Prodloužení cyklopruhů na Novodvorské

V nedávných dnech byla realizována II. etapa ulice Novodvorská, v úseku Zálesí – Durychova.

Zvyšování bezpečnosti chodců, cyklistů, ale i automobilistů v ulici Novodvorská pokračuje. Další část Novodvorské, úsek Mariánská, Zálesí – Durychova je zprovozněn. Jde o 800 metrů hlavní ulice, kde byla zvýšena bezpečnost chodců a cyklistů novým dopravním značením. Jde o nové přechody, citybloky, cyklopruhy a piktokoridory.

Příští rok by měla být realizována Novodvorská III. etapa , Durychova – Meteorologická (Gen. Šišky) v délce 1,4 km. Po této realizaci bude 5,2 km dlouhá komunikace Vrbova – Novodvorská  nejdelším úsekem s přiměřeně souvislým dopravním řešením pro chodce a cyklisty v Praze.

Prahou na kole běží s podporou Citybikes:
Elektrokola, skládací kola, městská kola

Za zprávu a fotografie děkujeme Petrovi Introvičovi, cyklokoordinátorovi TSK. Místo, kde jsou nové cyklopruhy, najdete v mapě zde.

Nové cyklopruhy na Praze 4 vznikají i v dolní části Jeremenkovy ulice (v mapě zde).


Začátek II. Úseku – křižovatka Mariánská, Zálesí – směr Durychova.



Konec II. Úseku směr Libuš, křižovatka Novodvorská x Durychova.



Od křižovatky Novodvorská – Durychova, směr centrum.



Novodvorská x V Zahradní čtvrti, směr centrum. Kompletní řešení křižovatky – přechod, citybloky, cyklopruhy.



Směr do centra – přechod Novodvorské u ulice V Zahradní čtvrti.



Směr centrum.



Napojení I. + II. Etapy – v pozadí křižovatka Novodvorská x Mariánská, Zálesí


Návrhy na zlepšení

Při pohledu na první fotku (či na poslední v dálce) se nabízí otázka, jestli nebylo možné pikťák v jednom bloku mezi ulicí Zálesí a Písnická  nahradit plnohodnotným cyklopruhem či krátkým pruhem pro autobusy, který by zjednodušil výjezd autobusů ze zastávky. Auta jsou středovým šrafováním a retardéry natlačována zbytečně blízko cyklistům. Zajímalo by mne, jestli něco bránilo tomu, aby vedl pruh pro auta blíže středové čáře a zajistila se tak vyšší vnímaná bezpečnost cyklistů.

Ulice U Družstva Tempo a Písnická jsou uměle zaslepeny těsně před Novodvorskou. Za vhodný podnět pro Prahu 4 považuji upravit je tak, aby byl průjezd na Novodvorskou na kole možný. Zvyšování prostupnosti území pro přívětivý druh dopravy. Napřimování lokálních spojení třeba do obchodu či školy.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: realizace

Další z rubriky

Co přinese pražský bikesharing v roce 2019 14

21. 01. - Martin Šnobr - Zprávy
Sdílení jízdních kol, neboli bikesharing, čeká v Praze na jaře 2019 další expanze. V roce..více

IPR: Nové vize pražských veřejných prostranství 4

18. 12. - Martin Šnobr - Zprávy
Během uplynulého podzimu představil Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) výsledky několika architektonických..více

Oprava cyklostezky na Rohanském ostrově bude dokončena v květnu 2019 7

V srpnu jsme informovali o začínající rekonstrukci cyklostezky na páteřní cyklotrase A2 na Rohanském ostrově...více

Praha spustila první veřejný sčítací totem 25

Praha v pondělí 17. září slavnostně spustila první veřejný sčítací totem. Totem je umístěn na..více

Hájek – Netluky: Byla potřebná stezka předražená? 8

V poli mezi Hájkem a Netluky v městské části Praha 22 vzniklo 400 metrů bezmotorové..více

Klíčov: ochranné cyklopruhy k předělání 12

V ulici Ke Klíčovu na hlavní cyklotrase A267 byly mezi ulicemi Vysočanská a Nad Klíčovem..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jaký je nejčastější typ dlažby na vašich cestách po Praze?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

  • Martin Šnobr: Zprávy z únorové (nové) cyklokomise

    Při volbách tuším P sobě nebo Piráti povídali o zavedení funkce „cyklo architekta" nebo nějakého celkového „cyklo koordinátora". Co je…

  • újezďák: Novinky v mapě a další mapathon

    Pavel Mašek, Praha není Vídeň, Praha je terén :( . Jinak pocity z silničky máme asi stejné, jenže…

  • Pavel Mašek: Novinky v mapě a další mapathon

    @ újezďák - jj, teď jsi to přesně trefil: "Na žiletce člověk po pražských silnicích musí být pořád ostražitý".…

webdesign by 2046
↑ nahoru