Kodaňské novinky

Kodani jsme se naposledy více věnovali téměř před dvěma lety. Od té doby se některé věci opět změnily. Asi nejpřekvapivější je, že se zvýšil podíl cyklodopravy z roku na rok z 35 % na 40 % . Proč? Prostě proto, že město staví najednou šestnáct stanic metra a proměnilo centrum v jedno velké staveniště.

To ale není jediná novinka. Video StreetFilms ukazuje speciální koše u cyklostezek, zelenou vlnu pro dvacetikilometrovou rychlost: tedy pro jedoucí kola. Uvidíte, že Kodaň si svou nejvelkolepější lávku nepostavila pro rekreaci někde na periferii, ale pro vyřešení zajížďky a schodiště v blízkosti městského centra. A staví další, přímo v místech, které jsou v Praze srovnatelné s těsnou blízkostí Vyšehradu. A starý přístav, že den ode dne ožívá podobně jako pražské náplavky.

Ovšem to nejlepší najdete v polovině: uvidíte, že pražský problém s kočičími hlavami byl v Kodani právě vyřešen!


Doprovodný článek na SteetFilms najdete zde.

A ještě jeden graf z Kodaně, který rozhodně nestárne:

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře - uzamčeny

  1. Patrně v Kodaňském městském zastupitelstvu nemají hlavní slovo pánové typu Veselého a Lomeckého. Patrně se obyvatelé Kodaně ve volbách řídí jinými prioritami a volí jiné politiky.

  2. Ta zelená vlna je naprosto parádní.
    Dojížděl jsem denně půl hodiny na kole do centra v Antverpách podél hlavní silnice, a tam mi to vycházelo při 25 km/h taky, ale nebylo to nijak značené. Tohle je super!

  3. Brahma: No, jak se to vezme. V Kodani jsem byl v roce 2012, kdy zrovna probíhal v oblasti cyklodopravy docela útlum. I lidi z města nám to tehdy potvrzovali, že mají horší období a že plán dosáhnout 50% cest v roce 2015 určitě nenaplní. Že nemůžou začínat větší akce v provozu, tehdy tam pořád měli asi 50 km hlavních ulic bez „kodaňských“ pásů, ale mají obrovské potíže s místy, kde by to znamenalo ubrat parkování. Lávky politicky nevadily, ale jejich výstavba se pořád odkládala z finančních důvodů. Dost to připomínalo pražskou situaci od rok 2010… Jak je to teď, nevím, ale také tam mají kontroverzní záměry (Harbour tunnel) a staví to metro, na které se Colville dívá hodně skrz prsty.

  4. Mosquit: Je to skvělé. Jen si vhledem ke „spojitosti“ pražských cyklotras ani nedovedu představit, kde by se nějaká taková zelená cyklovlna dala i jen teoreticky ralizovat. Je to z úplně jiného světa.

  5. Brahma: Na Vršovické by se dala realizovat v pohodě. V současnosti mi to tam pro rychlost 20-25 vychází spíš na červenou vlnu.

  6. Mě zaujala zmínka, že jen 12% kodaňanů jezdí po městě autem, nevím jestli to byl modal share automobilů, nebo jinak pojatá statistika, ale ve chvíli, kdy to číslo klesne pod 10%, tak to podle mě překoná jistou pomyslnou hranici, kdy se začne ještě víc uvažovat, proč věnovat tolik veřejného prostoru méně než desetině obyvatel….

  7. Sch: Modal share pro území města bude nejspíš někde mezi 25 a 30 % ( http://en.wikipedia.org/wiki/Modal_share uvádí 28 %). U obyvatel města ale může být výrazně nižší. Nezapomínejme, že Kodaň má městské hranice hluboko uvnitř aglomerace, asi tak, jako kdyby Praha měla hranice na Jarově, Spořilově a Vypichu. Takže těch 12 % u obyvatel města je reálně možných.

  8. Všimli jste si na videu, že většina cyklistů jezdí bez helmy? V Čechách to vídám naopak.
    Jinak i v Praze máme pár super cyklo staveb, třeba zavěšené lávky pod dálničním okruhem nad Berounkou a Vltavou jsou parádní.

Další z rubriky

Francouzský štáb přivezl do Prahy cykloobousměrku 1

V centru Prahy, u Nové radnice se tento týden objevila nová cykloobousměrka. A to velmi..více

Seminář k cyklonovele ve Sněmovně :)

Ve středu 3. 9. 2020 proběhl v Poslanecké sněmovně seminář „Aktuálně k cyklonovele,“ na kterém..více

9 důvodů, proč jet do školy na kole 18

Začíná nový školní rok a v ulicích měst se znovu objeví studenti škol, kteří se..více

Cyklostezky postavené přímo s okruhem v Plzni 4

31. 07. - Václav Kříž - Inspirace
Plzeň je rozhodně víc než krajské město. Působí spíše jako velkoměsto. Chci vypíchnout příklad infrastruktury,..více

Seminář Data a cyklodoprava: rychlý výběr 3

V úterý 16. června proběhl v pražském CAMPu seminář Data a cyklodoprava, pořádaný Nadací Partnerství...více

Městská cyklomapa 2020 9

Po dvou letech vydalo hlavní město Praha další edici své tištěné cyklomapy. Pro novou mapu..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jezdíte v době pandemie po Praze na kole?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru