Změny v terénu a mapě, podzim 2013 (3)

Václav Kříž

Přinášíme přehled dalších úprav, které přinesly poslední měsíce. Cykloruh v Jeremenkově, úpravy u Kbelské, na Těšnově a rodící se nová podoba křižovatky Prašný most. Nakonec vylepšená lávka v Polabí.

Listopad 2013

Jeremenkova

Ve spodní části vznikl cyklopruh. Navázal na horní část vyznačenou v září. Je tak vytvořeno pohodlné spojení páteřní trasy A2 s Pankráckou terasou, konkrétně až po křižovatku s ulicí Na Strži. Cyklopruhy a piktokoridory jsou vyznačeny ve směru nahoru, tedy tam, kde jsou potřeba především.

Začátek. Pohled ze stezky A2 od Dvorců před úpravou. Září 2013.

Spodní část Jeremenkovy. Na jeden pruh široké, na dva úzké, dnes i cyklopruh.


Kbelská

Před přibližně dvěma lety byl gerilově vytvořen nájezd na nepoužívaný chodník podél Kbelské u vyústění opuštěné silnice. V listopadu 2013 byl obrubník profesionálně zkosen. Setkávají se zde na dost zvláštním a zapomenutém místě doporučené trasy od Vysočan, Letňan, Kbel a Hloubětína. Zaslepenou uzavřenou ulici od Vysočan si příroda pomalu bere zpět, zřejmě tu ale proběhlo čištění v šířce multikáry, lampy však nesvítí.

Prahou na kole běží s podporou Citybikes:
Elektrokola, skládací kola, městská kola

Naopak v méně divokém stavu je bývalý chodník podél Kbelské směrem od Hloubětína. Stavba Vysočanské radiály jej odstranila, nechala rozrytou cestu, vypadalo, že bez náhrady. Ale v létě 2013 jsme zde objevili asfaltovou silnici. Problém vidím v tom, že ti, co tudy pravidelně jezdili, byli podmínkami  na dlouhé měsíce z doporučené a jediné možné trasy v širokém okolí prakticky vypuzeni. Objížďka z Letňan do Hloubětína vede přes Vysočanskou či Kbely.

Projeďme se od Hloubětína směr Vysočany. Červenec 2013.

Vlevo odbočka opuštěné silnice. Červenec 2013.

Prosinec 2013. Snížený obrubník.

Zarůstající slepá silnice směrem na Vysočany. Foto a info: Kalimero.


Prosinec 2013

Podchody pod Prašným mostem

Byly zprovozněny podchody/podjezdy pod Prašným mostem. Nyní je možné se vyhnout křižovatce Milady Horákové a Svatovítské při jízdě z nebo do ulice Pod Hradbami a U Prašného mostu. Křižovatka ještě není ve finální podobě. O dalších úpravách je zatím možné jen spekulovat.

Pravděpodobně by měl vzniknout nájezd na cyklochodník vedoucí do podjezdu Svatovítské již někde v prostoru autobusových zastávek na Hradčanské, aby byl umožněn plynulý průjezd z Hradčanské do ulice Pod Hradbami a U Prašného mostu. Již delší dobu je pak cyklistům umožněno odbočování do ulice Na Valech. Je otázkou, zda při jízdě do této ulice z ulice Pod Hradbami budou muset cyklisté najíždět do křižovatky, či zda bude také vytvořen chráněný průjezd od konce podjezdu Milady Horákové v rámci chodníků.

Odbočení do ulice Na Valech.


Rekonstrukce semaforů u Těšnova

Na přelomu listopadu a prosince probíhaly stavební práce v okolí Těšnova. Byly zbudovány nové bezbariérové přechody pro chodce a zároveň zrekonstruována světelná signalizace na křižovatce Stárkovy a Klimentské. Ve Stárkově přibyly u křižovatky předsazená stání pro cyklisty a dříve nespolehlivá detekční smyčka byla nahrazena videodetekcí, která dle našich zkušeností již funguje až na výjimky spolehlivě a křižovatka tak s cyklisty počítá. Stárkova ulice se tak stává použitelnou variantou pro cestu mezi Hlávkovým mostem a Florencí, zvláště pro ty, kdo se chtějí vyhnout obrubníkům na trase přes parkoviště.

Alternativa: Václav Kříž v rámci aktivit Cyklisté sobě navrhl Odboru dopravy Prahy 8 snížení obrubníku a krátkou stezku z mostu na parkoviště.


Dříve během roku 2013 – co se nevešlo

Lávka u Káraného

Zavítáme na severovýchod od Prahy. Lávka přes Labe mezi Káraným a  Lázněmi Toušeň měla ještě v roce  2012 na severní straně schody s lištou, v roce 2013 byly nahrazeny rampou “šnekem”. Místem vede trasa 241. Dostavbou rampy se posouváme blíže k potřebnému komfortu a spojitosti sítě.

2012

2013. Info a fotky: Kalimero.


O mnohých z těchto úprav se dozvídáme jen díky vám čtenářům. Když objevíte něco, co nemáme v mapě, napište to do komentářů či pošlete na redakce@prahounakole.cz . Díky.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: realizace

Komentáře - uzamčeny

  1. Neřekl bych, že videodetekce je zrovna spolehlivá. Většinou musím pro jistotu posvítím světlem do kamery.

    Na některých semaforech má ta kamera diodu, která indikuje detekci. Třeba na křižovatce Generála Píky x Svatovítská se rozsvítila až když přijelo auto. Výhoda je, že když tam ta dioda je, tak je hned jasné, že to nefunguje a můžu to nahlásit.

Další z rubriky

Novinky v cyklomapě na podzim 2018 8

V Praze se stále něco mění, a drobných změn doznává i naše cyklomapa. Každý půlrok..více

Praha spustila první veřejný sčítací totem 25

Praha v pondělí 17. září slavnostně spustila první veřejný sčítací totem. Totem je umístěn na..více

Hájek – Netluky: Byla potřebná stezka předražená? 8

V poli mezi Hájkem a Netluky v městské části Praha 22 vzniklo 400 metrů bezmotorové..více

Klíčov: ochranné cyklopruhy k předělání 12

V ulici Ke Klíčovu na hlavní cyklotrase A267 byly mezi ulicemi Vysočanská a Nad Klíčovem..více

Otázky představitelům politických stran – 2018 22

Stejně jako před čtyřmi lety, i letos jsme před volbami zaslali zástupcům politických stran a..více

Fotografie: Omezení jízdy na kole v centru Prahy 12

Přinášíme fotogalerii dokumentující aktuální stav dopravního značení omezujících jízdu na kole v pěších zónách v..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Kde zpravidla v širším centru Prahy parkujete kolo?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

  • NightRider: I vy můžete být poslem světla!

    Další hlas pro nábojové dynamo. A pro ledky, kterým se nemůže přepálit vlákno jako klasickým žárovkám. Pro vodiče velmi pečlivě…

  • Honza: Velké změny na Vltavské

    Za sebe jednoznačně chválím. Jsem Leteňák, občas jedu do Holešovic nebo Libně. Dříve jedině po cyklostezce na chodníku, na křižovatce…

  • Pavel Mašek: Revoluční – post scriptum

    Jak jsem psal před chvílí v komentáři ke článku předcházející tomuto - volby jasně dali najevo, že místní nejsou spokojeni…

webdesign by 2046
↑ nahoru