Předvánoční dodělávky

Těsně před koncem roku 2017 se v Praze objevilo několik nových cykloopatření či proznačených cyklotras. Informace o nich máme poněkud útržkovité – ani členství vašeho autora v cyklokomisi nezaručuje, že máme na lusknutí prstu přístup ke všem projektům. Proto uvítáme upřesnění (a případně i fotky) od vás, čtenářů.

Cyklostezky

Vznikla první etapa cyklostezky na trase A27 mezi Čakovicemi a Letňany – informovali jsme o ní už dříve ve zprávičce. 

Ve Vršovicích vznikl nový Mostek přes Botič, spojující ulice Přípotoční a Ukrajinskou. Vzniká tak zajímavé klidné propojení směrem do centra jižně od Vršovické. Psali jsme o tom už ve zprávičce. V rámci akce nicméně nedošlo k legalizaci průjezdu před gymnáziem Přípotoční.

V Uhříněvsi v rámci výstavby developementu vzniklo asi 50 metrů stezky v ulici Ke Kříži. Stezka prochází novou zástavbou a končí v podjezdu pod železniční tratí.

Na Jižním Městě byla v průběhu roku dokončena neúplná cyklostezka z developementu Skanska k Milíčovské haldě. Úsek je nyní kompletně ze zámkové dlažby.

Cyklopruhy

Na Bělohorské ulici vznikly v oblasti Malého Břevnova cyklopruhy směrem do centra. Smyslem cyklopruhů je nabídnout alespoň nějaké řešení směrem do centra mimo protisměrnou ulici Na Břevnovské pláni, kde se zatím nepodařilo vyjednat cykloobousměrku.

V Hornoměcholupské ulici mezi Horními Měcholupy a Petrovicemi bylo vyznačeno asi 800 metrů vyhrazených cyklopruhů, od ulice Rezlerovy po ulici Na Křečku. Vzniká tím nové zajímavé spojení mezi trasou A22 na Dobré Vodě a trasou A44 u zastávky Horní Měcholupy.

Hornoměcholupská. Tato a následující fotografie jsou od příznivce Prahou na kole.

Na Evropské ulici od Pražského okruhu po Veleslavín vznikl časově omezený pruh Bus+taxi+cyklo+IZS+MP. Krásné omalovánky.

Satalická ulice K Radonicům byla upravena, dosavadní protisměrný cyklopruh byl rozšířen, upraven podle současné platné legislativy a v opačném směru doplněn piktokoridorem. 

Značené trasy

V Klánovicích a Újezdě nad Lesy a Kolodějích byly vyznačeny trasy A50 a A500, částečně s cykloopatřeními.

Trasa A50 (jedná se o náhradu Pražského kola 8100) vede z Kolodějí ulicemi K Běchovicům a K Blatovu, dále po polní cestě směrem na Újezd. Investice do cyklostezky se připravuje, realizace je pravděpodobná letos. V Újezdě na lesy vede trasa ulicemi Oplanskou a Pilovskou do podjezdu železniční trati a pak Klánovickým lesem do ulice Jeníkovické a dále na Horní Počernice. Na trase i na vedlejší A500 (viz dále) jsou odbočení značená formou piktokoridorů, které mohou vytvářet falešný dojem přednosti, pozor na to (viz obr, příjezd z vedlejší vlevo).

Trasa A500 je vedena v trase dosavadní 8100, tedy ulicí V Lipách, bohužel bez legalizace průjezdu podél nechvalně známého panelového chodníku, který může za cyklostezku opravňující vyloučení cyklistů z hlavního dopravního prostoru považovat jen hodně velký snílek. Mimochodem, na jihu teď značka povolující jízdu cyklistům po onom chodníku chybí taky, takže de facto vlastně z Kolodějí do Újezda na kole po této trase jet nesmíte.

Pomníček policejního sektoráře pro severovýchod Prahy, p. Hovorky. Značka stezky zmizela a v rámci vyznačení trasy nebyla doplněna, zákaz ale zůstal.

Trasa je v Újezdě vedena nikoliv přímo ulicemi Staroújezdskou a Staroklálovickou, ale kličkuje Domanovickou, Rapošovskou, Polesnou a Čentickou, je tak sice uměle amortizována cykloobousměrka v Čentické, nevíme však, zda byla pro kola zobousměrněna ul. Rapošovská. Uvítáme informaci. Na Staroújezdské nebyly sundány některé značky trasy 8100, takže naštěstí zůstává proznačený i rychlejší přímý průjezd. Na ul. Staroújezdské i Staroklánovické jsou nově dva úseky s piktokoridory, jež upozorňují řidiče na vedení cyklotrasy a tedy častější výskyt cyklistů ve vozovce.

Staroklánovická

U obou těchto tras nemáme prověřené jejich vedení severně od železniční trati na Úvaly, uvítáme proto podrobnější informace zejména o vedení Klánovickým lesem a napojení na cyklostezku do Horních Počernic.

V Horních Počernicích byly proznačeny trasy A441 a A258 (asi severní část Svépravice – nádraží). Trasa A441 pouze nahradila dřívější trasu A257. Pokud je mi známo, A441 končí na výjezdu Stoliňské na frekventovanou spojku od obchodní zóny Černý Most – nebo se pletu a byla proznačena až k trase A26 na konci Šplechnerovy?

V Radotíně byla rozšířena a nově na samostatné pásy pro pěší a cyklisty rozdělena páteřní a velmi frekventovaná trasa A1 mezi ul. K přívozu a Šárovým kolem.

Ve výstavbě

Pokračuje výstavba velmi užitečné první etapy cyklostezky Běchovice – Horní Počernice. Investičně náročná a přes 10 let připravovaná stezka vede po vlastním tělese a bude dokončena na jaře.

Zesmluvněna je i příprava první etapy stezky podél ulice Tuchoměřické z Nebušic po ulici Do Horoměřic a 1. etapa stezky podél Košíkovského potoka (2. je již hotová).

Stavební povolení mají i cyklostezky z Kolovrat přes Říčany a Světice.

Co nevíme?

Nemáme zatím kompletní informace o dalších záměrech, které vznikly, nebo se právě realizují. Víte o něčem, co vzniklo v posledních měsících a nemáme to v mapě? Napište nám! Uvítáme také fotky z výše popsaných realizací. Děkujeme.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: realizace

Komentáře

  1. Na Újezd se vám kouknu co nejdřív, jen poznámka ulice nejmenuje Rápošovická ale Rápošovská :)

    Přímou trasou po Staroklánovické -Staroújezdské v obou směrech jezdím , mimo dopravní špičku je to celkem ok ale ve špičce okořeněné hlavně nahuštěním u místní školy ( zejména úsek mezi křižovatkami Čentická/Staroklánovická – Staroklánovická/ hlavní ul tedy Starokolínská ) je to tam pro cyklisty dost špatné je tam šikmá křižovatka a dost zmatek …. na hlavní se údajně bude dělat kruhový objezd tak se to snad zlepší.

    Ten průjezd od trati přes klánovice na Počernice lesem asi nevede, klasicky tam cyklotrasa těsně kopírovala les a celkem se mi nechce věřit, že by to někdo protrasoval do lesa, bylo by to kratší, ale jen pro MTB kvalita cest je tam ubohá a závislá na počasí, kouknu a nahlásím

  2. Zákaz vjezdu cyklistů do ul. V Lipách a následné kličkování Rápošovskou a Čentickou je zejména dílem Policie ČR, která nesouhlasí s vedením cyklistů ul. V Lipách (dle slov pana kapitána zde už tahal z příkopu mrtvoly) a Staroklánovickou. V evidenci nehod sice žádný mrtvý cyklista není, ale zákaz lze sundat jedině přes mrtvolu přislušného okrskáře… :o) Moc aut, cyklisté by překáželi, křižovatku se Starokolínskou / Novosibřinskou by neuměli projet, protože je moc dlouhá a kdyby se ve Staroklánovické před ní udělal pikťák, mohlo by to znervóznit starousedlíky…

  3. David , hodně blbý je centrální křižovatce na kole průjezd směrem na jih a zatočení na východ.
    Mám tady trochu pověst cyklisty sebestředa který si klidně jezdí po hlavních a nebojí se provozu a ještě drze tvrdí, že to nikomu nemůže dělat problémy :) ALE , jet od Klánovic a zatočit na kole k Lidlu je celkem obtížné i pro auto, autobus natož pro běžného cyklistu.
    Ostatní směry v této křižovatce jsou celkem v pohodě, jedině snad kromě setrvale zoufalého stavu povrchu vozovek a kanálů.

    O té slavné bouračce mezi Kolodějema a Újezdem vím toto , nějaká paní tam schválně sundala cyklistu do příkopy,že ji zdržoval, bylo tam nějaký zranění typu zlomenina , mrtvoly ne. Poměrně často tam číhá měšťák se skůtříkem. Jezdím tamtudy jen pokud jedu na žiletce, na MTB si buď vezmu ten chodník nebo jedu polňačkou ( Václava Chocholy- Oplanská).
    Pro ty, kteří chodník hodlají ignorovat doporučuji si dát pozor na Kolodějské straně V lipách bacha na zpomalovacích poklicích, jsou tam dvě nové řady a ty původní jen vyrvali z asfaktu takže k tomu jsou tam poměrně hluboké díry po původní linii zpomalení …

  4. To rozšíření v Radotíně je hodně velkorysé (řekl bych minimálně dvojnásobek předchozí šíře). Jel jsem tam den po vánocích kdy už to bylo hotové, leč ještě neznačené a byl jsem hodně mile překvapen (cyklistická sekce má hladký asfalt, pěší stávající dlažbu – tedy pokud je to rozděleno tak jak předpokládám a ne naopak :).

  5. Újezďák: Tak značení pro cyklisty je info záležitost. Asi není problém udělat dvě větve. Jednu s průjezdem rovně a vpravo, pro odbočení vlevo doporučit jet tak, jak je trasa vedena nyní. Když se nechce, bývá to horší než když to nejde. Už slyším jak tam řidič bude jednou řvát na cyklistu co se tam plácá, když cyklostezku (!) má vedle…

    Díky za info o té nehodě.

  6. David, obecně je vlastně cyklostezka „hned vedle“ občas vlastně to nejhorší řešení. ( i bezpečnost vlastně není zas tak o moc větší než krajnice, viz myslím už předloňská nehoda, kdy řidič s infarktem zabil dva cyklisty na úplně oddělené cyklostezce) , navíc na nich většinou nemůže zdatnější cyklista jet tak rychle jako po silnici a část cyklistů( chodců, bruslařů) tam prakticky automaticky vypne zdravý rozum .
    Pokud vede o jednu dvě nebo tři ulice dál, tak mi takový řidič může vlézt na záda, povinnost jet tam není….
    Mě by docela zajímalo, proč je vlastně na silnici mezi Klánovicemi a Újezdem ten piktokoridor vražený tak hluboko do silnice, původní krajnice tam byla poměrně široká ( je to vidět na fotu v článku) a dobře se v ní jelo. Moje teorie je, že když to na podzim „kreslili“ tak bylo zrovna na silnici napadané hodně listí po krajích :) osobně se mi to moc nelíbí, protože hlavně mladší cyklisty bez dopravní zkušenosti to povede tak, že budou brzdit dopravu v původně jinak celkem bezproblémovém místě, kam se všichni, včetně nás cyklistů, pohodlně a bezpečně vešli… nu je vidět, že obrázky maloval nějaký neumětel.

  7. Jinak se v újezdě proslýchá , že v úseku Čentická – nádraží kolodějě, zhruba v rozsahu mapy
    https://goo.gl/maps/rbuQnYGYohp

    by se měla upravit ( rozšířit a pravděpodobně vydláždit betonovou dlabou) tamní asfatovo-hliněný paskvil široký asi metr na pohodlnější stezku která naváže na jednosměrku s s protisměrným pruhem pro cyklisty v Čentické a na již vydlážděný úsek směr nádraží….

  8. újezd a okolí je celkově zoufalé, asi se předpokládá, že všichni pojedou vlakem nebo budou kličkovat na biku. Na silničce jezdím až 100x za rok po hlavní od úval až do běchovic, ale krajnice stojí za prd, aut plno, jenže „kudy?“ na silničním kole. Zpátky volím dubeč-koloděje-Dobročovice, ale i tohle už je hodně oblíbená „výpadovka“ z Prahy. Pořád čekám až bude ten obchvat I/12 ale už čekám 10let a nic :-( Pár úseků jako Běchovice střed – nádraží Běchovice nebo „šotka“ podle trati Běchovice – Újezd a motání se uličkama v Újezdě a (nutný) výjezd u Rohožníku na úzkou hlavní nad Úvaly je občas spíš o nervy – kupodivu tam moc cyklistů nepotkávám … a přitom potenciál je jistě velký. Naštěstí jezdím ráno v půl šesté či na odpolední v poledne a to se „dá kousnout“.

  9. Fajn vědět, že vesnice kolem Prahy něco dělají, v Praze je to dlouhodobě stejná bída.

  10. Jan Herda,
    mě zoufalý stav povrchů a to nejenom na hlavních tazích typu na Kolín, ale i na vedlejších silnicích ( třeba středočeský úsek na silnici Stupice-Kralovice ta je úplně děsivý skok z normální asfaltky v oraniště) postupně dotlačil k MTB pro dopravní účely.
    Na žiletce ( mimochodem zodolněný Roubaix) do práce jedu jen v případě logické návaznosti ve smyslu výpad na odpolední švih.
    Navíc při cestách přes centrum potká člověk koleje, dlažbu všeho druhu a hlavně mrak podivných záplat, kanálů a děr v jejich spárách…
    Proto obdiv, ale na silničce bych to za tmy/šera prostě nedal.
    Je dokonce možné, že jsem tě párkrát teď v zimě viděl :) protože přes zimu občas mažu ráno 163kou na ranní sport a jezdím okolo 5,30-5,45 z Újezda.( Jezdíš i s čelovkou?:)

  11. Já jsem v Újezdě ještě dřív, cca 5:20-5:30, peru to od Č Brodu až do Kyjí, kde odbočuji z I/12. Čelovku nevozím, jen reflektor + doplňkovou blikačku. Jako celoživotní silničář výjimečně kousnu crossa s pevnou vidlicí a 28-35mm plášti, ale i ty Královice dávám na 25mm silničce – jsou i mnohem horší cesty :-( Tma mi nijak zásadně nevadí, ročně to hodí klidně 2-3tisíce za tmy. Kde to znám a jezdí se „rovně“ jedu víceméně stejných +/- 28km/h průměr jako za světla.

  12. Tak to máš asi někoho utrženýho za sebou :) Já za tmy jen výjimečně když něco nevyjde, nerad jezdím skrz díry. Jo horší cesty znám, v tvém okoli třeba když jsem si jezdil dát Trubu, tak cesta z Zahrad do Vrátkova, nebo u Aldašína … :(

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Další z rubriky

Na kole vedle sebe 5

Jízda na kole ve dvou vedle sebe. Pro některé u nás důvod k nenávisti vůči..více

Zenklova podrobně: dá se vyjet, ale páteřka to není 6

Zenklova ulice je v generelu uvedena jako koridor páteřní cyklotrasy A42. Letos probíhala rekonstrukce tramvajové..více

Muzejní oáza 12

Jednou z doprovodných akcí ke stoletému výročí Československa bylo i otevření zrekonstruovaného prostoru mezi starou..více

Cyklotrasy na Albertově: neúspěch koordinace IPRu 10

Rekonstrukce tramvajové trati v Nuselském údolí byla příležitostí k rozsáhlé přestavbě uličního profilu. Jednalo se..více

Nové elektrokoloběžky, staré otázky 27

První měsíc s malými elektrokoloběžkami Lime-S přenesl vzrušenou zahraniční debatu i do naší malé metropole. Novinka..více

Proznačení trasy A2 na Praze 1 20

Dalším segmentem hlavní povltavské cyklotrasy A2, který byl letos proznačen, je úsek na Praze 1...více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jaký je nejčastější typ dlažby na vašich cestách po Praze?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

  • Pavel Mašek: Muzejní oáza

    Zatím jsem se v prostoru mezi novou a starou budovou NM pohyboval pěšmo a pro pěšího je to určitě plus.…

  • Pavel Mašek: Zenklova podrobně: dá se vyjet, ale páteřka to není

    Když jsem tam projížděl poprvé, jel jsem z kopce, tak jsem měl smůlu, že za deště. Pěkně mi to klouzalo,…

  • Pavel Mašek: Na kole vedle sebe

    Já celý život podporuji jízdu dvou cyklistů vedle sebe, jsou i silnice dostatečně široké, kde můžou jet vedle sebe tři…

webdesign by 2046
↑ nahoru