Novinky v doporučených trasách po aktualizaci pro IPR

Synergie je skvělá věc. Díky pravidelné aktualizaci databáze cyklistické infrastruktury pro Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy můžeme pravidelně aktualizovat a zkvalitňovat cyklomapu Prahou na kole. A naopak, díky informacím od vás, uživatelů cyklomapy Prahou na kole, můžeme pro naši i magistrátní mapu navrhovat nejkvalitnější doporučené trasy.

Aktualizace, která probíhala tuto zimu, byla poněkud rozsáhlejší. Město připravuje letošní mapu ve větším měřítku, na některých místech jsme tedy mohli v magistrátní mapě doplnit další doporučené trasy z naší cyklomapy. Poprvé jsme také měli k dispozici heatmapu Do práce na kole 2015. To vše znamenalo, že byla vhodná příležitost zamyslet se nad doporučenými trasami i v naší mapě. Řada změn byla inspirována zlepšeními cyklistické infrastruktury, které vám v tomto článku představíme. Některé oblasti ale potřebují hlubší rozmyšlení, pro které uvítáme co nejvíce informací od vás, kteří těmi místy jezdíte pravidelně.


Podpořte cyklomapu Prahou na kole:

Zatímco obsah mapy vkládáme do OpenStreetMap dobrovolnicky, údržbu webu, pravidelné renderování aktuálního stavu a zkvalitňování aplikace je potřeba zaplatit. Uvítáme proto, pokud vývoj a provoz mapy finančně podpoříte jednorázovým darem nebo trvalou podporou.

(Poznámka: Prahou na kole je finančně spravováno v rámci spolku Auto*Mat, z.s. Podpora Prahou na kole je v účetnictví Auto*Matu vedena jako oddělená položka. Rozpočet Prahou na kole je uváděn ve výročních zprávách iniciativy Auto*Mat.)


Nové doporučené trasy

Nová trasa z Jeremenkovy na Kavčí Hory ulicemi Dvorecká, K Hlásce a parkem nad podolským bazénem.
V mapě zde

01_kavky

Nová doporučená trasa po polní cestě z Holyně na jihozápad, směrem k A113.
V mapě zde

02_holyne

Nová doporučená trasa kličkuje vedlejšími ulicemi Libuše, do mapy IPR byla začleněna na žádost městské části a my jsme ji tam proto zařadili taky. Za zmínku stojí, že je na ní pěkně vidět, jak si developeři nelámou hlavu se sítí vedlejších ulic.
V mapě zde

03_libus

Doplnili jsme novou doporučenou trasu A262 ve Vysočanech a Hloubětíně. Od trasy A26 v ulici Na Břehu, do ulice Kolbenovy. Trasa je v Praze 14 vedena částečně po nedávno legalizovaném chodníku a je rovněž očíslována.
V mapě zde

04_kolbenova

Doplnili jsme doporučenou trasu z Ďáblic do Březiněvsi, Bořanovic, Líbeznice a Bášťě. Trasa vede zprvu po chodníku podél Ďáblické ulice do Březiněvsi, dále pak nově vzniklými vedlejšími ulicemi a z Líbeznice do Báště po nedávno postavené cyklostezce.
V mapě zde

05_dablice_libeznice

Doplnili jsme novou doporučenou trasu po jižním chodníku ulice V Holešovičkách. Šílené prostředí magistrály kompenzuje skutečnost, že jde o nejmírnější možné stoupání od mostu Barikádníků do Kobylis.
V mapě zde

06_holesovicky

Nová doporučená trasa po upravené cestě Mezi Milíčovským lesem a Dendrologickou zahradou v Průhonicích, sloužící jako klidová spojka Jižního Města a obchodní zóny Čestlice.
V mapě zde

07_kreslice

Velké změny doporučených tras

Výrazně jsme změnili doporučené trasy v Holešovicích. Východní cyklochodník mostu Barikádníků jsme napojili na uliční síť vedoucí jednak do ulice Varhulíkové, jednak do nové cykloobusměrky v ulici Osadní. Zrušili jsme doporučené trasy (A1) na chodnících Bubenského nábřeží a převedli do vozovky. Doporučenou trasu A16 jsme převedli z ulice U Průhonu do ulice Dělnické, která přímo návazuje na cyklostezku po západním chodníku Argentinské.

Západně od nádraží Bubny jsme doporučenou trasu A16 převedli na nové cyklopruhy v ulici Veletržní, trasa v ulici Milady Horákové zůstává pouze pro klesání. Změnili jsme také vedení doporučených tras u stanice metra Vltavská. Vedení doporučených tras v Holešovicích je současně přípravou na další změny, které se na tomto území očekávají.

V mapě zde

10_holesovice

Trasa X210 na sídliště Lhotka byla vedená dost nesmyslně. Našli jsme proto novou nástupovku od ulice Na Dlouhé mezi do ulice Lhotecká – tu potvrdilo využívání heatmapy z Do práce na kole. Dál byla trasa posunuta do Imrychovy.

Mezi sídlištěm Modřany a Kamýk pak byla doporučená trasa A215 přesunuta z ulice Soukupovy do lesoparku pod Kamýkem – konkrétní cesta byla vybrána na základě skutečných cest lidí ze soutěže Do práce na kole 2015.

V mapě zde
09_kamyk

Nová infrastruktura

(Někdy spíš stará, ale v mapě poněkud zapomenutá.)

  • Nová cyklostezka za zástavbou v ulici K Beranovu v Kobylisích, byla využita k vedení doporučené trasy z Kobylis do Drahaňské rokle.

V mapě zde

08_k_beranovu

  • Piktokoridor v Husitské z Bulhara k Ponci.
  • Prodloužení piktokoridoru na Smetanově nábřeží a v Křižovnické severním směrem.
  • Piktokoridor na náměstí Míru ve směru od Rumunské.
  • Piktokoridor v ulici Beranových – směrem do centra přibyl malý kousek mezi Toužimskou a Bechyňskou.

Vyčištění dálkových tras

Značení dálkových tras je zpravidla ukončeno na území Prahy. To způsobuje jisté komplikace ve chvíli, kdy se v dobré vůli aktualizuje některá dálková trasa a na tuto skutečnost se přitom pozapomene. Udělali jsme proto několik zásahů či oprav do vedení dálkových tras v kontaktu s hranicemi Prahy.

Na území Prahy byly odstraněny  nevyznačené úseky dálkové trasy 7 (Vltavská cyklistická cesta / VCC), která byla omylem číslována jako značená trasa 33, a ta byla převedena na doporučenou „VCC“.

V Zelenči byla trasa 0034 ukončena podle vyznačení v terénu na napojení na trasu 17. Byl odstraněn relikt trasy 14. Trasa 0035 byla v horních Počernicích přečíslována na A26, což bylo v terénu provedeno v dubnu. Provedli jsme také přečíslování trasy A257 na A440 odpovídající změnám v terénu.

Korekce v dálkových trasách nejsou dokončeny. V mapě zatím nezobrazujeme vedení tras EuroVelo, které jsou již na území Prahy částečně proznačeny. Zvážíme také, jak v mapě řešit pražský úsek Greenwaye Praha – Wien, který je v terénu realizován pouze několika informačními panely.

Další úpravy a opravy

  • Doporučená trasa od Dobré Vody přes Křeslice byla přesunuta do klidnější ulice Nad Mostem.
  • Značené trasy v Braníku (A2 a dálkové trasy) jsme měli zčásti nesprávně v ulici Vltavanů. Po jejím zneprůjezdnění pod mostem Inteligence jsou všechny trasy převedeny na alej navazující na cyklostezku. Ulice byla nicméně mezitím zprůjezdněna, takže ji nejspíš opět brzy vyznačíme jako doporučenou trasu – a stejně tak cyklostezku na vltavském břehu jižněji, na kterou nebyla doposud oficiální trasa A2 převedena, kvůli nevypořádaným pozemkům. (V mapě zde)
  • V Klánovicích bylo změněné vedení doporučených tras, aby lépe navazovaly na cesty v lese a nevedly protisměrem.
  • Napojení ulice Bulovka na trase A27 bylo přesunuto z ulice Povltavské, kde zesílil provoz, na její jižní chodník.
  • Doporučená trasa X142 z Buďánky na Strahov byla v horní části převedena do ulice Pod Fialkou, čímž byla zkrácena asi o 200 metrů.
  • Doporučená trasa A13 byla u Radlické školy přetrasována na jižní chodník – na severní straně ulice totiž vznikla novostavba s vjezdem do garáží.
  • Doporučená trasa A42 podél Novodvorské byla mezi Čimelickou a značeným úsekem převedena částečně do souběžných ulic, částečně na nové cyklopruhy v Novodvorské.
  • Alternativa značené trase A41 v ulici Květnového vítězství byla přesunuta z lesní pěšiny na jižní chodník ulice. Rekonstruovaná křižovatka s ulicí U Stáčírny obsahuje přípravu na zřízení cyklostezky, a tak jsme trasu do jejího koridoru namalovali v předstihu.
  • Zjednosměrnění ulice U Boroviček bylo vyřešeno doplněním doporučené trasy po souběžném parkovém chodníku.
  • Trasa A251 v Revoluční ulici byla již dávno i vyznačena, přepnuli jsme ji tedy z doporučené.
  • Stejně jsme přepnuli na značenou trasu A270 v Čimickém háji, která byla kromě toho i mírně přetrasována.
  • Bylo nutné opravit trasování místního turistického okruhu v Hostivaři, který zpravidla postrádá dopravní smysl, a tak jsem ho do mapy napoprvé vyznačil poněkud chybně ;-) .
  • Dále bylo opraveno asi deset menších chyb – špatně zakreslené jednosměrky či obousměrky, chybějící signalizace na přechodech a podobně.

Hlaste nám chyby a nedostatky

Vidíte-li v mapě značené či doporučené trasy vedené místy, která se vám nezdají, napište to prosím do komentáře nebo na mail redakce@prahounakole.cz. Na léto chystám pár článků věnujících se možným doporučeným trasám v oblastech, které si zaslouží větší úpravy, uvítám proto připomínky k jejich vedení.

A nezapomeňte nás podpořit! :-)

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další z rubriky

Malý úklid v cyklomapě 7

Po delší době se trošku uklízelo v cyklomapě Prahou na kole. Částečně na základě odezvy..více

Dva roky Instagramu Prahou na kole :)

V červnu uběhly dva roky od založení instagramového účtu Prahou na kole. Ten v podstatě ihned..více

Pozvánka: Cyklistický mapathon :)

Tento příspěvek vychází netradičně v odpoledních hodinách, konkrétně v 17:30. Za týden v pondělí 15...více

Přidejte se do týmu PNK! :)

Naši dlouholetí příznivci jistě vědí: obsah cyklistického serveru Prahou na kole je zajišťován především nadšenými..více

Anketa o cyklostavbu roku 2016 3

Zvolte pražskou cyklistickou stavbu uplynulého roku 2016! Která stavba z Prahy a blízkého okolí vám..více

TOP10 článků roku 2016 :)

Rok 2016 je za námi. Publikovali jsme přes 130 článků, komentářů a příspěvků. Typicky nejčtenější..více
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jak dlouhá bývá vaše obvyklá trasa na kole?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku.
nebo
Daruj
webdesign by 2046
↑ nahoru