Kaunas, litevské Brno

Václav Kříž

Proč? Kaunas je skoro jak Brno velký, a také pořád druhý. Má své dvě řeky, Špilas a Prýgl a dobré i blbější nápady. Článek nabízím jako inspiraci pro nejlepšího primátora statutárního města Brna Bc. Romana Onderku, MBA.

Brno závidí Kaunasu:

  • kvalitní městské stojany. V Brně jsem našel: 6 skupin stojanů za dva dny, v Kaunasu: 30 za jeden den
  • nové trolejbusy, Brno si muselo nakoupit pár ojetých v Jihlavě
  • wifi zdarma na hlavní pěší promenádě
  • Kaunas má nádraží přes půl hodiny chůze od centra. Brno ho chce za každou cenu napodobit

Kaunas napodobuje Brno:

K nádražní budově už jedině podchodem. Ten je hned na tři věci: na zimu, divné obchody a plnění kbelíků stropní vodou. Kaunas i Brno tak mají připraveny prostory pro podobné podzemní cykloparkoviště jako je v Basileji. Brno bude mít parkoviště větší a navíc s již existující rampou. Praha tohle nemá.

Kaunas nabízí překážky malé ...

... i větší. Páteřní cyklotrasa po hlavní pěší zóně.

Některé byrokratické překážky byly zjevně odstraněny. Na umístění lavičky před podnik není třeba povolení. Soudím tak podle hojného výskytu v centru. Pro někoho je posezení impulsem zajít dovnitř.

Volné plochy na soutoku řek Neris a Nemunas.

Vše nasvědčuje tomu, že v popředí dříve parkovala auta stejně jako v pozadí.

Litva=národ basketbalistů. Kaunas=za deset let město cyklistů?

"Hraju si s ledem, získávám vztah k vodě, městu i řece."

"Tunel jak Brno."

Dva moravští ilegálové. (Nám. Svobody a okolí=zákaz 9-16 h)

Legál.

Klučina pravidla jízdy na kole po pěší zóně pochopil dřív než Brno.

Závěr: O Kaunas se nebojím, jednou z něj bude úžasné město.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře - uzamčeny

  1. Proč Bc. Romanu Onderkovi, MBA odpíráte titul MBA? Víte, kolik ho stál?

  2. Díky za připomínku, opraveno. Panu primátoru se omlouváme.

  3. :) Stejně jsou ti Brňáci dobří, v tomhle nás předběhli a budiž jim za to věčná sláva. Útěchou nám může být, že Bém, Šteiner a další byli takový exoti, že se parodovali sami a nikoho dalšího k tomu moc nepotřebovali.

Další z rubriky

Pozor! Žena na kole! 3

19. 08. - Markéta Fillerová - Inspirace
Přenesme se nyní v duchu do Anglie ve viktoriánské době. Cyklistika teprve začínala a pomalu..více

Nákladní cyklistika na For Bikes 2019 27

Jarní veletrh For Bikes se nesl v náladě postupující nadvlády elektrokol, která v podstatě válcovala..více

Co za cykloinfrastrukturu již v roce 2019 v Praze vzniklo 22

19. 07. - Martin - Inspirace
V posledních měsících se o cyklistice hodně mluví a z počtu připravovaných investic se dá..více

Rekonstrukce lávky na Roztylské usnadní léto cyklistům na Jižním Městě 10

10. 07. - Pavel Mašek - Inspirace
Od podzimu 2018 do jara 2019 probíhala kompletní rekonstrukce lávky na trase A217 podél ulice..více

Inspirace z vídeňské periferie 5

Vídeň je městem, které stále inspiruje. V dokončení sbírky postřehů z letošní návštěvy využiji toho,..více

Inspirace z vídeňského centra 3

Vídeň je městem, které stále inspiruje – i při desáté návštěvě tam narazíte na něco,..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru