Rekola rozjíždí další sezónu

Rekola, český komunitní bikesharing, dnes rozjíždí další sezónu, v pořadí již třetí oficiální. O startu loňského druhého ročníku si můžete přečíst náš starší článek zde. Letošního slavnostního startu se můžete zúčastnit od 17:00 v dílně Rekol v Dělnické ulici 32/34 na Praze 7.

Sezóna to bude velkolepá, Rekola slibují do ulic Prahy nasadit až 300 kol, chtějí se ucházet o provozování městského bikesharingu, zavést nové virtuální stojany či rozšířit svou zónovou působnost o velkou část Žižkova. Zároveň navázala spolupráci s IPRem a mají i svou zástupkyni v cyklokomisi.

rekola_2016

Novinky roku 2016

Členství stojí obdobně jako minulý rok, tedy 745 Kč od března do listopadu. Rekola také slibují, že někdy během sezóny nejspíš spustí možnost jednotlivé výpůjčky. Slibovaný počet 300 kol bude nasazován postupně, nelze ho očekávat hned se startem sezóny. Opět je možné kola půjčovat přes web, pomocí sms nebo přes aplikace pro iPhone a Android. Jak jste již pravděpodobně zaznamenali v médiích, Rekola by nově mělo využívat i tisíc studentů VŠE, kterým členství sponzorsky zakoupila společnost KPMG. Největší novinkou sezóny jsou takzvané Repointy neboli virtuální stojany. Jde o místa u partnerských podniků označených nálepkou Rekol, která by měla garantovat přítomnost Rekola.

jm_rekola_vaclavak

Repointy

U virtuálního stojanu bude bezdrátově ověřována přítomnost kol, takže se nebudete muset spoléhat pouze na správné vložení polohy od jiného uživatele, ale budete mít jistotu, že se inzerované kolo na místě skutečně nachází. Snazší by mělo být také vracení, u virtuálního stojanu již nebude potřeba ručně zadávat polohu kola, systém rozpozná, že se u něj nacházíte. Samozřejmě by ale mělo zůstat možné i vrácení růžového bicyklu na jiných místech v zóně, pokud se zrovna v okolí Repoint nenachází.

Detaily ještě neznáme, ale Rekola je jistě každou chvílí odprezentují. Dle našich informací by Repointů mělo být po Praze zhruba 60. Nalézat se budou vedle některých knihoven, kaváren či jiných podniků a lze předpokládat, že míst bude postupně přibývat. Rekola vyjednávají, zda by na některých těchto místech mohly být nainstalovány i městské stojany. Bohužel se letošní plánovaná instalace centru města opět spíše vyhýbá, Praha 1 ani Praha 2 na seznamu nejsou, budeme tedy rádi, když se Rekolům tento trend podaří alespoň mírně nahlodat.

zmj2015

Jinak zůstává vše v podstatě při starém, tak jak již to znáte z předchozích let. Používají se starší darované a následně opravené kousky, servis je o něco profesionálnější než na úplném začátku a kola dosahují často základních standardů použitelnosti. V aplikaci vidíte, zda se jedná o kolo, koloběžku či jakou disponují výbavou (košík, světla, apod.). Ano, již i světla nebo nastavitelné sedlo nejsou v Praze takovou výjimkou, jako tomu bylo v prvním roce provozu.

rekola_zony_2016

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: bikesharing

Dočasně zamčené diskuze

Z důvodu budoucích změn našeho webu je od 16. ledna 2021 z technických důvodů plošně vypnuta možnost komentování na stávajícím webu. Na sociálních sítích můžete komentovat i nadále. S komentáři se opět setkáte na nové verzi webu, která se intenzivně připravuje. Za vzniklé obtíže se omlouváme.

Komentáře - uzamčeny

  1. škoda že nejedou celoročně. Přece jen výpadek systému 3 měsíce v roce je dost. To si člověk buď pořídí svoje kolo nebo tramvajenku.

  2. „V roce 2016 není povolené vrátit kolo mimo zónu.“ — Je to tedy změna?? mám pocit, že dřív bylo možné kolo odvézt mimo zónu a vrátit do zóny až druhý den..?

  3. Pavel: Kdybych jezdil na tramvajenku, tak bych byl vděčný i za tu sezónu, vzhledem k úspoře času…

    *lítačku

  4. josuk: To je reakce na článek nebo informace odjinud, co v článku chybí? Nějak tomu komentáři nerozumím, mám dojem, že vracení mimo zónu bylo i je stále možné.

  5. JM: reakce na článek trochu prodloužená.. ;-) chtěl jsem spáchat registraci a toto mě zarazilo v podmínkách, mám pocit, že to dříve bylo jinak, volněji..?

Další z rubriky

Cyklointegrace na křižovatce Střelničná – Ďáblická :)

Na podzim minulého roku proběhla obnova světelné křižovatky Střelničná–Ďáblická na sídlišti Ďáblice. Do projektu byly..více

Rekonstrukce cyklostezky na Rohanském ostrově (opět) zahájena :)

Po dlouhém čekání se rozbíhá rekonstrukce stezky na Rohanském ostrově, po které vede páteřní cyklotrasa..více

Brno spouští veřejnou půjčovnu nákladních kol :)

V Brně funguje od 15. února letošního roku půjčovna nákladních elektrokol. Jednotlivec či firma si..více

Nová lávka přes Bělehradskou zpřístupní Vinohrady cyklodopravě :)

Praha postaví lávku přes Bělehradskou ulici a propojí tak ulice Wenzigova a U Zvonařky na..více

Slovensko dá z fondu obnovy 2,5 miliardy na cyklodopravu :)

Státy Evropské unie nyní plánují vlastní Národní plány obnovy, které rozhodnou, kam půjdou evropské peníze..více

Rekola doplňují flotilu sdílenými kluzáky :)

Vzhledem k rekordní sněhové nadílce přišel bikesharing Rekola s dalším prostředkem sdílené mikromobility. Jsou jím..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jezdíte v době pandemie po Praze na kole?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

  • Pavel Masek: Co si myslíte o našem webu?

    @antonio - PNK se prezentuje jako nezavisle a jakmile si ziska dotace od kohokoliv, vznika tim nejaky zavazek, vetsinou to…

  • Antonio: Co si myslíte o našem webu?

    Ano, líbí se mi co píšete na FB - centrum a komunita. PNK by se mohlo stát značkou, která bude…

  • Jan Fiala: Co si myslíte o našem webu?

    V posledních letech se výrazně zlepšily mapy.cz, turistická vrstva. Dobře se tu plánuje trasa, včetně manipulace s průjezdními body. Je…

webdesign by 2046
↑ nahoru