Obrázky Bergenu

Po mé návštěvě Bergenu, která neměla mít s cyklodopravou cokoliv společného, se přeci jen v mobilu našlo poměrně dost ilustračních fotografií bídné kvality, které stojí za krátký komentář.

Bergen – město kopců a věčného deště – jak se zde jezdí? Osobně jsem to tentokrát nevyzkoušel. Nic jsem od Bergenu neočekával. Dopředu si na internetu našel, že jízdenka na MHD je levná a dle online komentářů cykloinfrastruktura nevalná a krádeže kol časté. Tudíž jsem se po příjezdu podle toho i zařídil, a jezdil MHD.

Jak jsem se ale po celý týden z hlediska pozorovatele přesvědčoval, záleží s čím srovnáváme. Doprava není většinou příliš hektická a dopravní zvyklosti budou také asi o něco přátelštější. Alespoň z mého pohledu, kterým dosti otřáslo, když jsem viděl policejní auto se zapnutými majáky pouštět chodce na přechodu.

Intenzity cyklodopravy také nejsou natolik velké, aby bylo v takovém prostředí nutné budovat nějaká zvláštní opatření. Zároveň jsem ale objevoval různé detaily, které i tak na cyklodopravu myslí. Tudíž ulice se zdá být bez jakékoliv stezky, ale pak v tom podstatném místě člověk snížený obrubník nalezne. A lidí na kolech se po městě pohybovalo dost.

Město má navíc v několika hlavních směrech postavené poměrně luxusní stezky nebo legalizovanou cyklodopravu po chodníku, což cyklistům umožní nepoužít hlavní tahy dálničního charakteru.

O Bergenu se rozhodně nedá tvrdit, že to je rovinaté město.

Tomu odpovídá i typ kol, kde jsou městská a sportovnější kola zastoupena zhruba vyrovnaně.

Mimochodem: ten hrubší střed je prý kvůli zimě, aby se do kopců šlo pohodlněji při námraze.

Skoro ke konci pobytu jsem dokonce odhalil, že na některých místech je vydlážděn pruh z hladší dlažby příjemnější k chůzi a jízdě na kole. A to z dlažby veskrze stejné jako dlažba původní – pouze je horní plocha hladce seříznuta. Týden jsem danou ulicí chodil, než jsem onen fakt vůbec zaznamenal.

Uprostřed fotky ve středu chodníku rovnější dlažba.

Osobně mi to přijde mnohem estetičtější než dánské příklady prezentované na webu Copenhagenize. V Bergenu se mi pohodlně šlo, aniž bych musel vědomě zaznamenat důvod. Kvalitní design.

Při odlesku slunce člověk teprve rozpozná, že tu jsou dva rozdílné povrchy kostek.

Zde dlažba již všude stejná a jezdí se tu.

Jeden z hlavních tahů

Prý se tu kola hodně kradou a ničí.

Je podobná starost města o zaparkované cyklovraky známkou již rozvinutější cyklodopravy?

Studentské koleje Fantoft

Jak je z fotografií patrné, měl jsem extrémní štěstí na počasí a v podstatě zde nezažil déšť. Bylo by docela hezké sledovat, jak tamní podzimní a zimní počasí ovlivní nebo neovlivní dopravu na kole.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře - uzamčeny

  1. Ten hladký povrch kostek na krajích by chtělo ukázat pražskému komunálu, aby donutil TSK to na nějakém zkušebním úseku objednat. Vypadá to fakt dobře.

Další z rubriky

Nákladní cyklistika na For Bikes 2019 27

Jarní veletrh For Bikes se nesl v náladě postupující nadvlády elektrokol, která v podstatě válcovala..více

Co za cykloinfrastrukturu již v roce 2019 v Praze vzniklo 22

19. 07. - Martin - Inspirace
V posledních měsících se o cyklistice hodně mluví a z počtu připravovaných investic se dá..více

Rekonstrukce lávky na Roztylské usnadní léto cyklistům na Jižním Městě 10

10. 07. - Pavel Mašek - Inspirace
Od podzimu 2018 do jara 2019 probíhala kompletní rekonstrukce lávky na trase A217 podél ulice..více

Inspirace z vídeňské periferie 5

Vídeň je městem, které stále inspiruje. V dokončení sbírky postřehů z letošní návštěvy využiji toho,..více

Inspirace z vídeňského centra 3

Vídeň je městem, které stále inspiruje – i při desáté návštěvě tam narazíte na něco,..více

Soutěž Do práce na kole startuje již podeváté 7

Spolek Auto*Mat (PNK je nezávislým projektem spolku, pozn. red.) pořádá v květnu již devátý ročník..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru