Břeclav cyklodopravní

Václav Kříž

Tuto středu jsem poprvé vystoupil v Břeclavi. V krátkém článku přináším fotky toho, co mne zaujalo. Před návštěvou jsem věděl o cyklopruzích, které už od devadesátých let vedou z jedné strany města na druhou. O dalších povedených počinech jsem nevěděl. Město s 25 tisíci obyvateli se prezentuje jako brána do Lednicko-valtického areálu. Pro mne je to to železniční křižovatka těžící z blízkosti Rakouska a zdroj cyklodopravní inspirace.

Co je třeba vylepšit

Cyklopruhy na hlavních ulicích, kde projedou tisíce aut denně nejsou to pravé ořechové pro všechny.

Křižovatky mají sice cyklopruhy skrz, ale pustíte sem děti samotné?

Rozměry křižovatky i naprogramování semaforů myslí v prvé řadě na auta. Lepší řešení křižovatek a hlavních ulic ale komplikuje nedostatečná legislativa i myšlení lidí.

Lávku pro pěší výhledově rozšířit, aby byla i pro cyklisty. 

Dát pořádné a zastřešené stojany na nádraží, i uzamykatelné boxy, které mohou být chápány i jako opatření pro podporu turistického ruchu. Edit 30. 12. 2017: o kus dál se staví cyklověž.

Co se povedlo

Takhle malé cedule pro začátek cyklopruhu by stačily i v Praze.

V roce 2011 postavili hladkou stezku podél ulic, o kterých by mnozí řekli, že jsou naprosto v pohodě a je v nich malý provoz.

Stezka je postavená šikovně podél zdi nádraží tak, že je přes ní minimum křížení a tudíž neztrácí atraktivitu a je rychlou spojnicí.

Dobře investované peníze.

V Praze byly některé průchody přes soukromý pozemek zahrazeny.

Začátek stezky bývalým cukrovarem.

Umožní se vyhnout frekventovaným ulicím.

Bývalý most vlečky do cukrovaru využitý pro pěší.

Stezka přes bývalý cukrovar, zrevitalizované území.

Zkratka.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře - uzamčeny

  1. Teda to řešení na předposlední fotce je mírně řečeno dost podivné. To už to rovnou mohli celé vyasfaltovat…

  2. Břeclavi si moc vážím jako vzorového průkopnického města.

    Třeba díky tomu, co by se dalo nazvat dánskými pásy (cyklopruhy oddělené obrubou od aut i od chodníku), které v Česku prý nejdou (navíc na průtahu silnice I. třídy):
    http://www.mapy.cz/s/b25N

    Cyklopruhy v břeclavském podání jsou velmi slušný počin – není to sice Nizozemsko, ale s přehledem to snese srovnání se Švýcarskem.

    Stezka, kterou dáváš za vzor cyklisty od aut neodděluje, ale přímo důsledně vyčleňuje takovým způsobem, že netečně míjí několik téčkových křižovatek (do boční ulice naproti se ze stezky ani na stezku prostě nedostanete), další jsou napojeny jen proto, že přes stezku je náhodou v místě křižovatky sjezd k nějakému objektu či místo pro přecházení:
    http://www.mapy.cz/s/b27f

    Pokroku zdar. :)

Další z rubriky

Pozor! Žena na kole! 3

19. 08. - Markéta Fillerová - Inspirace
Přenesme se nyní v duchu do Anglie ve viktoriánské době. Cyklistika teprve začínala a pomalu..více

Nákladní cyklistika na For Bikes 2019 27

Jarní veletrh For Bikes se nesl v náladě postupující nadvlády elektrokol, která v podstatě válcovala..více

Co za cykloinfrastrukturu již v roce 2019 v Praze vzniklo 22

19. 07. - Martin - Inspirace
V posledních měsících se o cyklistice hodně mluví a z počtu připravovaných investic se dá..více

Rekonstrukce lávky na Roztylské usnadní léto cyklistům na Jižním Městě 10

10. 07. - Pavel Mašek - Inspirace
Od podzimu 2018 do jara 2019 probíhala kompletní rekonstrukce lávky na trase A217 podél ulice..více

Inspirace z vídeňské periferie 5

Vídeň je městem, které stále inspiruje. V dokončení sbírky postřehů z letošní návštěvy využiji toho,..více

Inspirace z vídeňského centra 3

Vídeň je městem, které stále inspiruje – i při desáté návštěvě tam narazíte na něco,..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru