Libeňský most uzavřen: mezi Libní a Holešovicemi na kole

Libeňský most je až do odvolání kvůli svému havarijnímu stavu uzavřen. Průjezdný zůstává jen pro cyklisty a pěší. Pokud se tedy pohybujete mezi dolními Holešovicemi a Libní, pak doporučujeme použít jízdní kolo nebo koloběžku. V nastalé situaci se jedná o rychlou a přímou alternativu, jak cestovat mezi Dělnickou a Palmovkou.

Oblast Libeňského mostu na mapě Prahou na kole

Kolo: Na kole vzdálenost 1,7 km mezi Dělnickou a Palmovkou ujedete za 5 – 7 minut.

Chůze: Přechod Libeňského mostu z Dělnické na Palmovku zabere 15 – 25 minut dle osobního tempa.

MHD: Definitivní objízdné trasy hromadné dopravy budou stanoveny během pátku, lze ale předpokládat, že minimálně 12 – 16 minut na trase strávíte.

Auto: Autem při minimálním provozu lze mezi Dělnickou a Libní projet za 10 – 15 minut.

Libeňský most (foto: Václav Kříž)

Kolo se tak jeví jako bezkonkurenční alternativa. Pokud ale v zimě po Praze běžně na kole nejezdíte, doporučujeme před prvním šlápnutím do pedálů prostudovat základy jízdy za deště a v zimě v našem návodu. Potřebujete kolo zaparkovat? Přečtěte si jak na to, aby bylo vaše kolo v bezpečí.


Doplnění: 19. ledna společnost Rekola k mostu přistavila zhruba 10 svých jízdních kol. K dopravě přes most tak lze využít bikesharing, který je na prvních 15 minut jízdy zdarma. Více zde.

Využijete pro dopravu přes Libeňský most Rekola?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. To by byla dobrá příležitost pro bikesharing! Nechtěly by rekola na zimu otevřít jen v mini-zóně mezi Holešovicema a Libní? Myslim, že v týhle situaci by to zkusili i lidi, který by to jinak ani ve snu nenapadlo :)

    A oceňuju, že to pro kola a pěši nechali otevřený! Čekal bych, že na nás zapomenou anebo alibisticky projistotu zavřou pro všechny. Myslim, že to by se před pár lety nestalo.

  2. No je to zajímavá zpráva, pro kola je to fajn , já ten most jen podjíždím, tak doufám, že mi nespadne na hlavu.

    jeb bych si dovolil dát odkaz na jeden docela zajímavý článek o neuvěřitelném šlendriánu v Praze.

    https://praha.idnes.cz/trojska-lavka-zriceni-havarijni-mosty-oprava-tsk-stovky-milionu-korun-1ng-/praha-zpravy.aspx?c=A180104_200818_praha-zpravy_hell

    MF DNES na základě těchto slov požádala TSK o detailní rozpis, kolik korun šlo do jednotlivých pražských mostů. Po měsíci čekání, při němž mluvčí společnosti Barbora Lišková říkala, že na výpisu pracují, však přišla zamítavá odpověď.

    „Technicky to není možné zjistit. Všechny smlouvy máme v šestnácti šanonech a pro vyčíslení bychom museli přijmout další čtyři lidi, kteří by prošli všechny dokumenty,“ tvrdí Lišková.

    Společnost je schopna detailněji říct pouze to, do jakých mostů šly peníze v rámci staveb a velkých oprav. Jak se léta rozdělují peníze na běžnou údržbu 700 mostů a lávek v metropoli, však TSK vyčísleno nemá.

  3. Pro cyklisty a pěší je sice průjezdný, ale vzhledem k osazení betonových zátarasů to mají cyklisté přeci jen složitější. Směrem z Holešovic je souvislý zátaras v celé šíři od obrubníku k obrubníku + zúžení chodníku dalším betonovým blokem. Chápu snahu nedovolit průjezd žádnému motorovému vozidlu (tedy ani motocyklu), ale takto zbývají cyklistům dvě možnosti:
    a) skákat obrubníky,
    b) držet se na chodníku, který je ráno plný chodců.

  4. újezďák: Příspěvek o tom má Matěj Stropnický na facebooku; ten to, zdá se, rozhýbývá na magistrátu.

  5. Lei popravdě v tomhle vnímám pana Stropnického úplně stejně jako celou Prahu, zastupitelem je minimálně 10 let ?

  6. A to jako nejdřív jako opoziční zastupitel a poslední období jako vládnoucí zastupitel na P3 měl na starosti mosty přes Vltavu? Nějak tomu moc nerozumím, kromě toho, že vím, že Trojkoalice na magistrátu moc dlouho není, SZ tam nemá zrovna silnou pozici a Matěj Stropnický tam přímo přes dopravu není.

    Ale to je fuk, jde tu přeci o obsah – konečně se přišlo na to, že mosty padají, protože za ty peníze máme úžasný tunel – s tunely, ano, bude líp.

  7. Mě spíš přijde zajímavé, že do pouhé údržby mostů se “ dle článku v linku vrazila cca 1/30 z celé ceny Blanky a jednoho mostu ( tedy jestli je řeč o tomhle tunelu) za pouhé 4 roky a přitom magistrát není schopen říci kolik a kdy se dalo do kterého.
    No a skvělý tunel mě osobně celkem vyhovuje, je to prostě normální dopravní stavba jakých je Německo , Holandsko, Rakousko plné….

    Navíc není pravda, že Praha nemá peníze kvůli tunelu, Praha má , tedy i díky panu Stropnickému protože za jeho spoluvlády se to děje, celkem značný přebytek rozpočtu, není schopna investovat… a dokonce splácí předčasně úvěry… jedná se o desítky miliard korun. každý rok, poslední roky …

    A pan Stropnický je známá brzda výstavby, ostatně cena bytů o tom hovoří úplně jasně……

  8. újezdďák: No Matěj Stropnický je poněkud kontroverzní postavou a mně některé jeho radikálnější názory vadí také. Ale nechápu tu poslední větu: „A pan Stropnický je známá brzda výstavby, ostatně cena bytů o tom hovoří úplně jasně.“

    Ano, cena bytů v posledních letech dost prudce stoupala, ale moc v tom nevidím zrovna vliv Matěje Stropnického. Určitě ne tak aby se dalo napsat „hovoří o tom úplně jasně“. Není to náhodou jen korelace bez kauzality?

  9. pozn. cena realit spíš souvisí s nízkými úroky, slabou korunou a všeobecnou „důvěrou“, že cena bude dál stoupat..takže klasická bublina.. a úroky se hned nezvýší, protože politicky by byla menší dostupnost bydlení mladým a přibylo by dlužníků..(jako v USA 2007)– cca dva tři roky zpět přece developeři hlásili nadbytek a špatné prodeje..pamatujete ne? ;-)

    Aspoň že na ty přívozy je v Praze i v 21. století stále spoleh.. ;-)

  10. Újezďák: V letech 2010-14 nebyl Stropnický opozičním zastupitelem, byla tam jen TOP09, ODS a ČSSD. Jako radní od roku 2015 měl pak v gesci územní rozvoj, následně (2016-17) nic. Teď šéfuje dopravní výbor zastupitelstva, který má ale velmi slabou pozici. Takže je otázka, co z toho bude. Btw., v úterý je dopravní výbor, kdy je na programu i cyklo na Praze 1, kdyby chtěl někdo třeba přijít se zeptat, zda zastupitelé podpoří zachování průjezdnosti, nebo se z toho alibisticky vyvlíknou.

    Podinvestovanost infrastruktury je ale na magistrátě všeobecně známá roky, akorát se o tom oficiálně nemluvilo, zvlášť ne v době, kdy byla krize a všechno šlo do Blanky. Já se o dvou či více desítkách miliard, vnitřního dluhu na stavu komunikační sítě dozvěděl někdy kolem roku 2012, v době, kdy tam byl na dopravě Nosek (ODS), pak Nouza (TOP09). Vlastně jsem rád, že je z toho konečně téma.

  11. Šetření v době, kdy po dokončení Blanky a Motola bylo peněz opravdu málo, by se dalo ještě pochopit. Byť je otázka, na čem se opravdu šetřit mělo. Ale už několik let je ale situace taková, že peněz je víc než dost. Že se nedaří shoda na nových stavbách … to se dá ještě nějak pochopit, byť z toho asi nikdo nemá radost. Že se ale nevěnuje potřebná pozornost údržbě stávající infrastruktury … tam se nějaké racionální důvody hledají těžko.

    Dávat postupnou devastaci dopravní infrastruktury do souvislosti s Blankou může jen ten, kdo buď neví která bije, nebo vědomě lže.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Další z rubriky

10 cyklistických proměn Prahy na Google StreetView 10

Google na jaře a v létě roku 2017 opět projel se svým mapovacím vozem velkou..více

Čistou stopou Prahou: magistrátní (nejen) cykloweb :)

Možná si pamatujete městskou stránku Praha cyklistická, na kterých kolem roku 2010 vycházely pravidelně články..více

Specifika cykloopatření v OpenStreetMap 2

V minulém článku jsem (doufám) některé z vás navnadil na vyzkoušení si OpenStreetMap (OSM), ať pro..více

Pustíte se do OpenStreetMap? 1

Cyklomapa Prahou na kole využívá pro svou kresbu geodatabázi OpenStreetMap (OSM). Stejně je na tom i..více

Hans-Erich Dechant: Bezstanicový bikesharing je návrat o 15 let zpět 15

Bezstanicové systémy sdílení kol jsou stále populárnější a v posledních letech se masivně šíří světem,..více

Co by měl splňovat bezstanicový bikesharing? 10

Svět pohltila vlna rozvoje bezstanicových systémů sdílení kol. Zájem vzbudily především početné flotily čínských společností..více
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využijete pro dopravu přes Libeňský most Rekola?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

  • Jiří Kadlec: Zápisky z únorové cyklokomise

    Zaujaly mě 2 trasy: A14 a A16. A14 podél Plzeňské: velmi potřebná trasa, ale kudy přesně v údolí povede?…

  • Nightrider: Zákon zachování setrvačnosti

    Hezký článek, taky nemám zbytečné brždění rád. Nejvíc nadávám na obzvláště vtipné semafory, které jednomu směru hodí červenou jenom proto,…

  • újezďák: Zápisky z únorové cyklokomise

    Vlákno díky tak vida, to jsem s s těmi 30,000 celkem nebyl mimo :) Vsadím se ale ,…

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku.
nebo
Daruj
webdesign by 2046
↑ nahoru