Generel cyklistické dopravy Prahy 2 – alternativní návrh

V nedávném článku jsem nový generel cyklistické dopravy Prahy 2 podrobil dosti drtivé kritice. Abych prokázal, že k přijatelnému řešení na Praze 2 není potřeba zase tak moc, navrhl jsem alternativní koncept tohoto generelu, vycházeje z podobných východisek, jen s několika odlišnými předpoklady. Návrh je velmi konzervativní a ani zdaleka se nepřibližuje obdobám generelů Prahy 3 nebo Prahy 10, jejichž koncept bych na Prahu 2 aplikoval v optimálním případě. I takto přízemní koncept nicméně zajistí daleko vyšší použitelnost celé uliční sítě Prahy 2 pro cyklistickou dopravu, než to, co se objevilo v návrhu městské části.

Předpoklady a obsah konceptu:

  • Předpokládá se vcelku kvalitní cykloopatření ve stoupání Vinohradské, vzniklé v rámci rekonstrukce (cyklopruh nahoru), nicméně vyžadující klidovou alternativu pro směr do centra.
  • Počet cykloobousměrek mimo trasy celoměstského systému: 16 (Praha 2 navrhuje 5). Oproti celoměstskému systému cyklotras (a ve shodě s generelem Prahy 2) ponechávám jednosměrnost Lublaňské (řeší souběžná Legerova).
  • Počet legalizací mimo již legální průjezdy a mimo trasy celoměstského systému: 7 (Praha 2 navrhuje 0).
  • Návrh zahrnuje zřízení lišt pro kočárky a kola na dvou schodištích (východní Nuselské a z Albertova).
  • Výhledově lze na schodišti z Albertova uvažovat zřízení cyklistického vleku (Trampe) – vyžadovalo by si podrobnější studii.

A tady je nástřel, nad kterým jsem strávil zhruba 5 hodin:

praha2_generel_VF_2_legenda

Považujete jej za přijatelný? ;-)

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře - uzamčeny

  1. No já bych se vůbec nezlobil. :-) Hlavně by mě zajímalo, kdy konečně začnou něco dělat. Tak mají návrh cyklogenerelu, co dál? Rekontrukce Vinohradské bude kdo ví kdy, dobře. Tak co ty ostatní věci? Už nějakou dobu se třeba mluví o té lávce přes Bělehradskou. Na jaře jsem dokonce někde zachytil informaci, že se to dostalo do rozpočtu na tento rok. Fajn – proč už se tedy nestaví? To začnou až v prosinci? Já bych jí třeba zrovna potřeboval co nejdřív…

    Co se týče cykloobousměrek – je v současné době vůbec na území MČ Praha 2 alespoň jedna? Na to, jak se třeba Alexandra Udženija nechala fotit před volbami rozesmátá na kole mi přijde, že toho Praha 2 pro cyklisty moc užitečného neudělala. Z posledních několika let si vybavuji snad akorát tu Folimanku, ale tam se stejně jezdilo už dřív – a nahoru tamtudy stejně jezdím nerad, ten kopec je až moc prudký (když potřebuji vystoupat na Vinohrady, tak snad všechny ostatní cesty kromě Perucké a Na Kleovce jsou méně prudké – Ječná, U Nemcnice a Apolinářská, Francouzská z Vršovic) a hlavně není tam pak žádná další návaznost, jak se dostat dál na Vinohrady (pokud člověk nechce vést kolo po chodníku, jediná další legální alternativa je asi jet až k Rumunské po magistrále).

  2. Díky, je to rozhodně lepší návrh, než je od MČ Prahy 2. Přesto je dost konzervativní, obousměrek zde je pomálu.
    Chybí mi např. způsob, jak se dostat z křižovatky Londýnská x Bruselská do Italské bez objíždění Náměstí Míru.

  3. Marek Turnovec: Berte to jako duševní cvičení :-)
    Na Praze 2 jsou dvě cykloobousměrky na Korunní v tramvajovém pásu.

    Jan Votoček: Ovšem, to tam chybí. Jakož i mnoho jiných věcí :-) Chtěl jsem navrhnout tak málo cykloobousměrek, jak jen je možné (v čemž mě samozřejmě P2 překonala, ale s tím se soutěžit nedá ;-) ).

Další z rubriky

Výběr z březnové cyklokomise :)

Březnové jednání cyklokomise mělo na pořadu dne jen několik témat, která stojí za zmínku. Už..více

Proč zavést povinný boční odstup v Česku 35

V předchozím článku jsem ukázal důležitost bezpečného bočního odstupu při předjíždění a kampaně za bezpečnější..více

Zprávy z únorové (nové) cyklokomise 19

Komise Rady hlavního města Prahy pro cyklistickou dopravu (cyklokomise) je po povolební přestávce zpět. Pod..více

Vysočanská stezka po 10 letech 32

Letos tomu bude deset let od výstavby vysočanské cyklodálnice po tělese bývalé železniční vlečky na..více

Husitské nic 23

Byl jsem požádán o napsání komentáře k cyklistickým opatřením v nově zrekonstruované dolní části ulice..více

Slasti zimního cyklisty 30

Zimní sezóna se v Praze vlivem kombinace tepelného ostrova a postupující klimatické změny mění dlouhodobě..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jaký je nejčastější typ dlažby na vašich cestách po Praze?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

  • Lískoš: Takto na kole ne!

    Dj- ale trochu to souvisí, že...

  • DJ: Takto na kole ne!

    Lískoš: sorry jako, dát přednost je něco jiného než neomezit.

  • Lískoš: Takto na kole ne!

    Kolorád- nevím jestli jezdím dlouho, ale 20 let. Nepotrebuju aby nekdo ocenoval jak mam velkeho offroada, psal jsem to proto,…

webdesign by 2046
↑ nahoru