Přes Kampu legálně: ale jen na zkoušku

Průjezd Kampou, který byl zakázán ze strany Prahy 1, bude od 2.10. opět legální. Instalována značka vyzývající ke vzájemné ohleduplnosti, známá například z Folimanky.

Zdroj zde.

Přesvědčit starostu Lomeckého a radního Veselého se povedlo i díky soustředěné snaze řady aktérů, včetně Auto*Matu (který toto řešení navrhoval již dříve a následně podal odpor vůči zřízení zákazu), iniciativy Cyklisté sobě, jejíž zástupci se sešli s p. Veselým a dokázali se na řadě věcí shodnout, cyklokomise, a také KC Kampa, jejíž zástupci se starostou o věci také jednali.

Návrat přiměřené dopravní úpravy je „na zkoušku“. Apleujeme proto na všechny, kdo tím místem projíždějí, aby se chovali maximálně ohleduplně, a zejména:

  1. Zvolnili na předepsaných 10 km/h (nebo prostě vysadili a nehnali se tím parkem jako šílenci),
  2. nevyzváněli lidi agresivně z chodníku,
  3. nepředjížděli lidi agresivně, rychle nebo těsně,
  4. neobjížděli skupiny lidí přes trávník (zejména, když je mokro) a
  5. je-li skutečně přelidněno, kolo vedli.

Nejproblémovějšímu úseku v jižní části parku, kde je WC, vstup dětského hřiště a KC Kampa se navíc můžete docela pohodlně vyhnout:

Máte-li MTB a nosíte-li běžně schody z Malostranského nábřeží, zvažte, zda nepojedete spodem, po břehu pod restaurací. Je tam pěkná hliněná cesta a je to jen o pár schodů víc.

Jezdíte-li Šeříkovou, můžete se v denních hodinách „profiltrovat“ přes nádvoří Sokola (bývalo zde hřiště, teď se tam místo toho parkuje, takže zákaz jízdy na kole je tam už poněkud bezpředmětný).

Možné alternativní objížďky jižní části parku: Červená spodem (+ několik schodů). Modrá přes parkoviště Sokola.


A konečně vřele doporučuji posílit „sociální kontrolu“ v místě. Stačí pár pitomců a zákaz se může opět objevit. Tudíž setkáte-li se na místě s někým, kdo jede neohleduplně, dejte mu pořádně najevo, ať zpomalí, že jinak to tu zase zakážou.

Prahou na kole bude v prvních dnech nového režimu na místě a situaci také sledovat, možná uděláme i něco víc.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře - uzamčeny

  1. Proč nevyznačit na Kampě pruh pro cyklisty, který by naopak byli povinni respektovat chodci? Tak by se smíšený provoz vzájemně toleroval a dodržovala by se pravidla. Navrhované objezdné trasy jsou možná schůdné pro „horáky“, na které se, žel, soustředí většinový zájem společnosti, včetně lidí z Auto+Matu a dalších „cyklistice přátelsky nakloněných“ organizací. Co když ale mám, jako desetitisíce dalších lidí, silniční kolo? Po rozšklebených kostkách podél tramvajových kolejí neprojedu ve zdraví, o nic lepší není ani průjezd po Smetanově nábřeží, potažmo Palachově náměstí. Jak se tedy mám na Malou Stranu, kde pracuji, dostat? Cyklokros? Nosit kolo na rameni? Tlačit ho? Nebo zapadnout úzkou galuskou do kolejí či mezi mizerně sestavené kostky? Vozit kolo metrem? Babo raď. Kampa je nejschůdnější, nejkratší a nejlepší řešení, byť samozřejmě ani ona nemůže být ideální. Jestli má toto (zákaz) být podporou cyklistiky, pak Bůh nás chraň. A objízdné trasy? Ty jsou podporou cyklistiky jen některé (horské a trekové).

  2. > Proč nevyznačit na Kampě pruh pro cyklisty, který by naopak byli povinni respektovat chodci?

    Protože je to tam úzký.

    > Jak se tedy mám na Malou Stranu, kde pracuji, dostat?

    Asi ti nezbude, než si pořídit kolo odpovídající stavu českých silnic…

  3. Dobrá práce ze strany cyklistů, řekl bych. „Sociální kontrolu“ vřele podporuji, to bude nyní i dobudoucna klíčové.

  4. >Proč nevyznačit na Kampě pruh pro cyklisty, který by naopak byli povinni respektovat chodci?

    Protože je to park který slouží především lidem bez kola. Pobíhají tam psi, malé děti a lidi si tam chtějí odpočinout od dodržování nějakých pravidel. Nevidím žádný problém v tom tam zpomalit do kroku nebo ještě víc, když si to situace žádá.
    Pokud by tam měli mít možnost cyklisté jezdit rychle, tak by se pro ně musela vybudovat úplně speciální cesta (nejlépe tím kusem podél řeky).

    > Jak se tedy mám na Malou Stranu, kde pracuji, dostat?

    Ohleduplně.

  5. Nové značení tam už je. Velké díky všem, kteří se o to zaloužili!

  6. Taky diky za rozumne reseni. Hlavne, aby to za mesic zas nebylo jinak…

Další z rubriky

Patočkova: ochranné cyklopruhy u střešovické vozovny 6

Na rozhraní ulic Patočkova a Milady Horákové u zastávek tramvají Vozovna Střešovice vznikly na konci..více

Cyklomagistrála na Hlávkově mostě? Zatím jen apel na řidiče 31

Zhruba třicet lidí se ve čtvrtek 26. září účastnilo happeningu „Otevíračka cyklomagistrály“ pořádaného kolektivem Bike..více

Cyklostojany ve vozovce 1

Cyklostojany umisťované ve vozovce. V jiných městech a zemích běžná praxe, v Praze po dlouhou..více

Adam Scheinherr: Pokud cyklodopravě prostor nezačneme dávat, tak na kole jezdit nikdy nebudeme 70

Po celé jaro jsme vám přinášeli ankety o plánech jednotlivých městských částí v oblasti cyklistické..více

Co chystají městské části: Praha 19 (Kbely) 12

22. 07. - redakce - Zprávy
Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje..více

Řešení podnětů Cyklisté sobě s Prahou 2 7

V březnu 2019 jsme se za Auto*Mat sešli s radním pro dopravu Prahy 2 Janem..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru