Koho volit v Horních Počernicích?

Chcete vědět, jak kandidující politické strany nahlížejí na vaší městské části na bezmotorovou dopravu? Skupina Cyklisté sobě v Horních Počernicích se kandidátů zeptala a zpracovala přehledně jejich odpovědi. Článek vyšel v Hornopočernickém zpravodaji a online na stránkách ePočernice.cz. Budiž jejich vykonaná práce příkladem pro nás ostatní.

Kdo chce prosadit bezpečnější přechody přes Náchodskou a kdo plánuje nové cyklostezky? Zeptali jsme se všech sedmi kandidujících subjektů na jejich názory k pěší a cyklistické dopravě. Odpověděla TOP 09, ČSSD, Šance pro Počernice, KSČM, HOP a ODS s nezávislými; hnutí Domov na dotazník nereagovalo.

Policejní záznamy uvádí, že od roku 2007 bylo na Náchodské ulici sraženo 26 chodců. Jedním ze zdejších problémů jsou totiž auta stojící často v těsné blízkosti přechodů, kde tak výrazně omezují rozhled. Omezení parkování u přechodů bude prosazovat Šance, sociální demokraté, HOP i občanští demokraté. Naopak TOP 09 považuje problém za částečně vyřešený a chce se soustředit spíše na kontrolu dodržování správného parkování.

V posledních letech se v mnohých lokalitách prosazují zklidněné zóny s maximální rychlostí 30 km/h v obytných zástavbách. Z oslovených toto řešení v Počernicích podporují všichni kandidáti kromě TOP 09, která upřednostňuje omezení rychlosti pouze ve vybraných místech. HOP nabízí zavedení dalších obytných zón s limitem 20 km/h.

A čím kandidáti osloví ty z nás, kteří byna kole rádi vyjeli do počernického okolí? Chcete se s rodinou vydat na delší cyklistický výlet do radonického Zooparku nebo na Jenštejn? Budete si často připadat jako sebevrazi, například při přejezdu mladoboleslavské dálnice. Zvýšení bezpečnosti tady budou prosazovat všichni kromě komunistů. Sociální demokracie konkrétně slibuje vystavět přes tuto dálnici lávku pro pěší i cyklisty .

Další možností, kam se vydat na výlet, jsou Satalice nebo Vinořský park. Při této cestě musíte projet ulicí Bystrou a překonat dálniční most. Vinou značného provozu a úzké silnice je zde jízda na kole nepříjemná a nebezpečná. Téměř všichni kandidáti chtějí zvýšit bezpečnost cyklistů na dálničním mostě. TOP 09 by se místo toho chtěla soustředit na zavedení cyklopruhu v Bystré. Na Černém mostě je sice mnoho lákadel, včetně kina či přírodní rezervace V Pískovně, přesto se dnes málokdo vydá tímto směrem pěšky nebo na kole. Dálnici lze podjet v ulici Hartenberská u nákupního centra, kde je však cyklista ponechán napospas hustému provozu. Zvýšit bezpečnost cyklistů a chodců zde chtějí opět Šance, ČSSD, HOP a ODS. Naproti tomu TOP 09 považuje situaci v ulici Hartenberské za prozatím akceptovatelnou. Šance plánuje pod dálnicí vybudovat další podjezd.

KSČM se ve výše zmíněných opatřeních neplánuje angažovat, avšak podpoří návrhy, které budou přínosem pro zklidnění dopravy.

Všechny kandidující subjekty se ve svých odpovědích shodly, že podpoří jak vznik koncepce rozvoje cyklodopravy (tzv. cyklogenerel), tak zapojení Horních Počernic do Asociace měst pro cyklisty. Díky tomu by vznikla pozice cyklokoordinátora, podobně jako v sousední Praze 14. Jeho zásluhou mimo jiné bezpečně projedete na kole z Černého mostu do Hloubětína. Podobnými kroky přitom podmínky pro cyklisty a chodce mohou výrazně zlepšovat i Počernice.

Z výše uvedeného je tedy zřejmé, že nás v příštích letech čeká výrazný rozvoj cyklistické i pěší dopravy. Z pozitivního přístupu kandidátů vyplývá, že Počernice budou brzy pro chodce i cyklisty bezpečnějším místem.

Tento článek stručně shrnuje vyjádření kandidujících subjektů; jejich konkrétní návrhy naleznete v doslovném znění na bit.do/dotaznik-pocernice.

Za občanskou iniciativu Cyklisté sobě – Praha 20
Petr Křemen, Petr Uzel, Michal Zeman.
email: cyklistesobehp@centrum.cz
p20.cyklistesobe.cz

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: cyklisté sobě

Komentáře - uzamčeny

  1. Při plném uvědomění si geniálnosti cyklodopravy ve městech, vidím pro současnost jednu jedinou možnost: a to bezvýhradnou podporu automobilismu, rozšiřování cest pro auta, rušení cyklostezek a chodníků v zájmu parkování aut, zvyšování povolených rychlostí v obcích (příp. by stačila i jen menší kontrola jejího dodržování), zavádění dalších barevných parkovacích zón, stavění nových dálnic a samozřejmě zvyšování poplatků za ně! (Nevím, možná by se zrovna v Horních Počernicích projevil úbytek tranzitu aut bez dálniční známky, co jen objíždějí D11..?? – poplatky za dálnice imho stejně jen škodí místním občanům z jejichž daní se ty dálnice stavěly, parkovací zóny zase omezují používání auta pouze v místě bydliště.. ale obecné povědomí je momentálně asi jiné..;-)).
    Fakta jsou podle mého jasná, ale je to asi marný, je to marný, je to marný.. Jenom samo technické a úřední zavedení jakéhokoli rozumného řešení pro cyklisty bývá velmi složité, finance drtivě limitující… A sotva cyklistovi argumenty jeden politik, či úředník pochopí, objeví se deset nových Neználků pro něž jsou auto a parkoviště málem svaté.. a spousta voličů, co na to slyší.. :-O
    Nevím jak vyjádřit svou skepsi k současným kandidátům spojenou se skepsí k výběru manažerů k řízení státu a obcí formou voleb (dle slibů, naučených hesel a digitálně notně retušovaných fotografií). Nechť si politici slibují, jezdím na kole, a samozřejmě PODPORUJI AUTA (diesely starší 20 let v centru, před školami a v obytných zónách zvláště ;-))!! Čím dříve více aut v Praze, tím pravděpodobně lépe! Psané a mluvené slovo je asi slabý kalibr…? :-D Ale díky za ankety a tabulky s informacemi a snahu!

  2. Josuk: Myslíš „svobodná doprava“? Zrušíme nesmyslné dopravní regulace? Konečně vysněná svoboda!

Další z rubriky

Řešení podnětů Cyklisté sobě s Prahou 2 7

V březnu 2019 jsme se za Auto*Mat sešli s radním pro dopravu Prahy 2 Janem..více

Setkání Cyklisté sobě na Praze 11 7

V neděli 19. května proběhlo na Praze 11 neformální setkání zájemců o řešení cyklistické dopravy..více

Záhady signalizace u Mánesa 25

V listopadu loňského roku jsme stručně informovali o úpravě tlačítka na výjezdu z Novoměstské náplavky..více

Cyklisté sobě se probouzejí z volebního spánku 8

Stránky Cyklisté sobě fungují od roku 2013 jako shromáždiště námětů na zlepšení podmínek pro jízdu..více

Připomínky k územnímu plánu v oblasti cyklodopravy 1

Návrh nového územního plánu, takzvaného Metropolitního, prochází první fází připomínkování. Do čtvrtka 26. 7. je..více

Letní podněty Cyklisté sobě s reakcí 2

Od srpna do září jsem poslal na magistrát a městské části další várku podnětů Cyklisté..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru