Kličkujeme uličkami II. – napříč Vinohrady

Ve druhém pokračování série o doporučených průjezdech se podíváme do Vinohrad. Síť zdejších jednosměrných vedlejších ulic je stavěna tak, aby autům do značné míry bránila v průjezdu. Vzhledem k malé využitelnosti hlavních ulic pro kola a členitosti zdejšího terénu, to má ale dost drtivé dopady na cyklistickou dopravu jako takovou. Na tom se zřejmě v nejbližších letech mnoho nezmění, a tak vám nabídnu tři pěkné příčné průjezdy skrz Vinohrady.

Všechny tři trasy vám nabízíme i formou zrychleného videoprůjezdu.

Vršovice -> Francouzská -> Riegrovy sady -> Bulhar

2,3 km, +10 metrů, 6,5 minuty.

Šikovná propojka, kterou ostatně již dle aplikace Strava a tras Do práce na kole lidé používají. Z Vršovic do oblasti Bulhara (a dál na Žižkov nebo do Karlína) jde jet i po Francouzské a Italské, nebo dokonce přes náměstí Jiřího z Poděbrad. Tato trasa je ale podstatně klidnější a překonané převýšení je téměř na metr stejné.

vinohrady_1_smer_seifertova
V mapě najdete trasu zde, jako .gpx soubor pro navigace ke stažení zde.

Ve Francouzské využijete stoupací cyklopruh. Za jeho koncem následuje nepříjemný blok (zvlášť ráno to zde může být ucpané), naštěstí jen jeden, a poté odbočíte vpravo do Budečské. Klidnou jednosměrnou Budečskou překřížíte Korunní, Slezskou i Vinohradskou.

V protisvahu za Vinohradskou odbočíte po jednom bloku doleva do Mánesovy, po dvou blocích doprava do ulice Anny Letenské – jediná nepříjemnost jsou zde dlažební kostky. Ulice ústí do Riegrových sadů, jejichž spodní cesta je dle návštěvního parku legální pro jízdu na kole.

Parkem dojedete do Vozové, ze které odbočíte do Italské. Frekventovanější ulici si zde můžete dovolit, protože z kopce to opravdu švihá. Na křižovatce se Seifertovou pak můžete pokračovat buďto doleva směr Bulhar, nebo přímo, přes přechod do Příběnické a po cyklostezce A25 dále na Žižkov nebo do Karlína.

Bulhar -> Riegerovy sady -> Francouzská

2,3 km, +57 metrů, 10,5 minuty.

V opačném směru se trasa trochu liší.

vinohrady_2_smer_francouzska
V mapě najdete trasu zde, jako .gpx soubor pro navigace ke stažení zde.

Ze stezky A25 nebo z Bulhara dojedete na chodník Seifertovy. Netroufáte-li si do provozu, je vcelku možné pokračovat po chodníku Italské až po Vozovou, stoupání je vydatné a nebudete tam nebezpečím. Dále můžete odbočit do Vozové a přes Riegerovy sady využít stejnou cestu.

Z parku vyjedete do Polské a tou pomalu stoupáte až do místa, kde vás jednosměrka pošle doprava. Šumavskou projedete opět rovně až na její konec, pak vás jednosměrka nažene do Slovenské.

Jediné problémové místo je levé odbočení do Francouzské, kde si pak můžete užít pěkný sešup podél tramvajových kolejí.

Ondříčkova -> Korunní -> Uruguayská -> Nuselský most

2,2 km, +10 metrů, 9 minut.

Elegantní trasa se vám může hodit pro příjezd z Ondříčkovy, Vinohradské, Slezské či Korunní, a naopak pokračovat můžete nejen na Nuselský most, ale také do Wenzigovy či do ulice Ke Karlovu.

vinohrady_3_ondrickova-nuselak
V mapě najdete trasu zde, jako .gpx soubor pro navigace ke stažení zde.

Z Ondříčkovy pokračujeme Polskou a jednosměrka nás svede do již zmíněné Šumavské. Tou tentokrát pokračujeme pouze po Korunní, do které odbočíme vpravo. Jízda dolů podél tramvaje není náročná. Tramvaje se držíme i při odbočení vlevo, než dojedeme k Francouzské.

vk_blanicka

Přikázaný směr jízdy vás dovede k signalizovanému přechodu za rohem. Foto: Václav Kříž.

Zde nás čeká jediné problémové místo, protože průjezd přímo do Uruguayské není povolen. Francouzskou ale můžete celkem snadno překonat s využitím signalizovaného přechodu hned vpravo.

Pak už pokračujete Uruguayskou, dále vpravo do Belgické a hned vlevo do Bruselské. Křižovatka s Bělehradskou vyžaduje opět vyšší pozornost, i zde si ale můžete pomoci přechodem (byť nesignalizovaným).

vk-belehradska-koubkova

Příjezd od Bruselské se rekonstrukcí Bělehradské výrazně nezměnil. Přechod na obrázku vlevo můžete využít k jejímu překřížení. Foto: Václav Kříž.

Následující úsek Koubkovy a Lublaňské je dosti frekventovanou zkratkou, jejíž využití motoristy ještě vzrostlo po zprovoznění signalizací ve Wenzigově. Držte se proto středu pruhu. A Lublaňská pak už vede až na Nuselský most.

V opačném směru bohužel neumím takto elegantní a přitom klidnou trasu nabídnout. V praxi jezdím po chodníku Lublaňské (tolerováno bývalým místostarostou Vondráškem) a Koubkovy. Potom po tramvaji Belgickou a dále rušnou Rumunskou a přes náměstí Míru do Korunní. Situaci možná v budoucnu zlepší lávka přes Bělehradskou na úrovni Wenzigovy.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další z rubriky

Jak objet zákazy na pěších zónách 7

Praha 1 se i přes více než roční odpor části veřejnosti, spolků i magistrátu rozhodla..více

Ukázka z knihy Městem na kole: přímé a nepřímé levé odbočení :)

Pokud jste to již nepostřehli, v těchto dnech vychází tištěné vydání našich návodů, které vydává..více

Kniha Městem na kole právě vychází 6

Kniha Městem na kole se právě nyní dostává na pulty knihkupců. Městem na kole nabízí..více

Chodník není pro cyklisty. Co s tím můžeme dělat? 48

Mnoho cyklistů jezdí v Praze alespoň někde po chodnících. Asi téměř každý z nás si..více

Bude letos vaše první městská sezóna? 31

Zima skončila, jaro je opět tady. Uvažujete-li letos o tom, že konečně vyrazíte na kole..více

Škola začíná 3

Se začátkem září se vrací velká část dětí do mateřských, základních a středních škol. A některé do..více
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jak budete jezdit přes pěší zóny po omezení průjezdu?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

  • Jan Herda: Free Circle: oblečení pro (ne)cyklisty

    Tak Do práce na kole je soutěž, kde podle mě plno ambiciózních jezdí úmyslně z práce normálně trénink, já to…

  • Jan Herda: Pohled z druhé strany volantu

    Kdo má služebáka, tomu je asi i jedno, kolik prostojí v koloně, kdo je líný a chce klimošku, tak ho…

  • FlyingJ: Pohled z druhé strany volantu

    Bohužel v článku nevidím žádnou vypovídající hodnotu, neboť je extrémně zaujatý a vypichuje jen výhody kola a jen nevýhody automobilů.…

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
webdesign by 2046
↑ nahoru