Co chtějí pražští cyklisté

V průzkumu Do práce na kole se Auto*Mat zeptal pražských cyklistů, co by jim výrazně pomohlo při jízdě na kole po městě. Odpovědělo 205 lidí, kteří jezdí na kole do práce buď pravidelně, nebo aspoň v rámci soutěže. Nabízíme vám teď tyto odpovědi, abyste sami posoudili, jak zní hlas pražského cyklistického lidu.

Shrnutí odpovědí

Odpovědi byly velmi různorodé, řada věcí se v nich ale opakovala, nebo zaznívala velmi podobně:

  • 45x Více stezek a/nebo pruhů
  • 43x Konkrétní problémové místo nebo návrh na novou trasu
  • 41x Odstranění nespojitostí stezek a pruhů, lepší, souvislější síť
  • 29x Cykloobousměrky
  • 16x Méně dlažby a lepší povrchy
  • 12x Spíš chráněné stezky než cyklopruhy
  • 11x Omezit auta / méně aut
  • 9x Více stojanů
  • 8x Osvěta
  • 7x Aby auta neparkovala v cyklopruzích
  • 7x Řešit náplavku na Rašínově nábřeží
  • 7x Řešit průjezd A2 centrem (Smetanovo nábřeží a Karmelitská)
  • 6x Oddělení chodců a cyklistů na stezkách
  • 6x Možnost jet legálně po tramvajových kolejích
  • 6x Větší ohleduplnost motoristů
  • 5x Nenechat cyklostezky zarůstat, údržba
  • 5x Nájezdy na chodníky, méně vysokých obrub
  • 5x Legalizace jízdy po chodnících (všude nebo jen někde)

4x a méně – výběr zajímavých nápadů:

  • Praxe na kole jako součást řidičského kursu (4).
  • Umožnit bezpečné předjíždění odstraněním obrubníků bránících řidičům vjet na koleje (2).
  • Bikesharing (2).
  • Zákaz volného pobíhání psů na cyklostezkách (2).
  • Lanovky do kopců (1).
  • Aby běžci a bruslaři za šera svítili (1).
  • Společný plánovač trasy kolo + MHD (1).
  • Přehled opraven kol na rychlou nebo drobnou opravu (1).

Jednotlivé odpovědi

Dotazník byl anonymní. Při redakci jsem pouze odstranil odpovědi s prázdným obsahem. Korektury jsem, vzhledem k objemu textu, nedělal (až na výjimky typu příspěvku pasného pouze velkými písmeny). Koneckoncu, jak jsme to napsali, tak to máme :-)

6 více obousměrek (povolení jízdy jednosměrkou v protisměru) a výměna nebo úprava staré dlažby na některých místech v centru (křižovatka u Národního divadla, Klárov)

7 Komplexní rekonstrukce Veletržní ulice.
Odstranění přejezdů „na tlačítko“ a zahrnutí cyklistů do zelené vlny (auta jsou rychlejší, před cyklistou pak padá žlutá).
Péče o cyklostezky vůbec: na trase ze ZOO k Výstavišti jsou dnes dvě nařízená sesednutí a podjezd pod tratí uzavřen bez objízdné trasy. Zvlášť ten most na Císařský ostrov – pouze předmět buzerace městskou policií, zejména ráno tam je na dvacet cyklistů jeden chodec, ale značka hovoří jasně…

8 Značné zvýšení počtu cykloobousměrek. V některých zemích je de facto pravidlem, že jednosměrka je obousměrná pro cyklisty (např. Belgie).

16 více provázaných stezek/pruhů, obousměrné jednosměrky

17 Opravdu bezpečné a 100% úschovy drahých kol

30 Cyklostezky nejsou spojité. Často je to jen kus stezky, který nenavazuje na další kus nebo spojení je jen formální (např. krajnice vymazená pro cyklisty na místě, které je dopravně nebezpečné, čímž tam cyklisté stejně nepojedou).

34 – více smysluplně vedených cyklostezek bez nástrah
– možnost vzít si kolo i do budov/obchodů a omezit tak riziko krádeže v době, kdy bude bez dozoru – bohužel ani zámek na frekvenovaném místě v denní době při chvilce nestřežení kola není pro zloděje překážkou!
– více míst pro kola v prostředcích kolejové dopravy včetně háků, z míst pod háky odstranit sklopné sedačky, aby si na ně nesedali ti, pro které příslušný oddíl přednostně určen není a nebránili tak cyklistům v bezpečném umístění kola na háky.

35 Plynulost stezek; přednost pro cyklisty před auty.

41 http://p14.cyklistesobe.cz/issues/474-spatny-povrch-a25-v-useku-kyjsky-rybnikcelakovicka

49 Snažit se nenechat cyklostezky zarůst stromy a keři.

50 Lepší přejezdy přes křižovatky.

51 Průjezd na kole vyšehradským tunelem

52 více vyznačených cyklopruhů

54 Zlepšení infrastruktury, ale to je běh na dlouhou trať (ale aspoň nakreslit cyklopruhy na ulice, případně na chodníky).
Proč nevedou někdy cyklopruhy po chodníku, když je dostatečně široký a nechodí po něm moc lidí – i takové chodníky jsou).
Cyklopruhy musejí pokračovat i přes křižovatky a ne, že tam skončí a na druhé
straně třeba ani nepokračují.
Zpoplatnění vjezdu automobilů do centra pro ty, kteří tam nebydlí.

62 Tolerance kola jako doprav. prostredku a jeho vyuzivani k jizde a ne zavodech na stezkach apod.

79 Kdyby to v Praze fungovalo jako v Mnichově. Tam je cyklista král mezi účastníky dopravy.

84 V centru je minimální šance jet bez úrazu, či velké psychické náročnosti v dopravním provozu. Proto využívám velmi ohleduplně chodník, popř. musím dojít pěšky.

96 Nahrazení kočičích hlav asfaltem, nebo alespoň „malou“ dlažbou, omezení semaforů jen na naprosto nezbytná místa, cykloobousměrky v místech kde jsou jen z důvodu snížení atraktivity území pro průjezd aut, souvislé cyklostezky (bez přerušování vjezdy a křižovatkami, klidně v podobě cyklopruhů) a s kvalitním povrchem oddělené od chodců a pejskařů…

101 Zrcadla v nepřehledných místech cyklostezek (zatáčkách). Výška umístění dopravních značek, někdy jsou tak v takové výšce, že při odbočování zakrývají výhled na protijedoucí auta.

109 Jednoznačně zlepšení sítě cyklostezek/cyklopruhů, jejich návaznost a pravidelnost. Pak samozřejmě i osvěta mezi řidiči a chodci, a omezení vjezdu automobilů do centra (kde jsou úzké ulice) – konec konců, nevím na co je v centru města potřeba SUV, i parkování musí být vzhledem k prostoru dost obtížné. Zřízení pěších zón s cyklopruhy.
Pak samozřejmě adekvátní bicykl (nikoli sportovní), ale městské kolo, které má
odpružené obě vidlice a zároveň šířkou duše nezapadne do kolejí…

115 cyklopruhy, cyklostezky, návaznost cyklodopravy na ostatni dopravu, moznost vozit kolo MHD, stojany, moznost ulozit kolo na nadrazi, v nemocnici, vodici drazkypro kola na schodisti, najezdy na chodniky, vytluky na silnici, moznost jezdit na kole v pesi zone

118 Více cyklostezek, úprava stávajících komunikací (panelové cesty apod).

119 Zprůjezdnění jednosměrných ulic pro kola v obouch směrech!!

124 obousmerka pro cyklisty

126 Zrušit „zelenou pouze na znamení“ při výjezdu z náplavky u Mánesa. Umožnit jízdu cyklistů v obou směrech v některých ulicích okolo Vinohradské a Korunní, tak aby se dalo jet bez neustálého cik-cak od stadionu Bohemians ve Vršovicích až do tunelu pod Žižkovem. Upravit vymleté koryto na cyklostezce mezi
Branickou a Jižní spojkou v oblasti fotbalového hřiště, riziko pádu je už velké.

128 Abych dojel do města, ve kterém pracuji, musím ujet něco kolem 60km. Problémů na trase je mnoho. Zcela zásadně by to mohla řešit cesta pro cyklisty. Umím si představit krásnou cestu např. z Prahy podél toku Labe, nebo podél železniční tratě.

131 více cyklostezek mimo dopravní komunikace se silnou dopravou ohleduplnější chodci – vstupují do pruhu pro cyklisty (konkrétně v ul. Na Příkopě)

144 – vyřešení problému chodci, kočárky, psi v cyklopruzích na Rašínově nábřeží – třeba rozšíření pruhů, možná přesunutí blíže ke zdi, aby se mohli chodci držet blíže řeky a tak často nekřížili
– na cyklostezce podél Modřanské a Podolského nábřeží je za pěkného počasí příliš mnoho cyklistů, chodců, běžců, bruslařů, kočárků. Různé skupiny často zabírají značnou část šířky cyklostezky. Možná by bylo dobré upozornit nějakou značkou, že by nemělo postávat/chodit/jezdit více lidí vedle sebe.
– bylo by dobré vyžadovat, aby bruslaři a běžci používali za tmy světla.
– na křižovatce Za Mlýnem/Pálkařská je v jednom směru cyklostezky jemný, hluboký a od vody rozrytý štěrk. Cyklisty to nutí jet v prtisměru těsně před zatáčkou, za kterou není vidět. Navíc je v tom místě v prostřed cesty nebezpečný patník. Bylo by dobré cestu zpevnit a možná odstranit patník.

153 1) resit parkovani aut (casto si pletou cyklopruh s parkovistem – napr pod Kulatakem, kolem Flory), o Karlinu a cykloobousmerkach radsi nemluvit. Presahujici vystrcene zadky aut, auta na blikackach atd atd.
Paradoxne i treba v relativne klidnem miste https://www.google.com/maps/dir//
50.0460085,14.4659878/@50.0460392,14.4658585,171m/data=!3m1!1e3!4m
4!4m3!1m0!1m0!3e2 casto nekdo schova auto za krovi na zluty neparkovaci pruh a vytvari dost zabijackou sikanu.
2) povrchy! dlazba je krasna vec, ale musi byt dobre udelana. jezdim na galuskach a v nekterych mezerach by se utopilo i kolo na DH horaka. Chvalim proto treba Vodickovou, ale napriklad pres Mirak od Slezke, Nadrazni na Smichove za Knizeci i stoupani po Vaclavaku k Muzeu hruza. Samozrejme to pokracuje stavem praveho okraje vozovky, kde ma cyklista jezdit. Vymoly, koleje, kanaly a neporadek je bohuzel prazsky standard.
3) samozrejme by pomohlo propojeni cyklopruhu/cyklopikto pred a za krizovatkou (to uz ne pro me osobne, ale spis pro dalsi cyklisty)
4) diry v tramvajovych pasech mezi panely (treba na A1 od Zlichova do Hlubocep), nejsou prikopy 15×15 cm vyjimkou. Pro horak je to ok, pro mestske kolo casto prorazena duse
5) cykloobousmerky (Katerinska nejvic!)
6) ukladat vika kanalu protahlymi dirami napric k smeru jizdy (zbytecny risk v pripade kdy vas auto tlaci na obrubnik)
7) nejak vedet jestli existuje predstavene stani pro cyklo na krizovatce, to dost casto rozhoduje o tom, jak se tlacim kolonou dopredu

154 dobudování cyklostezky z Kbel do Vysočan (alespoň nejexponovanějších částí)

157 Větší počet cyklostezek mimo silnici, větší počet neasfaltovaných cyklostezek, tj. polních a šotolinových cest po okrajích Prahy

161 Lepší stezky pro cyklisty. Ty, které jsou nyní značené na poměrně frekventovaných slinicích nepovažuji za bezpečné, všude jinde v cizině toto mají vyřešené lépe (cyklostezky na chodnících – část pro chodce a část pro cyklisty, cyklostezky podél chodníků a parkování aut zabírá až další místo od
chodníku – není zde problém s vyjíždějícím zaparkovaným autem a cyklistou a pod.)

165 Více cyklostezek, méně pitchovin typu cyklo pruh vedle zaparkovaných aut (každý týden se dá k někomu „nastoupit“, kdo nečumí do zrcátka).

167 lanovky do všech kopců, příruční sprchy, bezpečnější silnice-tudíž možnost jezdit bez helmy a nepotit se.

168 Téměř celou cestu do práce ve městě i mimo město jedu po cyklostezce, když mrholí tak jezdím mimo město po silnici 3. a 2. třídy, jinak lesem nebo kolem řeky. Nemám problém jen s počasím.

177 Vyšehradský tunel – v současnosti je nutné kolo vést – stačilo by zpomalit…

178 Vetsi provazani cyklistickych stezek,
Lepsi moznost planovani tras (napr. zadani kombinovane jizdy metro/stezka apod),
Vetsi ohleduplnost motoristu.

183 Označení pruhů pro cyklisty v centru Prahy (kolem hlavního nádraží, václavského náměstí, žitná).
Zlepšení některých úseků cesty (např. výměna betonových panelů, úprava zničených stezek od kořenů stromů).
Usměrnění chodců na cyklostezkách (rodina přes celou šíři cyklostezky, děti na odrážedlech, koloběžkách a ještě k tomu volně pobíhající pes je dost vražedná kombinace)

185 Praha, Rohanský ostrov, zarůstající cyklostezka, přitom developer cyklostezku inznzeruje jako lákadlo při prodeji bytů, neobnovované značení u slepého ramene Rokytky – v polovině stezky pro cyklisty je korzo, parkující auta na vyznačeném cyklopruhu……Při získávání řidiďáku by byla potřeba povinná alespoň týdenní praxe jízdy na kole ve městě, možná by se jezdilo lépe, kdyby si to všichni dovedli představit.

187 Trojská lávka je sice součástí cyklostezky, ale je na ní zakázáno jezdit na kole. Osobně si myslím, že ohleduplný cyklista se chodcům vyhne bezpečněji než bruslař.

189 zákaz pohybu psů bez vodítka na cyklostezkách a jeho důsledné vymáhání a pokutování porušení

200 obecně lepší infrastruktura cyklostezek v Praze, konkrétně např. náplavka – v pěkných jarních a letních dnech se zde nedá pomalu ani projít natož projet na kole – konkrétní vymezení části pro cyklisty by nebylo od věci. Pak musíte vjet do provozu mezi tramvaje a vetšinou agresivní řidiče, kde je to pak přímo boj o život:))

213 Více cyklostezek.
U cyklopásů (náplavky) písemné upozornění (cedule), že jde o cyklopásy, nikoli procházkopásy (piktogramy zjevně nestačí).

216 Více cyklostezek v centru.
Větší vzájemná ohleduplnost ostatních cyklistů a bruslařů.

218 Vice sdilenych stezek na malo frekventovanych chodnicich podel frekventovanych silnic. Konkretne v Praze napr. chodniky podel Argentinske.
Dale vetsi mnozstvi prechodu pro cyklisty – napr. na P6 podel Evropske. Nejen jako cyklistu by me potesilo zruseni nekterych nesmyslnych semaforu, ktere neprispivaji k bezpecnosti, jen zdrzuji jak auta tak chodce – zarny priklad zde http://www.mapy.cz/s/a7sl .
Dale castejsi legalni moznost jizdy v protismeru, napr casti Jungmanovy ulice kolem magistratu.
V neposledni rade v Praze prakticky chybi stojany na kolo, velke nakupni galerie misto toho aby mely uvnitr par stojanu u kterych tak jako tak postava ochranka cyklisty akorat vykazou ven.

220 Cyklojednosměrky, kde jen to je možné.

233 vyřešení situace na Opatově, respektive sjíždějí se tam dvě cyklostezky, z jedné se však (aniž by člověk přejížděl 4 proudovou silnici)člověk nedostane na druhou – musí nést kolo po schodech

241 Zakázal bych v celé Mléčné dráze ten nakyslý smrad z dieslových motorů. Úplně mě z něj sevře u srdce a na plicích. Pan Diesel asi věděl co jeho vynález jednou lidstvu způsobí!

248 méně kočičích hlav

261 průjezdnost centra prahy pro kola (páteřní trasa po nábřeží, úsek od rudolfina po náplavku) – v létě tam pro chodce není možné jet a v těch zácpách mezi auty to nejde. náplavka je pro chodce obtížně průjezdná, někdy i obtížně průchozí když kolo tlačím a navíc jsme tam s koly za „cyklozmrdy“, jak psal jeden rozhořčený kritik cyklistů v praze. jasný pruh pro kola, bez toho, že to znamená jet v kolejích pro
tramvaje nebo po chodníku, by všem usnadnil průjezd

271 Více stezek mimo vozovku. Pruhy pro cyklisty na rušných ulicích nepoužívám, necítím se tam bezpečně.
Ale chápu, že v centru města v ulicích není místa nazbyt…

274 Logické a systematické řešení cyklostezek, separátní pruhy pro cyklisty.

280 Lepší a ucelenější infrastrukturu pro cyklisty. V centru Prahy se prakticky nedá bezpečně a pohodlně pohybovat, alespoň pro méně zkušené cyklisty. Současná situace spíš vyvolává stres a člověk ztrácí radost z jízdy.
Ohleduplnější řidiče, kteří rovněž dodržují etiketu, např. se chovají předvídatelně a ukazují směr, když za ním jede cyklista.

283 Nejvíce se setkávám s parkováním v pruzích pro cyklisty, často je to v místech, kde je nebezpečné taková místa objet, nebo musím přes chodník. Možná by takové řidiče mohli pokutovat.

289 Určitě změna myšlení a chování lidí, platí to všeobecně v žovotě, tak i na kole.
Hodně lidí, tak jak se neumí k sobě chovat ve všedním dění, neumí se k sobě chovat ani na kole.
Ohleduplnost a smysl jakéhosi fair play v žití by hodně usnadnilo jakékoli aktivity, nejen jízdu na kole.
Neškodilo by pár menších úprav v rámci Pankráce, Nuslí apod, vyznačit na silnici proužek pro cyklisty. Sic to není zeď, ale z Pankráce či Nuslí se vymotat je někdy oříšek, hlavně kvůli dopravě (Pražské povstání, ulice Na Pankráci).

292 Odklizení feťáků na Bulharu

296 Návaznost drahých úseků stezek, které začínají a končí úplně bez smyslu.
Převedení cyklostezek mimo frekventované silnice. Přizpůsobení jednosměrek pro cyklo v protisměru.

301 odstranění kočičích hlav – náplavky; Vodičkova;
vyřešení problému „myší díry“ pod Vyšehradem;
vyřešení pravobřežní komunikace v úseku Národní divadlo – Palachovo náměstí;
Šeříková a obecně legalizace průjezdu jednosměrek v protisměru;
protažení „červeného cyklopruhu“ přes křižovatky – např. ukončení cyklopruhu na Vršovické vždy před křižovatkou mě dosti irituje; obecně se mi zdá, že cyklopruh chybí tam, kde bych ho z důvodu bezpečnosti přivítal nejvíce (to samá platí i o bílých piktogramech cyklisty)

305 průjezd jedosměrkami, více pruhů pro cyklisty

311 vyrazne zlepseni kvality a kvantity cyklostezek, Namalovat pruh pres chodnik neni to same jako postavit cyklostezku. Pristup jako ve Vidni ci Mnichove by mel byt prikladem

312 Vetsi mnozstvi chranenych cyklostezek mimo komunikace

313 cyklotrasa/cyklostezka A22 od Barrandovského mostu na Chodov je v úseku u fotbalových hřišť v Krči (Meteor?) v neskutečně katastrofálním stavu, některá místa jsou už dlouho velmi nebezpečná – díry, louže, sjezd v jemné naplavené šotolině atd. atd.

315 * Přejedy pro cyklisty namísto přerušených cyklostezek.
* Napojení cyklostezky v Nuslích na cyklostezku na levém břehu Vltavy.
* Možnost bezpečného průjezdu Vyšehradským tunelem.

318 bezpecne cyklostezky pres centrum

319 skutečné cyklostezky, které nejsou přerušované, není potřeba přejíždět frekventované silnice, nebo se po nich na kole pohybovat

321 konkretne napriklad: na teto trase http://mapy.cz/s/a7t0 (z ul. „U borovicek“ na Ladronku) by mohla vest v protismere po ul. „Na břevnovské pláni“ cyklotrasa, je dost neprijemne 2x krizovat ulici „Belohorska“ (viz mapa) – hodne ciklistu tam stejne jezdi v protismeru…

324 Podal jsem jich nekolik na cyklistesobe.cz

337 více cyklopruhů bez přerušení

358 – stavebně oddělené cyklostezky od vozovek pro motorová vozidla (viz Německo, Francie),
– povinná jízda na kole v městském provozu pro adepty řidičského průkazu, aby si uvědomili, jak vnímá provoz cyklista,

363 Komplexní síť cyklostezek či cyklopruhů v centru Prahy.
V centru je spousty nebezpečných míst, přes která musím projet nebo je složitě objíždět. Řidiči aut toto neřeší. Všude pro ně pruhy jsou. Jediná omezení pro ně jsou zákaz parkování či jednosměrky.
Dále by pomohlo, aby se legálně smělo jezdit jednosměrkami. Zatím jezdím nelegálně. Praha je tímto tedy vlastně džungle.
Nevím co konkrétně by cyklisté měli vypisovat a zdůvodňovat. Stačí omrknout Hradec Králové, Olomouc, Pardubice, Drážďany, Berlín, Vídeň, Amsterdam. Není to tam také dokonalé – no stále se tam jezdí lépe a
bezpečněji. Proto tam jezdí na kole více lidí než v Praze.
Jezdit centrem po Praze je adrenalin a dokud nebudu příliš starý tolik mi to nebude vadit. No spousty lidem to nevyhovuje už v mládí.
Holky, slečny, ženy a cyklisté s přívěsy to tu mají VELMI těžké.

372 – přijetí zákona zakazujícího (a trestajícího) volný pohyb psů po městě.
– popularizace / výchova chodců (chůze či běh se sluchátky/mobily, náhlé změny směru, nerozhlížení, nereagování na cinknutí – alespoň se podívat

375 Své tipy už hlásím na cyklistesobe.cz + tsk-praha.cz

377 Možnost využít široké jednosměrky pro kola v obou směrech, znepříjemnit autům vjezd do centra – zpoplatnit, zakázat vjezd do určitých částí.

398 Výrazněji značené cyklostezky.

407 chci vyhrat vice cen v soutezi…juha..

412 více cyklostezek nebo vymezených pruhů pro cyklisty

413 Zavedení cykloobousměrek v jednosměrkách.

420 méně automobilové dopravy a méně chodců :)
přehled opraven kol na rychlou opravu, výměnu duše apod. sama si na to netroufám a v případě, že se něco takového stane, jsem odkázána na metro a cestu domů či na přítele :)
jinak si myslím, že Praha je pro cyklisty bezva

426 vice cyklostezek, ale to je obecne znamo…
take policie by mohla byt tolerantnejsi a hlidat vic spatne zaparkovana auta, ktera omezuji jak cyklisty, tak chodce

429 zpoplatněný vjezd pro auta do oblasti centra a tedy menší automobilový provoz v centru.

432 vytvoreni hustsi site od stezek pro chodce a automobilu oddelenych ciste pro cyklisty vyhrazenych stezek, vice stojanu na kola

435 Omezeni automobilove dopravy v centru

446 pruh pro kola v protismeru v jednosmerce

447 Více smysluplných cyklostezek, či cyklopruhů, větší aktivita městkých úřadů

462 menej obrubnikov na ceste

465 poctivé cyklostezky

474 Louže a bahno na cyklostecze v karlíně podél vltavy

478 část chodníku pro jízdní kola na ulici Kolbenova

480 Rozhodně více cyklostezek, cyklopruhů, pikťáků pro cyklisty!!!
Parkovací stojany.

488 Kondička,fyzička,člověk sportuje at město nebo mimo město.

493 Líp vyřešení cyklostezky. To je asi hlavní problém. Ještě by pomohli více ohleduplní řidiči.

502 na komunikacích vymezené červené pruhy pro cyklisty. Stačí metr široké. A není potřeba to nazývat cyklostezkou nebo cyklotrasou.

520 Udrzba zelene

624 Uznání cyklodopravy jako plnohodnotného způsobu dopravy v myslích některých autořidičů. Omezení průjezdu aut na Smetnově nábřeží.
Tolerance řidičů aut k cyklistům v jednosměrkách.
Omezení aut v centru obecně (sám jezdím autem, ale nechci žít u výfuku)

625 Ohleduplnější řidiči.

626 Cyklostezky, nebo jizdní pruhy pro cyklisty. Možnost jízdy cyklisty v jednosměrkách i v druhém směru, možnost jízdy po kolejích.

639 Více smysluplných cyklotras přes centrum.

640 jednozdnačně homogenizace cyklistické infrastruktury.
Jako silniční cyklista jezdím spíše rychleji, a často přerušované, od nikud nikam vedoucí cyklostezky pro mě nejsou řešením. Podle mého názoru by měla vzniknout síť páteřních cyklotras, segregovaná od uličního prostoru i od pěších, která by natáhla cyklisty – dojížděče.
Chválím jízdu cyklistů v HDP (cyklopiktokoridory) na sběrných komunikacích (Vršovická, Počernická, Vinohradská).

642 Méně aut
Větší síť cyklostezek (některé části Prahy nejsou vůbec bike-friendly)

650 – výraznější značení cyklotras (nemusí jít jen o cyklostezky) (např. na náplavkách, ale i jinde. Cyklotrasy si cyklista najde, pokud jezdí pravidelně, ví o nich. Ostatní lidé však často neví, že po cyklotrase jdou či jedou)
(i když po vyjádření jednoho z radních do televizní diskuze, že je plánem dostat
cyklisty z náplavek „nahoru“ jsem k využití náplavek poněkud skeptický)

658 Komentář:
– více cyklopruhů v centrální části města, avšak pokud možno smysluplně (ne takzvaně „od zdi ke zdi“)
– umožnění jízdy na kole v jednosměrné ulici (ne vždy je toto povoleno)

663 víc cyklopruhů i přes křižovatky a představených stání víc stojanů na kola
veřejná půjčovna kol v rámci MHD (stejné jízdné)

677 Souvislost stezek a cyklopruhu (Vrsovicka) skrz krizovatky

708 Více cyklostezek. V Praze jsou pásy na silnici pro kolo, které najednou skončí a nebo je pas na frekventované silnici.
Všeobecně je ta jízda nebezpečná.

735 Konec ignorace cyklistů ostatními účastníky silničního provozu!
Přísné pokuty za parkování na cykloprůzích.Je-li chodník širší než-li 1,5m,využití jehočásti pro jízdu na kole.

750 Trochu více logiky a centralizování za struktury cyklostezek jak na silnicích tak mimo ni.
Také více osvěty pro chodce a pejskaře na stezkách.

784 Zlepšení kvality povrchu silnic a chodníků (díry, rýhy, opravy flikováním, kořeny pod asfaltem)
Méně parkujících aut na okrajích ulic

828 více cyklostezek

856 lepší značení na silnicích, více vyznačení pro kola

860 Jízda ve všech jednosměrkách v protisměru, hlavně u obytných domů, tam jsou často nesmyslně, jen aby developer ušetřil místo na další výstavbu.

864 Více cyklostezek vedených mimo silnice. Pokud cyklostezka chybí, ať je jízdní pruh dostatečně široký, aby vedle sebe mohla jet auta i kola. Příkladem je Revoluční ulice v centru Prahy. Tramvajové koleje jsou od vozovky odděleny patníky, takže přestože nejede tramvaj, auta nemohou udělat cyklistovi místo.
Patníky patrně mají zabránit tomu, aby auta vjížděla na koleje. Obecně v hlavním městě vnímám silný tlak řidičů MHD na to, jak je organizován provoz ve městě.

907 ROzhodně více rpuhu na silnici rpo cyklisty.
Po Praze jich je mnoho, ale když nekde končí necítím se jako bych na vozovku patřila..

909 1) lepší povrch na pražské náplavce // 2) stojany v podobě obráceného U u vchodů do bank, obchodních domů a restaurací tak, abych na kolo viděl // 3) fontáky s pitnou vodou v centru města na opláchnutí rukou a napití se // 4) zrušení vysokých obrubníků například na Strossmayerově náměstí // 5) povolení jízdy v protisměru v ulici Národní od Perlové // 6) povolení jízdy v protisměru v Kaprově a zlepšení ošklivé křižovatky na Náměstí Jana Palacha

918 Možnost jezdit po chodníku, do těch pruhů pro cylisty může vjet akorát sebevrah. A na silnici bez pruhů samozřejmě taky.

924 Cyklostezky – ale bez bruslařů !!!!

937 Navazující cyklostezky a cyklopruhy

942 Méně cyklostezek a cyklopruhů, které vedou odnikud nikam. Například křižovatka ulic U Brusnice a Jelení nebo Štefánikův most v Praze.

948 Stojany. Napsal bych je klidne tisickrat, ale fakt ty stojany. A ne ze se udela 1000 stojanu a bere se to jako dulezity krok.
Ted nekritizuji Automat, chapu, ze nekde se zacit musi, ale spis tu nasi reprezentaci na mestskych castech a magistratu). I v Bruntale jsou na namesti stojany co dvacet metru a to je to opravdu kopcovite mesto, v Unicove je jen kolem namesti stojanu asi patnact. O takovem Frankfurtu, Lyonu, Kodani se radeji nebudu ani bavit. Dokud lidi nebudou mit kam kolo pichnout, bude je to omezovat pri nakupech, ceste na postu, atd. a holt budou jezdit jen obcas, kdyz je to jen z prace do prace (a to jeste budou muset mit v praci pro to podminky).
Pak treba v Karline se jen tim omezenim rychlosti a hlavne umoznenim prujezdu jednosmerek o dost zvysil pocet cyklistu (potkam jich za svou beznou cestu cca 3x vic nez pred dvema lety). Ono to bude asi souviset i s celkovym narustem, ale porad super. Takze rozhodne vic obousmernych jednosmerek pro cyklisty – treba na Zizkove by to hodne bodlo, neb nikdo nechce na kole resit, jak ma projet kopcem dle dopravnich predpisu.
A taky propojeni stezek a stav infrastruktury. Treba na A2 vede v useku Bila Labut, Invalidovna jediny rozumny najezd (mezi Nile house a Amazon Court). Vsechno ostatni jsou bahnite pesiny pres louky, najezdy pres vysoke obrubniky, atd. A pak je cyklostezka sama neosvetlena, povrch je ve spatnem stavu – myslel bych, ze od vybudovani v roce cca 2003 na ni nikdo nic neudelal. Asfaltovy povrch by ji ve zminenem useku jiste slusel. Posledne jsem tam jel po desti a kaluze byly misty pres celou sirku, prijel jsem ohozeny z vrchu dolu a to mam blatniky.
Nebo krasne ukazuje stav a moznosti reseni problemu s mestem Sokolovska mezi Urxovou a Invalidovnou. Mesto na emaily nereaguje, resp. reaguje, ale situaci resit nechce. Tak jsme tam vybetonovali tri male najezdy, aby se dalo pouzit co nejvetsi cast silnice a je to o dost lepsi. Prace pro tri lidi na dve hodiny. Ale mesto by to mohlo vzit trvanlivejsim asfaltem, udelat je pohodlnejsi, udelat odpovidajici znaceni. Stalo by to sice nejake penize, ale porad by to nebylo nic dramatickeho (tipuju radove desetitisice). Takovych drobnych uprav by se dalo udelat desitky a zlepseni by bylo vyrazne.

958 u Karlova mostu cyklostezka, která nevede po silnici. Odstranění kočičích hlav a místo nich regulérní asfalt. Pod Karlovým mostem udělat náplavku.

959 Na náplavce od Vyšehradu k Mánesu probíhají různé akce, kvůli kterým je cyklostezka v podstatě nepoužitelná. Navíc ráno projíždíte smetištěm, všude plno kelímků, rozbitých lahví, plechovek – kolem sedmé úklid teprve začíná.

961 striktní oddělení pruhu pro cyklisty a chodce v některých úsecích

964 Možnost jízdy po tramvajovém pásu bez vědomí, že porušuji zákon.

976 Pravidelný úklid a oprava cyklostezek.

1028 Podívejte se na Strakonickou směrem do centra, kde jsou vpravo ty truhlíky na chodníku, není tam bezpečný prostor pro chodce a cyklisty. Kudy mají jet? Stezka podle Vltavy končí u Lihovaru, dál kudy?
Přes Karlov kolem porodnice kočičí hlavy a úzké chodníky. Podle magistrály v Sokolské úzký chodník, Legerova zase truhlíky a úzké chodníky.
Na okraji Prahy místy poničené značení, neúcta sprejerů, s tím asi moc neuděláme – mentalita části adolescentů.
V některých místech kolem Florence pruhy velmi úzké-vyjednat s magistrátem přeznačení.

1038 Více cyklopruhů, které najednou nezmizí

1051 Více oficiálních cyklostezek
Napojeni stezky od Domu umelcu k Manesovi.

1065 Napojení cyklostezky podél Vlzavy z Prahy – Sedlec do Roztok u Prahy

1077 Cyklopruhy, které nekončí uprostřed křižovatky, ale pokračují napříč městem

1079 Místo širokých přechodů pro chodce – 1/2na1/2 přechod s přejezdem (naproti bazénu v Podolí je to 2x za sebou…)nepotkám cyklistu, který tento přechod přechází… všichni přejíždí…
Více „amerických pruhů“ v jednosměrkách po vzoru ulice Na Příkopě…

1081 Ohleduplnost řidičů, někdy i chodců.

1090 Všichni víme,jak to vypadá s cyklistikou po Praze. Nějaké zlepšení je vidět, ale to co se vybudovalo se už neobnovuje. např.současně pořád diskutovaná „Náplavka“. Před několika lety se udělali pruhy pro cyklisty-bude to už asi 10 let pokud se nemýlím, ale vodorvné zančky se neobnovují, nikdo neví mimo
cyklistů na co tyto pruhy jsou.
Dále by mi pomohlo více možností jezdit v tramvajovém pásu s označení pro cyklisty. To si myslím že je vhodné řešení.

1112 více cyklistických pruhů

1114 Řidiči musí cyklisty respektovat jako rovnoprávné účastníky provozu.
Dobudování nepřerušovaných cyklostezek a omezení automobilové dopravy.
Respekt vůči cyklistům.

1129 Oddělit cyklostezky od chodců. Např. náplavka v Praze – v odpoledních hodinách je to velmi nepohodlná jízda. Chodci nerespektují kola a naopak.
Nahoře po cestě mezi auty to není také bezpečné.

1133 Lepsi pristup do metra, nemuzu jet celou trasu na kole

1136 Kdyby auta neparkovala na vyhrazených pruzích pro cyklisty, kdyby tyto znenadání nekončily před problémovými úseky a neobjevovaly se poět po nich

1188 Lepší informovanost chodců a řidičů v místech, kde je cyklotrasa vedena po tramvajovém pásu (např. v Praze před OD Kotva), kde ani chodci ani auta cyklisty vůbec nerespektují.

1189 Cesta Motol – Sídliste Repy, smerem na Repy – velmi nebezpecna, neni tam prostor, opacnym smerem je jizdny pruh, tam je to ok

1195 víc stezek, větší osvěta a jasná pravidla jak se na nich chovat – nejen pro cyklisty, ale hlavně pší, maminky s kočárky, lidi venčící psy, …

1206 více cyklotras v centru, odstranil bych kočičí hlavy

1213 Zlepšení kvality povrchu komunikací

1215 Více cyklostezek, nebo alespoň pásů vyhrazených výhradně pro bus/cyklisty..
Cyklostezka, která je vedená po chodníku, je naprosto nesmyslné a nepoužitelné řešení.

1216 někde jsou stezky málo značeny a člověk neví kam jet – hlavně okolí prahy

1225 – povolit průjezd křižovatkou U Bulhara po tramvajovém pásu
– povolit protisměrný průjezd Hybernskou ulicí

1227 více cyklostezek
cyklistické semafory
Přesumutí nebo vybudování cyklostezek na chodnících, kde to dovoluje situace.
Zrušení cyklostezky na náplavce od Mánesa k Vyšehradu.

1229 ocenila bych rozšíření nabídky půjčení a vrácení kol po celé Praze, když nemám k dispozici své

1230 Rozšiřování a propojování infrastruktury.
Kvalitní údržba infrastruktury (povrch, nerovnosti, úklid, ořez zeleně).
Konkrétně např. zejména na cesty do práce:
– řádné napojení A2 + A221 (Podolské nábřeží – Modřanská x Jeremenkova)
– legalizace jízdy přes stávající přechody na A2 v Podolí (5x!)
– legalizace jízdy přes přerušení cyklostezky na Dvorcích a u pumpy pod Branickou skálou
– doplnění opatření ve vozovce v okolí Vyšehradského tunelu (na jihu cyklopruhy a legalizace trvalého průjezdu bicyklů přes světelnou závoru u porodnice / na severu návaznosti s náplavkou)
– doplnění opatření na Rašínově nábřeží (V19, V20)
– obousměrná Šeříková, Martinská a Národní (východní část)
– legalizace průjezdu střední Spálenou (od jihu)
– delší/častější zelená na výjezdu z náplavky u Mánesa
atd.

1240 Cyklopruhy na více místech. Proč se nenamalují cyklopruhy, když se udělá nová silnice? Příklad: na Pze 6 na Strahově se nyní dělal nový povrch vozovky, krásná široká silnice od Strahovského stadionu směrem na Ladronku a na pruhy se jaksi pozapomnělo.
Také mi vadí parkování aut v cyklopruzích – viz Střešovická ulice.
Vjíždění aut do cyklopruhu také nepovažuji za bezpečné.
Dále by se dalo zapracovat na bezpečnosti jízdy a kole v centru. Úsek Křížovnická – Národní divadlo je pro mne vždy hororovou záležitostí….

1247 nevést cyklostezky po silnicích se silným automobilovým a tramvajovým provozem (např. v Praze ulice Křížovnická)

1254 výměna kočičích hlav za sjízdnější povrch, více cykloobousměrek

1266 Cyklostezky – málo ve městech i mimo. Krásný příklad je Norsko, kde jsou i mimo město, lemují rušné silnice za velkou zelenou clonou….

1271 chybí jednotná koncepce rozvoje cyklistické dopravy. Našel jsem něco takového, ale koncepce to pořádně nebyla. Musí existovat závazný návrh opravdové páteřní sítě cyklostezek s kapacitou tisíce cyklistů denně v každém směru ve stavebně odděleném pruhu od automobilní sítě s bezpečným křížením, asfaltovým povrchem a bez pěších. Dokud takové komunikace nebudou, velká část lidí se do města na kole nepustí. Ze strany města chybí systematická údržba cyklokomunikací, jejich úklid a údržba přilehlé zeleně.
Praha vyhazuje peníze oknem a bere ohled jen na autodopravu s tím, že cyklistů je málo, ano je, protože pro svůj způsob dopravy nemají odpovídající podmínky. Budují se nesmyslně drahé drobné úseky cyklostezek bez adekvátní návaznosti na další trasy a na stávajících trasách je mnohdy nekvalitní povrch nebo i hlína, štěrk či antuka a to vše mnohdy promíseno se střepy.
Návrh cyklostezek a cyklotras je chaotický bez rozmyslu, prostě se tu a tam někde něco načmárá na zem a tím to skončí.
Chybí dohled arogancí řidičů, nad blokování cyklostezek řidiči aut. Např. Štefánikův most nebo ve Střešovické se proháněj cyklopruhem motorky a sekačky na trávu, když jedou natankovat, případně třeba tam potkávám pomalu jedoucí nákladní auta.
V ideálním případě by se cyklostezky mohly osázet po obvodu stromy a keři, aby se asfalt tolik nerozpaloval a my jezdili ve stínu.
Zapomíná se ještě na jeden fakt, že cyklista, který nejezdí MHD, bývá méně nemocný, protože nejezdí ve špinavé, přeplněné, nevětrané, přetopené dopravě. A to je velký přínos, který zatím ještě nikdo nevyčíslil.

1288 kdyby se řidiči odnaučili používat cyklostezky jako dodatečné místo k parkování

1290 Promyslenejsi sit cyklostezek.

1296 více cyklostezek

1301 Souvislost cykloinfrastruktury, lepší povrchy, možnost předjíždět kolony např. po tram. tělese

1329 Omezení dopravy, např. emisní povolenky. Zrušení některých semaforů. Lepší povrch v centru Prahy (po těch dvou pruzích pro cyklisty na nábřeží stejně chodí chodci a jezdí kočárky), méně kočičích hlav. Ještě to potrvá než doženeme třeba Kodaň..

1337 Větší četnost kombinovaných přejezdů a přechodů pro chodce především v centru popř. led diodová signalizace pohybu osoby či kola po přechodu. Svislé značení na komunikacích, že se blíží napojení cyklostezky na komunikaci – viz napojení na hradecké ulici směrem z centra. Průseky zeleně – např. nadjezd u obch, domu gobus – cyklista 3* protíná sjezd či nájezd s komunikací, pokaždé je nucen zcela zastavit protože není ani vidět vůz natož z vozu cyklistu, a stím i spojené pravidelné stání řidičů na přechodech (všechny výjezdy u obch. center ale i průmyslových zón, kdy stojící vůz (leckdy kamion) zcela znemožní přejití komunikace a leckdy je ještě řidičem poslán kamsi….

1363 Delsi navazujici pruhy/stezky pro cyklisty. Rychlejsi odezva na tlacitko pro chodce/cyklisty na semaforech,

1368 Cyklostezky a upravené cesty po kterých se jezdí.

1373 Více dvousměrek pro cyklisty v jednosměrkách, větší ohleduplnost chodců k cyklistům (např. nechodí ve vyhrazených pruzích pro cyklisty), více pruhů pro cyklisty na silnicích.

1384 Zastavit šikanu MP proti cyklistům,přestupky řešit domluvou,vždyď cylisté PODSTATNĚ ulevují ucpaným městům……

1393 Často jezdím centrem města (z Prahy 1 na Náplavku a dále směr Krč). V centru je pár jednosměrek, které mi ztěžují život (od Mánesa nahoru a směr přes Národní na Nám. Republiky), bylo by super udělat z nich cykloobousměrky.
Kočičí hlavy taky trošku obtěžují, ale ty se přežít dají. Přerušení A u Mánesa samozřejmě vadí hodně, to je evergreen..

1400 Vymezení cyklopruhů na silnici, že vím, že tam můžu :) Jinak se necítím v automobilovém provozu úplně bezpečně.
Aby povrch cyklotras a stezek nebyl po velkých/hrubých kočičích hlavách.
V případě, že jsou schody součástí stezky/trasy, aby na nich byla nájezdová rampa a nemuselo se tak kolo nosit.

1401 Vice moznosti parkovat kola na P+R. Vyuzivam Rajskou zahradu. Striska proti desti by potesila – mohl bych i spolufinancovat.
Smutny je pribeh spojeni metro Letnany a park Kbely kolem Letova. Nedavno jsem zjistil, ze i pesina pres Letov uz neexistuje. To je obzvlaste smutne, pokud chcete na metro Letnany bezet. Proto si vybiram v naproste vetsine metro Rajska zahrada.
Pokud by lide meli moznost spolufinancovat se zaknihovanim podilu, jiste by si reseni vice vazili. Zaknihovani je dulezite v pripade, pokud bude reseni odstraneno, aby mohly byt prostredky vraceny zpet.

1424 přesunutí cyklostezek z chodníků na silnici, zákaz poslechu hudby při jízdě na kole, in-linech atd. odstranění cykloztezky z náplavky a přesunutí na silnicí (odpoledne se tudy nedá jezdit). Odstranění kočičích hlav v centru města, jízda na silničce je tudy mor, Prahu nejze projet centrem, aby člověk nenarazil na tuto nechutnost.
odstranění obrubníků mezi silnicí a tramvajovým pásem, které především v centru vytvářejí nebezpečné situace, kdy se vždycky najde idiot, kterej potřebuje bejt na konci zácpy o 2 sec. dřív a je ochotný vás srazit (buď má málo místa aby Vás objel a dojde mu to pozdě, nebo vás tlačí, protože jedete na středu)…
jasně vymezený prostor pro cyklisty v křižovatkách, nikoli ukončení značení 100 metrů před křižovatkou…

1432 Více stezek, které nejsou paralelně se silnicí pro auta. Vadí mi dýchat splodiny a smog.

1439 Aby se jako spojnice mezi různými místy daly využívat smysluplné cyklotrasy.
Vadí mi pokud je to po cyklotrase o třetinu delší, pak jedu raději po silnici. Vadí mi pokud cyklostezka za velké peníze končí rozoraným polem, schodištěm, případně zdí. Pak jezdím raději po silnici. Vadí mi pokud jízda mimo silnici je výrazně pomalejší, pak jedu raději po silnici.

1448 Cyklopruhy na hlavních silnicích také skrz křižovatky. Na Vršovické je ukázkový cyklopruh. Bohužel těsně před křižovatkou vždy končí. Zejména křižovatka u Edenu je v tomto ohledu špatně řešena.

1452 V Praze zbudovat více cyklostezek – ty na silnici jsou nebezpečné a řada z nich končí na křižovatce bez možnosti dále bezpečně pokračovat

1455 – omezení dopravy v centru Prahy a širším centru
– aspoň nějaká cyklostezka až na Anděl
– aby každý řidič musel jet na kole v provozu města aspoň dvě hodiny, co pět let opakovat. a toto by mělo být součástí získání řidičského průkazu, či jeho obnovy.
– osvěta, jak se chovat na cestě, která je jak pro pěší, tak pro kola/brusle. a to pro obě role – chodec i jezdec….

1456 návaznost cyklostezek/pruhů zejména v centru prahy

1479 Oblouková zrcadla u výjezdů odkudkoli, stojany u obchodů, apod., lepší nájezdy na cyklostezky, kampaň pro chodce, která by cyklistiku ukázala v lepším světle, ne jako nástroj k terorizaci chodců, ale i naopak.

1481 Momentálně mě nic nenapadá.

1482 U přeplněných stezek pro chodce a cyklisty se obávám kolizí. In-line bruslaři nezřídka jezdí vedle sebe. Dost často také mívají sluchátka v uších. Někteří si na přeplněnou stezku vezmou k bruslím ještě bežkařské hole. Chodci (i s kočárky) chodí na stezce často vlevo. Kdekdo přechází stezku bez toho, aby se rozhlédl. Mnohem bezpečněji se cítím na přehledné silnici než na přeplněné stezce. Čili nějaká osvěta, jak se bezpečně chovat na stezce by snad pomohla.

1487 – více cyklostezek
– omezení autodropravy v centru Prahy

1491 Více oděllených cyklostezek, nikoliv pouze cyklokoridory na silnicích s piktogramy, protože tyto stejně řidiči vozidel nerespektují.

1496 více stezek

1497 Posadit všechny řidiče na kolo a ukázat jim, jak je příjemné, když se kolem nich proháněj hovada v autech a neberou je vůbec jakou součást provozu.

1509 Kdyz pominu obtizne resitelne problemy typu prujezd centrem, tak:
1- A17 mezi Jeneralkou a Dubovym mlynem je dost tragicka, zvlaste pak mostek a podelna prasklina v jednom miste, ktera napadne pripomina tvarem i funkci „glajzu“.
2- A17 od Jeneralky smerem na Nebusice je ve strednim useku (stale jeste dole, ale uz za asfaltovym usekem koncicim mostkem) na nekterych mistech silne rozbahnena, na podzim, driv nez zacne mrznout, to je temer nesjizdne (mam trekove kolo).
3- Na useku A2 mezi Myslikovou a Mostem Legii se necitim bezpecne, rano smerem na jih jedu po chodniku, to jeste jde, vecer nutno po silnici, u Narodniho divadla tusim neni mozne odbocit na Most legii. Skoda, ze se ridici nechovaji slusne, ted je tam podelny obrubnik oddelujici tramvajovou trat od vozovky, takze clovek auta nechtene brzdi. Naproti tomu, stejne siroka vozovka na Moste Legii neni problem, protoze auta snadno predjedou.
Predem dekuji.

1512
Nevím, pohybuju se po městě na kole už dlouho a vím jak na to. Chybí mi ale stezky a pravda, že kolikrát raději volím cestu po chodníku než po frekventované silnici.
Vadí mi časté krádeže kol, neznám ve městě kolaře, kterému by kolo neukradli, ale nevím, jak to řešit
1527 Lepší informování chodců o tom, že se nachází na cyklostezce, tudíž že má cyklista přednost. Tento problém je dle mé zkušenosti nejhorší na pražské náplavce, kde pruh pro cyklisty pravidelně využívají bežci, chodci, kočárky bez ochoty uhnout (např. při zacinkání).

1529 inspirace vyspělými evropskými státy – přepisy provozu, síť cyklostezek atd.

1533 Osvěta u řidičů:
1. § 57 ze zákona 361/2000 a to zejména ods. 1 a 4 – typicky předjíždění kolony
(zprava i leva) stojící na červenou, abych se zařadil do prostoru vymezenému
pro cyklisty, který jsem povinnen použít.
2. Bezpečný odstup míjejících řidičů od cyklistů + vyvětlení „dveřní zóny“.

1535 U nádraží by mohlo být trochu víc stojanů.
A mrzí mě, že není cyklostezka do Hradce. Z Hradce je tak krásná stezka na
Kuks.

1536 cyklostezky
omezení automobilové dopravy
vyhrazené pruhy
tolerance jízdy po méně frekventovaných chodnících

1538 Legalizace průjezdu jednosměrkami v protisměru, automaticky všude resp. všude tam, kde to není specificky zakázáno.
Větší ohleduplnost řidičů – nutno zřejmě dlouhodobě ovlivňovat chování řidičů, mnoho z nich je nebezpečných pro cyklisty ne proto, že by byli bezohlední sami od sebe, ale proto, že nevědí, jak se chovat.

1541 Častější možnost průjezdu jednosměrkami v protisměru, nejlépe obecné pravidlo, které by to umožnilo.
Více stojanů ve městě, zejména před úřady a obchody nebo všude, kde je vhodné místo.
Nějaké řešení průjezdu centrem města po „páteřní“ trase A2 kolem Karlova mostu.

1544 Rozhodně větší počet vymezených míst pro jízdu na kole, ideálně ne úplně při hlavních silnicích centrem Prahy, jízda v blízkosti aut není vůbec příjemná.
Např. jízdní pruh, který vede od Mánesu dál je velice praktický a více než vhodném místě (u řeky atd.)

1547 Napojení cyklostezky A23 na A2 ve směru z Výtoně na centrum.

1551 snizeni poctu aut
cyklopruh na Magistrale ;-)

1552 V Praze cyklopruh nebo stezka od Barandovského mostu k Andělu. Nebo „legalizace“ trasy od Meet Factory na Knížecí + vyřešení úseku Barandovský most – Meet Factory.

1563 Větší a logická propojenost cyklostezek.
Více cykopruhů.
Zprůjezdnění dalších zákazů vjezdu a jednosměrek pro cyklisty.

1572 Rozumě kompromisní vyhlášku, která by za dobře definovaných podmínek umožnila jezdit cyklistům na chodníku.

1576 zřízení cyklostezek – být součástí provozu motoristických vozitel je nebezpečné
– necítím se vedle aut dobře, vysoké obrubníky, díry na vozovce – to jízdu znesnadňuje
v jednosměrkách by měla být cyklistům povolena jízda v obou směrech, přeci jen jich je ve městě hodně a u cyklistů nevidím obodstatnění

1583 Automaticky pruh pro cyklisty VŠUDE. Výrazné omezení aut, a to i kvůli chodcům – město je pro lidi, ne pro auta.

1584 Cyklo-obousměrka Hybernská.
Cyklo řešení Bulhara – legalizace jízdy s tramvají/pěšími.
Cyklopruh Italská (stoupání).

1593 Lepší infrastruktura cyklostezek po městě Berouně; Cyklistické semafory; Ohleduplnost chodců na vymezené cyklostezce

1597 Síť páteřních cyklostezek, která by nemusela být hustá, ale !kompletně dotažená! co se infrastruktury týče.

1599 Ohleduplnost řidičů a větší tolerance ze strany policie při jízdě mimo cyklostezky (např. :tramvajové pásy, parky,…)

1604 Lepší návaznost cyklostezek a cyklotras z okraje Prahy na síť v centru.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře - uzamčeny

  1. Je to sakra dlouhé a tudíž je dost náročné se tím prokousat. Ještě se na to někdy možná v klidu podívám.

    Ale jedna věc mě zaujala už teď: „Pak samozřejmě adekvátní bicykl (nikoli sportovní), ale městské kolo, které má odpružené obě vidlice a zároveň šířkou duše nezapadne do kolejí.“

    Městské kolo s oběma vidlicemi odpruženými? Existuje vůbec něco takového? Zatím jsem odpruženou zadní vidlici viděl jen u horských kol (nebo různých speciálů z nich odvozených). U městských kol tak leda odpruženou sedlovku…

  2. Tu cyklostezku z Prahy podél Labe si teda představit nedokážu :-)

  3. Soutěže jsem se neúčastnil a tudíž se ke mně dotazník nedostal. Rád bych se vyjádřil alespoň komentářem.

    Já jako největší protivnost v Praze vidím vystouplé koleje, dlažební kostky, špatný povrch silnic i cyklostezkek a jejich neudržovanost. Často radši jedu po silnici než po cyklostezce, řidiči jsou ohleduplnější než chodci (třeba na A2 u žluťáků). Jet po silnici je bohužel často výrazně kratší a rychlejší. Žádné nesmyslné „Cyklisto sesedni“ a „Dej přednost v jízdě“. Pokud se někde postaví cyklostezka, měla by být promyšlená a udržovaná. Nakonec jen dodám, že Praha 1 by konečně měla pochopit svůj význam v dopravě cyklistů.

  4. Úplně jsem zapomněl: Semafory s detekcí, která funguje jen na auta, to je zlo.

  5. Mě toho vadí dost, ale v zásadě by mi stačilo, aby k sobě byli lidé ohleduplnější a nepotřeboval bych žádnou speciální infrastrukturu.
    Jinak k psům na vodítku-mě nevadí pobíhající pokud je řídký provoz třeba na cyklostezce, zpomalím a vyhnu se, ale samonavíjecí vodítka je děsné zlo. Už jsem v něm párkrát skončil při běhání nebo na kole. Situace byla vždy stejná: podvečer, páníček s jedním koncem vodítka na jedné straně cesty a pes na druhém konci vodítka na opačné straně cesty schovaný za keřem…Ta tenká šňůra je prakticky neviditelná. Takže se snažím sledovat, zda postávající lidé nedrží v ruce naviják ;)

  6. Já bych chtěl, aby vedle každé cedule „cyklisto, sesedni z kola“ byla cedule „magistráte, vyřeš problém“.

  7. [6]: „v zásadě by mi stačilo, aby k sobě byli lidé ohleduplnější“. Tohle se dá zařídit jak? :). Podle mě jsou k sobě lidi v rámci možností ohleduplní, já tyhle nářky moc nechápu. Chování lidí ovlivňuje prostředí, ve kterým se pohybují, kam patří i všeobecný pravidla nebo ta infrastruktura. Až bude nějak srozumitelná a bude zohledňovat vyváženě zájmy všech skupin, projeví se to i na vzájemném chování lidí. Dneska se pohybujeme ve městě, kde je všechno značně „rundown“, peníze nejsou ani na údržbu tak z toho je na ulicích holt občas trochu chaos. A v chaosu někteří jedinci projevují agresivitu, aniž by to mohli vůlí ovlivnit. Není to ale ani tak chyba jejich jako chyba toho prostředí.

  8. To je otázka, jestli míníš jenom fyzické parametry prostředí, nebo i to, jak se lidé k sobě všeobecně chovají. Ty fyzické parametry určitě upravit jdou a máš pravdu, že potom znesnadní projevování agresivity těm, kteří tak dnes činí.Ale svádět, že se chovám agresivně, na prostředí, s tím já spíše nesouhlasím. Dobře, znechám rádoby moralistických povzdechů a můžeme se bavit věcně o tom, co by pomohlo situaci řešit ;)

  9. 8,9: na základě těchto názorů by se lidé v takovém Říme už museli navzájem vyvraždit. Jaký je tam provoz a infrastruktura… Světe div se, nestalo se tak a naopak, kupodivu si tam všichni vyjdou vstříc – ale pravda, na kole bych se tam neodvážil, i když jsem tam pár průkopníků čas od času vídal…

    Já si myslím, že by to spíš mělo být v lidech, aby si vyšli vstříc a tolerovali se. Infrastruktura je super, hodně pomůže a usnadní, ale zárověň přispívá k ještě větší segregaci a nevraživosti typu „Máš přece svoji infrastrukturu, tak co se mi cpeš do mojí!“, místo aby to bylo v rovině „Ok, dneska jedeš autem/na kole/ jdeš pěšky ty, zítra pojedu/půjdu já“ nebo „když pustíš teď ty mě, příště pustím já tebe“ A tak by se dalo pokračovat…

  10. no jo, ale v Římě jsou jakékoli excesy od normy okamžitě nekompromisně vytroubeny a i policisté neváhají osobně zasáhnout!
    V Praze máme pro srovnání kontroly a zásahy policie pouze na stále stejných místech, jinde prakticky vůbec. A excesy prochází drtivou většinou bez postihu.
    Zajímavý postoj má přitom imho sama policie, kdy vyžaduje (zřejmě bez nějaké podpory v zákonech) pro obytnou zónu a zónu 30 vstupní retardéry, na které ale nejsou peníze. Tak úřední deskou Prahy 11 bez zájmu a připomínek v létě prošla zóna 40 ve slepých oblastech Bohúňova a Metodějova.. a 30 tam prý nelze, není na retardér. Ovšem na tranzitní Výstavní 30 už dlouho lze.. (že by tam šlo i dobře měřit..? ;-)) To by v tom byl přece čert abychom se tu neumlátili, když té struktuře sami nerozumíme a kdo je v právu nevíme.. ;-)

  11. 9: Myslím fyzické parametry a vynutitelnost pravidel (jak píše josuk), chování běžných lidí je do značné míry toho důsledkem, podle mě. Infrastrukturou nemyslím jen segregované cesty, což je jeden konkrétní příklad, ale spíš obecně městem vytvořené podmínky pro dopravu, od inteligentně navrženého uspořádání přes kvalitu materiálů až po pravidelnou údržbu.
    Dobrá infrastruktura je taková prevence excesivního chování, další věc je represe, to je schopnost vynucení si stanovených pravidel (např. parkování). V Praze moc nefunguje ani jedno (jasně, jde si to představit ještě mnohem horší).

  12. No jo, mě třeba chybí taková, jak to říci „community control“. Nebát se říci v klidu asertivně dalšímu cyklistovi, chodci, bruslaři, když ho potkám při nějakém agresivním chování, že tohle by dělat neměl. A kdyby se takto nebálo více lidí… Možná trochu idealistické, ale na západ od nás to docela funguje. U nás si lidé hodně hledí svého a mají pocit, že prosazování jejich potřeb, toho, na co mají „právo“, je na státu a sami pro to nemusí dělat nic. Ale to je téma na obsáhlejší debatu, ne sem do diskuse.

  13. A zkoušel jsi to někdy? Jako blbec se většinou chová….blbec. A ty za ním půjdeš jako Mirek Dušín promluvit mu do svědomí?

    Nějaká „community control“ může fungovat v malé komunitě. Desítky a stovky tisíc lidí, které po Praze na kole jezdí, nejsou žádná komunita, to jsou normální lidé, slušní i bezohlední, chytří i ti hloupější, atd. To už můžeme rovnou navrhovat, že třeba komunita zákazníků Tesco by sama měla chytat zloděje.

    PNK se snaží dělat osvětu (viz Etiketa), ale dbát na dodržování pravidel mají policie a úřady.

  14. 13: Modelova situace: Stojim na krizovatce Podolska-Podolske nabrezi pekne v levem pruhu jako druhy za autem a cekame az padne zelena. Pravy ma taky cervenou, na prechodu pro chodce pres Podolske nabrezi je zelena. Vpravo stoji taky auto, ale uprostred je mista dost. Zezadu se prizene chlapek na kole (starsi, pri tele, ale kolo nejaky Spesl) – myska na cervenou, prava-leva na prechod, klicka mezi chodci a sup na stezku smer centrum.
    Tak jen zakroutim hlavou, neco si zabrucim pod vousy, vyjedu az na me dojde rada, sjedu si na stezku a po chvili chlapka dojizdim jeste pred tunelem a pri predjizdeni povidam neco o vraceni ridicaku. No, takovejch curaku a zmrdu uz jsem dlouho neslysel. Az jsem si rikal, jestli me ted dojede a z toho kola sestreli, vybrzdi nebo co bude…. Takze asi tolik ke „community control“ ;-)

  15. Když se dívám na videa z Londýna, tak si říkám, že taková divočina to tu zatím není. Asi proto tam každý vozí kameru, tady si o tom jen povídáme :).

  16. I když se člověk málokdy přemůže, pouštět se s nějakým idiotem do řeči, principielně si myslím, že je to potřeba a že je správné a že bez toho vzniká pocit už úplně pocit, že je to všechno vlastně v pořádku a že to všichni mají na háku. Ono to jistý podprahový výchovný potenciál má, a pokud by to dělali běžně, řekl bych, že ten tlak by tady byl. Kromě korunovaných blbů, přirozeně.

  17. „Community control“ jsem dal do uvozovek záměrně, klidně říkejte sociální kontrola. Ale jinak ano, taky to občas zkusím někoho na něco upozornit a také v drtivé většině bez úspěchu. Pamatuju si chlapa, co mi hodil myšku v autě a vzápětí zabrzdil, protože uviděl místo na parkování a začal proti mně couvat, nevyhnutelně jsem mu zastavil o zadní nárazník. Šel jsem mu to vysvětlit, ani jsem neřval, jen jsem mu říkal, že by měl přemýšlet, co dělá – vytáhl okénko, zamkl se a dělal, že o mně neví… Ale jinak si myslím, že by se to mělo zkoušet a čím víc lidí to bude dělat, tím lépe, přestože to všechny problémy rozhodně nevyřeší.

  18. Jojo „community control“. Před měsícem jsem zcela normálně dle předpisů jel jako obvykle po silnici a zastavil v představeném stání na červenou.
    Na chodníku vedle seděl nějaký člověk s kolem a začal na mě s docela zvýšeným hlasem halekat, že „fakt nesnáší cyklisty, co se chovaj jako auta.“ Že mám prý hodit myšku na chodník a nečekat na červenou.

  19. A pak že nemáme community control :). Těch lidí co chtějí „vychovávat“ je tu až dost: jedni troubí, druzí křičí, třetí radí. Když má někdo potřebu, proč ne.

  20. No, dneska jsem měl taky cukání říct něco řidiči, co v Norské zabral celý chlívek pro kolo. Nakonec jsem se ale omezil na pantomimu (předjetí na přechod a následně významné nacouvání až na nárazník přímo před nosem).

  21. comunity control by měla fungovat i tak, že opravdový cyklista nedává na web nahrávky své jízdy s viditelnými přestupky.
    Nebo ať si je tam takový blb dává, ale ať k tomu nedává popisky z bodu A do bod u B jen za pár minut….
    Když takový cykloaktivista projede na svém vlastním záznamu červenou, úplně v pohodě stíhá na elektro- kole s regulátorem motorku a v zóně 30 má průměrku přes 30 tak ať proboha radši drží hubu a nemluví o spasení komunity …..

  22. 13:
    Hlavní problém s „community control“ vidím spíše v tom, že u nás funguje i opačným směrem, tzn. propagací přestupků, ať už ze strany automobilistů k cyklistům (proč tu zacláníš a nejedeš po chodníku, neumíš jet víc při kraji ať tě můžu předjet s odstupem 5 cm) nebo chodcům (proč to mačkáš a hážeš nám tam červenou, když skoro nic nejezdí) nebo i mezi sebou navzájem (kretén tady courá 90 protože je tu devadesátka) a samozřejmě i mezi cyklisty vzájemně.
    „Community control“ může být těžko efektivní když různí comcontroleři propagují různé věci a každý se musí naučit je selektivně ignorovat.
    Zajímavé že když jako cyklista řeknu, že dělám nějaký přestupek, tak je to hned CYKLISTA MUSÍ STRIKTNĚ DODRŽOVAT PRAVIDLA. Když jsem řekla, že v autě striktně dodržuji pravidla, tak jsem se dozvěděla že „jsem asi nějaká kravka které té řidičák ještě neuschnul“. Prostě cyklistická doprava je doprava jako každá jiná, a pokud je standardem aby automobilista a chodec selektivně porušovali předpisy, je nesmysl chtít po nějakém jiném účastníkovi aby je striktně dodržoval. Kdo chce striktně dodržovat předpisy, tomu bych doporučila emigraci do Bavorska nebo Japonska.

    A co mohu na „víte, že za tohle je pokuta dva tisíce?“ (nesesednutí na trojské lávce) říct jiného než „a víte že za přecházení na červenou taky?“. V obou případech jde o to aby se člověk podíval, posoudil hustotu provozu a podle toho přestupek udělal, či neudělal. V jednom případě je to vychvalované a pokládané za používání zdravého rozumu, ve druhém případě zatracované.

  23. 26: milá paní, právě jste celkem přehledně definovala cyklismus. až na vzácné výjimky je podstatou myšlení cykloaktivistů porušování a ignorace předpisů/zákonů, zdánlivě a z jejich hlediska banálních. a to jen proto, že JIM aktuálně nevyhovují.
    vaše bajky o zlovolných chodcích a krvežíznivých řidičích baví snad jen vás.
    civilizovaná společnost si z vážných důvodů (ochrana zdraví, života, bezpečného pohybu etc.) stanovuje i v dopravě regulace a právně podložené povinnosti. pokud si aktivisté k dodržování budou vybírat jen to, co jim vyhovuje, není třeba se tvorbou zákonů vůbec zabývat.
    vracíme se tak ovšem někam těsně pod stromy, ze kterých jsme slezli, a přednost má ten, kdo je prostě agresívnější, silnější a bezohlednější a před následky svého konání může rychle zdrhnout – například cyklista. současná nepřízeň drtivé části veřejnosti vůči cyklismu má původ přesně v tom, co zde sdělujete.

  24. [27] Proč se to jmenuje cyklismus, když chování podle této definice („porušování a ignorace předpisů/zákonů, zdánlivě a z jejich hlediska banálních. a to jen proto, že JIM aktuálně nevyhovují“) pozoruji i u ostatních účastníků silničního provozu, ne jen u cyklistů?

  25. 28:
    jistěže se najde řidič hulvát, tramvaják provokatér nebo chodec potrhlík. ani jedna skupina ale z porušování a ignorování pro všechny platných předpisů, a tím omezování práv druhých, nedělá program, náplň činnosti parapolitických iniciativ a zdroj finančních prostředků pro partikulární zájmy.
    proto cyklismus.

  26. dr.albert: Konkrétní faily silničního a jiných zákonů v oblasti cyklodopravy shrnuje nejlépe tento dokument: http://www.cyklodoprava.cz/legislativa/tematicke-okruhy-zmen-predpisu . Že jsou v důsledku neadekvátní legislativy, alibistické přípravy cykloopatření a jednání lidí, kteří kola do provozu integrovat nechtějí, lidi na kolech nuceni porušovat předpisy systémověji než jiní účastníci provozu, je smutný fakt, který je tak okatý, že si toho všimne každý, kdo si to na kole ve městě zkusí. A lidem, kteří chtějí na kole jezdit současně bezpečně, legálně a srovnatelně komfortně jako v pokročilejším zahraničí, nezbývá než ten aktivismus. To budou muset příznivci autofilního statutu quo prostě skousnout, že je to pro jiné lidi problém, se kterým bojují všemi dostupnými prostředky. Že se autofilové s neporozuměním situaci vyrovnávají vymýšlením si neexistujícího „cyklismu“, je stejný zvrácený myšlenkový postup jako obecná xenofobie, akorát že palikovaný v dopravě. Podrobněji viz
    http://filler.blog.respekt.ihned.cz/c1-61708770-cykloskeptici-a-cyklofobove a http://filler.blog.respekt.ihned.cz/c1-62404800-kdo-seje-silnice-sklizi-autofily .

    V současnosti platné zákony a normy selhávají samozřejmě i jine než jen v oblasti cyklodopravy, těch oblastí je celá řada a také tam existují iniciativy, které soustavně pracují na nápravě. Třeba ve veřejné dopravě platí hlukové normy, které v zásadě znemožňují stavět v zástavbě nové tramvajové trati, zatímco hluk z IAD je posuzován jinak a shovívavěji. Možná máte jen štěstí, že se vás ve vaší branži nesmyslná legislativa nedotýká, nebo už to ani nevidíte, našel jste si obezličky a ochcávky a pro sebe si to omluvíte. Snad nezmění Váš názor až to, že se nějaké obzvlášť zvrhlé legislativní zvěrstvo osobně dotkne Vás osobně – rozhodně bych Vám to nepřál…

    Tímto debatu na téma „cyklismus“ v tomto vlákně uzavírám. Chcete-li dále debatovat, pište mi prosím na adresu redakce@prahounakole.cz

    PS: Omlouvám se Danovi Čermákovi, že jsem současně nevypnul vkládání komentářů do tohoto vlákna, dovolil jsem si tudíž jeho komentář odstranit.

Další z rubriky

Auto*Mat řeší centrum: koncepce pohledem Tomáše Padělka 4

Na začátku října vyšel formou tří na sebe navazujících článků [1, 2, 3] text Vratislava Fillera, který představoval koncept Auto*Matu, zaobírající..více

Auto*Mat řeší centrum: koncepce pohledem Josefa Laži 25

20. 11. - Josef Laža - Analýzy
Na začátku října vyšel formou tří na sebe navazujících článků [1, 2, 3] text Vratislava Fillera, který představoval koncept Auto*Matu, zaobírající..více

Od neděle si můžete půjčit ofo na Praze 7 6

Od neděle 15. října lze na Praze 7 narazit na žlutá kola čínské společnosti ofo...více

Městský cyklista a výdej energie 4 – závěry pro Prahu 78

Závěrečný článek série výdeji energie u městského cyklisty patří srovnání a závěrům. Opravdu jsou pražské kopce..více

Cyklotrasy, kterým je lepší se vyhnout 12

K čemu jsou ve městě žluté cedulky vytvářející značené cyklotrasy? Odpověď je prostá: jde o..více

Čtyřka, sedmička (a další městské části) instalují cyklistické stojany :)

Městská část Praha 7 za uplynulý rok instalovala přes sto nových cyklostojanů. Jak informuje Praha..více
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jak dlouhá bývá vaše obvyklá trasa na kole?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku.
nebo
Daruj
webdesign by 2046
↑ nahoru