Průjezd holešovickou betonárkou: spojení podél vody

Dnes v 11 hodin dopoledne se slavnostně otevírá zrekonstruovaný průjezd skrz pozemky společnosti Skanska mezi Trojským mostem a Mostem Barikádníků. Vznikne tak nové spojení podél jižního břehu Vltavy mezi Stromovkou a východní částí Holešovic, konkrétně ulicí Varhulíkové. Zpřístupňují se tak tato trochu divočejší zákoutí Holešovic, kudy cyklogenerel zamýšlí v budoucnu vedení páteřní cyklotrasy A1.

Nová cesta vznikla díky spolupráci Prahy 7 a společnosti Skanska, která v daném prostoru dlouhá léta provozuje betonárku. Jedná se o jeden z prvních viditelných kroků v projektu nábřežní promenády a cyklostezky podél celých Holešovic, kterou vedení sedmé městské části prosazuje.

Vjezd na pozemky betonárky u Trojského mostu.

Zatím nedošlo k žádné úpravě navazujících cest a samotný průjezd betonárkou je řešen šotolinovou cestou, která má spíše provizorní charakter. Dnešní den je tak především symbolickým milníkem na dlouhé cestě ke skutečné nábřežní promenádě.

Opravdu komfortní cyklistický průjezd zde zatím nelze očekávat, ale průjezd by již měl být možný. Dle slov starosty Prahy 7 Jana Čižinského (Praha 7 sobě) by mělo dojít i k úpravě značení, které zde znemožnilo vstup a vjezd při zahájení rekonstrukce čističky odpadních vod. Situace se navíc zlepšuje třeba i díky akcím Cyklistů sobě.

Šotolinová stezka podél vody.

Vjezd na pozemek betonárky od ulice Varhulíkové.

Výjezd k Trojskému mostu.

Původní cesta a vlečka u ulice Varhulíkové.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: realizace

Komentáře

  1. Bože díky za šotolinu a další provizorní řešení .
    Voda se vsákne a neloužuje jako na klasických českých cyklostezkách typu “ mrskeneme tam ten asfalt že jo a trošku to uplácáme ?“
    Nejezdí se tam nikdo rekreovat tím, že jezdí sem a tam na bruslích
    Nepromenádují se tam lidičkové.

    Prostě stezka ve smyslu užitný výtvor pro dopravu z bodu A do bodu B a né místo, kde cyklisté zažívají město jinak :)

  2. Ahoj, díky za to. Stejně mně, ale stále napadá co se stane až se opět Vltava rozlije, přežije to ta cesta?

  3. No to je přesně to přes co se na běžném kole celkem v klidu dá projet a udržbou to vyjde levněji než asfalt.

    Přiznám se, že plíživá asfaltizace krajiny typu asfaltka pro cyklisty pro názornost Zeleneč – Toušeň mi v místech, kudy vedla normální sjízdná polňačka vadí víc, než když někdo doasfaltuje Prahu, ale stejně mi moje zkušenost říká že plány typu povltavský bulvár smrdí tím, že se tomu nakonec cyklisté odpoledne budou vyhýbat jako modřanské nebo náplavce.

  4. Jinak musím podotknout, že mě mlat tady v této situaci nepobuřuje, jen jsem to chtěl uvést, aby tam někdo neočekával hned dnes stezku ála Modřany.

    Do článku se to nevešlo, ale asi nejhorších je cca 15 metrů po takové původní hrubé kamenité nábřežní cestě ála Klecany před vybudováním cyklostezky. Na tom si člověk pořádně zadrncá.

    Každopádně projet tam jde, to je zásadní. Teď se může diskutovat a rozmýšlet, jak by to mělo vypadat v budoucnu.

  5. tak tu 269 issues jsem letos ještě nepoužil, ale minulých několik let , tedy v době odkud odkaz je, jsem po ní jezdil často….. a rozhodně o dost radši než v té samé době po náplavce nebo modřanském úseku .

    Popravdě na normálním kole s blatníky žádný problém

  6. Cestou z práce jsem to zkusil, povrch je horší než A2 na Rohanském ostrově – vcelku hrbolaté, ale za sucha v pohodě sjízdné – právě až na velké kameny pod mostem.

    Jen jsem nějak zapomněl na (ne)návaznost na most Barikádníků a slušne jsem si zajel (včetně přenášení přes koleje vlečky)

    http://i66.tinypic.com/k4bhmw.jpg

  7. Újezďák: Čert vezmi šotolinu a podobná bikerská řešení. Na jaké ježdění to vlastně je? Na dopravní ne, protože mokrá šotolina děsivě špiní, nerovný povrch zbytečně bere energii a vozit na tom mimino na kole je za trest. Na rekreační ježdění na horském kole snad, ale to sám odmítáte. Takže pro koho?

    Nestavte to prosím do pozice „buď asfalt s loužemi nebo mlat/šotolina“. Existují další možnosti. Třeba dobře udělaná(!) zámková dlažba.

  8. No dobry, ale cesta pod Trojskym mostem smerem dal ke Stromovce je stale zavrena, ne? Tak nejak moc nevidim smysl otevrit jen kus a starou krasnou zkratku nechat zavrenou.

  9. Jé to jsem ani nečekal a udělalo mi to radost. Pracuji u Holešovického přístavu z jezdím od Hradčanské.

    @zuzka – ta zkratka od stromovky je sice formálně zavřena, ale dá se tam projet velmi pohodlně. Jezdím po stezce přímo podél vody a za ten rok se tam vyjezdil nájezd na novou panelku. A nebo to najet.

    @petr add. šotolina – já jezdím dopravně. Mám na kole blatníky a šotolina mne nijak neuráží. Hodnotím to jako „lepší šotolina hned než projekt na asfalt.“

  10. Šotolina je v principu v pohodě, jakož i vyježděná polňačka, ale vždycky záleží jednak na intenzitě provozu, jednak na sklonu. Zkuste se podívat, jak po silnějším dešti vypadá cyklostezka v tom mírném stoupání a klesání kolem basebalových hřišť u Jižní spojky. Tu nejprudší část už přeasfaltovali a byla to jediná záchrana, byla to už normální erozní rokle.Problém polňaček zase obecně je, že pokud po nich pravidelně nejezdí víc, než jen sem tam nějaké kolo, obvykle zarostou. V mokřejších obdobích v zemědělské krajině je zase problém opačný, že průjezd traktoru je promění ve dvě hluboké bahnité koleje. Zažil jsem to kdysi ve Středohoří, kde v té pasti na značené cyklotrase tonuly asi 3 desítky nevěřících německých cyklistů. Asfalt vždy a všude sice nemusím, ale taky mne nijak neuráží, z hlediska jízdního komfortu je snad výhradně pozitivní a bavíme se pořád víceméně o městské cyklistice, tedy spíše více frekventovaných a zatížených trasách. Že kvalitní asfaltový povrch přitáhne pěšáky a vytěsní tak cyklisty, je sice z pohledu cyklisty smůla, ale z pořád radši tam uvidím bruslaře nebo i tu halasnou, obtížnou a neprůjezdnou chásku na náplavce, než kdyby se z každé asfaltové (i neasfaltové) plošky stalo parkovací místo.

  11. Petr :
    Nestavím to do pozice bajkera ( na MTB jsem v Praze přestoupil právě kvůli povrchům) ve smyslu že miluji bahno a špínu, jezdím už mnoho let po pražských silnicích , tedy převážně po jejich krajnicích a louží a bahna či špíny je tam mrak… 3/4 pražských silnic mají krajnici v takovém stavu, že proti tomu je mlatový loužov úlevným prostorem :)

    Proti slušné dlažbě nic nemám, vlastně nemám nic proti jakémukoliv řešení, které nepřiláká bruslaře :) Taková pěkná cesta plná bruslařů je pro cyklistu s miminem nebezpečnější než “ bikerský ráj“
    Proto paradadoxně mám rád i místa kde se prosadil naváděcí pruh pro slepce, protože ten bruslaře omezuje ….

    Prostě doprava někdy potřebuje i takovou debilní podporu, jako je horší povrch pro zábavu…. viz Modřanská nebo odpoledne někdy i Rokytka, kde cesta mezi odrážedly, bruslařkami telefenujícím opřené o kočárky nebo bruslaři “ na švihu sem a tam a tam a sem“ je spíš peklem než dopravou…

  12. Byl jsem se tam podívat v pátek 25. 8. 2017. Je to opravdu jen rozsypaný a rozválcovaný štěrčíček, budiž. Co mne však zarazilo: ve směru od Trojského mostu luxusní bannery od od Skansky, že: I cesta může být cíl a hned u něj ještě luxusnější značky zákazu vstupu a vjezdu všech vozidel. Takže, pokud jako cíl zvolíte tuto cestu, můžete se na ní podívat, otočit se a jít zpátky …

  13. Dnes jsem to projel směrem od Trojského mostu a skutečně v tomto směru jsou tam ty výše zmíněné zákazové značky (vyjma stavby). A, protože z opačného směru takové značky nejsou, chápu to tak, že tento průjezd je jednosměrný …

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Další z rubriky

Čtyřka, sedmička (a další městské části) instalují cyklistické stojany :)

Městská část Praha 7 za uplynulý rok instalovala přes sto nových cyklostojanů. Jak informuje Praha..více

ofo vyšle v říjnu 300 kol na Prahu 7 1

ofo, jedna z prudce expandujících asijských bikesharingových služeb, vstupuje do Prahy. V pátek 22. září 2017 ji..více

Praha 3 odmítla magistrátem navržené cykloobousměrky 49

Zástupkyně starostky Prahy 3 Lucie Vítkovská (ODS) upozornila na svém facebookovém profilu na rozhodnutí Rady..více

Konec městského bikesharingu v Praze, nebo jeho nový začátek? :)

Soutěž na městský bikesharing skončila na jaře neslavně: tendr byl zrušen Úřadem pro ochranu hospodářské..více

Nové stezky kolem Uhříněvsi 1

Jednou z větších investičních akcí, které měly v roce 2015 připravené městské části, byly cyklostezky..více

Nové cykloboxy na Praze 10 2

U stanice metra Strašnická a u radnice MČ Praha 10 se objevily nové veřejné cykloboxy určené..více
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jak dlouhá bývá vaše obvyklá trasa na kole?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku.
nebo
Daruj
webdesign by 2046
↑ nahoru