10 cyklistických proměn Prahy na Google StreetView

Google na jaře a v létě roku 2017 opět projel se svým mapovacím vozem velkou část Prahy. K původním snímkům z roku 2014 tak přibyly aktuální obrázky pražských ulic. A na nich také cyklistická opatření, která byla v uplynulých letec realizována.

Jak Prahu proměnila nová cyklistická infrastruktura? Podívejte se na výběr nejzajímavějších míst:

1. Bubenská (Praha 7)

Bubenská na Praze 7 nás v redakci hodně baví. Cyklopruhy sice zatím na žádnou další cyklistickou infrastrukturu nenavazují, ale z ulice zmizelo nechutné zábradlí s laminátem a přibylo parkování. Vpravo sice chybí chodník a oblast za plotem připomíná spíše periferii než městkou třídu, přesto ulice jednoznačně prokoukla a ztratila svůj škaredý dálniční look.

2. Hybernská (Praha 1)

Protisměrný cyklopruh v Hybernské s charakterem ulice příliš nezamával, ale zpřístupnil centrum pro lidi jedoucí ze Žižkova. Šířka cyklopruhu neposkytuje extra komfort, ale lepší než nic.

3. Rohanské nábřeží (Praha 8)

Překresli pruhy a získáš bezpečnější prostor pro míjení cyklistů. Tedy pokud nejsme na Patočkově, což tady naštěstí nejsme, tak se tu cyklopruh podařil.

4. Argentinská (Praha 7)

Proč při rekonstrukci semaforů nevyužít nevyužité rameno křižovatky? To si musel někdo říct v Argentinské a vznikla užitečná propojka.

5. Koželužská (Praha 8)

Koželužskou tu máme proto, aby bylo jasné, že podpora cyklistické dopravy nemusí znamenat jen malování barvama na chodníky a silnice. Nahraď na vjezdu do ulice zábradlí sloupkama, potěšíš redakci PNK.

6. Výpadová (Praha Radotín)

Díváme se na fotku Výpadové a nějak nás šálí zrak, zda se tam vůbec něco změnilo. Ale cyklopruh pro směr do centra se vešel. V opačném směru se jezdí po chodníku.

7. Jeremenkova (Praha 4)

V Jeremenkově přibylo hodně parkujících aut. Dřívější nefunkční dva pruhy nahradila oficiální parkovací stání a po troše trablů nakonec i cyklopruh.

8. Hlubočepská (Praha 5)

V Hlubočepské se pracovalo především s vnímáním prostoru. Ochranný cyklopruh by měl řidiče navádět více vlevo.

9. Studentská (Praha 6)

Někdy se ani nemusí odstraňovat zábradlí. Stačí výměna značky. A autor výběru se předem přiznává ke střetu zájmů, protože v této výměně měl dost namočené prsty.

10. Most Závodu míru (Praha Zbraslav)

Mít tehdy ochranné cyklopruhy, možná by na Mostě Závodu míru zvládli ještě větší zázraky.

11. Osadní (Praha 7)

Cykloobousměrka Osadní je na světě!

12. Nábřeží Kapitána Jaroše (Praha 7)

Tuhle proměnu jste sice mohli vidět již na předchozích snímcích Googlu z roku 2014, stále nás ale moc těší, takže ji opět zařazujeme alespoň na závěr.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. Na těch fotkách je zajímavý, že u většíny těch ulic se z pohledu autodopravy nezměnilo vůbec nic. Pořád je to dostatečně široká ulice na stejnej provoz jeko předtim. Akorát jsou pruhy o kousek užší, což asi trošku přinutí řidiče být ve střehu.

    Kdyby dneska někdo přišel s nápadem, že na Rohanskym nábřeží cyklopruh smaže, protože jízdní pruhy jsou moc úzký, tak si budou všichni ťukat na čelo. Ovšem když se někde malujou, tak se půlka lidí může zbláznit jak jim cykloteror sebral místo k žití, a oni teď pojedou do práce o půl hodiny dýl. Těm budu tenhle článek ukazovat, to je super.

  2. Ještě by to chtělo doplnit ke každému místu rok realizace. To je další přidaná hodnota… Jinak super.

    Btw: Městské části občas argumentují, že integrace někde nejde provést, protože je tam vysoká intenzita vozidel. Je to podle mě jaksi protimluv, protože tam kde auta nejezdí, integrace netřeba. Nicméně třeba fotka Hořejšího nábřeží s 30 tis. vozidel a cyklopruhem, který je tam naprosto v pohodě a zajišťuje (na rozdíl od Strakonické a podjezdu Palackého mostu) komfortní průjezd pro všechny skupiny uživatelů, by taky stála za to.

  3. Díky za tuhle zprávu! Jsem rád že Praha jde tímto směrem. :-)

  4. Vtipne je, ze je tedy mnoho cyklopruhu, ktere jiste staly dostatecne penez, ale nikde zadny cyklista…
    Skoro az surrealni. Ale zase chapu, ze oba cyklisti co po Praze jezdi maji ted vic tras :-))))))

  5. Jeremenkova
    https://mapy.cz/s/2iRdK

    Výpadová:
    Žádná šťastný cyklista se tady během 20 sekund, co tudy auto v sedmdesátce profičí, skutečně nevyskytoval. Ale taková sobota dopoledne či neděle večer to tam celkem frčí…

    Koželužská:
    Jedoucí 0, parkující 1
    https://mapy.cz/s/2iRhl

  6. Petr Maly

    To se dá jednoduše pochopit.
    Představte si, že by místo ulic v Praze byly balvanózní úzké rozbahněné stezky lemované strmými propastmi. Vedení města by pak určilo 40 300metrových úseků náhodně rozmístěných na této síti „ulic“, kde by se vybudovala zpevněná vozovka se svodidly.
    Jistě by to stálo mnoho peněz, kolik by tam asi jezdilo aut? Leda nadšenci s offroady a sebevrazi…
    Jako kdybyste se snažil zpevnit tisíciokou řetězovou síť tím, že byste vyměnil dvacet článků za dvojnásobně pevné. Co by se asi změnilo?
    Surreální je zvolené „řešení“, důsledky má naprosto logické.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Další z rubriky

Free Circle: oblečení pro (ne)cyklisty 12

06. 07. - Jan Krčmář - Inspirace
Hned na úvod musím něco přiznat, nemám totiž nijak blízký vztah ke svému kolu. Mám..více

Na kole s dětmi po jihovýchodní Praze 12

Nechcete se tísnit na modřanské stezce, seznámit se s méně známými pražskými cyklostezkami, vyhnout se..více

Lucembursko vylepšilo pravidla silničního provozu 4

Lucembursko nedávno upravilo pravidla silničního provozu s ohledem na chodce a cyklisty. V roce 2017..více

Copenhagenize: recenze nekompromisní knihy o cyklodopravě 13

Copenhagen Cycle Chic a Copenhagenize jsou vlivné blogy Mikaela Colville-Andersena, které zhruba před deseti lety..více

Cykloobousměrky na Praze 5 – vzorová práce 8

Počátkem května byla na Praze 5 realizována legalizace několika dlouhá léta poptávaných průjezdů, převážně zřízením..více

Developer a cyklisté: Skanska :)

V sérii článků o přístupu pražských developerů k cyklistické dopravě se dnes podíváme do vnitřku..více
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jak budete jezdit přes pěší zóny po omezení průjezdu?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
webdesign by 2046
↑ nahoru