Rozpočet cyklo v roce 2014: 30 milionů?

Rada Hlavního města Prahy dnes schválila rozpočet na rok 2014 s přímými investicemi na cyklostezky 30 milionů Kč. Oproti předchozímu roku se jedná o nárůst o 5 mil. Kč.

Pro naplnění koncepce rozvoje cyklistické dopravy do roku 2020 by bylo žádoucí investovat do rozvoje nejméně 150 mil. Kč (odhad vychází z odhadu nákladů na dostavbu infrastruktury uvedeného v Krajském programu snižování emisí – 1,3 mld. Kč – a cíle dokončit v roce 2020 základní infrastrukturu). Dopravní investice tvoří v rozpočtu na rok 2014 17,8 mld. Kč, navržená částka tak tvoří jen 0,17% dopravních kapitol. Iniciativa Auto*Mat přitom žádala při velké podzimní cyklojízdě, aby se na podporu cyklodopravy vyčlenil podíl odpovídající podílu cyklistické dopravy v Praze, tedy zhruba 2% dopravních investic.

Prahou na kole běží s podporou Citybikes:
Elektrokola, skládací kola, městská kola

Přesný rozpočet včetně komentáře bude zveřejněn v nejbližších dnech. V tuto chvíli proto není jasné, nakolik jsou další investice do cyklodopravy skryty v jiných kapitolách návrhu rozpočtu. Historicky se část zejména integračních opatření realizuje z rozpočtu TSK, nově může jít zejména o výdaje navržené v kapitole pro Institut plánování a rozvoje, bývalý Útvar rozvoje města. Je také pravděpodobné, že se teprve nyní projevuje defacto zastavení přípravy nových záměrů, ke kterému došlo po roce 2010. Není tedy zřejmě ani reálně možné investovat v roce 2014 o mnoho více.

Praha využívá pro rozvoj cyklodopravy jen velmi málo finance z jiných zdrojů, například ze strukturálních programů EU nebo Státního fondu dopravní infrastruktury. První vlaštovkou po několika letech je zde příspěvek SFDI na aktuálně realizované rampy v Komořanech.

Rozpočet o celkové výši 38 mld. Kč bude schvalován na jednání zastupitelstva, které proběhne ve čtvrtek 12.12. Veřejnost se nepochybně bude moci vyjádřit formou interpelace, zastupitelé mohou podat návrh na změnu rozpočtu. Je ale velmi vzácné, že by se v rozpočtu předloženém Radou věci měnily.

Příloha: Prezentace k rozpočtu z dnešní tiskové konference HMP.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře - uzamčeny

  1. Taky kde by na to vzali. Blanka, Blanka II, tramvaje, zastupovani, konzultace, outsorcing,…. Politickych kamosu je hodne a tech soukrome vydelavajicich (tj. nas uzitecnych idiotu) je cim dal min.
    Tfuj…

  2. A na co se použil rozpočet za rok 2013? Je někde nějaké podrobné vyúčtování? Na jaře se slibovala stezka Zbraslav – Jarov a Záběhlická – Hostivařská. Pokud vím, tak ani jedna nestojí. Kam tedy peníze zmizely?

  3. Bohužel těch 30 mil je opravdu výsměch. Vzhledem k těm desítkám miliard co se lije neefektivně do betonu navíc s obrovskými náklady na každoroční údržbu a provoz :-(
    Co se s tím dá dělat? Psát, demonstrovat nebo počítat o kolik je efektivnější dávat peníze do tunelů apod..
    Mám pocit, že většina lidí snad vůbec nepřemýšlí…holt obraz dnešní doby.

Další z rubriky

Co přinese pražský bikesharing v roce 2019 14

21. 01. - Martin - Zprávy
Sdílení jízdních kol, neboli bikesharing, čeká v Praze na jaře 2019 další expanze. V roce..více

IPR: Nové vize pražských veřejných prostranství 4

18. 12. - Martin - Zprávy
Během uplynulého podzimu představil Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) výsledky několika architektonických..více

Oprava cyklostezky na Rohanském ostrově bude dokončena v květnu 2019 7

V srpnu jsme informovali o začínající rekonstrukci cyklostezky na páteřní cyklotrase A2 na Rohanském ostrově...více

Praha spustila první veřejný sčítací totem 25

Praha v pondělí 17. září slavnostně spustila první veřejný sčítací totem. Totem je umístěn na..více

Hájek – Netluky: Byla potřebná stezka předražená? 8

V poli mezi Hájkem a Netluky v městské části Praha 22 vzniklo 400 metrů bezmotorové..více

Klíčov: ochranné cyklopruhy k předělání 12

V ulici Ke Klíčovu na hlavní cyklotrase A267 byly mezi ulicemi Vysočanská a Nad Klíčovem..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jaký je nejčastější typ dlažby na vašich cestách po Praze?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru