Heavy Pedals: středoevropský showroom cargokol

Heavy Pedals je kamenná prodejna nákladních kol, sídlící ve Vídni na adrese Am Hundturm 1. Nabízí showroom, tedy několik desítek různých cargokol přímo na prodejně. Najdete zde kola značek Xtracycle, Bakfiets.nl, Winther, Johny Loco, Yuba, Taga, Zigo a dalších. Kola, která jinak můžete vidět jen nahodile nebo na internetu, jsou zde všechna pohromadě, můžete je přímo porovnat mezi sebou a většinou i vyzkoušet na testovací jízdě v ulicích. Lze se i případně domluvit na zapůjčení některých kol.

Další podobné prodejny najdete v Hamburku a rovněž v Dánsku nebo Nizozemsku. Pro zájemce z ČR uvažující o koupi nákladního kola je ale prodejna Heavy Pedals spolehlivě nejdostupnější, koneckonců, vlakem jste z Prahy ve Vídni za pouhé čtyři hodiny, o Brně ani nemluvě.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Prodejna má také dílnu. Na ulici pověšený automat na duše a veřejná pumpička nabízejí služby 24/7.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Obchod je poměrně rozlehlý – ale ne dost na všechna cargokola, která nabízí.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dětské tříkolky: tři nejbližší jsou různě provedené christianie, následují modely s řiditelnými koly či nakláněním.


Obchod jsem navštívil a popovídal si s Flo Weberem, jedním ze tří zakladatelů Heavy Pedals.

Jak dlouho fungujete?

Jako obchod jsme vznikli v roce 2009, sem jsme se přestěhovali vloni.

Kdo u vás nakupuje?

Nejsou to jen lidé z Vídně, nakupují zde lidé z celého Rakouska, ale i ze Slovenska a Maďarska.

Jak velký je ve Vídni zájem o nákladní kola?

Za poslední rok jsme prodali několik stovek nákladních kol, samozřejmě nejen do Vídně.

Vidíte nějaký vývoj? Jaká kola jsou nejoblíbenější?

Rozhodně to jde dopředu, poslední rok jsme prodali o padesát kol víc než rok před tím. Zájem je o bakfiety (dvojkolky stejnojmenné firmy) i tříkolky. Prodávají se také Long Johny (dvojkolka vhodná pro rychlou přepravu zásilek). Původně jsme čekali, že bude větší zájem o kola pro přepravu zboží, ale první roky táhli prodeje zájemci o kola pro přepravu dětí. Byznys, kromě kol pro dopravu zásilek, se přidává teprve v poslední době.

Vídeň není úplně rovinatá. Jaký je podíl prodaných nákladních elektrokol?

Stále prodáváme více běžných, neelektrifikovaných kol. Významný faktor je cena, nákladní kolo stojí i bez elektrifikace obvykle kolem 2000 €. Někteří lidé si pak ale dělají elektrifikace dodatečně.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Klasický bakfiet od firmy, která se jmenuje stejně. Rychlé, ale dlouhé kolo pro dvě děti a nákup.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Modernější styl je samozřejmě možný…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

… stejně jako zastřešení. I poměr vystavených modelů naznačoval, že přeprava dětí je stále to, co zákazníky zajímá více.


Prodáváte kola pro přepravu dětí. Platí pro ně v Rakousku nějaká legislativní omezení?

Děti do 10 let musí nosit přilby a od roku 2013 platí, že je přeprava dětí v kolech k tomu určených povolená, jsou-li připoutané – do té doby jsme se museli odvolávat na legislativu v těch evropských zemích, kde jsou nákladní kola běžná. Také stále nejsou povolená pro provoz na pozemních komunikacích kola širší 80 cm. To se ale mění díky tlaku na národní úrovni a vypadá to, že se limit brzy rozšíří na 90 cm.

Jste nějak propojeni s národní cyklistickou federací IG Fahrrad?

Nejsme přímo propojeni, samozřejmě se známe a děláme nějaké věci společně. Já třeba přispívám do měsíčníku Drahtesel.

Jak vidíte budoucnost nákladních kol ve Vídni?

Pořád ještě nejsme Kodaň, podmínky nejsou optimální. Cyklostezky mají často úzká místa, příliš ostrá zabočení. Nákladní kola také nesmí používat řadu cyklostezek vedených parky. Ale samozřejmě, věci se zlepšují. Určitě jsou tisíce cargokol, která si tu ve Vídni v budoucnu někdo koupí.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Chcete-li vozit náklady a nezáleží vám přitom na délce „trucku“.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Naopak, tahle kola jsou jen o malinko delší než běžný bicykl. Nemohl jsem vyfotografovat veškerou nabídku, ale když budete mít do Vídně cestu, zastavte se v obchodě sami. Stojí to za to.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře - uzamčeny

  1. Super obchod, aj moja Yuba Mundo a pár doplnkov na ňu pochádza odtiaľ. Pozdravujem Floriana :)

  2. Pokoukání fajn. Zejména pro ty, co rádi koukají na výloh na to, co si nechtějí či nemůžou koupit, což já teda moc nejsem.

    Mně by to lákalo, ale když jsem zjistil, že v Praze je stejnak vesměs nepoužitelné s ohledem na terén, a zároveň to stojí tak šílené prachy, docela mě to přešlo, i když už jsem párkrát hekal do kopce s těžko a nemožně naloženou krosnou, a to taky není dvakrát nejlepší. A k tomu všemu ještě navíc s tím není kde parkovat.

    Radši jsem si za zlomek té ceny pořídil pěknou kárku s pořádnými koly, to je skvělá věc, když člověk nemá auto.

Další z rubriky

Inspirace z vídeňské periferie 5

Vídeň je městem, které stále inspiruje. V dokončení sbírky postřehů z letošní návštěvy využiji toho,..více

Inspirace z vídeňského centra 3

Vídeň je městem, které stále inspiruje – i při desáté návštěvě tam narazíte na něco,..více

Soutěž Do práce na kole startuje již podeváté 7

Spolek Auto*Mat (PNK je nezávislým projektem spolku, pozn. red.) pořádá v květnu již devátý ročník..více

KOLárna: budoucnost parkování u železničních stanic 8

Pod názvem KOLárna se skrývá nový koncept magistrátu na zřízení bezpečnějších úschoven kol při stanicích vlaku..více

Ochutnávka z For Bikes 17

Přinášíme vám krátkou ochutnávku z veletrhu For Bikes v podobě vybraných fotografií. Veletrh pokračuje v..více

Reportáž z obhlídky městských stojanů 7

18. 03. - Pavel Mašek - Inspirace
Při čtení příspěvku o Mapathonu jsem se proklikal až na historický článek o městských stojanech..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru