Zlepšujeme cyklomapu: podpořte nás!

Jsme hrdi na tisíce uživatelů, kteří používají naši cyklomapu (přes 40 000 individuálních uživatelů za poslední rok). Na sezónu 2015 připravujeme redesign cyklomapy a na čtenáře Prahou na kole se obracíme s prvními náhledy, dotazy na upřednostňované funkce či ovládací prvky, a prosbou o podporu.

Cíle redesignu cyklomapy:

  • použitelná mapa v mobilu,
  • upřednostnění základních, nejpoužívanějších funkcí,
  • plná integrace map jednotlivých měst,
  • sjednocení vzhledu aplikace,

Další předpokládané funkce:

  • možnost zobrazit více fotografií k jednomu místu,
  • komentáře k místům,
  • mapové profily,
  • zapamatování si stavu aplikace pomocí cookies.

Laděno pro chytré telefony

První změnou je minimalizovaný vzhled aplikace použitelný i pro mobil. Víme, že v současnosti mapa není v mobilu zrovna použitelná a chceme to změnit. Zde jsou první náhledy možného vzhledu nové verze cyklomapy:

Minimalizovaná aplikace nabízí především mapu, menu je na mobilu defaultně schováno. Tlačítka a ovládací prvky jsou navrženy tak, aby je bylo možné použít přes dotykový displej.

Přehledněji i na desktopu

Na desktopu chceme odstranit znepřehledňující prvky, vzhledem k převaze širokoúhlých displejů se zbavit horního menu, nezbytné příkazy z něj přesunout do panelu vlevo, málo užívané prvky upozadit.

Základními funkcemi v levém panelu bude vyhledání místa (doposud neimplementované, ale často požadované), již fungující režim vyhledání trasy, zobrazení informací k mapě a možnost zaslat odezvu k mapě. Je možné, že přibude ještě login. Představený náhled už zobrazuje mapu přepnutou do režimu vyhledávání.

V základním režimu nabídne levý panel obdobné informace jako dnes, ale spíš na rozkliknutí (funkčně zhruba tak, jako se otevírají „poslední změny“ a „základní legenda“).

Jednodušší přepínání vzhledu

Největší změnou projde přepínání vzhledu mapy. Stávající rozhraní roztříštěné do tří ovládacíh prvků (odkazy na mapu uzavírek cykloopatření a „standardní“ mapu, přepínání mapového podkladu a vrstev) sjednotíme do přepínače režimu mapy v jejím pravém horním rohu (ikonka vrstev). Po jejím otevření se rozbalí nabídka vybrat si z režimu mapy:

„Režimy“ bude kombinací podkladu a zobrazených vrstev tak, jak to nyní dělájí například odkaz na mapu uzavírek, ale s tím, že po přepnutí zůstane zachovaný pohled (měřítko a výřez). V náhledu nejsou režimy, jak budou přesně nastaveny. Předběžně předpokládáme následující režimy:

  • Základní cyklomapa: Odpovídá současnému vzhledu po spuštění (podklad cyklomapa, zobrazí většinu bodů zájmu s výjimkou speciálních vrstev).
  • Ortofoto: Dtto, ale nad ortofotomapou
  • Open Street map: Dtto, ale nad Open street map
  • Mapa uzavírek: Odpovídá současnému režimu „mapa uzavírek“, tedy přepne na ortofoto (možná přehodnotíme) a ponechá zapnutou jen vrstvu s uzavírkami a dopravními omezeními
  • Rekola: Zobrazí polohu Rekol
  • Cyklojízdy: Zobrazí cyklojízdy, případně jiné jednorázové akce či aktivity v mapě zanesené.

Další režimy k úvaze – spíš pro budoucnost než že by byly funkční ihned:

  • Mapa cykloopatření: Mapa problémových míst k řešení (historicky především v Praze, bylo ale nahrazeno webem Cyklisté sobě)
  • Zimní cyklomapa
  • Mapa dopravního stresu

Uvítáme, napíšete-li nám do komentářů, které režimy vám přijdou dobré, chcete-li nějaké jiné a co by případně měly ukazovat. Předpokládáme, že po opuštění mapy a jejím opětovném načtení se vám mapa zobrazí v režimu, ve kterém jste ji opustili.

Kdo si bude chtít namíchat kombinaci podkladu a vrstev nad rámec přednastavených režimů, o tuto možnost také nepřijde, jen bude schovaná v podmenu „pokročilé.“

Detail místa v levém panelu

Chceme rozšířit informace prezenzované k jednotlivým místům: Umožnit zobrazit více fotografií a vkládat uživatelské komentáře. K tomu se nehodí stávající „bublina,“ která se otevře po nakliknutí. Namísto toho necháme podrobnosti o konkrétní lokalitě zobrazovat v levém panelu:

Aby se v mapě neztratilo, které místo panel popisuje, bude místo v mapě zvýrazněno.

Přepínání mezi městy

Poslední plánovanou změnou bude přepínání mezi městy. Tímto dialogem plánujeme nahradit stávající, ne příliš užívanou ikonku „globusu“ mezi tlačítky pro zoom. Potom se budete moci snadno podívat do kteréhokoliv města, kde jsme cyklomapu spustili. Města, kde místní aktivně pracují na zkvalitnění obsahu, budou v tomto dialogu zvýrazněna.

Čekáme vaši odezvu a podporu

Předběžné grafické náhledy a popis změn vám takto předem ukazujeme ze dvou důvodů. Jednak nás zajímá, co na to jako uživatelé mapy říkáte, a jaké změny byste upřednostnili: Pro ten účel jsme připravili také webový formulář, jehož vyplněním nám výrazně pomůžete vyjasnit si priority u těchto změn i pro budoucí vývoj mapy:

Odkaz na formulář zde

A za druhé, na připravované změny plánujeme vydat zhruba 10 000 Kč. Díky formuláři „Darujme“ na našich stránkách se nám v tomto roce podařilo vybrat 18 tisíc korun: po odečtení provozních nákladů (hosting, doména) a (zejména) příspěvků určených cíleně na projekt Cyklisté sobě, je to dostatek peněz na pokrytí zhruba poloviny předpokládaných nákladů. Potřebujeme tedy vybrat ještě zhruba 5000 Kč.

Prosíme, použijte následující formulář Darujme a zajistěte tak, že do sezóny 2015 vstoupí Prahou na kole opět s nejlepší možnou cyklomapou:

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře - uzamčeny

  1. Tak jsem vám poslal 300 a zatrhl, že chci potvrzení pro daně. Pak mi to začalo vrtat hlavou, kdo to vystavení dělá, zda darujme.cz nebo vy, a zda to nejsou na tak malou částku zbytečné náklady navíc, a na jejich stránkách píší, že přímo obdarovaná organizace. Dá se to nějak spárovat s tím, co posílám do Klubu přátel Auto*matu?

  2. Obecně nemám moc rád schovávání „méně používaných“ funkcí do „pokročilých“, protože tam většinou padají věci, které zrovna já používám nejčastěji :-/. Snad to vyberete nějak rozumně.

    „Zjednodušené“ přepínání podkladů ve stylu mapy.cz taky nevidím moc rád, možnost podle potřeby zapínat a vypínat jednotlivé vrstvy je podle mě šikovnější.

    Pamatování nastavení a vyhledávání míst je super nápad.

    Hodně bych uvítal, kdyby se mapový podklad dal bez časového omezení stáhnout offline do Locusu. Ne každý má dost rychlé datové připojení na to, aby to mohl sosat za jízdy, nemluvě o zbytečném zatěžování baterek a serveru.

    To je asi tak všechno. Hodně zdaru!

  3. Souhlas s tím problémem se sosáním za jízdy, v mobilu mi vyhovoval cyclestreets.net, kdy mám staženou OSM a vyhledávání se provede online někde na serveru s aktuální mapou. Jen ta aplikace má pár bugů, i když vím že to je odněkud z Británie, tak s tím nic asi neuděláte. A nachází to trochu jiné trasy než mapa.prahounakole, občas použiju v terénu i mapy.cz,
    Jinak bych asi nejvíc uvítal profil trasy a třeba i možnost zohlednit to při vyhledávání trasy, nějaká navigace z čvutu tohle uměla.

  4. Offline mapa do Locusu stáhnout jde, stačí navštívit Locus store.
    Možná by stálo za to tuhle možnost více propagovat.

  5. NightRider: Budeme se snažit Jde hlavně o některé odkazy z horního menu. Přepínání po vrstvách zůstane, ale bude trochu schované.
    Možnost stáhnout mapu do Locusu už je: https://prahounakole.cz/2012/09/nase-cyklomapa-v-mobilu/ (akorát bez POI a nevím, zda tam máme nejaktuálnější podklad)

    Vlakno: Zvláštní, používáme engine CycleStreets, vyhledávat by to tedy mělo stejně (možná jsou nastavené jiné parametry…). Jo, cykloplánovač ČVUT umí najít „plochou“ trasu, to nám použitý engine nenabízí.

  6. VF: Možná se mi to jen zdálo, párkrát mi přišlo že se trochu lišilo, ale to mohlo být změnou parametrů. V té aplikaci mají čtyři typy – quietest, balanced, fastest a shortest, PnK používá asi všechny kromě nejkratší.
    Ta plochá trasa v cykloplánovači se mi hodí hlavně kvůli ekolu, protože motor nemá rád moc prudké kopce :). Ale tuhle aplikaci jsem zatím nepoužíval, tak to nemám vyzkoušené.

  7. Mě tohle darujme.cz a podobné servery docela štvou. Kdyby se to dalo poslat rovnou na účet, už bych něco přispěl. Takhle jsem se místo toho radši stal přispěvatelem Automatu jako takového :o)

  8. Tj, taky by byla dobrá zpětná vazba, že peníze došly až příjemci. Posílal jsem kdysi jednorázově 1k přes to darujme.cz a přišel mi jen automatický email od nich, bylo by fajn kdyby něco poslal i Auto*mat.

  9. vlákno: Ta zpětná vazba je dobrý návrh, zkusím se o pobavit o tom, jak to zařídit. On A*M potvrzení o daru zájemcům posílá, ale vždycky až hromadně na přelomu roku, kvůli daním. Mně dojdou do redakce od Darujme ke každé platbě asi tři maily, ten poslední jsem bral jako potvrzení, že na účet A*M došly a rozpočet jedu podle těch zpráv. V A*M si nestěžují, že chceme proplatit něco, na co nemáme odpovídající příjmy… ;-)

  10. [10] Zprostředkovatel je zlá karetní společnost nebo darujeme.cz? To se totiž tváří neziskově, myslel jsem, že to sálují nadaci via, vodafone atp, kteří tam jsou uvedeni na stránkách. (ty 2 % mi nějak zvlášť nevadí, ale spíš by mi v takovém případě přišla poněkud věrolomná jejich prezentace)

Další z rubriky

Praktické trasy v cyklomapě Prahou na kole 13

Cyklomapa Prahou na kole nabízí v Praze řadu praktických průjezdů po neznačených trasách. V srpnu..více

Ohlédnutí za jarem s cyklistickými mapathony 7

Letos na jaře proběhly další tři cyklistické mapathony. Nutno podotknout, že účast postupně slibně rostla...více

Hospodaření Prahou na kole v roce 2018 1

Již několikátým rokem představujeme podrobně naše hospodaření z loňského roku. Chceme o hospodaření našeho webu..více

Cyklistický mapathon pro začátečníky 1

Další setkání nad cyklistickými mapami se blíží. Cyklistický mapathon je naplánován na 25. června v..více

Informační leták pro městské cyklisty a cyklistky 1

Po dvou a půl letech vydáváme aktualizovanou verzi našeho letáku pro nováčky v sedle. Leták..více

Novinky v mapě a další mapathon 14

Cyklistická mapa Prahou na kole letos oslaví 14. narozeniny. Historie mapy je již docela dlouhá,..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru