Nekonečné interpelace náměstka Noska

Chcete vědět, kdo je v Praze zodpovědný za to, když se při rekonstrukci křižovatky „zapomene“ na cyklisty? Myslíte si, že to ví náměstek pro dopravu Nosek? No, mohli jste se ho zkusit zeptat, jako to udělal Auto*Mat už v říjnu. Od té doby uplynuly čtyři měsíce a odpovědi, které se Auto*Matu při vzájemném korespondenčním ping-pongu dostávají, jsou velmi zábavné.

Podle podle oficiálního vyjádření zodpovědného zástupce magistrátu totiž žijeme ve městě, kde se naplňuje koncepce rozvoje cyklistické dopravy do roku 2020 (i když předsedkyně cyklokomise zavrhla představu, že by se věci měly dělat koncepčně, už před rokem a půl), a kde existuje šest lidí, kteří pokládají svůj život za to, aby se žádnému kopnutí do země nevyhnulo naplňování čtveřice usnesení Rady hlavního města Prahy definujících, jak mají být do přestaveb ulic a křižovatek integrována opatření pro cyklisty.

Do zkrácené verze korespondence Auto*Matu a náměstka primátora pro dopravu Noska (za kterého ty dopisy samosebou někdo píše, nejspíš tak o jejich existenci ani neví), se můžete začíst na webu Auto*Matu. Chcete-li si to vychutnat celé, zde jdou odkazy na kompletní dokumenty:

1. Interpelace Auto*Matu ze dne 25.10.2012 (video)
2. Odpověď náměstka pro dopravu Noska ze dne 15.11.2012.
3. Doplňující dotazy Auto*Matu k interpelaci zaslané dne 11.12.2012 (jsou součástí následujícího skenu)
4. Odpověď náměstka pro dopravu Noska ze dne 11.1.2013.
5. Doplňující dotazy Auto*Matu k této odpovědi doručené na podatelnu dne 28.2.2013.

A jak to půjde dál? Lze předpokládat, že zástupci magistrátu za žádnou cenu nepřiznají, že by se cokoliv dělalo špatně. Ale snad tyto dopisy povedou alespoň k pochopení, že po letech, kdy se alespoň klopotné fungování rozvoje cyklodopravy dařilo zajišťovat díky vágní politické podpoře a aktivitě cyklodopravě nakloněných insiderů (jež byli ovšem již prakticky odejiti), začíná být magistrátní (ne)podpora cyklodopravy opět více pod dohledem.


A proto má stále smysl, abyste se ptali i vy na věci, které vás pálí. Čím jasnější odpovědi od magistrátu získáme, tím spíše si při dalších rekonstrukcích budou muset dát pozor na dodržování vlastních předpisů.

Pokračujte s našimi výzvami:

Cyklisté sobě!
Co dělat, rozhořčilo-li vás dění kolem cyklokomise

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: cyklokomise

Další z rubriky

Praha 3 odmítla magistrátem navržené cykloobousměrky 3

Zástupkyně starostky Prahy 3 Lucie Vítkovská (ODS) upozornila na svém facebookovém profilu na rozhodnutí Rady..více

Konec městského bikesharingu v Praze, nebo jeho nový začátek? :)

Soutěž na městský bikesharing skončila na jaře neslavně: tendr byl zrušen Úřadem pro ochranu hospodářské..více

Podněty Cyklisté sobě pro městské části Praha 4 – 6 17

Databáze Cyklisté sobě obsahuje na území Prahy téměř tisíc podnětů na zlepšení podmínek pro jízdu..více

Nové stezky kolem Uhříněvsi 1

Jednou z větších investičních akcí, které měly v roce 2015 připravené městské části, byly cyklostezky..více

Průjezd holešovickou betonárkou: spojení podél vody 16

Dnes v 11 hodin dopoledne se slavnostně otevírá zrekonstruovaný průjezd skrz pozemky společnosti Skanska mezi Trojským..více

Nové cykloboxy na Praze 10 2

U stanice metra Strašnická a u radnice MČ Praha 10 se objevily nové veřejné cykloboxy určené..více
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jak dlouhá bývá vaše obvyklá trasa na kole?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku.
nebo
Daruj
webdesign by 2046
↑ nahoru