Generel cyklistické dopravy Prahy 2 – alternativní návrh

V nedávném článku jsem nový generel cyklistické dopravy Prahy 2 podrobil dosti drtivé kritice. Abych prokázal, že k přijatelnému řešení na Praze 2 není potřeba zase tak moc, navrhl jsem alternativní koncept tohoto generelu, vycházeje z podobných východisek, jen s několika odlišnými předpoklady. Návrh je velmi konzervativní a ani zdaleka se nepřibližuje obdobám generelů Prahy 3 nebo Prahy 10, jejichž koncept bych na Prahu 2 aplikoval v optimálním případě. I takto přízemní koncept nicméně zajistí daleko vyšší použitelnost celé uliční sítě Prahy 2 pro cyklistickou dopravu, než to, co se objevilo v návrhu městské části.

Předpoklady a obsah konceptu:

  • Předpokládá se vcelku kvalitní cykloopatření ve stoupání Vinohradské, vzniklé v rámci rekonstrukce (cyklopruh nahoru), nicméně vyžadující klidovou alternativu pro směr do centra.
  • Počet cykloobousměrek mimo trasy celoměstského systému: 16 (Praha 2 navrhuje 5). Oproti celoměstskému systému cyklotras (a ve shodě s generelem Prahy 2) ponechávám jednosměrnost Lublaňské (řeší souběžná Legerova).
  • Počet legalizací mimo již legální průjezdy a mimo trasy celoměstského systému: 7 (Praha 2 navrhuje 0).
  • Návrh zahrnuje zřízení lišt pro kočárky a kola na dvou schodištích (východní Nuselské a z Albertova).
  • Výhledově lze na schodišti z Albertova uvažovat zřízení cyklistického vleku (Trampe) – vyžadovalo by si podrobnější studii.

A tady je nástřel, nad kterým jsem strávil zhruba 5 hodin:

praha2_generel_VF_2_legenda

Považujete jej za přijatelný? ;-)

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře - uzamčeny

  1. No já bych se vůbec nezlobil. :-) Hlavně by mě zajímalo, kdy konečně začnou něco dělat. Tak mají návrh cyklogenerelu, co dál? Rekontrukce Vinohradské bude kdo ví kdy, dobře. Tak co ty ostatní věci? Už nějakou dobu se třeba mluví o té lávce přes Bělehradskou. Na jaře jsem dokonce někde zachytil informaci, že se to dostalo do rozpočtu na tento rok. Fajn – proč už se tedy nestaví? To začnou až v prosinci? Já bych jí třeba zrovna potřeboval co nejdřív…

    Co se týče cykloobousměrek – je v současné době vůbec na území MČ Praha 2 alespoň jedna? Na to, jak se třeba Alexandra Udženija nechala fotit před volbami rozesmátá na kole mi přijde, že toho Praha 2 pro cyklisty moc užitečného neudělala. Z posledních několika let si vybavuji snad akorát tu Folimanku, ale tam se stejně jezdilo už dřív – a nahoru tamtudy stejně jezdím nerad, ten kopec je až moc prudký (když potřebuji vystoupat na Vinohrady, tak snad všechny ostatní cesty kromě Perucké a Na Kleovce jsou méně prudké – Ječná, U Nemcnice a Apolinářská, Francouzská z Vršovic) a hlavně není tam pak žádná další návaznost, jak se dostat dál na Vinohrady (pokud člověk nechce vést kolo po chodníku, jediná další legální alternativa je asi jet až k Rumunské po magistrále).

  2. Díky, je to rozhodně lepší návrh, než je od MČ Prahy 2. Přesto je dost konzervativní, obousměrek zde je pomálu.
    Chybí mi např. způsob, jak se dostat z křižovatky Londýnská x Bruselská do Italské bez objíždění Náměstí Míru.

  3. Marek Turnovec: Berte to jako duševní cvičení :-)
    Na Praze 2 jsou dvě cykloobousměrky na Korunní v tramvajovém pásu.

    Jan Votoček: Ovšem, to tam chybí. Jakož i mnoho jiných věcí :-) Chtěl jsem navrhnout tak málo cykloobousměrek, jak jen je možné (v čemž mě samozřejmě P2 překonala, ale s tím se soutěžit nedá ;-) ).

Další z rubriky

Cyklotrasy na odpis 8

Cyklotrasy v Praze a okolí jen málokdy vedou souvisle po vlastní infrastruktuře, tedy po cyklostezce..více

Na temné straně síly? 21

Skutečně nejsem znalcem elektrokol. Jezdil jsem na nich vždy jen příležitostně, zejména tehdy, když jsem..více

Ochranné cyklopruhy na Mariánských hradbách 4

Nedávno dokončená několikatýdenní kompletní rekonstrukce vozovky v ulici Mariánské hradby přinesla významná zlepšení i pro..více

Skončeme závodění s auty 16

Určitě to znáte. Bezpečná jízda v hustém provozu vyžaduje manévry typu řazení mezi vozidla při..více

Co s cyklopruhy? 22

Jsou cyklopruhy bezpečné a užitečné? Měly by být standardní výbavou silnic po rekonstrukci jejich povrchu?..více

Bílá a černá, aneb územní studie v Libuši a Písnici 1

Autor komentáře pracuje ve spolku AutoMat zpracovávajícím připomínky ke zmiňovaným územním studiím, pozn. red. Institut..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

  • LukášM: Cyklotrasy na odpis

    Nepřijemné jsou kostky na Staroměstské nálavce od Čechova mostu k Rudolfinu a následně je vždy, když tam jedu, zaparkované auto…

  • mirek: Cyklotrasy na odpis

    A23 u Botiče v Záběhlicích - opakovaně zahrazována a přerušována na řadě míst, např. v ulici Nad Meandry…

  • Zbyněk: Cyklotrasy na odpis

    VF: Dodám, že Vltavanů byla takto neprůjezdná půl roku. Dále se k náplavce dají zařadit i mnohé "víkendové" rovinaté…

webdesign by 2046
↑ nahoru