Kaunas, litevské Brno

Václav Kříž

Proč? Kaunas je skoro jak Brno velký, a také pořád druhý. Má své dvě řeky, Špilas a Prýgl a dobré i blbější nápady. Článek nabízím jako inspiraci pro nejlepšího primátora statutárního města Brna Bc. Romana Onderku, MBA.

Brno závidí Kaunasu:

  • kvalitní městské stojany. V Brně jsem našel: 6 skupin stojanů za dva dny, v Kaunasu: 30 za jeden den
  • nové trolejbusy, Brno si muselo nakoupit pár ojetých v Jihlavě
  • wifi zdarma na hlavní pěší promenádě
  • Kaunas má nádraží přes půl hodiny chůze od centra. Brno ho chce za každou cenu napodobit

Kaunas napodobuje Brno:

K nádražní budově už jedině podchodem. Ten je hned na tři věci: na zimu, divné obchody a plnění kbelíků stropní vodou. Kaunas i Brno tak mají připraveny prostory pro podobné podzemní cykloparkoviště jako je v Basileji. Brno bude mít parkoviště větší a navíc s již existující rampou. Praha tohle nemá.

Kaunas nabízí překážky malé ...

... i větší. Páteřní cyklotrasa po hlavní pěší zóně.

Některé byrokratické překážky byly zjevně odstraněny. Na umístění lavičky před podnik není třeba povolení. Soudím tak podle hojného výskytu v centru. Pro někoho je posezení impulsem zajít dovnitř.

Volné plochy na soutoku řek Neris a Nemunas.

Vše nasvědčuje tomu, že v popředí dříve parkovala auta stejně jako v pozadí.

Litva=národ basketbalistů. Kaunas=za deset let město cyklistů?

"Hraju si s ledem, získávám vztah k vodě, městu i řece."

"Tunel jak Brno."

Dva moravští ilegálové. (Nám. Svobody a okolí=zákaz 9-16 h)

Legál.

Klučina pravidla jízdy na kole po pěší zóně pochopil dřív než Brno.

Závěr: O Kaunas se nebojím, jednou z něj bude úžasné město.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře - uzamčeny

  1. Proč Bc. Romanu Onderkovi, MBA odpíráte titul MBA? Víte, kolik ho stál?

  2. Díky za připomínku, opraveno. Panu primátoru se omlouváme.

  3. :) Stejně jsou ti Brňáci dobří, v tomhle nás předběhli a budiž jim za to věčná sláva. Útěchou nám může být, že Bém, Šteiner a další byli takový exoti, že se parodovali sami a nikoho dalšího k tomu moc nepotřebovali.

Další z rubriky

reTyre: Recenze zipových plášťů na zimu 1

21. 02. - Peter Halaj - Inspirace
Původním cílem bylo přinést již třetí článek na téma plášťů od čtenáře Vlákno, který se..více

Na kole s kamerou 24

Pokud jezdíte v provozu, určitě jste se setkali se situacemi, které zažívat prostě nechcete. Těsná..více

Auto*Mat: Sborník pro podporu cyklodopravy v Praze 6

Spolek Auto*Mat uspořádal v listopadu 2018 jednodenní seminář se zahraniční účastí Cyklisticka v kopcovitých městech (autor..více

Zvětšete boční odstup 18

Těsné předjíždění je v silnějším provozu tak běžné, že jej zkušený cyklista ani neregistruje. Současně..více

Do školy na kole 29

28. 11. - Do školy na kole - Inspirace
Medailonky studentů dojíždějících do školy na kole jsou publikovány ve spolupráci s projektem Do školy na..více

Vánoční dárky pro městské cyklisty, cyklistky i cyklističata 1

Máte doma zarytého městského cyklistu a přemýšlíte, čím mu udělat radost pod stromečkem? Jezdíte na..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jaký je nejčastější typ dlažby na vašich cestách po Praze?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru