Rekola v další sezóně

Na podzim jsme vám přinesli recenzi bikesharingového systému Rekola. Nyní se podíváme, co je u Rekol nového pro tuto sezónu.

rekolo-vlado-kniz

Rekolo minulý rok (foto Rekola / Vlado Kníž)


Největší změnou jsou patrně kola: ta přes zimu prošla profesionálním servisem a kvalitním nalakováním. Všechna kola pohybující se v centru Prahy mají nyní přední i zadní diodové světlo, košík nebo bedýnku, protišlapnou zadní brzdu, běžnou čelisťovou přední brzdu a kryt řetězu. Na kole je navíc nyní i přímo napsán kontakt pro nahlášení špatně zaparkovaného kusu.

Jednoduše řečeno, kola jsou nyní v mnohem lepším stavu a vhodná i pro večerní ježdění. Navíc si odložíte i tašku nebo nákup. Co se typů kol týče, pak se setkáte se spíše tradičními koly typu Liberta nebo Favorit. Minulou sezónu častá horská kola byla nejčastějším cílem zlodějů a je tak logické, že se jejich počet v bikesharingové síti omezuje.

rekolo_2015_stross

Rekolo s bedýnkou a diodovými světly – sezóna 2015 (foto PNK / Jiří Motýl)


Zajímavé změny nastaly i u zón, do kterých se musí Rekolo do dvou dnů vrátit. Centrální zóna se lehce zmenšila, hlavně rozsáhlá oblast Vinohrad zmizela, naopak ale přibyly dolní Holešovice – poměrně logický krok, jedná se o rovinaté území hned u řeky. Především se mi pak zdá, že jsou hranice zóny mnohem detailněji zakresleny, v Dejvicích jsou ulice pečlivě vybrány, dříve byla zahrnuta celá čtvrť bez velké diferenciace.

rekola_zony_2015

Zóny Rekol pro rok 2015 (Google / Rekola)

rekola_zony

Rekola v roce 2014 (Google / Rekola)


Za velkou novinku se pak dá považovat zavedení speciální zóny pro Zličín a Sobín. Není to tak dávno, kdy jsme o tamních bariérách a potenciálu bezmotorové dopravy v této oblasti psali na Prahounakole. Nyní tak je zde možnost pro lokální přibližování a pro dojíždění k metru a na nákupy využívat Rekola. Když zde během používání Rekol narazíte na jakékoliv další bariéry, i ty o kterých jsme nepsali, nezapomeňte je přidat jako podnět na Cyklisty sobě.

Rozmístění rekol na Zličíně je každopádně zajímavý nápad a samotného mě zajímá, jak tento záměr dopadne. Zatím se zde podle mapy pohybují tři rekola. Každodenní použitelnost může snižovat právě nižší počet bicyklů a absence přesných stanic pro vracení – tudíž se z mého pohledu pravděpodobnost, že na kolo narazíte zrovna u metra, když ho budete potřebovat, krapet snižuje. Budu ale rád, když se můj lehký pesimismus ukáže jako mylný a bikesharing se zde rozjede.

Mezi dalšími novinkami nové sezóny je možnost placení členského poplatku online platební kartou. Uživatelský komfort se tedy v tomto ohledu zvyšuje. Ceny se také snížily: měsíc pořídíte za 150 Kč, celou sezónu za 750 (minulý rok byla obdoba sezóny – roční členství za 1000 Kč a měsíc za 200 Kč). Zůstává aplikace pro Android a iOS, neoficiální pro Windows Phone. Lze používat i webovou aplikaci nebo smsky, vše stejně jako vloni.

A jakou zkušenost s Rekoly máte vy?

vk-rekola

Rekola při zkušebním provozu (foto PNK / Vašek Kříž)

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: bikesharing

Další z rubriky

Kabiny místo cyklostezek? Připomínky vznesla i Evropská komise 1

Minulý týden jsme Vás informovali o tom, že 2 miliardy evropských peněz z kovidového balíku..více

Trojská lávka na kole 3

Hlavní město má po necelých třech letech opět Trojskou lávku, která překonává Vltavu a spojuje..více

Sdílená elektrokola opět v Praze. Přiváží je dvě firmy najednou: Bolt a Lime 19

Naposledy v Praze fungovaly elektrokola Freebike česko-britské firmy Homeport. Firma po jedné sezóně ale z..více

Národní obousměrně a cykloobousměrka Na Perštýně 6

Národní třída mezi Jungmannovou a Spálenou je od 28. září 2020 obousměrná – jak pro..více

Cyklostezka Cholupice – Dolní Břežany byla z většiny dokončena 11

V těchto dnech byla z většiny dokončena cyklostezka spojující Cholupice (Praha 12) a Dolní Břežany..více

Nákladní kola budou mít v Praze vlastní mikrodepo 32

Praha připravuje vlastní mikrodepo pro městskou logistiku realizovanou na nákladních kolech. Ve středu 23. září..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jezdíte v době pandemie po Praze na kole?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru