Z For Bikes s „tak trochu naší“ cyklomapou

Dnes začíná v Praze cyklistický veletrh For Bikes. Jak už je tradicí, na veletrh se dostanete i na kole, před vchodem budou připraveny stojany. A jako každý rok zde určitě najdeme jak hlavní zástupce městské cyklistiky, tak prezentace krajů a hlavního města Prahy.

Kromě zážitků a seznámení s novinkami na poli cyklistiky si tak z veletrhu můžete odnést i nové vydání magistrátní cyklomapy. Prahou na kole má jistý podíl na její přípravě: připravili jsme aktualizované vedení doporučených a prověřovaných tras, které jsou v mapě zobrazeny kromě cyklistických tras značených v terénu.

Výběr neznačených tras v nové tištěné mapě se liší od předloňského vydání i od tras na mapě Prahou na kole. Snažili jsme se vložit do tištěné mapy „rukopis“ praktických tras Prahou na kole. Cílem bylo především to, aby trasy v širším centru tvořily pokud možno ucelený systém. Současně jsme museli přizpůsobit hustotu doporučených tras měřítku tištěné mapy (1:35 000). Pokusili jsme se také eliminovat potenciálně problémové vedení tras, jako jsou dlouhé jízdy po chodníku nebo zkratky přes ne vždy průchozí areály. Pohřbili jsme také některé nefunkční trasy mimo městský systém, zejména tam, kde již byly nahrazeny městským číslováním, nebo v centru, kde se jejich směrové značení objevuje jen sporadicky.

Schodiště, výstrahy, nezpevněné cesty - nové informace v jinak nepříliš pozměněném vzhledu mapy.


Práce nad revizí značených tras i návrhem tras pro magistrátní mapu byla nicméně přínosem i pro nás. Proces zahrnující revizi a výběr z existujících tras Prahou na kole se brzy propíše i do obsahu naší cyklomapy — jen co se k tomu dostaneme :-) .

Legenda nového vydání tištěné mapy zůstává podobná jako posledně, větší změny nebyly pro velmi napjatý harmonogram přípravy možné. Nově poznáte trasy vedené v silném provozu (červené linie) a po nezpevněných cestách (hnědošedé linie). Cykloobousměrky mimo doporučené trasy jsou značené jednoduchou oranžovou linií.

V původní mapě byla zásadním nedostatkem nepřítomnost informace o jednosměrnosti tras. To bylo nyní odstraněno, doporučené i značené trasy jsou ve svých jednosměrných úsecích označeny orientačními šipkami. Konečně, do mapy byly doplněny informace o nejzákladnějších problémových místech, které mohou zásadně omezit použitelnost trasy: velmi nebezpečných místech a schodištích.

Cykloobousměrky, silný provoz, jednosměrné vedení tras: jsme v centru.


Jsme přesvědčeni, že nová tištěná cyklomapa bude pro uživatele díky promyšlenému vedení neznačených tras o něco užitečnější než vydání z roku 2012. Na druhou stranu, všechny chyby v mapové části jsou nyní na naši hlavu :-) . Pokud bude naše spolupráce pokračovat i příští rok, pokusíme se kvalitu magistrátní mapy dále zvýšit. A ježto tiráž mapy neobsahuje kompletní informace o autorském týmu, dovolím si uvést, že na přípravě podkladů pro mapovou kresbu v tištěné magistrátní mapě 2014 za Prahou na kole spolupracovali jmenovitě Petr Dlouhý, Vratislav Filler a Václav Kříž.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře - uzamčeny

Další z rubriky

Florenc má nové přechody i cyklopruhy 8

02. 12. - Martin - Zprávy
Tento listopad došlo k rekonstrukci světelné křižovatky ulic Ke Štvanici a Křižíkova mezi autobusovým nádražím..více

Smíchov má přes kilometr nových cyklopruhů. Kdy přibudou další? 16

25. 11. - Martin - Zprávy
Praha 5 získala v listopadu 2019 nové ochranné pruhy pro cyklisty. Přibližně 1300 metrů jich..více

Cykloboxy na Praze 10 skončily 18

Příběh cykloboxů pro individuální uschování kol v desáté městské části se po dvou letech provozu..více

Patočkova: ochranné cyklopruhy u střešovické vozovny 10

Na rozhraní ulic Patočkova a Milady Horákové u zastávek tramvají Vozovna Střešovice vznikly na konci..více

Cyklomagistrála na Hlávkově mostě? Zatím jen apel na řidiče 31

Zhruba třicet lidí se ve čtvrtek 26. září účastnilo happeningu „Otevíračka cyklomagistrály“ pořádaného kolektivem Bike..více

Cyklostojany ve vozovce 2

Cyklostojany umisťované ve vozovce. V jiných městech a zemích běžná praxe, v Praze po dlouhou..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

  • a-b-c: Když řídí autopilot

    Když to tu tak čtu budu za vyvrhela ale: Automatizace řízení není špatně. Naopak je to žádoucí stav.…

  • Tonda: Když řídí autopilot

    OK, na chodníku, který je bez pochyb chodníkem bych asi nezvonil a počkal až se udělá místo.…

  • Osamělý vlk: Když řídí autopilot

    Holt automatické chování při řízení je svině. Já jsem se naučil netlačit na pilu, ale radši počkat, on se ten…

webdesign by 2046
↑ nahoru