Rekola rozjíždí další sezónu

Rekola, český komunitní bikesharing, dnes rozjíždí další sezónu, v pořadí již třetí oficiální. O startu loňského druhého ročníku si můžete přečíst náš starší článek zde. Letošního slavnostního startu se můžete zúčastnit od 17:00 v dílně Rekol v Dělnické ulici 32/34 na Praze 7.

Sezóna to bude velkolepá, Rekola slibují do ulic Prahy nasadit až 300 kol, chtějí se ucházet o provozování městského bikesharingu, zavést nové virtuální stojany či rozšířit svou zónovou působnost o velkou část Žižkova. Zároveň navázala spolupráci s IPRem a mají i svou zástupkyni v cyklokomisi.

rekola_2016

Novinky roku 2016

Členství stojí obdobně jako minulý rok, tedy 745 Kč od března do listopadu. Rekola také slibují, že někdy během sezóny nejspíš spustí možnost jednotlivé výpůjčky. Slibovaný počet 300 kol bude nasazován postupně, nelze ho očekávat hned se startem sezóny. Opět je možné kola půjčovat přes web, pomocí sms nebo přes aplikace pro iPhone a Android. Jak jste již pravděpodobně zaznamenali v médiích, Rekola by nově mělo využívat i tisíc studentů VŠE, kterým členství sponzorsky zakoupila společnost KPMG. Největší novinkou sezóny jsou takzvané Repointy neboli virtuální stojany. Jde o místa u partnerských podniků označených nálepkou Rekol, která by měla garantovat přítomnost Rekola.

jm_rekola_vaclavak

Repointy

U virtuálního stojanu bude bezdrátově ověřována přítomnost kol, takže se nebudete muset spoléhat pouze na správné vložení polohy od jiného uživatele, ale budete mít jistotu, že se inzerované kolo na místě skutečně nachází. Snazší by mělo být také vracení, u virtuálního stojanu již nebude potřeba ručně zadávat polohu kola, systém rozpozná, že se u něj nacházíte. Samozřejmě by ale mělo zůstat možné i vrácení růžového bicyklu na jiných místech v zóně, pokud se zrovna v okolí Repoint nenachází.

Detaily ještě neznáme, ale Rekola je jistě každou chvílí odprezentují. Dle našich informací by Repointů mělo být po Praze zhruba 60. Nalézat se budou vedle některých knihoven, kaváren či jiných podniků a lze předpokládat, že míst bude postupně přibývat. Rekola vyjednávají, zda by na některých těchto místech mohly být nainstalovány i městské stojany. Bohužel se letošní plánovaná instalace centru města opět spíše vyhýbá, Praha 1 ani Praha 2 na seznamu nejsou, budeme tedy rádi, když se Rekolům tento trend podaří alespoň mírně nahlodat.

zmj2015

Jinak zůstává vše v podstatě při starém, tak jak již to znáte z předchozích let. Používají se starší darované a následně opravené kousky, servis je o něco profesionálnější než na úplném začátku a kola dosahují často základních standardů použitelnosti. V aplikaci vidíte, zda se jedná o kolo, koloběžku či jakou disponují výbavou (košík, světla, apod.). Ano, již i světla nebo nastavitelné sedlo nejsou v Praze takovou výjimkou, jako tomu bylo v prvním roce provozu.

rekola_zony_2016

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: bikesharing

Komentáře - uzamčeny

  1. škoda že nejedou celoročně. Přece jen výpadek systému 3 měsíce v roce je dost. To si člověk buď pořídí svoje kolo nebo tramvajenku.

  2. „V roce 2016 není povolené vrátit kolo mimo zónu.“ — Je to tedy změna?? mám pocit, že dřív bylo možné kolo odvézt mimo zónu a vrátit do zóny až druhý den..?

  3. Pavel: Kdybych jezdil na tramvajenku, tak bych byl vděčný i za tu sezónu, vzhledem k úspoře času…

    *lítačku

  4. josuk: To je reakce na článek nebo informace odjinud, co v článku chybí? Nějak tomu komentáři nerozumím, mám dojem, že vracení mimo zónu bylo i je stále možné.

  5. JM: reakce na článek trochu prodloužená.. ;-) chtěl jsem spáchat registraci a toto mě zarazilo v podmínkách, mám pocit, že to dříve bylo jinak, volněji..?

Další z rubriky

Kabiny místo cyklostezek? Připomínky vznesla i Evropská komise 1

Minulý týden jsme Vás informovali o tom, že 2 miliardy evropských peněz z kovidového balíku..více

Trojská lávka na kole 3

Hlavní město má po necelých třech letech opět Trojskou lávku, která překonává Vltavu a spojuje..více

Sdílená elektrokola opět v Praze. Přiváží je dvě firmy najednou: Bolt a Lime 19

Naposledy v Praze fungovaly elektrokola Freebike česko-britské firmy Homeport. Firma po jedné sezóně ale z..více

Národní obousměrně a cykloobousměrka Na Perštýně 6

Národní třída mezi Jungmannovou a Spálenou je od 28. září 2020 obousměrná – jak pro..více

Cyklostezka Cholupice – Dolní Břežany byla z většiny dokončena 11

V těchto dnech byla z většiny dokončena cyklostezka spojující Cholupice (Praha 12) a Dolní Břežany..více

Nákladní kola budou mít v Praze vlastní mikrodepo 32

Praha připravuje vlastní mikrodepo pro městskou logistiku realizovanou na nákladních kolech. Ve středu 23. září..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jezdíte v době pandemie po Praze na kole?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru