Nový vzhled cyklopruhů v mapě

Už dlouho jsme nebyli spokojeni s tím, jak vypadají naše značky pro piktokoridory a bus+taxi+cyklo pruhy. Vadilo nám především, že jsou výrazné skoro jako plnohodnotný cyklopruh, přitom ale ochrana, kterou cyklistům poskytují, je podstatně slabší.

Příležitostí k provedení změny bylo zřízení prvních ochranných cyklopruhů. Ty jsou sice v Praze nyní jen na několika málo místech, ale snad se s nimi budeme brzy setkávat mnohem častěji. Provedli jsme proto několik drobných změn ve vzhledu podkladové mapy.

Co se mění u cyklopruhů

  • Značka cyklopruhu zůstává beze změny.
  • Invertovali jsme značku pruhu bus+taxi+cyklo. Autobusíky jsou nyní červené a značka je podstatně méně výrazná.
  • Značku piktokoridoru jsme „naředili“, aby lépe vyjadřovala slabší úroveň ochrany cyklistů a nebyla na mapě tak výrazná.
  • Nová je značka pro ochranný cyklopruh. Jedná se o přerušovanou červenou čáru, téměř plnou. Vybírali jsme z více návrhů (i na Facebooku jsme vám je ukázali) a tento byl přijímán veskrze pozitivně.

Další drobné úpravy

  • Ještě více jsme zesvětlili budovy.
  • Zúžili jsme kresbu obslužných komunikací (OSM tag „highway=service“), aby byly užší než ulice.
  • Z přehledových měřítek jsme odstranili značky stojanů, bikesharingu, cykloobchodů a pítek, které má smysl ukazovat až při větším přiblížení.
  • Doplnili jsme zákres tras EuroVelo (čísla se zeleným podkladem).
  • Začali jsme vykreslovat modrou přerušovanou čarou linii trasy přívozu, i pokud na něm není vedena cyklotrasa.
  • Opraveny drobné chyby (průchody v domech se kreslily jako povrchové, nekreslily se mosty na neprovozovaných železnicích, aj.).
  • Aktualizace značky „video“. Namísto historického filmového pásu je nyní použit obecný symbol pro puštění videa (šipka).

Pokračujeme tedy v trendu „odlehčování“ mapové kresby, která uživatele často zavaluje přemírou zbytečných informací. Mapa už je vyrenderovaná a můžeme se tak podívat na fotky předtím a potom.

Zoom 14

Nově:

 

Zoom 15

Nově:

 

Zoom 17

(už i se značkami) – cyklopruhy, piktokoridory, buspruh:

Nově

 

Zoom 17 – ochranný cyklopruh

Nově vlastní značkou:

Nový vzhled je, věříme, o něco lepší a pomůže vám v mapě lépe posoudit, jak příjemná (či nepříjemná) cesta tou kterou ulicí bude.

Máte nějaké další nápady na změny a vylepšení, o která byste v mapě usilovali?

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře - uzamčeny

  1. Je nějaký důvod pro nezobrazování železnic bez osobní dopravy? Považuji železniční tratě za významné orientační linie bez ohledu na to, co po nich jezdí. Zvláště matoucí mi to připadá v oblasti odstavného nádraží Praha-Jih, kde mi jednou při hledání cesty v mapě nějakou dobu trvalo, než jsem pochopil, odkud vítr vane.

  2. U obrovského nádraží je to takhle s podivem. Přece jenom je to podrobná mapa, tak by to mělo zobrazovat skutečnost i když je to pro cyklistu nevýznamné a nepoužitelné. Mně to také připadá přehnané přizpůsobení se potřebám uživatelů. To by se tam pak neměly zobrazovat dálnice, poněvadž je to pro kola také nepoužitelné a je to stejně nepřekonatelná překážka jako ta železniční trať.

  3. Václav Římal: To kritérium není že se nezobrazují železnice bez osobní dopravy, ale to, že se zobrazují jen tratě. Nezobrazují se různé vedlejší a odstavné koleje, vlečky, křížení a tak. Vzhledem k tomu, že je v OSM teď zvykem mapovat úplně každou kolej, tak by to vytvářelo obrovské plochy plné černých linek tratí.

    Na odstavném nádraží Praha-Jih je v OSM třeba i ta trať na sever a zpět označená jako seřazovací kolej. Nevím tedy, jestli by se to spíš nemělo označit jinak v OSM.

    Asi by to šlo ty nehlavní koleje kreslit šedivě a/nebo až od nějakého vyššího zoomu, ale preferoval bych, kdyby z každé trati mohla zůstat v ideálním případě jen jedna linie.

  4. Petr Dlouhý: dobrá, tak je to trochu jinak, ale stejně by se mi více líbilo, pokud by se i tyhle koleje vykreslovaly. Ať je poznat, že se přejíždí hromada kolejí. Např. v PNK takto úplně chybí i trať na Nákladové nádraží Žižkov.
    Já bych prostě preferoval, aby z mapy bylo na první pohled patrné, že se např. nějaké koleje přejíždějí (A244). Mohly by se v mapě PNK kreslit tyhle podřadné koleje nějakou slabší linkou nebo šedivěji? V OSM to tak je.

  5. Václav Římal: Ve vyšších zoomlevelech bychom možná ty tratě šedivě kreslit mohli, ale v nižších zoomlevelech tam dělají zbytečný nepořádek.
    V nižších zoomlevelech bych to tedy spíš vynechal úplně, což ale neřeší problém toho, že tam budou některé tratě chybět. Ty by bylo potřeba zmapovat tak, abych mohl kreslit jen tu trať ale ne spoustu vedlejších kolejí.

  6. Petr Dlouhý: To by mi přišlo dobré, i v případě, že velká měřítka by tam tyhle koleje neměla vůbec. S hraničním zoomem např. 14, podle toho, jak to bude vypadat – v zoom 15 bych to už ale viděl rád všechno.

Další z rubriky

Novinky v cyklomapě na podzim 2018 8

V Praze se stále něco mění, a drobných změn doznává i naše cyklomapa. Každý půlrok..více

Otázky představitelům politických stran – 2018 23

Stejně jako před čtyřmi lety, i letos jsme před volbami zaslali zástupcům politických stran a..více

Staňte se členy týmu Prahou na kole :)

Tým online magazínu Prahou na kole je dlouhodobě otevřen každému, kdo by chtěl společně s..více

Fotky ze křtu knihy Městem na kole :)

V pondělí 21. května 2018 byla v knihkupectví, kavárně a vinném baru Božská Lahvice pokřtěna..více

Hospodaření Prahou na kole v roce 2017 26

V roce 2016 jsme založili novou tradici, kdy jsme se jali průběžně představovat hospodaření našeho..více

Prahou na kole v roce 2017 2

Rok 2017 je již několik týdnů za námi, dovolte mi tedy před začátkem jara krátké..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jaký je nejčastější typ dlažby na vašich cestách po Praze?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

  • Standa: Cyklostezka mezi Újezdem nad lesy a Kolodějemi byla otevřena

    https://www.youtube.com/watch?v=eamMQtcTxW8 Dnes i TSK vydalo video z cyklostezky, moc nechápu průběh a konečné dílo v porovnání…

  • Hary: Na kole vedle sebe

    Proč je zakázaná jízda dvou cyklistů vedle sebe, to před časem vysvětloval pan "všechno vím, všechno znám" Machovec z Global…

  • Pavel: Muzejní oáza

    Legislativní neukotvenost tohoto prostoru je jeho největším problémem. Stezka pro cyklisty má podle mého někde začínat, někudy vést a někde…

webdesign by 2046
↑ nahoru