Kaunas, litevské Brno

Václav Kříž

Proč? Kaunas je skoro jak Brno velký, a také pořád druhý. Má své dvě řeky, Špilas a Prýgl a dobré i blbější nápady. Článek nabízím jako inspiraci pro nejlepšího primátora statutárního města Brna Bc. Romana Onderku, MBA.

Brno závidí Kaunasu:

  • kvalitní městské stojany. V Brně jsem našel: 6 skupin stojanů za dva dny, v Kaunasu: 30 za jeden den
  • nové trolejbusy, Brno si muselo nakoupit pár ojetých v Jihlavě
  • wifi zdarma na hlavní pěší promenádě
  • Kaunas má nádraží přes půl hodiny chůze od centra. Brno ho chce za každou cenu napodobit

Kaunas napodobuje Brno:

K nádražní budově už jedině podchodem. Ten je hned na tři věci: na zimu, divné obchody a plnění kbelíků stropní vodou. Kaunas i Brno tak mají připraveny prostory pro podobné podzemní cykloparkoviště jako je v Basileji. Brno bude mít parkoviště větší a navíc s již existující rampou. Praha tohle nemá.

Kaunas nabízí překážky malé ...

... i větší. Páteřní cyklotrasa po hlavní pěší zóně.

Některé byrokratické překážky byly zjevně odstraněny. Na umístění lavičky před podnik není třeba povolení. Soudím tak podle hojného výskytu v centru. Pro někoho je posezení impulsem zajít dovnitř.

Volné plochy na soutoku řek Neris a Nemunas.

Vše nasvědčuje tomu, že v popředí dříve parkovala auta stejně jako v pozadí.

Litva=národ basketbalistů. Kaunas=za deset let město cyklistů?

"Hraju si s ledem, získávám vztah k vodě, městu i řece."

"Tunel jak Brno."

Dva moravští ilegálové. (Nám. Svobody a okolí=zákaz 9-16 h)

Legál.

Klučina pravidla jízdy na kole po pěší zóně pochopil dřív než Brno.

Závěr: O Kaunas se nebojím, jednou z něj bude úžasné město.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře - uzamčeny

  1. Proč Bc. Romanu Onderkovi, MBA odpíráte titul MBA? Víte, kolik ho stál?

  2. Díky za připomínku, opraveno. Panu primátoru se omlouváme.

  3. :) Stejně jsou ti Brňáci dobří, v tomhle nás předběhli a budiž jim za to věčná sláva. Útěchou nám může být, že Bém, Šteiner a další byli takový exoti, že se parodovali sami a nikoho dalšího k tomu moc nepotřebovali.

Další z rubriky

Soutěž Do práce na kole startuje již podeváté 5

Spolek Auto*Mat (PNK je nezávislým projektem spolku, pozn. red.) pořádá v květnu již devátý ročník..více

KOLárna: budoucnost parkování u železničních stanic 8

Pod názvem KOLárna se skrývá nový koncept magistrátu na zřízení bezpečnějších úschoven kol při stanicích vlaku..více

Ochutnávka z For Bikes 17

Přinášíme vám krátkou ochutnávku z veletrhu For Bikes v podobě vybraných fotografií. Veletrh pokračuje v..více

Reportáž z obhlídky městských stojanů 7

18. 03. - Pavel Mašek - Inspirace
Při čtení příspěvku o Mapathonu jsem se proklikal až na historický článek o městských stojanech..více

reTyre: Recenze zipových plášťů na zimu 9

21. 02. - Peter Halaj - Inspirace
Původním cílem bylo přinést již třetí článek na téma plášťů od čtenáře Vlákno, který se..více

Na kole s kamerou 24

Pokud jezdíte v provozu, určitě jste se setkali se situacemi, které zažívat prostě nechcete. Těsná..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru