Zakončení DPNK 2015

Během letošního května probíhala soutěž Do práce na kole, do níž se mohly zapojit soutěžní týmy v rámci 25 měst Česka. Zakončení její pražské části proběhlo 4. června na Nákladové nádraží Žižkov. Došlo na předání cen, zábavu, akrobacii na kolech a další radosti.

dpnk_vecirek_01

V Praze se do soutěže zapojilo celkem 2 647 účastníků, kteří najeli 544 715 kilometrů ve 46 452 jízdách. Průměrná cesta do práce tak měřila zhruba 11-12 kilometrů a na každého pražského účastníka soutěže připadá ujetých 206 kilometrů.

DPNK-bannery_1000x100

Hlavní ocenění

Z první ceny v podobě poukazu na Zájezd od CK Adventura a reproduktorů TDK se radoval tým Botany Peloton z Botanického ústavu AV ČR. Tým byl vylosován ze všech, které najely na kole během května alespoň dvě třetiny pracovních dní.  Nejvýkonnější jezdec v Praze Karel Toufar z Ministerstva obrany našlapal během svých květnových cest úctyhodných 1 800 kilometrů a nejpilnější žena Michala Králová z Komerční banky má na kontě 1 310  kilometrů.

Nejlepšími cyklo-zaměstnavateli v Praze byly pro tento rok vyhlášeny firmy Anděl Investment, Ernst & Young a ČSOB. Vítězná společnost Anděl Investment poskytuje svým zaměstnancům dojíždějícím na kole mimo jiné firemní cyklodresy, teambuildingové cyklo-výlety a závody, zvýhodněné občerstvení i slevy u různých cyklo-značek a má také vypracovaný plán mobility.

dpnk_vecirek_02

Cykloopatření

Zajímavou soutěžní kategorií bylo navržení nového cykloopatření na portálu Cyklisté sobě. Se svými návrhy zvítězili pánové Horatius, Žítek a Toman.

Jedním z oceněných návrhů byla legalizace průjezdu po Trojské lávce, kde je v současnosti příkaz vést kolo. Z diskuze o podnětu vyplývá, že o víkendech je lávka velmi frekventovaná a příkaz může dávat smysl, ale zvláště za horšího počasí nebo v brzkých a pozdních hodinách se z vedení kola stává nesmyslná buzerace.

Nabízí se alternativa, zda na lávce neumístit obdobu v německojazyčných zemích známé značky „Schritttempo“ – rychlost chůze. To by se dalo zařídit například značkou „C14a Jiný příkaz“. Značky s textem „Cyklisto zpomal“ lze na různých místech Česka potkat, rychlost chůze by pak byla ještě přesnější. Někteří diskutující pak dále navrhovali, aby byl příkaz k vedení kola minimálně alespoň časově omezen na víkendy, případně i dopolední a odpolední hodiny všedních dní, kdy se na lávce pohybuje nejvíce lidí.

dpnk_cykloopatreni_01

Dalším oceněným návrhem byla idea vybudování cyklostezky od okraje Prahy v Sedleci do Roztok u Prahy. Na tomto břehu řeky je pro pravidelné dojíždění jedinou alternativou poměrně úzká a frekventovaná silnice, která mnoho bezpečí a pohodlí neposkytuje. To by mohla změnit navržená cyklostezka podél vody. Prostoru mezi silnicí a řekou není mnoho, ale místa, kde se podobná stezka realizovala, již také v okolí Prahy máme:

jm_stezka_vrane

Cyklostezka do Vraného nad Vltavou

Posledním oceněným pak bylo poměrně snadno realizovatelné opatření na schodech mezi ulicemi Břidličná, Vápencová a Na Kavčích horách. Autor návrhu zde navrhuje zlepšení vedení kola po schodech, například by zde bylo možné zřídit vodící lištu. I když čert ví, jestli to neodporuje nějakým normám.

dpnk_cykloopatreni_02a

Cycle chic

A na závěr vítězné snímky z celorepublikové soutěže Zoot šik na kole:

dpnk_zoot_01

dpnk_zoot_02

dpnk_zoot_03

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře - uzamčeny

  1. Průměrná jízda 11-12 kilometrů? To všichni bydlí na Hájích? Jaký byl medián? Nebo je více v centru tak dobrá veřejná doprava, že kolo používají jenom ti, co bydlí na okrajích a v centru nechtějí řešit parkování?

  2. Tomáš: Medián se bez zdrojových dat blbě počítá :-) V Praze jezdí spousta lidí „na výkon“ (20 km+). Navíc bylo možné si ke každé cestě připsat 5 km za výlet či pochůzky. Takže medián mohl být klidně někde mezi 7 a 10 km.

  3. Mě teda trochu zklamalo, že se víc neavizovalo to slavnostní zakončení (v Praze). Čekala jsem aspoň nějaký email s pozvánkou, kdy a kam, takže mi to úplně uniklo (a nebyla jsem jediná, kdo vůbec nevěděl, že proběhlo nějaké závěrečné ukončení).

  4. Mně spíš stále chybí nějaký přehled výsledků včetně např. těch fotek a cykloopatření na stránkách DPNK s výsledky. Nebo slibovanou mapu, kudy se nejvíce jezdilo – když už jsme tam všichni ty trasy pracně naklikávali (ale chápu, že tohle může být trochu náročnější na implementaci).

    Katka: mně ta pozvánka normálně přišla 2. 6. e-mailem. A byly i zmínky někdy dříve.

  5. I kdyby ta cykloopatreni nekdo intenzivne prosazoval, jsou to spis jen takova zbozna prani. Kolik let to je, co vyhrala Folimanka s navaznym prujezdem Lublanskou a doted tam jezdim v protismeru nebo po chodniku. Jinak kdyz sleduju cestou domu do Roztok narvanou stezku na protejsim brehu, rikam si, ze mi celkem levy breh bez stezky vyhovuje, jelikoz s auty se jede lip nez propletat se mezi rodinkami a bruslari.

Další z rubriky

Podněty Cyklisté sobě pro městské části Praha 4 – 6 17

Databáze Cyklisté sobě obsahuje na území Prahy téměř tisíc podnětů na zlepšení podmínek pro jízdu..více

Jezděme v pohodě! 3

Doprava v Praze sice není žádným rušným Londýnem, přesto se ale občas nepříjemné momenty vyskytnou. Ráno..více

Předání podnětů z „Cyklisté sobě“ městským částem Praha 1–3 3

Stránky Cyklisté sobě se za tři roky své existence staly solidní databází cyklistických problémů. Fungují..více

Karlín: jak šel čas? :)

25. září jsme narychlo informovali o připravovaném rušení karlínské cykloobousměrné zóny. Zprávy tehdy byly důvěryhodné,..více

Podbaba: vzorový problém s chodníkem 19

Chodník. Máloco dokáže vyvolat takové kontroverze a debaty. Nejezděte po něm. Tečka. Konec článku. Přečtěte..více

European Cycling Challenge 2016 končí 11

S první červnovým dnem končí i dvě cyklodopravní soutěže, které probíhaly po celý květen. Jednak..více
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jak dlouhá bývá vaše obvyklá trasa na kole?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku.
nebo
Daruj
webdesign by 2046
↑ nahoru