Prodloužení cyklopruhů na Novodvorské

V nedávných dnech byla realizována II. etapa ulice Novodvorská, v úseku Zálesí – Durychova.

Zvyšování bezpečnosti chodců, cyklistů, ale i automobilistů v ulici Novodvorská pokračuje. Další část Novodvorské, úsek Mariánská, Zálesí – Durychova je zprovozněn. Jde o 800 metrů hlavní ulice, kde byla zvýšena bezpečnost chodců a cyklistů novým dopravním značením. Jde o nové přechody, citybloky, cyklopruhy a piktokoridory.

Příští rok by měla být realizována Novodvorská III. etapa , Durychova – Meteorologická (Gen. Šišky) v délce 1,4 km. Po této realizaci bude 5,2 km dlouhá komunikace Vrbova – Novodvorská  nejdelším úsekem s přiměřeně souvislým dopravním řešením pro chodce a cyklisty v Praze.

Prahou na kole běží s podporou Citybikes:
Elektrokola, skládací kola, městská kola

Za zprávu a fotografie děkujeme Petrovi Introvičovi, cyklokoordinátorovi TSK. Místo, kde jsou nové cyklopruhy, najdete v mapě zde.

Nové cyklopruhy na Praze 4 vznikají i v dolní části Jeremenkovy ulice (v mapě zde).


Začátek II. Úseku – křižovatka Mariánská, Zálesí – směr Durychova.



Konec II. Úseku směr Libuš, křižovatka Novodvorská x Durychova.



Od křižovatky Novodvorská – Durychova, směr centrum.



Novodvorská x V Zahradní čtvrti, směr centrum. Kompletní řešení křižovatky – přechod, citybloky, cyklopruhy.



Směr do centra – přechod Novodvorské u ulice V Zahradní čtvrti.



Směr centrum.



Napojení I. + II. Etapy – v pozadí křižovatka Novodvorská x Mariánská, Zálesí


Návrhy na zlepšení

Při pohledu na první fotku (či na poslední v dálce) se nabízí otázka, jestli nebylo možné pikťák v jednom bloku mezi ulicí Zálesí a Písnická  nahradit plnohodnotným cyklopruhem či krátkým pruhem pro autobusy, který by zjednodušil výjezd autobusů ze zastávky. Auta jsou středovým šrafováním a retardéry natlačována zbytečně blízko cyklistům. Zajímalo by mne, jestli něco bránilo tomu, aby vedl pruh pro auta blíže středové čáře a zajistila se tak vyšší vnímaná bezpečnost cyklistů.

Ulice U Družstva Tempo a Písnická jsou uměle zaslepeny těsně před Novodvorskou. Za vhodný podnět pro Prahu 4 považuji upravit je tak, aby byl průjezd na Novodvorskou na kole možný. Zvyšování prostupnosti území pro přívětivý druh dopravy. Napřimování lokálních spojení třeba do obchodu či školy.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: realizace

Další z rubriky

Sdílená elektrokola opět v Praze. Přiváží je dvě firmy najednou: Bolt a Lime 16

Naposledy v Praze fungovaly elektrokola Freebike česko-britské firmy Homeport. Firma po jedné sezóně ale z..více

Národní obousměrně a cykloobousměrka Na Perštýně 6

Národní třída mezi Jungmannovou a Spálenou je od 28. září 2020 obousměrná – jak pro..více

Cyklostezka Cholupice – Dolní Břežany byla z většiny dokončena 11

V těchto dnech byla z většiny dokončena cyklostezka spojující Cholupice (Praha 12) a Dolní Břežany..více

Nákladní kola budou mít v Praze vlastní mikrodepo 32

Praha připravuje vlastní mikrodepo pro městskou logistiku realizovanou na nákladních kolech. Ve středu 23. září..více

Bude povolena pomalá jízda Vyšehradským tunelem? 27

Vyšehradský tunel vedoucí po nábřeží patří mezi slabší místa pravobřežní páteřní cyklotrasy A2. Stezka totiž..více

Dopravní uzel Evropská – Gymnasijní: doplnění cykloopatření 12

Letos v červnu byla dokončena souvislá údržba vozovky Evropské třídy. U té příležitosti zde byly..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jezdíte v době pandemie po Praze na kole?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru