Nekonečné interpelace náměstka Noska

Chcete vědět, kdo je v Praze zodpovědný za to, když se při rekonstrukci křižovatky „zapomene“ na cyklisty? Myslíte si, že to ví náměstek pro dopravu Nosek? No, mohli jste se ho zkusit zeptat, jako to udělal Auto*Mat už v říjnu. Od té doby uplynuly čtyři měsíce a odpovědi, které se Auto*Matu při vzájemném korespondenčním ping-pongu dostávají, jsou velmi zábavné.

Podle podle oficiálního vyjádření zodpovědného zástupce magistrátu totiž žijeme ve městě, kde se naplňuje koncepce rozvoje cyklistické dopravy do roku 2020 (i když předsedkyně cyklokomise zavrhla představu, že by se věci měly dělat koncepčně, už před rokem a půl), a kde existuje šest lidí, kteří pokládají svůj život za to, aby se žádnému kopnutí do země nevyhnulo naplňování čtveřice usnesení Rady hlavního města Prahy definujících, jak mají být do přestaveb ulic a křižovatek integrována opatření pro cyklisty.

Do zkrácené verze korespondence Auto*Matu a náměstka primátora pro dopravu Noska (za kterého ty dopisy samosebou někdo píše, nejspíš tak o jejich existenci ani neví), se můžete začíst na webu Auto*Matu. Chcete-li si to vychutnat celé, zde jdou odkazy na kompletní dokumenty:

1. Interpelace Auto*Matu ze dne 25.10.2012 (video)
2. Odpověď náměstka pro dopravu Noska ze dne 15.11.2012.
3. Doplňující dotazy Auto*Matu k interpelaci zaslané dne 11.12.2012 (jsou součástí následujícího skenu)
4. Odpověď náměstka pro dopravu Noska ze dne 11.1.2013.
5. Doplňující dotazy Auto*Matu k této odpovědi doručené na podatelnu dne 28.2.2013.

A jak to půjde dál? Lze předpokládat, že zástupci magistrátu za žádnou cenu nepřiznají, že by se cokoliv dělalo špatně. Ale snad tyto dopisy povedou alespoň k pochopení, že po letech, kdy se alespoň klopotné fungování rozvoje cyklodopravy dařilo zajišťovat díky vágní politické podpoře a aktivitě cyklodopravě nakloněných insiderů (jež byli ovšem již prakticky odejiti), začíná být magistrátní (ne)podpora cyklodopravy opět více pod dohledem.


A proto má stále smysl, abyste se ptali i vy na věci, které vás pálí. Čím jasnější odpovědi od magistrátu získáme, tím spíše si při dalších rekonstrukcích budou muset dát pozor na dodržování vlastních předpisů.

Pokračujte s našimi výzvami:

Cyklisté sobě!
Co dělat, rozhořčilo-li vás dění kolem cyklokomise

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: cyklokomise

Další z rubriky

Kabiny místo cyklostezek? Připomínky vznesla i Evropská komise 6

Minulý týden jsme Vás informovali o tom, že 2 miliardy evropských peněz z kovidového balíku..více

Trojská lávka na kole 8

Hlavní město má po necelých třech letech opět Trojskou lávku, která překonává Vltavu a spojuje..více

Sdílená elektrokola opět v Praze. Přiváží je dvě firmy najednou: Bolt a Lime 19

Naposledy v Praze fungovaly elektrokola Freebike česko-britské firmy Homeport. Firma po jedné sezóně ale z..více

Národní obousměrně a cykloobousměrka Na Perštýně 6

Národní třída mezi Jungmannovou a Spálenou je od 28. září 2020 obousměrná – jak pro..více

Cyklostezka Cholupice – Dolní Břežany byla z většiny dokončena 11

V těchto dnech byla z většiny dokončena cyklostezka spojující Cholupice (Praha 12) a Dolní Břežany..více

Nákladní kola budou mít v Praze vlastní mikrodepo 32

Praha připravuje vlastní mikrodepo pro městskou logistiku realizovanou na nákladních kolech. Ve středu 23. září..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jezdíte v době pandemie po Praze na kole?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru