Vychytávky na cyklostezkách v Amsterdamu

Václav Kříž

Několik náhodných obrázků z amsterodamských cyklostezek. Podobné příklady lze nalézt i v Česku a jinde ve světě, málokde se ale v cyklistickém prostředí tak důsledně aplikují a tvoří tak harmonický celek.

Podjezd pod železnicí je jen pro kola a pěší. Tím se vytváří zkratka a lidem na kole se zkracuje nutná vzdálenost, kterou mají urazit.

Sloupky, které zabraňují vjezdu aut, jsou ohebné, aby případný náraz cyklistu nebolel.

Sloupek je označen vodorovným značením, aby byl včas vidět.

Sloupek za tmy červeně bliká.

Dočasné vyrovnání nerovností: odfrézováním vybouleného asfaltu.

Odvodnění cyklostezek

Žlaby jsou níž než povrch cyklostezky, aby snadno sváděly vodu.

Boční kanál, který nezasahuje do cyklostezky.

Zkosený obrubníček připravený . Při najetí omylem na obrubníček cyklista nespadne.

Obrubník a žlab mezi vozovkou a cyklostezkou.

Označení okrajů cyklostezky bílou čarou, aby za tmy i ti, co špatně vidí, věděli, kam mají jet.

Bílé dlaždice taky vedou.

Kolmé křížení s železniční vlečkou, aby nedošlo k uklouznutí kol.

Guma je v úrovni vršku kolejnice, aby nedošlo k uklouznutí kola.

Podzemní parkoviště pro kola v tržnici. Parkování zdarma.

Automat na blikačky na hlavním nádraží.

Odbočka z cyklostezky do areálu.

Oko ze zdi na zamknutí kol.

Ostrůvek pro usnadnění překonání frekventované ulice, kde cyklisté dávají přednost.

Cyklista čeká až přejede auto.

Odřezávání dlouhodobě nepoužívaných překážejících kol (uživatelé byly varování asi 30 dní vylepeným páskem na kole). Kola se vezou do speciálního skladu, odkud je ještě nějakou dobu možné je vyzvednout.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře - uzamčeny

  1. Pěkné, ostatně ono by hodně pomohlo , kdyby se i to silničářské řemeslo, viz několik příkladů odvodnění, zase vrátilo i k nám a to nejenom na cyklostezky.
    Kolikrát člověk jezdí při krajích silnic nebo v prostoru cyklostezek doslova v jezerech nebo potocích vody, která nemá kam odtéct, kanály ucpané, obrubníky jako hráze a zpomalovací pruhy schopné schodit cyklistu z kola proměněné v jezy….

  2. “ … ono by hodně pomohlo , kdyby se i to silničářské řemeslo, viz několik příkladů odvodnění, zase vrátilo i k nám a to nejenom na cyklostezky.“ … amen. U nás není problém kvalita cyklo-infrastruktury, ale dopravní infrastruktury jako takové.

  3. Problém kvality cyklo-infrastruktury u nás nemáme, protože tu žádná není ;)

Další z rubriky

Soutěž Do práce na kole startuje již podeváté 5

Spolek Auto*Mat (PNK je nezávislým projektem spolku, pozn. red.) pořádá v květnu již devátý ročník..více

KOLárna: budoucnost parkování u železničních stanic 8

Pod názvem KOLárna se skrývá nový koncept magistrátu na zřízení bezpečnějších úschoven kol při stanicích vlaku..více

Ochutnávka z For Bikes 17

Přinášíme vám krátkou ochutnávku z veletrhu For Bikes v podobě vybraných fotografií. Veletrh pokračuje v..více

Reportáž z obhlídky městských stojanů 7

18. 03. - Pavel Mašek - Inspirace
Při čtení příspěvku o Mapathonu jsem se proklikal až na historický článek o městských stojanech..více

reTyre: Recenze zipových plášťů na zimu 9

21. 02. - Peter Halaj - Inspirace
Původním cílem bylo přinést již třetí článek na téma plášťů od čtenáře Vlákno, který se..více

Na kole s kamerou 24

Pokud jezdíte v provozu, určitě jste se setkali se situacemi, které zažívat prostě nechcete. Těsná..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru