Rekola v další sezóně

Na podzim jsme vám přinesli recenzi bikesharingového systému Rekola. Nyní se podíváme, co je u Rekol nového pro tuto sezónu.

rekolo-vlado-kniz

Rekolo minulý rok (foto Rekola / Vlado Kníž)


Největší změnou jsou patrně kola: ta přes zimu prošla profesionálním servisem a kvalitním nalakováním. Všechna kola pohybující se v centru Prahy mají nyní přední i zadní diodové světlo, košík nebo bedýnku, protišlapnou zadní brzdu, běžnou čelisťovou přední brzdu a kryt řetězu. Na kole je navíc nyní i přímo napsán kontakt pro nahlášení špatně zaparkovaného kusu.

Jednoduše řečeno, kola jsou nyní v mnohem lepším stavu a vhodná i pro večerní ježdění. Navíc si odložíte i tašku nebo nákup. Co se typů kol týče, pak se setkáte se spíše tradičními koly typu Liberta nebo Favorit. Minulou sezónu častá horská kola byla nejčastějším cílem zlodějů a je tak logické, že se jejich počet v bikesharingové síti omezuje.

rekolo_2015_stross

Rekolo s bedýnkou a diodovými světly – sezóna 2015 (foto PNK / Jiří Motýl)


Zajímavé změny nastaly i u zón, do kterých se musí Rekolo do dvou dnů vrátit. Centrální zóna se lehce zmenšila, hlavně rozsáhlá oblast Vinohrad zmizela, naopak ale přibyly dolní Holešovice – poměrně logický krok, jedná se o rovinaté území hned u řeky. Především se mi pak zdá, že jsou hranice zóny mnohem detailněji zakresleny, v Dejvicích jsou ulice pečlivě vybrány, dříve byla zahrnuta celá čtvrť bez velké diferenciace.

rekola_zony_2015

Zóny Rekol pro rok 2015 (Google / Rekola)

rekola_zony

Rekola v roce 2014 (Google / Rekola)


Za velkou novinku se pak dá považovat zavedení speciální zóny pro Zličín a Sobín. Není to tak dávno, kdy jsme o tamních bariérách a potenciálu bezmotorové dopravy v této oblasti psali na Prahounakole. Nyní tak je zde možnost pro lokální přibližování a pro dojíždění k metru a na nákupy využívat Rekola. Když zde během používání Rekol narazíte na jakékoliv další bariéry, i ty o kterých jsme nepsali, nezapomeňte je přidat jako podnět na Cyklisty sobě.

Rozmístění rekol na Zličíně je každopádně zajímavý nápad a samotného mě zajímá, jak tento záměr dopadne. Zatím se zde podle mapy pohybují tři rekola. Každodenní použitelnost může snižovat právě nižší počet bicyklů a absence přesných stanic pro vracení – tudíž se z mého pohledu pravděpodobnost, že na kolo narazíte zrovna u metra, když ho budete potřebovat, krapet snižuje. Budu ale rád, když se můj lehký pesimismus ukáže jako mylný a bikesharing se zde rozjede.

Mezi dalšími novinkami nové sezóny je možnost placení členského poplatku online platební kartou. Uživatelský komfort se tedy v tomto ohledu zvyšuje. Ceny se také snížily: měsíc pořídíte za 150 Kč, celou sezónu za 750 (minulý rok byla obdoba sezóny – roční členství za 1000 Kč a měsíc za 200 Kč). Zůstává aplikace pro Android a iOS, neoficiální pro Windows Phone. Lze používat i webovou aplikaci nebo smsky, vše stejně jako vloni.

A jakou zkušenost s Rekoly máte vy?

vk-rekola

Rekola při zkušebním provozu (foto PNK / Vašek Kříž)

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další z rubriky

Patočkova: ochranné cyklopruhy u střešovické vozovny 6

Na rozhraní ulic Patočkova a Milady Horákové u zastávek tramvají Vozovna Střešovice vznikly na konci..více

Cyklomagistrála na Hlávkově mostě? Zatím jen apel na řidiče 31

Zhruba třicet lidí se ve čtvrtek 26. září účastnilo happeningu „Otevíračka cyklomagistrály“ pořádaného kolektivem Bike..více

Cyklostojany ve vozovce 1

Cyklostojany umisťované ve vozovce. V jiných městech a zemích běžná praxe, v Praze po dlouhou..více

Adam Scheinherr: Pokud cyklodopravě prostor nezačneme dávat, tak na kole jezdit nikdy nebudeme 70

Po celé jaro jsme vám přinášeli ankety o plánech jednotlivých městských částí v oblasti cyklistické..více

Co chystají městské části: Praha 19 (Kbely) 12

22. 07. - redakce - Zprávy
Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje..více

Co chystají městské části: Praha 7 3

17. 06. - redakce - Zprávy
Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru