Zemi s nejlepší sítí tras pro jízdu na kole mohu doporučit. Vybírám několik postřehů z následujícího videa. Plánovač Mike Amsden z Chicaga považuje za zajímavé, že tu pohyb na kole řeší v každé ulici. „Není to jen ulice tu a tam.“ Infrastruktura je spojitá a návodná. Kolega Mike Goodno z Washingtonu DC vyzkoušel, jak mají vyladěnou signalizaci, považuje za dobrý nápad odpočítávání před padnutím zelené, které chce přenést do USA.
Ruud Ditewig, místní dopravní plánovač uvádí, že 60 % cestujících ve vlacích se dostává na nádraží v Utrechtu na kole. Jedno z parkovišť poblíž je vybaveno speciálním systémem, který eviduje cenná volná místa. Nedochází ke zbytečným zdržením velmi vytíženého parkoviště.
Nová lávka s cyklodálnicí v Nijmegenu přimknutá k železničnímu mostu je důležitá pro budoucnost. Spojuje centrum s oblastí, kde se staví nová čtvrť. „Tohle je způsob, jak myslíme, že by to mělo být: bez aut, bezpečné, v klidu a rychlé samozřejmě.“, prohlašuje o cyklodálnici místní poradce pro dopravní politiku Martijn J. Te Lintelo.
Rotterdam má široké ulice, více aut a mrakodrapů. Pro Američany byla návštěva více americky vypadajícího města důležitá. Navštívili i menší a méně známá města jako Zwolle či Tilburg. Také Groningen, který byl vždy trochu v rámci Nizozemska napřed.
Danny Solis, radní z 25. obvodu v Chicagu potvrzuje význam podobných exkurzí. Téměř doslova: „Předtím, než jsem přijel na tuto exkurzi jsem kolo považoval za spíše rekreační záležitost, ale teď jsem si uvědomil, zvlášť v téhle zemi, že jde o dostávání se z místa A do B. Je to skvělé, zdravé, šetrné k prostředí, víc to sbližuje lidi mezi sebou. Takže chci zkusit být velkým propagátorem, až se vrátím.“
Exkurzi pořádala People for bikes (dříve Bikes Belong), organizace výrobců a prodejců kol USA. V Česku vzniká něco podobného. Nový projekt Česko na kola se nechává inspirovat právě od People for bikes.