Zakončení DPNK 2015

Během letošního května probíhala soutěž Do práce na kole, do níž se mohly zapojit soutěžní týmy v rámci 25 měst Česka. Zakončení její pražské části proběhlo 4. června na Nákladové nádraží Žižkov. Došlo na předání cen, zábavu, akrobacii na kolech a další radosti.

dpnk_vecirek_01

V Praze se do soutěže zapojilo celkem 2 647 účastníků, kteří najeli 544 715 kilometrů ve 46 452 jízdách. Průměrná cesta do práce tak měřila zhruba 11-12 kilometrů a na každého pražského účastníka soutěže připadá ujetých 206 kilometrů.

DPNK-bannery_1000x100

Hlavní ocenění

Z první ceny v podobě poukazu na Zájezd od CK Adventura a reproduktorů TDK se radoval tým Botany Peloton z Botanického ústavu AV ČR. Tým byl vylosován ze všech, které najely na kole během května alespoň dvě třetiny pracovních dní.  Nejvýkonnější jezdec v Praze Karel Toufar z Ministerstva obrany našlapal během svých květnových cest úctyhodných 1 800 kilometrů a nejpilnější žena Michala Králová z Komerční banky má na kontě 1 310  kilometrů.

Nejlepšími cyklo-zaměstnavateli v Praze byly pro tento rok vyhlášeny firmy Anděl Investment, Ernst & Young a ČSOB. Vítězná společnost Anděl Investment poskytuje svým zaměstnancům dojíždějícím na kole mimo jiné firemní cyklodresy, teambuildingové cyklo-výlety a závody, zvýhodněné občerstvení i slevy u různých cyklo-značek a má také vypracovaný plán mobility.

dpnk_vecirek_02

Cykloopatření

Zajímavou soutěžní kategorií bylo navržení nového cykloopatření na portálu Cyklisté sobě. Se svými návrhy zvítězili pánové Horatius, Žítek a Toman.

Jedním z oceněných návrhů byla legalizace průjezdu po Trojské lávce, kde je v současnosti příkaz vést kolo. Z diskuze o podnětu vyplývá, že o víkendech je lávka velmi frekventovaná a příkaz může dávat smysl, ale zvláště za horšího počasí nebo v brzkých a pozdních hodinách se z vedení kola stává nesmyslná buzerace.

Nabízí se alternativa, zda na lávce neumístit obdobu v německojazyčných zemích známé značky „Schritttempo“ – rychlost chůze. To by se dalo zařídit například značkou „C14a Jiný příkaz“. Značky s textem „Cyklisto zpomal“ lze na různých místech Česka potkat, rychlost chůze by pak byla ještě přesnější. Někteří diskutující pak dále navrhovali, aby byl příkaz k vedení kola minimálně alespoň časově omezen na víkendy, případně i dopolední a odpolední hodiny všedních dní, kdy se na lávce pohybuje nejvíce lidí.

dpnk_cykloopatreni_01

Dalším oceněným návrhem byla idea vybudování cyklostezky od okraje Prahy v Sedleci do Roztok u Prahy. Na tomto břehu řeky je pro pravidelné dojíždění jedinou alternativou poměrně úzká a frekventovaná silnice, která mnoho bezpečí a pohodlí neposkytuje. To by mohla změnit navržená cyklostezka podél vody. Prostoru mezi silnicí a řekou není mnoho, ale místa, kde se podobná stezka realizovala, již také v okolí Prahy máme:

jm_stezka_vrane

Cyklostezka do Vraného nad Vltavou

Posledním oceněným pak bylo poměrně snadno realizovatelné opatření na schodech mezi ulicemi Břidličná, Vápencová a Na Kavčích horách. Autor návrhu zde navrhuje zlepšení vedení kola po schodech, například by zde bylo možné zřídit vodící lištu. I když čert ví, jestli to neodporuje nějakým normám.

dpnk_cykloopatreni_02a

Cycle chic

A na závěr vítězné snímky z celorepublikové soutěže Zoot šik na kole:

dpnk_zoot_01

dpnk_zoot_02

dpnk_zoot_03

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Dočasně zamčené diskuze

Z důvodu budoucích změn našeho webu je od 16. ledna 2021 z technických důvodů plošně vypnuta možnost komentování na stávajícím webu. Na sociálních sítích můžete komentovat i nadále. S komentáři se opět setkáte na nové verzi webu, která se intenzivně připravuje. Za vzniklé obtíže se omlouváme.

Komentáře - uzamčeny

  1. Průměrná jízda 11-12 kilometrů? To všichni bydlí na Hájích? Jaký byl medián? Nebo je více v centru tak dobrá veřejná doprava, že kolo používají jenom ti, co bydlí na okrajích a v centru nechtějí řešit parkování?

  2. Tomáš: Medián se bez zdrojových dat blbě počítá :-) V Praze jezdí spousta lidí „na výkon“ (20 km+). Navíc bylo možné si ke každé cestě připsat 5 km za výlet či pochůzky. Takže medián mohl být klidně někde mezi 7 a 10 km.

  3. Mě teda trochu zklamalo, že se víc neavizovalo to slavnostní zakončení (v Praze). Čekala jsem aspoň nějaký email s pozvánkou, kdy a kam, takže mi to úplně uniklo (a nebyla jsem jediná, kdo vůbec nevěděl, že proběhlo nějaké závěrečné ukončení).

  4. Mně spíš stále chybí nějaký přehled výsledků včetně např. těch fotek a cykloopatření na stránkách DPNK s výsledky. Nebo slibovanou mapu, kudy se nejvíce jezdilo – když už jsme tam všichni ty trasy pracně naklikávali (ale chápu, že tohle může být trochu náročnější na implementaci).

    Katka: mně ta pozvánka normálně přišla 2. 6. e-mailem. A byly i zmínky někdy dříve.

  5. I kdyby ta cykloopatreni nekdo intenzivne prosazoval, jsou to spis jen takova zbozna prani. Kolik let to je, co vyhrala Folimanka s navaznym prujezdem Lublanskou a doted tam jezdim v protismeru nebo po chodniku. Jinak kdyz sleduju cestou domu do Roztok narvanou stezku na protejsim brehu, rikam si, ze mi celkem levy breh bez stezky vyhovuje, jelikoz s auty se jede lip nez propletat se mezi rodinkami a bruslari.

Další z rubriky

Cyklistická novela jde do finále. Její iniciátor vyzývá k akci :)

Tento červen jsme psali o plánované změně zákonů ve prospěch cyklistů. Návrh cyklonovely prošel 20...více

Změna zákonů ve prospěch cyklistů? 17

Od 17. června se na stránkách sněmovny objevil návrh cyklistické novely silničního zákona (zákona o..více

Řešení podnětů Cyklisté sobě s Prahou 2 7

V březnu 2019 jsme se za Auto*Mat sešli s radním pro dopravu Prahy 2 Janem..více

Setkání Cyklisté sobě na Praze 11 7

V neděli 19. května proběhlo na Praze 11 neformální setkání zájemců o řešení cyklistické dopravy..více

Záhady signalizace u Mánesa 25

V listopadu loňského roku jsme stručně informovali o úpravě tlačítka na výjezdu z Novoměstské náplavky..více

Cyklisté sobě se probouzejí z volebního spánku 8

Stránky Cyklisté sobě fungují od roku 2013 jako shromáždiště námětů na zlepšení podmínek pro jízdu..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jezdíte v době pandemie po Praze na kole?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

  • Pavel Masek: Co si myslíte o našem webu?

    @antonio - PNK se prezentuje jako nezavisle a jakmile si ziska dotace od kohokoliv, vznika tim nejaky zavazek, vetsinou to…

  • Antonio: Co si myslíte o našem webu?

    Ano, líbí se mi co píšete na FB - centrum a komunita. PNK by se mohlo stát značkou, která bude…

  • Jan Fiala: Co si myslíte o našem webu?

    V posledních letech se výrazně zlepšily mapy.cz, turistická vrstva. Dobře se tu plánuje trasa, včetně manipulace s průjezdními body. Je…

webdesign by 2046
↑ nahoru