Vznikne oddělení pro bezmotorovou dopravu

Rada hlavního města Prahy schválila v pátek návrh na změnu organizační struktury Magistrátu. Ten obsahuje řadu významných změn (důslednější oddělení státní správy a samosprávy a zřízení Sekce rozhodování o území). Součástí změn je ale i zřízení oddělení pro bezmotorovou dopravu, a to jako součásti odboru rozvoje a financování dopravy (RFD).

Podle důvodové zprávy bude hlavní náplní oddělení bezmotorové dopravy následnovné:

Hlavní náplní tohoto oddělení by měla být činnost zaměřená zejména na podporu pěší dopravy, cyklistické dopravy a bezbariérové dopravy a současně by se toto oddělení mělo stát strategickým partnerem organizací HMP v oblasti dopravy.

Oddělení se zřizuje usnesením Rady Hlavního města Prahy 913/2013 ze dne 31.5.2013, ze kterého (zkráceně) citujeme:

Rada hlavního města Prahy

– schvaluje (…) s účinností od 1. 7. 2013 zřízení oddělení bezmotorové dopravy a oddělení sekretariátu v odboru rozvoje a financování dopravy MHMP (…),

– ukládá řediteli MHMP realizovat nový Organizační řád Magistrátu hlavního města Prahy (…), předložit Radě HMP ke schválení nové Úkoly odborů Magistrátu hlavního města Prahy a zvláštních organizačních jednotek Magistrátu hlavního města Prahy v samostatné působnosti, v návaznosti na nový Organizační řád Magistrátu hlavního města Prahy (…) Termín: 1.7.2013, provést pracovněprávní úkony vyplývající z bodu I. tohoto usnesení.

Podle organizačního řádu jsou základními organizačními jednotkami Magistrátu odbory, které se dále člení na oddělení. Součástí Magistrátu jsou také zvláštní organizační jednotky. Odbory Magistrátu a zvláštní organizační jednotky Magistrátu jsou pro výkon a zabezpečení určitých činností začleněny do pěti vyšších organizačních jednotek – sekcí. První sekci řídí přímo ředitel Magistrátu a další čtyři sekce řídí jednotliví zástupci ředitele Magistrátu. Oddělení bezmotorové doprav se nachází v sekci c) Sekce správy města, oddělení sekretariátu zástupce ředitele Magistrátu (SZ2), pod odborem RFD – odbor rozvoje a financování dopravy, společně s odděleními rozvoje a organizace dopravy, financování dopravy a sekretariátu.

Celé usnesení můžete najít zde.

Co bude dál?

Vznik oddělení nebo odboru pro bezmotorovou dopravu byl jedním z kroků vedoucích k systémovější podpoře cyklistické dopravy, které po vedení města požadovala bývalá i současná komise pro cyklistickou dopravu, v nedávné minulosti svými usneseními z října 2011 a března 2012 (více zde). Po letech, kdy se politici zřízení tohoto oddělení bránili zuby nehty, se nyní bezmotorová doprava dostává na alespoň trochu zřetelně definovanou pozici.

Jak silnou pozici nově vzniklé oddělení mít bude, závisí zejména na obdržených kompetencích. Od nich se bude odvíjet, nakolik se podaří znovu nastartovat skomírající podporu cyklodopravy a zda nově vznikající opatření nebudou nadále vysokou mírou kompromisnosti tlačena téměř k nepoužití.

Jaké kompetence oddělení bude mít a nakolik úspěšně si povede, závisí pak na míře politické podpory. Dopracování koncepce cyklistické dopravy z roku 2010, zajištění financí i politická záštita u zásadních projektů jsou daleko více v rukou politika, který bude mít dopravu na starosti. Vydržme tedy velkou vodu a vyčkejme na vyjádření budoucího radního (radní) pro dopravu.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: cyklokomise

Další z rubriky

Londýňané si přejí snižování počtu aut v sousedstvích, ukázal průzkum :)

Londýňané chtějí opatření, která zvyšují bezpečnost dopravy a omezují počet aut ve městě. To ukázal..více

Cyklotrasa A202 protažena z Kunratic do Vestce :)

Na sklonku minulého roku došlo k proznačení místní cyklotrasy A202. Ta spojuje okrajovou městskou část..více

Modernizace stanice Opatov :)

08. 01. - Pavel Mašek - Zprávy
Dlouho trvající modernizace zastávky Opatov je téměř u konce, podívejme se, jak se změnila. Nové..více

Nový cyklopřejezd Blanická / Francouzská – Uruguayská 19

V rámci obnovy světelné signalizace na křižovatce ulic Blanická, Francouzská a Uruguayská na Praze 2..více

Úprava pražských náplavek 4

TSK Praha na podzim 2020 začala dokončovat předláždění pražských náplavek v chybějících úsecích. Konkrétně se..více

Prodloužená cyklostezka podél ulice Červeňanského 7

Letos došlo k prodloužení cyklostezky podél ulice Červeňanského, nacházející se na sídlišti Velká Ohrada poblíž..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jezdíte v době pandemie po Praze na kole?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

  • Pavel Masek: Co si myslíte o našem webu?

    @antonio - PNK se prezentuje jako nezavisle a jakmile si ziska dotace od kohokoliv, vznika tim nejaky zavazek, vetsinou to…

  • Antonio: Co si myslíte o našem webu?

    Ano, líbí se mi co píšete na FB - centrum a komunita. PNK by se mohlo stát značkou, která bude…

  • Jan Fiala: Co si myslíte o našem webu?

    V posledních letech se výrazně zlepšily mapy.cz, turistická vrstva. Dobře se tu plánuje trasa, včetně manipulace s průjezdními body. Je…

webdesign by 2046
↑ nahoru