Otázky na politické strany

Ve čtvrtek 4. září jsme zaslali jedenácti politickým stranám a koalicím (těm, které v orientačním červencovém průzkumu volebních preferencí získaly potenciál větší než 1%) sadu otázek na konkrétní způsob, jakým chtějí podporovat v Praze rozvoj cyklistické dopravy. Otázky zveřejňujeme v předstihu, také jako inspiraci pro ty z vás, kdo se chtějí zeptat na podporu cyklodopravy konkrétních kandidátů.

Jmenovitě jsme oslovili těchto jedenáct stran (řazeno podle preferencí v červencovém průzkumu): TOP 09, Trojkoalice (SZ, STAN, KDU-ČSL), ANO 2011, ČSSD, ODS, KSČM, Svobodní, Česká pirátská strana, Úsvit přímé demokracie, Restart 2014, PRO PRAHU a 65 demokratů Jana Kasla. (Politické strany, které nebyly za strany Prahou na kole přímo osloveny, mohou odpovědi na otázky posílat mailem na adresu redakce@prahounakole.cz do 15. září.)

V Praze se na kole pravidelně (tj. nejméně jednou týdně) pohybuje cca 200 000 Pražanů starších 15 let. Cyklistická doprava není pro většinu elektorátu prioritou, o to spíš je ale jasné vyjádření před volbami potřeba. Otázky jsou (až na poslední) zformulované tak, aby na ně bylo možné odpovědět ano/ne.

1.
Jste ochotni usilovat o dosažení cíle stávající městské koncepce rozvoje cyklistické dopravy, podle kterého má podíl jízdního kola na vykonaných cestách v roce 2020 dosáhnout 5-7 % v sezóně?

Koncepce byla schválena v roce 2010. Současný podíl cyklistické dopravy cca 2 %.

2.
Jste ochotni zvýšit investice věnované na rozvoj cyklistické dopravy v Praze na úroveň z let 2007-2011, tedy nejméně na zhruba 50 mil. Kč ročně?

V letech 2012-2014 se výše investic pohybovala kolem 25 mil. Kč za rok.

3.
Jste ochotni zvýšit investice věnované na rozvoj cyklistické dopravy na úroveň odpovídající současnému podílu cyklodopravy na vykonaných cestách, tedy zhruba na 100 mil. Kč ročně?

Podíl cyklodopravy v sezóně je cca 2,0 %, celoroční průměr může být kolem 1,5 %, celkové dopravní investice jsou dlouhodobě kolem 6-8 mld. Kč.

4.
Jste ochotni zřídit každý rok 1000 nových městských stojanů na kola ve veřejném prostoru?

V rámci existující celoměstské akce “stojany” vzniká každý rok několik desítek stojanových hnízd, celkem jde o cca 100 – 200 samostatných stojanů s kapacitou 2 kola.

5.
Jste ochotni spustit v sezóně 2015 funkční městský bikesharing?

Tj. bikesharing zahrnující historické centrum a s plošným rozmístěním stanic ve vzdálenosti 300 – 400 metrů.

6.
Jste ochotni dohlížet důsledně na TSK a jiné městské organizace, aby do jimi investovaných akcí vždy začleňovali kvalitní a bezpečná řešení pro jízdu na kole ve vozovce?

Jmenovitě jde o souvislé vedení cyklistů skrz křižovatky formou nepřerušeného vyhrazeného pruhu (případně piktokoridoru), nepřímých odbočení a předsunutých stání pro kola.

7.
Jste ochotni zlepšit údržbu stávajících cyklostezek a městských cyklotras (úklid listí, prořezávání zeleně) a provést nutné opravy úseků, které jsou ve špatnémstavu, všude, kde jsou ve správě městských institucí?

8.
Jste ochotni úseky celoměstských cyklotras, které jsou ve správě městské části nebo soukromníka, převést do správy magistrátu, případně je vykoupit, aby bylo možné je udržovat případně opravit?

9.
Jste ochotni podpořit na městských částech zřizování cykloobousměrek na trasách celoměstského systému tak, že zaplatíte z celoměstských zdrojů jejich realizaci, a současně budete jejich zřízení po městských částech důsledně vyžadovat?

10.
Jste ochotni realizovat se zprovozněním tunelu Blanka omezení tranzitu přes Malou Stranu a Křižovnické náměstí a zahájit humanizaci Severojižní magistrály?

Úpravy rušných komunikací procházejících centrem budou mít jako vedlejší efekt výrazné zvýšení atraktivity cyklistické dopravy v centru Prahy.

11. Jaké jsou vaše obecné postoje k rozvoji cyklistické dopravy v Praze?
(Limit pro odpověď na tuto otázku je 200 slov)

Odpovědi politických stran budou zveřejněny na těchto stránkách ve druhé polovině září.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře - uzamčeny

  1. Předjímám Svobodné:

    ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne … … … …, zrušení dopravního značení i policie (regulace!) do vyřeší – „svobodná doprava“.

    Nejsvobodnější ovšem je nalít z našich peněz další miliardy do tunelů a okruhů – to je samozřejmě volný trh i individuální volba nás všech jak vyšité.

  2. Skvělý počin tahle dotazovací akce. Už dlouho jsem po něčem takovém před volbami toužil. Bohužel předvolební sliby jsou z kategorie, kterou nikdo nebere moc vážně.
    Moc se těším na odpověď TOP 09, jak budou řešit své cyklistické rozdvojení.

  3. Nikdo Vám nedá tolik, kolik Vám my můžeme slíbit! Mě by stačilo, kdyby se podařilo sundat tu praštěnou ceduli z kampy. Tedy ona už praštěná není, už je tam klasický zákaz vjezdu kol. Co ale nechápu je důvod jejího umístění. Proč místo zákazu vjezdu např. nepřeznačili cyklostezku na chodník podél Čertovky (na druhé straně Kampy), který chodci téměř nevyužívají. Nechápu, jak si mohli dovolit přetnout nejdůležitější cyklotrasu. Všechny cyklotrasy přivedou cyklisty z ostatních městských části do centra, aby je v Karmelitské provoz zaválcoval do dlažby. Tomu říkám koncepční řečení problému městské cyklistiky. Hladit a hladit – až do úplného vyhlazení…

  4. David: Likvidace té cedule je otázka na kandidáty do zastupitelstva Prahy 1. Sice bych rád takhle obsalal i některé městské části, ale neměl bych čas to dohlídat. Možná si přidám Prahu 11, kde bydlím, ale nejsem indickým božstvem s osmi páry rukou a šesti hlavami. Jinde to tedy bude na vás.

  5. Co tahle dotaz na městské mýto? Ono je to totiž jediné rozumné opatření, které by přetlak automobilové dopravy v centru města spravedlivě vyřešilo…

  6. Bubulák: Kdo chce, může klidně odpovědět, že chce mýto místo zklidnění Smetaňáku a Malé Strany. Ne, vážně, to už bychom se měli ptát na NEZ a ZPS, nakonec to by těch otázek muselo být 20… Na tyhle věci se navíc určitě bude ptát předvolební kalkulačka.

Další z rubriky

Řešení podnětů Cyklisté sobě s Prahou 2 7

V březnu 2019 jsme se za Auto*Mat sešli s radním pro dopravu Prahy 2 Janem..více

Setkání Cyklisté sobě na Praze 11 7

V neděli 19. května proběhlo na Praze 11 neformální setkání zájemců o řešení cyklistické dopravy..více

Záhady signalizace u Mánesa 25

V listopadu loňského roku jsme stručně informovali o úpravě tlačítka na výjezdu z Novoměstské náplavky..více

Cyklisté sobě se probouzejí z volebního spánku 8

Stránky Cyklisté sobě fungují od roku 2013 jako shromáždiště námětů na zlepšení podmínek pro jízdu..více

Připomínky k územnímu plánu v oblasti cyklodopravy 1

Návrh nového územního plánu, takzvaného Metropolitního, prochází první fází připomínkování. Do čtvrtka 26. 7. je..více

Letní podněty Cyklisté sobě s reakcí 2

Od srpna do září jsem poslal na magistrát a městské části další várku podnětů Cyklisté..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru