Novinky v terénu a v mapě, podzim 2013

Jakkoliv velké realizace se letos v Praze příliš nedějí, přece jen se na některých místech můžete setkat s novinkami. Co tedy najdete v Pražském cyklistickém terénu od prázdnin nového?

Jinočanská spojka

Že si tady z cyklistů někdo řádně vystřelil, jsme už rozebírali zde a zde. Každopádně, alespoň nějaká cyklostezka od metra Stodůlky do Jinočan teď vede a vy po ní můžete jezdit (aspoň dokud nenapadne sníh). Praktickou trasu A34 jsme tedy se skřípějícími zuby přetrasovali na tu slavnou stezku, užijte si to.

Zrekonstruovaná Moskevská

Naopak, přestavba ulice Moskevské už průjezdu na kole pomohla, a to není ještě ani zdaleka hotová. Jedná se o velký projekt spojující rekonstrukci tramvajové trati, výměnu inženýrských sítí a totální upgrade veřejného prostoru v centru Vršovic. Koordinace není stoprocentní a tak jdou věci po částech a dokončovat se bude zaručeně příští rok. V horním úseku Moskevské mezi Ruskou a Sportovní si ale už teď můžete užívat toho, že v tramvajových kolejích zmizela dlažba a BKV panely a nyní se dá sjíždět dolů (či vyjíždět nahoru) po příjemně hladkém asfaltu.

Pro ten účel jsme praktickou trasu A421 z Vinohrad převedli právě do Moskevské ulice: vyhýbáte se tak kostkám v Estonské, parkovému chodníku a protisměru v Holandské — za jedno odbočení vlevo a jízdu v asfaltu mezi kolejemi to nepochybně stojí. (V mapě to uvidíte tady během několika dnů, jen co se přerenderuje).

Rekonstrukce bude pokračovat do roku 2014 a předpokládá se plná integrace cyklistické dopravy do ulice. Doufáme tedy, že vznikne místo, na které bude moct být Praha 10 právem hrdá.

Prahou na kole běží s podporou Citybikes:
Elektrokola, skládací kola, městská kola

Cyklopruhy v Jelení

V Jelení a Keplerově ulici se objevily nové cyklopruhy a piktokoridory. Finální podoba, zejména na křižovatce s ulicí U Brusnice, není zrovna zázračná, proto jsme prozatím ponechali jako praktickou i dosavadní trasu po souběžném chodníku. Uvítáme zkušenost pravidelných jezdců.

Cyklopruhy okolo Prašného mostu

Změny doznala i křižovatka na Prašném mostě. Jakkoliv zde v zásadě vzniká poněkud nechutný vřed, nějaká cykloopatření se kolem něj dějí. Elegantní uhnutí z Milady Horákové do ulice Pod Hradbami pro pokračování směrem staré Dejvice se stává komplikovanější, nicméně je stále ještě možné. Až bude všude kolem Blanky v této oblasti definitivní stav, přehodnotíme systém doporučených tras v celé oblasti.

Cykloobousměrka v ulici Zikmunda Wintera prodloužena

Cykloobousměrka v ulici Zikmunda Wintera byla prodloužena o další blok, čímž vznikl legální průjezd z ulice Ronalda Regana umožňující projet z Pelléovy do Terronské mimo frekventovanou ulici Československé armády. Přetrasovali jsme tedy kus praktické trasy A160.

V mapě zde.

Gerilově snížené obruby na Klárově

Drobnost, ale potěší. Hojně užívaná objížďka hrubě dlážděného vyústění ulice U Lužického semináře na Klárov se dočkala gerilového zalití hned dvou děr. O schůdek méně!

Opravený Malešický park

Rekonstrukce Malešického parku na Praze 10 byla ukončena. Park je tedy opět plně prostupný — a zdá se, že také legálně nejen na singletrackovém okruhu. Časem se zde prý dočkáme i proznačení trasy A244.

Trhák Mokropsy

Ne zrovna daleko od Prahy, v Mokropsech se zrekonstruovala ulička stoupající nad levým břehem Berounky. Výsledkem je nicméně sada retardér, které nedávají zrovna velký smysl (horské kolo je přeskočí, na silničce riskujete ohnutý ráfek i při pomalé jízdě). I takové věci se stávají.

V mapě zde.

Průchozí schodiště Sluncová

Je to sice už delší dobu, ale stojí za to zopakovat, že dvojice schodišť, vedoucí pod Novým spojením od cyklostezky na Krejcárku směrem ke Sluncové a Invalidovně, je po létech volně průchozí (a s kolem prostrkatelná).

V mapě zde.

Přehlédli jsme něco?

Víte o nějaké další úpravě z nedávné doby, o které stojí za to napsat, a zatím o ní tady nepadlo ani slovo? Napište do komentáře!

Chcete urychlit rozvoj mapy?

Hledáme dalšího dobrovolníka, kterého zaučíme na přidávání fotek do mapy. Vašek kříž v létě nafotil tisíce fotek cykloinfrastruktury, stojanů a doporučených tras v Praze a okolí. Stovky fotek z různých částí města čekají na přidání do mapy. Vyberte si oblast, napište do komentářů či na redakce@prahounakole.cz  Fotky budou sloužit o půl roku dřív a Vašek bude mít víc času na psaní článků, podávání podnětů. Budeme rádi i za výpomoc s úpravami v Openstreetmap. Vašek má seznam na zanesení vyhrazených pruhů, cykloobousměrek, kostek, retardérů. Poskytneme manuál a zkušenosti. Petr Dlouhý bude mít víc času na podávání podnětů a vylepšování technických věcí.

Za přidávání desítek fotek do mapy v poslední době děkujeme Jirkovi Motýlovi, Martinovi Čížkovi, Martině, Báře, …

 

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: realizace

Komentáře - uzamčeny

  1. Cyklopruhy okolo Prašného mostu:

    Uhnutí z Milady Horákové do ulice Pod Hradbami by náhodou mohlo být celkem komfortní (něco je vidět na TTNZ: http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnicedalnice/tunelblanka/prasnymost/131106/?g2_page=2), tedy přes separovanou cyklostezku, podjezd a cyklopřejezd. Oproti ideálu je tam možná trochu ztracený spád a je otázka, jak dopadne nájezd na tu cyklostezku.

    Už je to téměř hotové, nicméně podjezd je ještě zavřený, takže teď je nejlepší jet cyklopruhem rovně po MH až k plotu velvyslanectví a uhnout doprava na chodník dolů.

  2. Doplnil jsem do mapy fotky cyklostojanů před poštou v Kafkově a cykloobousměrky dr. Zikmunda Wintera (obě části), které jsem dnes nafotil.

  3. Jelení: ty cyklopruhy jsou dobré (vzhledem k šířce vozovky tam sice mohly být už dávno), jen jsou zanesené bordelem – hlavně v té zatáčce od Pražského hradu, kde je jen pikťák, se fakt nedá ze strachu o píchnutí jet. Křížovatka s U Brusnice není už tak strašná, co bývala, přibyla tam pro cyklistu totiž možnost jet při pravém okraji i rovně. Takže když tam projíždím na cyklostezku do parku u vozovny, přejedu křižovatku normálně rovně a hned zahnu doprava na přechod. Když je totiž na Jelení zelená, je zelená i na přechodu přes tramvajové koleje.

  4. 5: Teď už jen aby zase otevřeli právě tu pěšocyklozónu u letohrádku, která je teď kvůli stavbě becherovkovodu přerušená.

  5. 1: Nebo jet dál až na křižovatku s Pevnostní, i když je poněkud nepříjemné, že cyklopruh končí zrovna, kdy by se dost hodil vzhledem k tomu, že je to dost do kopce. Ale štrachat se po tom chodníku dolů do ústí ul. Pod Hradbami – no, taky to jde.

  6. Přidávám se k 3: Jelení je teď docela príma. Jen na tom přechodu k parku dost často potkávám nějaké čekající lidi na zelenou, tak mám občas problém tam nějak rozumně odbočit doprava. Píchnutí jsem se nikdy nebál a ještě v Praze nepíchnul, ale štěrku je tam požerhnaně, to jo.

    Obzvlášť v kombinaci s tou pěší zónou ve stoupání kolem Letohrádku jsem už i ve směru nahoru i ve špičce přestal používat chodník kolem Hradu a jezdim dle předpisů. Akorát škoda, že nahoře u konce stoupání a pěší zóny předláždili zcela nově to stání autobusů, ale snížený obrubník nikoho nenapadl.

  7. Jo, to je jediná vada na kráse.
    Ještě by to tedy výhledově chtělo nějaké rozšíření asfaltu o pár centimetrů ve směru dolů při odbočení do Chotkových sadů u Letohrádku, aby tam vznikl takový odbočovací minipruh pro cyklisty. Vždycky si při brždění říkám, jestli buď skončím v křoví, nebo zda to to auto za mnou nezaregistruje, že málem zastavuju a skončim na jeho kapotě. Ale už rok mi to vychází. Tedy křoví jsem musel zvolit jedinkrát, když tam z Chodkových sadů vyjížděl nějaký jiný cyklista.

  8. Po přerenderování jsou vidět některé další úpravy, které jsem do článku nepsal:
    – převedl jsem praktickou trasu A41 z Budějovické do Sliačské do Jihlavské ulice a pak rovnou do ulice Na Nivách. Tím vzniká spojení Pankráce od Krče, původní trasa ulicí Na Úlehli zůstává jako A221.
    – doplnil jsem spojku Ohradní od Michelské nahoru do Baarovy, pro směr k Zelené Lišce. Je tam sice strkací trhák, ale jako lokální spojení je to OK (v mapě to i dřív bylo).
    Obojí je vidět tady: http://mapa.prahounakole.cz/?zoom=16&lat=50.04724&lon=14.45573&layers=B0000TTTTTTTFTT

  9. Přibyl protisměrný cyklopruh Na Příkopech, což už se tu asi ví :). Zatím jen do Nekázanky, zajímavě řešený oddělený modrou zónou (což je asi bezpečné – řidič vidí cyklistu a cyklista přijíždí ke dveřím z té „lepší“ strany, snad to bude fungovat). Zajímalo by mě komu za to můžu na Praze 1 poděkovat.

  10. Tak v Jeremenkově ulici začínají značit cyklopruhy i ve zbývající spodní části ! (Dvorce) Jupí !

  11. několik poznámek:
    levý břeh Berounky, Mokropsy: kamarád tam má chatu, za hezkého počasí, už tak uzoučká cesta, kde je hodně chatařů byla velmi dobře vyasfaltovaná, cyklisti a bruslaři tam jezdí rychle! Možná jeden z deseti z dvaceti, bohužel i to stačí! Očekávám kandidaturu na úplný zákaz vjezdu cyklistů a bruslařů!
    co se týká Budějovické, už to to kdysi padlo, Bítovská – Přímětická je příjemná alternativa k cestě Kačerov Pankrác – Přímětická sice jednosměrná, ale málo frekventovaná a dá se lépe než před obchody na Budějovické.
    ke zkratce Spořilov Chodov přes pustiny na Roztylech a přes les – určitě je to dobrá cesta ;-), asi nevhodná pro samotné dámy (bydlí tam v křoví lidé, i přes den se v okolí roztyl přepadává..!!?), nevhodná za tmy a bláta.
    a poslední: registruju na A23 Křesomyslova směr Sekaninova, Folimanka, nové značení na vozovce v křižovatce, zbývá skosit obrubník a konečně vznikne nájezd! Hurá! :-D

  12. Squish: To jsou mi věci. Mimochodem, přibyla také Novodvorská, mám fotky, ale nemám čas to zpracovat.

    josuk: Mám teda tu X411 přetrasovat z Gregorovy do lesa? (nebo to udělat až na jaře? ;-) )

    Bitovskou si projedu, dc. by to šlo kousek chodníkem Vyskočilovy a pak Ješetickou? No, mrknu tam, až budu mít cestu, jak si člověk zvykne na hlavní, tak už se po alternativách nepídí…

  13. Vráťo, pošli ty fotky mě a já to třeba do té mapy zanesu.

    Jak je ten cyklopruh v Jeremenkově rozdělený? Dočasně jsem to zanesl do mapy, ale pro zákres do podkladu bych potřeboval přesné úseky a také jak je to ve směru dolů.

    Jinak ještě vznikají úpravy vjezdu na cyklochodník ulice Na Špejcharu a viděl jsem, že tam bude i nájezd na tu ulici pro ty co odbočují doleva.

  14. Petr Dlohý: Cyklopruhy Jeremenkova: jsou úplně od spodu až nahoru, jen v místě autobusových zastávek jsou cyklopikto.

  15. Hlásím, že skončila (se zpožděním) stavba věžáku Eliška ve Vysočanech a konečně se pracuje na napojení přilehlého cyklostezkového nájezdu přes Ocelářskou. „Konečně se pracuje“ znamená konkrétně to, že už tam je zábradlí budoucí stezky, právě se dělá podklad a upravuje přilehlý terén. Letos to asi ještě aktuální nebude, ale vypadá to, že tak do dvou měsíců by to mohlo být průjezdné. Budu informovat, mám to za rohem. :-)

  16. Tak ta Dr. Zikmunda Wintera není zas tak růžová. Zjistil jsem, že v rámci úpravy byly zjednosměrněné ulice Sukova a Dr. Zikmunda Wintera mezi Sukovou a Uralskou, které byli dříve obousměrné pro všechny.

  17. Na křižovatce Broumarská x Cíglerova jsou nově zřízeny cyklopřejezdy, vyfoceno mám, zítra dodám.

  18. 18: Tím se vysvětluje, proč jsem to před pár týdny při pokusu projet legálně z Pelléovy do Terronské bez vjezdu na Čsl. armády objížděl přes Puškiňák… Původně jsem myslel, že jsem to jen nějak pomotal a z nějakého důvodu nechtěl jet Sukovou.

  19. [14]: Objevil jsem návrh v mapě až teď. Osobně mi tahle cesta přijde mnohem vhodnější (a přehlednější) ve směru dolů ke Spořilovu, nahoru jezdím střídavě po ní, A22 i současné X411, tam je to celkem jedno.

    Jenom pozor, to křížení s ÚJ-BR v mapě neodpovídá cestě – je třeba sjet až dolů na ÚJ-BR, tam ostře odbočit doleva, a pak vpravo na pěšinu přes louku.

  20. Jan Martinec: Díky za komentář a upřesnění. Já jsem si projel tu horní část (od ÚJ-BR / A222 výš) a přišlo mi, že je to pro stoupání moc velký trhák. Jako alternativa pro stoupání A22 mi rozhodně přijde lepší ta cesta, co máme jako X22, zvlášť potom, co ji letos upravili.

    Takže závěr je ale ten, že pořád ještě nevím, jestli X411 přeložit do lesa nebo ne. Nechce se mi mít v mapě obojí, už teď je tam doporučených tras až až.

  21. pokud se jedná o X411 na Roztylech – Tomíčkova okolo T-Mobile na světelnou křižovatku, tak tamtudy stejně podle mého nikdo raději nejezdí (autobusy) a vezme to zkratkou okolo kolem metra, v horším případě po chodníku skrz zastávku, no chodník u Ryšavého je také trochu konfliktní- jezdím tudy jak je v mapě ta modrá, trochu sice džungle a kopec nahoru tlačím (kopec prudký ale krátký a ve stínu, čili člověk se moc nezpotí ;-)) Takže za mě: přeložit do lesa. Ale, je asi těžký určit tady v tom území nějakou pevnou trasu, asi si to každý vyjezdí podle svého, dobré by bylo možná kdyby cyklisté respektovali množství chodců v okolí stanice metra a pokud možno se frekventovaným místům vyhýbali, a mohou jezdit všude okolo.. (jinak bikeboxy na roztylech asi zatím nebudou – např. pro dojíždějící z Benešova, vypadá to spíše na biketower na hájích.. :-o..)

  22. Hmm, Tomíčkovou jezdím někdy já, protože se mi právě nechce motat na autobusáku. Ale doporučení beru. S tím jsem uvažoval, jestli neudělat doporučenou spojku ÚJ-BR dole – schody podél Jižní Spojky ( http://mapa.prahounakole.cz/misto/5152/ ), lávka a přes starý Spořilov do Choceradské. Ale od doby, co je A41 Sliačskou to asi není už tak potřeba (chybí jen zlegalizovat ten chodník ke Kačerovu :-) ).
    A když už jsem v tom přetrasovávání, má smysl protáhnout X411 ještě dál až na trasu A217, buďto po těch trapných stezkách k Jarníkově, nebo zůstat na straně u leas a přes ty nové domky až někam ke kolejím (takový lesní obchvat celého sídliště…)?

Další z rubriky

Praha 3 odmítla magistrátem navržené cykloobousměrky 3

Zástupkyně starostky Prahy 3 Lucie Vítkovská (ODS) upozornila na svém facebookovém profilu na rozhodnutí Rady..více

Konec městského bikesharingu v Praze, nebo jeho nový začátek? :)

Soutěž na městský bikesharing skončila na jaře neslavně: tendr byl zrušen Úřadem pro ochranu hospodářské..více

Malý úklid v cyklomapě 7

Po delší době se trošku uklízelo v cyklomapě Prahou na kole. Částečně na základě odezvy..více

Nové stezky kolem Uhříněvsi 1

Jednou z větších investičních akcí, které měly v roce 2015 připravené městské části, byly cyklostezky..více

Průjezd holešovickou betonárkou: spojení podél vody 16

Dnes v 11 hodin dopoledne se slavnostně otevírá zrekonstruovaný průjezd skrz pozemky společnosti Skanska mezi Trojským..více

Nové cykloboxy na Praze 10 2

U stanice metra Strašnická a u radnice MČ Praha 10 se objevily nové veřejné cykloboxy určené..více
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jak dlouhá bývá vaše obvyklá trasa na kole?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku.
nebo
Daruj
webdesign by 2046
↑ nahoru