Cyklostezka A41 na Jižním Městě

V roce 2015 byl postaven úsek nové cyklostezky na sídlišti Jižní Město podél ulic U Modré školy a Prašná. Stezka je na samotném konci trasy A41, která by v budoucnu měla sloužit jako víceméně chráněná radiála z Jižního Města přes Záběhlice, Kačerov a Pankrác do centra Prahy. 430 metrů dlouhá stezka navazuje na pěší zónu a centrální park mezi Opatovem a Háji a nahrazuje dosavadní vedení trasy ulicemi Michnova a Hněvkovského. Stezka má vysoký standard – je prostorově oddělená od chodníku a široká dostatečně pro současné i výhledové intenzity. Křížení ulic Michnova a Hviezdoslavova je řešeno bez přerušení, souběžnými přechody a přejezdy pro cyklisty.

A41_jizni-mesto

jm_hviezdoslavova_prejezd

Cyklopřejezd přes Hviezdoslavovu.

jm_A41_jizni-mesto

Kvalitní standard.

Problémovým místem je dolní vyústění do ulice Hněvkovského, stezka tu vede strmým klesáním s nepřehlednou zatáčkou a končí přímo v kolmé ulici. Bohužel nebylo využito mírnějšího stoupání v koridoru ulice Prašné, vedení stezky nejstrmějším místem v okolí nepochybně sníží její atraktivitu. Akce také nebyla realizována v celé uvažované délce, tedy až do ulice Květnového vítězství – jeden blok se stále musí objíždět po historické stezce od konce ulice Hněvkovského, navíc s několikametrovým ztraceným spádem.

jm_hnevkovskeho_02

jm_hnevkovskeho_03

Nejprudší kopeček v okolí

Jedná se o jedinou stezku realizovanou v loňském roce na Praze 11. A jakkoliv je nová stezka hezká a komfortní, rozhodně není tím, co Praha 11 nejvíc potřebuje. Ulice, které nová stezka obchází, nebyly na jihoměstském úseku trasy A41 zdaleka největším problémem. Těmi jsou i nadále půlkilometrové vedení provozem ulic Mírového Hnutí a K Horkám a rozbitá panelačka z Chodovce do Záběhlic.

Podpora cyklistické dopravy na Praze 11 je bohužel velmi vlažná i přes to, že při řešení cyklistické dopravy na sídlištích se zpravidla nepotýkáme s tak závažnými problémy (podrobně o tom zde). Praha 11 má také od místní skupiny Cyklisté sobě podklad s vytipovanými akcemi vhodnými k realizaci (viz zde). Je otázka, co vše ale bude městská část nakonec ochotná zlepšit a pro cyklodopravu udělat.

jm_A41_panelacka_03

Krásná trasa z Jižního města do centra a Vršovic bez kontaktu s provozem. Tento neudržovaný povrch trase škodí.

jm_A41_panelacka

Ideální pro víkendové projížďky. Pro každodenní dojíždění by to chtělo úpravy.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: realizace

Komentáře - uzamčeny

  1. Mínusem této nové cyklostezky je i to, že se na ní nepřeložila ta trasa A41. Pravda, nějaké žluté tabulky na ní jsou, ale zůstalo původní proznačení ulicí Michnova a tudíž chybí směrování cyklistů ze stávající trasy na novou. Netuší někdo, na koho se dá obrátit, aby značení bylo jednoznačné?

  2. TSK je asi vhodný cíl.

    Jinak si dovoluji pozvat na setkání Cyklisté sobě Prahy 11, v pondělí 22. 2. od 18 hodin v Jihoměstském pivovaru. Můžeme to tam probrat.

  3. Z trasy A41 mají dnes smysl jen vybrané části. Tu hrůzu s panelkou a šutry objíždím přes Spořilov, přestože bydlím kousek. S vybudováním bazénu a rádoby parčíku se navíc zhoršila prostupnost ve směru ZŠ Donovalská – Kulatý Chodovec.

    Nová stezka U Modré školy v úseku Hviezdoslavova – Opatovská vede přes dlažbu s farmářskými trhy a ne úplně hladké obrubníky. Už jsem to jel i po silnici a stezku jsem ignoroval. Provoz tam není až tak hrozný, asfalt hladší a jízda rychlejší a komfortnější. Pocity tedy smíšené.

    Směr Schulhoffova jsem jel jen jednou ze zvědavosti. Z mého směru lze zvolit komfortnější trasu s lepšími výškovými poměry. Navíc výjezd na ulici Květnového vítězství považuji z bezpečnostního hlediska za nešťastný.

Další z rubriky

Florenc má nové přechody i cyklopruhy 8

02. 12. - Martin - Zprávy
Tento listopad došlo k rekonstrukci světelné křižovatky ulic Ke Štvanici a Křižíkova mezi autobusovým nádražím..více

Smíchov má přes kilometr nových cyklopruhů. Kdy přibudou další? 16

25. 11. - Martin - Zprávy
Praha 5 získala v listopadu 2019 nové ochranné pruhy pro cyklisty. Přibližně 1300 metrů jich..více

Cykloboxy na Praze 10 skončily 18

Příběh cykloboxů pro individuální uschování kol v desáté městské části se po dvou letech provozu..více

Patočkova: ochranné cyklopruhy u střešovické vozovny 10

Na rozhraní ulic Patočkova a Milady Horákové u zastávek tramvají Vozovna Střešovice vznikly na konci..více

Cyklomagistrála na Hlávkově mostě? Zatím jen apel na řidiče 31

Zhruba třicet lidí se ve čtvrtek 26. září účastnilo happeningu „Otevíračka cyklomagistrály“ pořádaného kolektivem Bike..více

Cyklostojany ve vozovce 2

Cyklostojany umisťované ve vozovce. V jiných městech a zemích běžná praxe, v Praze po dlouhou..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

  • vlákno: Ochranné cyklopruhy na Mariánských hradbách

    V rámci pouhé opravy povrchu se podle fotek dosáhlo slušného výsledku. Ideální řešení je ale opravdu obousměrná cyklostezka, místa je…

  • újezďák: Skončeme závodění s auty

    Nevím jestli jsem rozuměl, ale rozhodně si nemyslím, že lidé " závodící na cyklostezkách" mají nastartované ze silnice od aut…

  • VencaM: Skončeme závodění s auty

    Zdravím vás z jiného světa. Popadl jsem svoji skládačku a vyrazil na advent do Vídně. S auty v provozu jsem…

webdesign by 2046
↑ nahoru