Začala likvidace části karlínských cykloobousměrek?!

Na jaře jsme vás informovali o připravovaných změnách v Karlíně souvisejících se zaváděním parkovacích zón. Kromě zpoplatnění parkování mělo dojít ke zrušení plošné prostupnosti území pro cyklisty (zvláště ve východní části Karlína) a vyznačení zbylých cykloobousměrek formou vyhrazených cyklopruhů. Celá kauza byla popsána zde a zdálo se, že po mnoha veřejných diskuzích se vyvíjí pozitivním směrem ke kompromisu.

Celý proces ovšem dle našich informací nabral nečekaný spád a vyžaduje si urychlené zveřejnění získaných informací, tak jak je máme aktuálně k dispozici:

Od autora celého konceptu karlínské zóny Tomáše Cacha jsme dostali vyjádření, ve kterém upozorňuje, že právě nyní dochází k rušení plošné prostupnosti Karlína pro cyklisty. Tomáš Cach měl šanci se osobně seznámit s aktuální verzí projektu, jehož elektronickou podobu se nám zatím bohužel nepodařilo získat, jedná se ale údajně o velmi málo upravený projekt z května, který omezoval průjezdnost Karlínem následovně:

schema_likvidace_karlina

Z našeho vlastního pozorování v terénu je těžké na konečný výsledek prozatím usuzovat, například ulice Přístavní ale již není cykloobousměrná a o své dodatkové tabulky přišla, cyklopruh zatím vybroušen nebyl.

Květnový návrh opatření obecné povahy byl po množství připomínek stažen a v srpnu byl zveřejněn nový návrh, který již cyklodopravu zakomponoval obstojně a v podstatě zachovával současný stav. Srpnový návrh tak již nebyl z hlediska cyklistických řešení připomínkován, shromážděné připomínky se cyklodopravy netýkaly. Nutno dodat, že stanovisko PČR nebylo k srpnovému návrhu zrovna laskavé.

Dle vyjádření Tomáše Cacha však v září vydané a právě realizované opatření obecné povahy opět obsahuje v podstatě negativní květnový stav a plošná prostupnost Karlína by tak měla zaniknout.

Opatření obecné povahy, na jehož základě započaly úpravy dopravního značení, je vydáno nelegálně a (…) na zcela jiný projekt, než který byl vyvěšen k veřejnému připomínkování. (Tomáš Cach)

Aktuálně zjišťujeme další podrobnosti a v pondělí kontaktujeme všechny dotčené osoby včetně městské části a odboru dopravy k získání jejich stanoviska. Pokud by tomu však bylo skutečně takto, tak považujeme za skandální, že vydané opatření obecné povahy je odlišné od veřejně projednaného návrhu. Rozhodně nesouhlasíme s rušením plošné prostupnosti Karlína pro cyklisty.

Iniciativa Auto*Mat již připravuje k věci právní kroky. Vratislav Filler současně zve jménem iniciativy Cyklisté sobě obyvatele Karlína a lidi, kteří považují rušení tamních cykloobusměrek za problém, na cyklistickou projížďku po rušených karlínských cykloobousměrkách. Projížďka začne v pondělí v 18 hodin v Křižíkově ulici u stanice metra.

Další vývoj sledujte na Facebooku projížďky a patřičném diskusním vláknu Cyklisté sobě.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře - uzamčeny

  1. Tak kdo by s tím rušením taky souhlasil :(

    Bohužel dnes nejsem na kole, ona se manželka k doktorovi na kole dovést nedá, tak finálně MHD a musím brzo dom….

    Tak tam postůjte i mým jménem :)

    Na druhou stranu jsem někdy nedávno, snad v Euru, četl rozhovor s odstoupivším architektem z nějakého úřadu/komise Prahy a jak jsem tady četl v rámci výzvy “ obyvatele Karlína“ tak on tam zmínil, že už tam prakticky žádný původní nejsou, protože je tam pro ně draho a revitalizace je vytlačila….. tak schválně kolik místních přijde ?

  2. Novinky ke Karlínu:
    – Připravujeme žalobu. Dnes od 18 hodin na Křižíkově budou k podpisu plné moci pro ty, kdo se chcete připojit.
    – Petru Dolínkovi poslal Auto*Mat oficiální výzvu k okamžitému zastavení prací. K této výzvě se může každý připojit zde: http://www.auto-mat.cz/petice/

  3. Děkuju za zasvěcenou cykloprohlídku Karlína, držím palce k úspěchu v případném soudním sporu. Ale asi jsem nebyl sám, komu se pak při cestě domů, přes celou Prahu, zdál Karlínský problém stále menší a menší. A nakonec jen jako dorovnání se s „normálem“, na který jsme v Praze zvyklí. ;-)
    btw: ad soudní spor – je asi doba formalismu (důrazu na formu, nikoli obsah), napadnutí úředního postupu, jak jsem pochopil, způsobí, že forma se změní, příště na to půjdou jinak, a podstata (moc aut) zůstane. Čili líbilo by se mi kupř. doplnit do Listiny základních práv kromě práva na život, taky právo na čistý vzduch a prostředí ;-)

  4. Pro Josuka: článek 35 Listiny základních práv a svobod – Právo na příznivé životní prostředí. Jiná věc je, jak si to vykládají soudy a že žalob odvolávajících se na tento článek moc není.

  5. Daniel: děkuju, doplňuji si mezeru ;-)
    (k použitelnosti možná asi chybí definice co to je „příznivé“ a čemu nebo komu) ;-)

  6. Máte někdo zprávy o pokračování úprav značení? Dnes jsem jel svoji obvyklou trasu z Žižkovského tunelu na Rohanské nábřeží a jediné co se změnilo je svislé dopravní značení. Piktotokoridory zůstávají. Někde již skoro nejsou vidět, ale rozhodně to není vybrušováním.
    Ubylo parkujících dodávek ve druhé řadě, ale pro extradlouhé zásobovací dodávky mělo být vyhrazené podélné stání, jelikož při šikmém zasahují do jizdního pruhu a je to stejné, jako kdyby parkovaly ve druhé řadě.

Další z rubriky

Bikesharing: parkování bez stanic 14

Sdílená kola Freebike již přes měsíc brázdí ulice Prahy a s nimi začalo opět probublávat..více

Snižují pruhy pro kola bezpečnost cyklistů? 4

Rádio Wave zveřejnilo článek prezentující výsledky australské studie, podle které na komunikacích s cyklopruhy předjíždějí..více

Jak mne srazilo auto 53

V úterý 30. dubna mne v ulici Na Dolinách srazil řidič předjíždějícího auta. Analýzu dopravní..více

Výběr z dubnové cyklokomise 18

Průběh dubnové cyklokomise byl značně nevyvážený. Podstatné věci typu informací o průběhu přípravy investičních akcí,..více

Nedůstojný stav páteřních cyklotras 12

Nestává se mi často, že bych intenzivně využíval již dávno zřízené chráněné cyklotrasy. Počátkem loňského..více

Výběr z březnové cyklokomise 12

Březnové jednání cyklokomise mělo na pořadu dne jen několik témat, která stojí za zmínku. Už..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru