Vychytávky na cyklostezkách v Amsterdamu

Václav Kříž

Několik náhodných obrázků z amsterodamských cyklostezek. Podobné příklady lze nalézt i v Česku a jinde ve světě, málokde se ale v cyklistickém prostředí tak důsledně aplikují a tvoří tak harmonický celek.

Podjezd pod železnicí je jen pro kola a pěší. Tím se vytváří zkratka a lidem na kole se zkracuje nutná vzdálenost, kterou mají urazit.

Sloupky, které zabraňují vjezdu aut, jsou ohebné, aby případný náraz cyklistu nebolel.

Sloupek je označen vodorovným značením, aby byl včas vidět.

Sloupek za tmy červeně bliká.

Dočasné vyrovnání nerovností: odfrézováním vybouleného asfaltu.

Odvodnění cyklostezek

Žlaby jsou níž než povrch cyklostezky, aby snadno sváděly vodu.

Boční kanál, který nezasahuje do cyklostezky.

Zkosený obrubníček připravený . Při najetí omylem na obrubníček cyklista nespadne.

Obrubník a žlab mezi vozovkou a cyklostezkou.

Označení okrajů cyklostezky bílou čarou, aby za tmy i ti, co špatně vidí, věděli, kam mají jet.

Bílé dlaždice taky vedou.

Kolmé křížení s železniční vlečkou, aby nedošlo k uklouznutí kol.

Guma je v úrovni vršku kolejnice, aby nedošlo k uklouznutí kola.

Podzemní parkoviště pro kola v tržnici. Parkování zdarma.

Automat na blikačky na hlavním nádraží.

Odbočka z cyklostezky do areálu.

Oko ze zdi na zamknutí kol.

Ostrůvek pro usnadnění překonání frekventované ulice, kde cyklisté dávají přednost.

Cyklista čeká až přejede auto.

Odřezávání dlouhodobě nepoužívaných překážejících kol (uživatelé byly varování asi 30 dní vylepeným páskem na kole). Kola se vezou do speciálního skladu, odkud je ještě nějakou dobu možné je vyzvednout.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře - uzamčeny

  1. Pěkné, ostatně ono by hodně pomohlo , kdyby se i to silničářské řemeslo, viz několik příkladů odvodnění, zase vrátilo i k nám a to nejenom na cyklostezky.
    Kolikrát člověk jezdí při krajích silnic nebo v prostoru cyklostezek doslova v jezerech nebo potocích vody, která nemá kam odtéct, kanály ucpané, obrubníky jako hráze a zpomalovací pruhy schopné schodit cyklistu z kola proměněné v jezy….

  2. “ … ono by hodně pomohlo , kdyby se i to silničářské řemeslo, viz několik příkladů odvodnění, zase vrátilo i k nám a to nejenom na cyklostezky.“ … amen. U nás není problém kvalita cyklo-infrastruktury, ale dopravní infrastruktury jako takové.

  3. Problém kvality cyklo-infrastruktury u nás nemáme, protože tu žádná není ;)

Další z rubriky

Francouzský štáb přivezl do Prahy cykloobousměrku 1

V centru Prahy, u Nové radnice se tento týden objevila nová cykloobousměrka. A to velmi..více

Seminář k cyklonovele ve Sněmovně :)

Ve středu 3. 9. 2020 proběhl v Poslanecké sněmovně seminář „Aktuálně k cyklonovele,“ na kterém..více

9 důvodů, proč jet do školy na kole 18

Začíná nový školní rok a v ulicích měst se znovu objeví studenti škol, kteří se..více

Cyklostezky postavené přímo s okruhem v Plzni 4

31. 07. - Václav Kříž - Inspirace
Plzeň je rozhodně víc než krajské město. Působí spíše jako velkoměsto. Chci vypíchnout příklad infrastruktury,..více

Seminář Data a cyklodoprava: rychlý výběr 3

V úterý 16. června proběhl v pražském CAMPu seminář Data a cyklodoprava, pořádaný Nadací Partnerství...více

Městská cyklomapa 2020 9

Po dvou letech vydalo hlavní město Praha další edici své tištěné cyklomapy. Pro novou mapu..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jezdíte v době pandemie po Praze na kole?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru