Vybíráme cyklistickou helmu

Zatímco by cyklistická helma měla být samozřejmostí u bikerů, brázdících lesní stezky na horských kolech, i u rychlých silničářů, cyklisté městští ji zas tak nutně nepotřebují. Přesto je vzhledem k hustotě provozu i četnosti výkopových i jiných prací vhodné o jejím pořízení alespoň zauvažovat. Vždyť výrobci nabízejí kromě křiklavých sportovních helem i modely decentní vizáže, určené právě na ježdění do města. Pokud byste si nějakou takovou chtěli pořídit, následující řádky vám poradí, co všechno při výběru sledovat.

Toto je komerční sdělení. Prahou na kole není jeho autorem a neodpovídá za jeho obsah.

Helma musí především chránit

Také u městské cyklo helmy je nejdůležitější, aby svého uživatele spolehlivě ochránila. Proto při výběru vždy sledujte, zda má helma odpovídající certifikaci podle normy ČSN EN 1078 či mezinárodních atestů CPSC, SNELL B90A, CE a AS/NZS. Údaj o certifikaci najdete přímo na výrobku.

Správná velikost a pozice

Aby cyklistická helma dobře chránila, musí mít odpovídající velikost a sedět na hlavě ve správné pozici. Optimální velikost poznáte tak, že vám helma i při prudším předklonu s rozepnutým řemínkem zůstane na hlavě.

Zároveň však helma nesmí nikde tlačit. Při výběru vyzkoušejte více modelů i značek, dokud nenajdete helmu, která bude nejlépe odpovídat tvaru vaší hlavy. Většina helem včetně městských modelů dnes disponuje otočným mechanismem na nastavení velikosti, jímž si můžete helmu „doladit“ přesně dle obvodu vaší hlavy.

Co se týče správné pozice, je přibližně vodorovná s přední částí helmy asi uprostřed čela. Při jízdě mějte helmu vždy těsně dotaženou jak kolečkem pro nastavení velikosti, tak zapnutým podbradním řemínkem.

Nezatěžujte si hlavu!

Při výběru si všímejte také hmotnosti helmy. Čím lehčí helma, tím větší pohodlí při jízdě. Kvalitní městské helmy dnes váží kolem 350 g.

Městem s větrem ve vlasech

Ve městech bývá obvykle o nějaký ten stupeň vyšší teplota nežli v neobydlených oblastech. Už z toho důvodu je při výběru dobré upřednostnit model s dobrým odvětráním. Také moderní městské helmy disponují promyšlenými systémy, které zjišťují řízenou cirkulaci vzduchu v helmě.

Otvory v přední části nasávají studený vzduch, vedou jej systémem kanálků po obvodu hlavy, kterou takto ochlazují, a ohřátý vzduch odchází otvory v zadní části helmy. S takovým systémem vám v helmě nebude horko ani v parných letních dnech.

Naopak v chladnějších obdobích roku vám nastavitelný systém velikosti pohodlně umožní vložit pod helmu tenkou čepičku nebo kuklu pro zahřátí.

Decentní design

Design městských helem výrobci přizpůsobují potřebám uživatelů, kteří kolo často používají jako dopravní prostředek do zaměstnání. Helmy proto mají decentní design a nenápadné barvy, který se hodí i ke konzervativnímu obleku. Příkladem může být model Street Smart firmy Specialized. Někteří výrobci dokonce nabízejí helmy, které zvenku vypadají jako běžné klobouky či čepice.

Helma Specialized Street Smart – black

Helma Specialized Street Smart – red

Být vidět, když je třeba

Na druhou stranu, z hlediska bezpečnosti je dobré být vidět, když je třeba. Tedy zejména ze strany řidičů. Proto je většina městských helem opatřena reflexními prvky, které zajistí, že vás ve světle reflektorů nikdo již z dálky nepřehlédne.

Doplňky pro větší bezpečnost

Mnohé městské helmy jsou v zadní části vybaveny integrovanou blikačkou, nebo úchytem, na který lze blikačku snadno nasadit. Jde o velmi funkční řešení – hlava je nejvyšším místem cyklisty, a tak je na ní blikačka nejlépe viditelná. Vhodnou blikačkou na helmu je například model Blackburn Flea.

Další cyklistické doplňky a mnoho dalšího najdete ve specializované prodejně Ski a Bike Centrum Radotín.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře - uzamčeny

  1. No výkopy bych zrovna jako důvod pominul :), za zmínění spíš stojí stále houstnoucí les kandelábrů, značkových tyčí, zábradlí a zídek, případně téměř všudepřítomná hrana obrubníku.
    Přilba má smysl právě pro tyhle typy pádů a střetů, 3-4-5 cm silná ocelová tyč na rozdíl od od stejně silného stromu vám neuhne ani o milimetr..

    V poslední době se k tomu pak přidávají nesmyslné zátarasové objekty, údajně dělané pro ochranu na hranách místních komunikací. Různé monobloky , betonové truhly, sloupky s řetězy a podobé šílenosti.

  2. Milí zlatí, k čemu je taková přehršel modelů, když nemáte nic v bežných-leč-nadměrných velikostech? Místo zdlouhavých rad ohledně výběru byste klidně mohli napsat „změřte si obvod hlavy, podívejte se do našeho sortimentu a jděte zas o dům dál“. Schválně, kolik přileb na obvod hlavy 66cm nabízíte? Můžu se vždycky potrhat smíchy, když je na přilbě napsáno XXL a pak se ukáže, že je na obvod 62cm.

  3. podle mě XXL je max 62-64 cm , větší přilby jsou XXXL :)

  4. No při letu přes řídítka je přilba příjemná i ve městě. Pokud kotoul nedotočíte na salto, tak jdete přes hlavu.

  5. Ono přílba je příjemná i při podjíždění větví a nedávno jsem si helmu velmi chválil při krupobití ;)

  6. 7 nebo za deště, vozím sebou starou čepičku, ta se natáhne přes helmu i štítek a neprší mi tolik na brejle …

    6 prostřední syn nedávno letěl přes řidítka a jak byl rozpláclej na zemi tak ho řidítka rotujícího kola vzala přesně do helmy…

Další z rubriky

Auto*Mat řeší centrum 3/3 – střed města cyklistický a placatý 25

Formou tří článků postupně vyšel v uplynulých dnech text Vratislava Fillera, který představuje koncept Auto*Matu, jak narovnat..více

Auto*Mat řeší centrum 2/3 – co by šlo provést rychle :)

Formou tří článků postupně vychází v těchto dnech text Vratislava Fillera, který představuje koncept Auto*Matu, jak narovnat..více

Auto*Mat řeší centrum 1/3 – dnešní stav a kroky Prahy 1 6

Formou tří článků postupně vyjde v následujících dnech text Vratislava Fillera, který představuje koncept Auto*Matu, jak narovnat..více

Pomozte zachránit karlínské cykloobousměrky! :)

Ano, už zase! Snaha některých úředníků a alibismus Prahy 8 si vybraly svou daň v..více

Zažít město jinak – na kole s kolem a o kole 29

Co kdybychom se na ulicích přestali jen míjet a začali bychom se tu spíš potkávat?..více

Luxusní rezidence Vítkovka: moderní bydlení, příroda a sport :)

Velmi dlouho a pečlivě jsme hledali lokalitu, která by splnila přísná klientská kritéria, kterými byla..více
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jak dlouhá bývá vaše obvyklá trasa na kole?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku.
nebo
Daruj
webdesign by 2046
↑ nahoru