Vznikne oddělení pro bezmotorovou dopravu

Rada hlavního města Prahy schválila v pátek návrh na změnu organizační struktury Magistrátu. Ten obsahuje řadu významných změn (důslednější oddělení státní správy a samosprávy a zřízení Sekce rozhodování o území). Součástí změn je ale i zřízení oddělení pro bezmotorovou dopravu, a to jako součásti odboru rozvoje a financování dopravy (RFD).

Podle důvodové zprávy bude hlavní náplní oddělení bezmotorové dopravy následnovné:

Hlavní náplní tohoto oddělení by měla být činnost zaměřená zejména na podporu pěší dopravy, cyklistické dopravy a bezbariérové dopravy a současně by se toto oddělení mělo stát strategickým partnerem organizací HMP v oblasti dopravy.

Oddělení se zřizuje usnesením Rady Hlavního města Prahy 913/2013 ze dne 31.5.2013, ze kterého (zkráceně) citujeme:

Rada hlavního města Prahy

– schvaluje (…) s účinností od 1. 7. 2013 zřízení oddělení bezmotorové dopravy a oddělení sekretariátu v odboru rozvoje a financování dopravy MHMP (…),

– ukládá řediteli MHMP realizovat nový Organizační řád Magistrátu hlavního města Prahy (…), předložit Radě HMP ke schválení nové Úkoly odborů Magistrátu hlavního města Prahy a zvláštních organizačních jednotek Magistrátu hlavního města Prahy v samostatné působnosti, v návaznosti na nový Organizační řád Magistrátu hlavního města Prahy (…) Termín: 1.7.2013, provést pracovněprávní úkony vyplývající z bodu I. tohoto usnesení.

Podle organizačního řádu jsou základními organizačními jednotkami Magistrátu odbory, které se dále člení na oddělení. Součástí Magistrátu jsou také zvláštní organizační jednotky. Odbory Magistrátu a zvláštní organizační jednotky Magistrátu jsou pro výkon a zabezpečení určitých činností začleněny do pěti vyšších organizačních jednotek – sekcí. První sekci řídí přímo ředitel Magistrátu a další čtyři sekce řídí jednotliví zástupci ředitele Magistrátu. Oddělení bezmotorové doprav se nachází v sekci c) Sekce správy města, oddělení sekretariátu zástupce ředitele Magistrátu (SZ2), pod odborem RFD – odbor rozvoje a financování dopravy, společně s odděleními rozvoje a organizace dopravy, financování dopravy a sekretariátu.

Celé usnesení můžete najít zde.

Co bude dál?

Vznik oddělení nebo odboru pro bezmotorovou dopravu byl jedním z kroků vedoucích k systémovější podpoře cyklistické dopravy, které po vedení města požadovala bývalá i současná komise pro cyklistickou dopravu, v nedávné minulosti svými usneseními z října 2011 a března 2012 (více zde). Po letech, kdy se politici zřízení tohoto oddělení bránili zuby nehty, se nyní bezmotorová doprava dostává na alespoň trochu zřetelně definovanou pozici.

Jak silnou pozici nově vzniklé oddělení mít bude, závisí zejména na obdržených kompetencích. Od nich se bude odvíjet, nakolik se podaří znovu nastartovat skomírající podporu cyklodopravy a zda nově vznikající opatření nebudou nadále vysokou mírou kompromisnosti tlačena téměř k nepoužití.

Jaké kompetence oddělení bude mít a nakolik úspěšně si povede, závisí pak na míře politické podpory. Dopracování koncepce cyklistické dopravy z roku 2010, zajištění financí i politická záštita u zásadních projektů jsou daleko více v rukou politika, který bude mít dopravu na starosti. Vydržme tedy velkou vodu a vyčkejme na vyjádření budoucího radního (radní) pro dopravu.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: cyklokomise

Další z rubriky

Do celoměstského systému přibyly nadřazené cyklotrasy 8

Rada hlavního města Prahy schválila v úterý 26. 2. usnesením č. 261/2019 rozsáhlou aktualizaci celoměstského..více

Co přinese pražský bikesharing v roce 2019 14

21. 01. - Martin - Zprávy
Sdílení jízdních kol, neboli bikesharing, čeká v Praze na jaře 2019 další expanze. V roce..více

IPR: Nové vize pražských veřejných prostranství 4

18. 12. - Martin - Zprávy
Během uplynulého podzimu představil Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) výsledky několika architektonických..více

Oprava cyklostezky na Rohanském ostrově bude dokončena v květnu 2019 7

V srpnu jsme informovali o začínající rekonstrukci cyklostezky na páteřní cyklotrase A2 na Rohanském ostrově...více

Praha spustila první veřejný sčítací totem 25

Praha v pondělí 17. září slavnostně spustila první veřejný sčítací totem. Totem je umístěn na..více

Hájek – Netluky: Byla potřebná stezka předražená? 8

V poli mezi Hájkem a Netluky v městské části Praha 22 vzniklo 400 metrů bezmotorové..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jaký je nejčastější typ dlažby na vašich cestách po Praze?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

  • Lískoš: Takto na kole ne!

    Kolorád- nevím jestli jezdím dlouho, ale 20 let. Nepotrebuju aby nekdo ocenoval jak mam velkeho offroada, psal jsem to proto,…

  • Kolorád: Takto na kole ne!

    Josuk, MM: Je to tohle místo: https://dopice.sk/mHf Cyklista byl "dávno" v křižovatce, když ho Lískošova kamera zaznamenala,…

  • Vratislav Filler: Auto*Mat: Sborník pro podporu cyklodopravy v Praze

    Martin P. Pardon, to je odkaz na tu příručku. Infografiky zde: https://drive.google.com/open?id=1vVcK_Cz_oDUbNEZreP08vIqta5QcwEef https://drive.google.com/open?id=1RuRB72NjTgTp7OD1beZG5trz2xLlER59 https://drive.google.com/open?id=1c4N8Woaaly0rKrWCbR4L-LVojDQ6hFMr https://drive.google.com/open?id=1h3_MrqTMviBssU5mv5D3T1a6rNHtbXsT…

webdesign by 2046
↑ nahoru