, to je zbytečné. Buďte věcní a důrazní. Kopie dopisů i odpovědí můžete posílat na redakční mail. Zavalte je požadavky na koncepční a transparentní řešení rozvoje cyklistické dopravy. Dejte jim najevo, že to, co cyklisté chtějí, je soustavný, dlouhodobý a koncepční rozvoj cyklistické dopravy a dostatečně silná pozice cyklistické dopravy v rozhodovacích mechanismech města

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: cyklokomise

Komentáře - uzamčeny

  1. Já jsem sázel spíš na „Libeňský most“. Letenské náměstí už zprasené je, kdežto Libeňák a Hlávkův, co mají jít do toitální rekonstrukce (Libeňák možná dokonce do demolice a repliky), to právě čeká… :-/

  2. Ano, měl tam být Libeňský most- Ale na ten nebudou peníze, takže jsem ho pak vynechal. Hrozeb je pochopitelně víc, včera jsem se třeba dozvěděl o tom, že intenzivně běží příprava Dvoreckého mostu.

  3. Vratislav: má být i pro auta, nebo jenom pro tram, pěčí a kola, jak jsem o tom někdy slyšel? Nebo jenom pro auta?

  4. Dvorecký most má být pro tramvaje a případně autobusy MHD, ale se stavební úpravou, která v případě, že se to vyhodnotí jako potřebné, umožní také auta.

  5. A navazuje to nějak na tramvaj dvorce panrkác/budějovická, nebo by se to stavělo jenom do zásoby? To by pak moc velk efekt nemělo, ne?

  6. Tomáš: Navazuje na to přece budoucí Radlická radiál, a to snad stačí, ne? :-)

  7. V první etapě jen pro tramvaje od Modřan, Jeremenkova je ve výhledu ( tedy v nedohlednu). Radlická radiála je tak trochu ten důvod, proč by Dvorecký most neměl být pro IAD.

  8. Tak jestli se ten most bude stavet tempem, jako Trojsky most, tak to vypada tak na sestou petiletku…

  9. Radlická radiála navazuje akorát na zlíchovskou díru do Mrázovky, a na tu se bude dál jezdit přes Bránickej.

Další z rubriky

Cykloboxy na Praze 10 skončily 18

Příběh cykloboxů pro individuální uschování kol v desáté městské části se po dvou letech provozu..více

Patočkova: ochranné cyklopruhy u střešovické vozovny 10

Na rozhraní ulic Patočkova a Milady Horákové u zastávek tramvají Vozovna Střešovice vznikly na konci..více

Cyklomagistrála na Hlávkově mostě? Zatím jen apel na řidiče 31

Zhruba třicet lidí se ve čtvrtek 26. září účastnilo happeningu „Otevíračka cyklomagistrály“ pořádaného kolektivem Bike..více

Cyklostojany ve vozovce 2

Cyklostojany umisťované ve vozovce. V jiných městech a zemích běžná praxe, v Praze po dlouhou..více

Adam Scheinherr: Pokud cyklodopravě prostor nezačneme dávat, tak na kole jezdit nikdy nebudeme 70

Po celé jaro jsme vám přinášeli ankety o plánech jednotlivých městských částí v oblasti cyklistické..více

Co chystají městské části: Praha 19 (Kbely) 12

22. 07. - redakce - Zprávy
Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru