Institut plánování a rozvoje zveřejnil čerstvou ortofotomapu z léta 2016. Využili jsme jejího detailu, abychom se podívali na nedávno vzniklá cykloopatření. Přinášíme vám hned patnáct obrázků. Ale abyste to neměli tak snadné, nebudeme k nim úmyslně dávat žádné popisky – a někde budete muset trochu pátrat. Poznáte místa, kde se v Praze nedávno zlepšily podmínky pro jízdu na kole?
Jen si dejte pozor na našeho redakčního šotka. Ten do seznamu zamíchal jednu akci loňskou, jednu mimopražskou a jednu, u které si myslel, že tam cykloopatření také vznikla – a ono ne…
Kdyby názvy souborů neprozrazovali umístění byla by to dobrá hádanka.
A jaj, samozřejmě názvy neprozrazovaly. A ještě mi tam chybí čárka.
Sch: To byla nápověda, na kterou se člověk nemusel dívat ;-)
Zaujalo mě dost negativní hodnocení cyklovídní na Moskevské a Francouzské
http://www.horydoly.cz/kolobezky/cyklistum-pratelske-ulice-francouzska-a-moskevska-1-75-km-8-minut-11-koleji-4-zastavky.html
Ukázalo se, že přestože Francouzská i Moskevská ulice jsou kompletně opravené, pro cyklisty a koloběžkáře je to past. Ač stroj řídil zkušený městský jezdec, který na různých typech kol, elektrokol, koloběžek, osobních aut, terénních automobilů a dodávek najezdil v Praze dost kilometrů v různých podmínkách, a navíc tuto trasu dobře znal, nemohl se vyhnout několika velmi rizikovým situací
velké nebezpečí se ukrývá na tramvajových zastávkách. Veškerá oprava je zde svedena na jednu kolej. Ulice se nenápadně zúží, obrubníky se přiblíží ke kolejím a najednou stojí tramvaj, kolo – koloběžka a auto v jedné řadě za sebou a čekají, až cestující vystoupí a nastoupí. Pak se všichni najednou rozjedou. Okolo vedou nesmyslně naddimenzované chodníky, kde se v nejvyšším návalu minou dva chodci proti sobě a zbytek zůstane prázdný.
Díky, už jsem viděl i na FB. Přidal jsem do zprávičky: https://prahounakole.cz/zpravicky/negativni-zpetna-vazba-na-francouzskou-moskevskou-na-portalu-horydoly-cz/
O vedení cyklopásů za zastávkami na Moskevské se uvažovalo, Policie ČR ale požadovala jejich oddělení souvislým zábradlím.
Jinak silně doporučuji tyto stížnosti posílat institucím, které s tím mohou jinde něco dělat, jmenovitě (dle území) sektorářům Institutu plánování a rozvoje (http://www.iprpraha.cz/rozdeleniuzemi ) a Oddělení dopravního inženýrství pražské Policie ČR (http://www.policie.cz/clanek/odbor-sluzby-dopravni-policie-669494.aspx )
Bude totiž fajn, když jim nebude chodit odezva jen od projektantů a zástupců cyklokomise.