Ohlasy z cyklojízdy

vjc_2015-auto-mat

V tomto článku představujeme některé ohlasy na velkou jarní cyklojízdu. Odpustíme si hejt a neinformované polemiky, a soustředíme se na pohledy, které přinášejí něco více.

Auto*Mat:Projeli jsme Blanku

Oficiální pohled Auto*Matu pojímá cyklojízdu jako celek se všemi propojenými kampaněmi iniciativy: Do práce na kole, Cyklisté sobě a dalšími. Současně velmi věcně vysvětluje, proč vedla velká účast na jízdě k silné reakci nemající mnoho společného s tím, co se na jízdě skutečně dělo.

Největší cyklojízda v historii Prahy měla svůj smysl

Vysoká účast, zdržení veřejné dopravy a prvoplánová odezva zastínily důvody, pro které Auto*Mat cyklojízdu pořádal, vydal proto k jízdě ještě doplňující prohlášení.

Další texty k cyklojízdě od představitelů Auto*Matu

Vratislav Filler: Nelidský prostor
Čerstvá reakce na průjezd Blankou. Teprve projetí na kole v zešílevším balíku ukazuje, jak nesmyslný a nelidský je tunel Blanka sám o sobě.

Lidovky: Na cyklisty se sype kritika. Praha z cyklojízd vyrůstá, přiznává i pořadatel
Vratislav Filler komentuje pro Lidové noviny dění na cyklojízdě a říká: „Osobně si myslím, že Praha už z cyklojízd trochu vyrůstá. Chtělo by to nějaký jiný druh akce, inspirovat se můžeme například Paříží, Bogotou nebo řadou jihoamerických měst. Kde se o víkendech uvolní od motorové dopravy nějaká významná komunikace, lidé si tam jezdí volně sem a tam na bruslích, mohou si udělat piknik, prochází se a tak dále. Takováto akce by asi byla v daleko větší pohodě, možná je čas začít ji pořádat.“


Jak jsem si neprojel Blanku, aneb ta naš povaha česká

Cyklojízda z pohledu špuntaře, na které byly v průběhu akce kladeny vyšší nároky než obvykle.


Martin Mach Ondřej: Jak se cyklojízdy proměnily a jak by se ještě proměnit měly

Šéfredaktor Ekolistu se věnuje situaci, kdy cyklojízdy svou popularitou požírají samy sebe, a kam by to mělo vést.


Uberte plyn, apeluje Dolínek na řidiče i na cyklisty

Tiskové prohlášení náměstka primátorky Petra Dolínka, který se cyklojízdy také soukromě účastnil. Správná cesta je podle něj postupná harmonizace jednotlivých typů dopravy, hledání rozumných kompromisů a především vzájemná ohleduplnost. Praha a zejména centrum města je specifickým územím, které není pro cyklisty úplně ideální, ale to neznamená, že by se zde nemohli pohybovat. Je ale třeba postupovat rozumně.


Další blogy

Velká jarní cyklojízda/cyklochůze Blankou 2015
Blog Markéty Fillerové.

Vratislav Filler: Cyklojízda nestačí
V přesně rok starém blogu se Vratislav Filler věnuje tomu, co by mělo následovat po cyklojízdách: akce „Summer streets“ nebo Cyclovia, otevírající ulice lidem bez motoru rovnou na celé víkendy.


A na závěr třičtvrtěhodinové video z celé jízdy

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře - uzamčeny

  1. Vratislav to napsal moc hezky! Nelidský prostor to je, tříštění města na ostrůvky taky. Ale podle mého skromného názoru (cyklisty, motocyklisty a motoristy), „teleportace“ plechovek tunelem není v zásadě úplně špatná a náš život už jsou takové ostrůvky (doma, práce, obchod, zábava..). Blanka mi vzhledově připomíná Strahovský tunel a Mrázovku. Dnešní teleport např. z Braníka na Pohořelec za pár minut, při nastaveném tempomatu na kontrolovanou rychlost podle mě není nelidský. Naopak svého druhu relaxace ve srovnání s posouváním v koloně řešením dopravních situací. A jestli k Blance existuje, a bude existovat, použitelná alternativa pro kola nebo chodce, případně se odlehčí oblasti kolem Muzea od aut v severojižním směru. Nemám k Blance samotné námitky. Pokud ovšem nebude generovat vznik dalších autem dostupných cílů (nákupní a kancelářská centra), to by bylo blbý..

Další z rubriky

Florenc má nové přechody i cyklopruhy 8

02. 12. - Martin - Zprávy
Tento listopad došlo k rekonstrukci světelné křižovatky ulic Ke Štvanici a Křižíkova mezi autobusovým nádražím..více

Smíchov má přes kilometr nových cyklopruhů. Kdy přibudou další? 16

25. 11. - Martin - Zprávy
Praha 5 získala v listopadu 2019 nové ochranné pruhy pro cyklisty. Přibližně 1300 metrů jich..více

Cykloboxy na Praze 10 skončily 18

Příběh cykloboxů pro individuální uschování kol v desáté městské části se po dvou letech provozu..více

Patočkova: ochranné cyklopruhy u střešovické vozovny 10

Na rozhraní ulic Patočkova a Milady Horákové u zastávek tramvají Vozovna Střešovice vznikly na konci..více

Cyklomagistrála na Hlávkově mostě? Zatím jen apel na řidiče 31

Zhruba třicet lidí se ve čtvrtek 26. září účastnilo happeningu „Otevíračka cyklomagistrály“ pořádaného kolektivem Bike..více

Cyklostojany ve vozovce 2

Cyklostojany umisťované ve vozovce. V jiných městech a zemích běžná praxe, v Praze po dlouhou..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru