Nové stojany na Praze 3

Technická správa komunikací (TSK) v roce 2013 namontovala podle přání Prahy 3 mnoho nových kvalitních cyklostojanů na Žižkově a Jarově. Jedná se o – na tomto webu často propagované – stojany typu obrácené U. Ty jsou ostatně Prahou vybrány jako nejvhodnější.

Stojany ∩ poskytují možnost zaparkování v podstatě všech typů kol. Umožňují zamknutí kola o rám. Navíc nedochází k poškození výpletů, kotoučových brzd, nebo jiných specifických prvků.

Gymnázium za kostelem sv. Prokopa.


Netřeba snad ani zmiňovat skutečnost, že do určitých drátolamů ani některá kola v podstatě bezpečně zamknout nejde, v případě že chceme uzamykat například pevnějším zámkem typu podkova. Městské stojany také bývají pevně zabetonovány a riziko jejich vyvrácení nebo odnesení i s kolem je značně minimalizováno.

Ale zpět k situaci na Praze 3. Městská část zde v roce 2013 nechala nainstalovat celkem 97 kvalitních stojanů ve 24 lokalitách. Tato místa městská část vytipovala i za přispění veřejnosti. Za tímto účelem uspořádala v roce 2012 internetovou anketu, kde se ptala právě na názor občanů. Díky tomuto přístupu se tak snad podařilo instalovat stojany na ty nejpotřebnější lokality, kde budou skutečně využívány. Což je mimochodem požadavek pro případnou instalaci stojanů i u jiných městských částí. Ty by se tak mohly anketou Prahy 3 inspirovat. Ale důležité není jen vědět, že u metra či u školy, ale jak přesně stojany umístit.

Havlíčkovo náměstí


Praha 3 hodlá v instalaci stojanů pokračovat i nadále. Pro letošek má vytipováno zhruba dalších 19 lokalit. Především v okolí sportovišť, mateřských a základních škol a před prodejnami a opravnami bicyklů. V současnosti se daná místa projednávají a následně budou předány k realizaci TSK. Ta by mohla proběhnout na podzim 2014.

Pokud srovnáme Prahu 3 s jinými městskými částmi, pak narazím na zcela odlišné přístupy. Některé radnice jsou velmi aktivní a stojany nechají osazovat ve velkém, jiné o poznání méně a u dalších se se stojany téměř nepotkáte. Vždy záleží na aktivitě konkrétní městské části.

Ta si může vytipovat místa, kde by stojany chtěla umístit. Následně může požádat o realizaci TSK, která má na instalaci stojanů vyčleněny každoročně peníze v pražského rozpočtu. Městská část tak za stojany ze svého rozpočtu platit nemusí, respektive má samozřejmě vnitřní náklady spojené s vytipováním lokalit a také se stará o následnou údržbu již instalovaných stojanů.

Náměstí Jiřího z Poděbrad.

Seifertova ulice, u zastávky Husinecká.

Žižkovský vysílač


Všechny zmiňované stojany nainstalované městskou částí najdete zakresleny v mapovém portálu Prahy 3 a samozřejmě i v naší online cyklistické mapě mapa.prahounakole.cz.

Pokud byste narazili na některé další nezakreslené stojany, neváhejte nám napsat na náš redakční e-mail redakce@prahounakole.cz a my je do mapy doplníme. Libeň, Karlín i jiné části Prahy 8 čekají na velkou várku stojanů. Pro pohodlí uživatele naší cyklomapy také uvítáme fotky zatím nevyfocených stojanů.

Pokud někde stojan chcete, kde stále není, přihlašte se a podejte podnět na stránce Cyklisté sobě. Mohou tak vzniknout užitečné podklady požadovaných stojanů pro jednotlivé městské části. Můžete také podnět přímo odeslat na vaši městskou část.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: realizace

Komentáře - uzamčeny

  1. Jaké máte zkušenosti s těmito tenčími stojany? Myslíte si, že by se měly montovat tlustší jako dříve nebo tenčí stačí?

  2. K přivázání kola imho stačí. Otázka je, jak to bude s odolností vúči neúmyslnému i úmyslnému vandalismu. Aby to TSK stačilo ohýbat zpátky…

  3. doslova mrak těhle stojanů se vyrojil u plavečáku na Chodově (na Mírového hnutí), taky tam konečně dodělávají ten kousek z odbočky na cyklostezku, která se ze začátku tvářila, jako že jde do zastávky autobusu.

    No sám jsem zvědavý, kolik lidí bude na plavečák jezdit na kole, až to otevřou, hlavně za chladu.

  4. újezďák: Fotky koukám v mapě máme. Je škoda, že na jednom místě budou stojany z velké části zřejmě nevyužité a v jiných čtvrtích budou tímto tempem ještě roky chybět zcela. Městským částem se nedivím, protože s projednáním každého místa je velké papírování.

  5. Nejsem si jistý, zda ty stojany u brouzdaliště Jedenáctka neplatila spíš městská část jako součást celé té legrace. Jinak zezadu má vést mezi bazénem a potokem cyklostezka, na tu ale při realizaci nedošlo.

  6. Placení stojanů z různých hromádek bude pravděpodobně důvod, proč zde vyrostly jako houby po dešti a jinde nezaprší a nezaprší.

  7. Vratislav [2]: hrozně fórové jsou stojany co nainstaovali nedávno u Rudolfina – dva už někdo zničil – nevím jestli jentak z dlouhé chvíle, nebo aby odcizil kolo. Fotka na http://www.cyklistesobe.cz/threads/321

    Byl tady o nich článek: https://prahounakole.cz/2013/11/cekani-na-stojan-s-tomasem-sykorou/
    Z toho jsem pochopil, že je sehnal sám přesnějakého sponzora (??). Bylo by dobré nějak zařídit, aby tyhle radši už nikdo neobjednával :(

  8. Podle mne TSK rozhodla, že stojany u Rudolfina budou šroubovací, protože pod nimi je strop a nejde jít do země.
    Vráťo, víme, komu na TSK dávat zpětnou vazbu, jaké stojany ano a jaké se nepovedly?

Další z rubriky

Omezení průjezdu po pěších zónách na Praze 1 začne za několik dnů 13

Po roce od zveřejnění záměru se v nejbližších dnech na Staroměstském náměstí, náměstí Republiky a..více

Cyklostezka podél Košíkovského potoka je před dokončením 8

Jedna z významných cykloakcí tohoto roku a téměř jediná ve vnitřním městě, cyklostezka podél Košíkovského..více

Prahou projela velká jarní cyklojízda 1

20. 05. - redakce - Zprávy
(s využitím tiskové zprávy Auto*Mat). V sobotu 12. května projela Prahou pravidelná velká jarní cyklojízda...více

Rok s kauzou pěších zón, rok beze změn 3

Kauza pěších zón na Praze 1 (více zde) nabrala v posledních týdnech překotné tempo, přičemz..více

Nový ochranný cyklopruh na nábřeží Kapitána Jaroše 36

Na nábřeží kapitána Jaroše vznikl v dubnu 2018 nový ochranný cyklopruh, který výrazně zpříjemňuje cestu..více

Bouře nad Náplavkou 12

Pražská cyklodílna Bajkazyl sídlící na novoměstské náplavce pod Palackého mostem vyvolala rozruch svým otevřeným dopisem,..více
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jak budete jezdit přes pěší zóny po omezení průjezdu?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

  • Jan Herda: Free Circle: oblečení pro (ne)cyklisty

    Tak Do práce na kole je soutěž, kde podle mě plno ambiciózních jezdí úmyslně z práce normálně trénink, já to…

  • Jan Herda: Pohled z druhé strany volantu

    Kdo má služebáka, tomu je asi i jedno, kolik prostojí v koloně, kdo je líný a chce klimošku, tak ho…

  • FlyingJ: Pohled z druhé strany volantu

    Bohužel v článku nevidím žádnou vypovídající hodnotu, neboť je extrémně zaujatý a vypichuje jen výhody kola a jen nevýhody automobilů.…

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
webdesign by 2046
↑ nahoru