Nekonečné interpelace náměstka Noska

Chcete vědět, kdo je v Praze zodpovědný za to, když se při rekonstrukci křižovatky „zapomene“ na cyklisty? Myslíte si, že to ví náměstek pro dopravu Nosek? No, mohli jste se ho zkusit zeptat, jako to udělal Auto*Mat už v říjnu. Od té doby uplynuly čtyři měsíce a odpovědi, které se Auto*Matu při vzájemném korespondenčním ping-pongu dostávají, jsou velmi zábavné.

Podle podle oficiálního vyjádření zodpovědného zástupce magistrátu totiž žijeme ve městě, kde se naplňuje koncepce rozvoje cyklistické dopravy do roku 2020 (i když předsedkyně cyklokomise zavrhla představu, že by se věci měly dělat koncepčně, už před rokem a půl), a kde existuje šest lidí, kteří pokládají svůj život za to, aby se žádnému kopnutí do země nevyhnulo naplňování čtveřice usnesení Rady hlavního města Prahy definujících, jak mají být do přestaveb ulic a křižovatek integrována opatření pro cyklisty.

Do zkrácené verze korespondence Auto*Matu a náměstka primátora pro dopravu Noska (za kterého ty dopisy samosebou někdo píše, nejspíš tak o jejich existenci ani neví), se můžete začíst na webu Auto*Matu. Chcete-li si to vychutnat celé, zde jdou odkazy na kompletní dokumenty:

1. Interpelace Auto*Matu ze dne 25.10.2012 (video)
2. Odpověď náměstka pro dopravu Noska ze dne 15.11.2012.
3. Doplňující dotazy Auto*Matu k interpelaci zaslané dne 11.12.2012 (jsou součástí následujícího skenu)
4. Odpověď náměstka pro dopravu Noska ze dne 11.1.2013.
5. Doplňující dotazy Auto*Matu k této odpovědi doručené na podatelnu dne 28.2.2013.

A jak to půjde dál? Lze předpokládat, že zástupci magistrátu za žádnou cenu nepřiznají, že by se cokoliv dělalo špatně. Ale snad tyto dopisy povedou alespoň k pochopení, že po letech, kdy se alespoň klopotné fungování rozvoje cyklodopravy dařilo zajišťovat díky vágní politické podpoře a aktivitě cyklodopravě nakloněných insiderů (jež byli ovšem již prakticky odejiti), začíná být magistrátní (ne)podpora cyklodopravy opět více pod dohledem.


A proto má stále smysl, abyste se ptali i vy na věci, které vás pálí. Čím jasnější odpovědi od magistrátu získáme, tím spíše si při dalších rekonstrukcích budou muset dát pozor na dodržování vlastních předpisů.

Pokračujte s našimi výzvami:

Cyklisté sobě!
Co dělat, rozhořčilo-li vás dění kolem cyklokomise

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: cyklokomise

Další z rubriky

Cyklopruhy ve Vrbenského 5

Ulice Vrbenského na Praze 7 získala ke konci roku 2019 nové cyklopruhy. Z velké části..více

Florenc má nové přechody i cyklopruhy 8

02. 12. - Martin - Zprávy
Tento listopad došlo k rekonstrukci světelné křižovatky ulic Ke Štvanici a Křižíkova mezi autobusovým nádražím..více

Smíchov má přes kilometr nových cyklopruhů. Kdy přibudou další? 16

25. 11. - Martin - Zprávy
Praha 5 získala v listopadu 2019 nové ochranné pruhy pro cyklisty. Přibližně 1300 metrů jich..více

Cykloboxy na Praze 10 skončily 18

Příběh cykloboxů pro individuální uschování kol v desáté městské části se po dvou letech provozu..více

Patočkova: ochranné cyklopruhy u střešovické vozovny 10

Na rozhraní ulic Patočkova a Milady Horákové u zastávek tramvají Vozovna Střešovice vznikly na konci..více

Cyklomagistrála na Hlávkově mostě? Zatím jen apel na řidiče 31

Zhruba třicet lidí se ve čtvrtek 26. září účastnilo happeningu „Otevíračka cyklomagistrály“ pořádaného kolektivem Bike..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru