Vychytávky na cyklostezkách v Amsterdamu

Václav Kříž

Několik náhodných obrázků z amsterodamských cyklostezek. Podobné příklady lze nalézt i v Česku a jinde ve světě, málokde se ale v cyklistickém prostředí tak důsledně aplikují a tvoří tak harmonický celek.

Podjezd pod železnicí je jen pro kola a pěší. Tím se vytváří zkratka a lidem na kole se zkracuje nutná vzdálenost, kterou mají urazit.

Sloupky, které zabraňují vjezdu aut, jsou ohebné, aby případný náraz cyklistu nebolel.

Sloupek je označen vodorovným značením, aby byl včas vidět.

Sloupek za tmy červeně bliká.

Dočasné vyrovnání nerovností: odfrézováním vybouleného asfaltu.

Odvodnění cyklostezek

Žlaby jsou níž než povrch cyklostezky, aby snadno sváděly vodu.

Boční kanál, který nezasahuje do cyklostezky.

Zkosený obrubníček připravený . Při najetí omylem na obrubníček cyklista nespadne.

Obrubník a žlab mezi vozovkou a cyklostezkou.

Označení okrajů cyklostezky bílou čarou, aby za tmy i ti, co špatně vidí, věděli, kam mají jet.

Bílé dlaždice taky vedou.

Kolmé křížení s železniční vlečkou, aby nedošlo k uklouznutí kol.

Guma je v úrovni vršku kolejnice, aby nedošlo k uklouznutí kola.

Podzemní parkoviště pro kola v tržnici. Parkování zdarma.

Automat na blikačky na hlavním nádraží.

Odbočka z cyklostezky do areálu.

Oko ze zdi na zamknutí kol.

Ostrůvek pro usnadnění překonání frekventované ulice, kde cyklisté dávají přednost.

Cyklista čeká až přejede auto.

Odřezávání dlouhodobě nepoužívaných překážejících kol (uživatelé byly varování asi 30 dní vylepeným páskem na kole). Kola se vezou do speciálního skladu, odkud je ještě nějakou dobu možné je vyzvednout.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře - uzamčeny

  1. Pěkné, ostatně ono by hodně pomohlo , kdyby se i to silničářské řemeslo, viz několik příkladů odvodnění, zase vrátilo i k nám a to nejenom na cyklostezky.
    Kolikrát člověk jezdí při krajích silnic nebo v prostoru cyklostezek doslova v jezerech nebo potocích vody, která nemá kam odtéct, kanály ucpané, obrubníky jako hráze a zpomalovací pruhy schopné schodit cyklistu z kola proměněné v jezy….

  2. “ … ono by hodně pomohlo , kdyby se i to silničářské řemeslo, viz několik příkladů odvodnění, zase vrátilo i k nám a to nejenom na cyklostezky.“ … amen. U nás není problém kvalita cyklo-infrastruktury, ale dopravní infrastruktury jako takové.

  3. Problém kvality cyklo-infrastruktury u nás nemáme, protože tu žádná není ;)

Další z rubriky

Cykloobousměrkový zázrak v Petrovicích 5

07. 10. - Martin - Inspirace
Na přelomu let 2016 a 2017 došlo v malé čtvrti na jihovýchodě Prahy k něčemu,..více

Deset let s Šeříkovou ulicí 3

Od vzniku stránek Prahou na kole v roce 2008 jsme Šeříkovou ulici komentovali snad třicetkrát...více

Evropský týden mobility v Praze 26

Jako každý rok i letos čeká Prahu v druhé polovině září Evropský týden mobility (ETM)...více

Lucemburk podruhé – Praha budoucnosti? 3

V minulém článku o cyklistické infrastruktuře v Lucemburku jsem představil dvě nejchytlavější infrastrukturní stavby: lávku..více

Co nového v Lucemburku? 10

Lucemburk je město spojené s Prahou nejen historickými kořeny (slepý král Jan Lucemburský bývá také..více

Duo cyklodílen na Štvanici :)

Na pražském ostrově Štvanice v objektu klubu Fuchs 2 se zabydlely dvě cyklodílny. Jednak projekt..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru