Další etapa stezky Košíkovský potok bude otevřena v květnu

Příprava investičních akcí cyklo se v Praze po třech letech konečně rozjela – letos tak vznikne víc kilometrů stezek, než kolik se postavilo v posledních třech letech. A tak už v polovině března můžeme ukázat rozjetou stavební akci – další etapu stezky Košíkovský potok. Akci iniciovala Praha 11, která měla hotový projekt, ale nikoliv prostředky. V roce 2015 měl magistrát peníze, ale ne projekty, jelikož jejich příprava byla v letech 2012-14 neuváženě zastavena. První úsek (číslovaný trochu nelogicky jako 2. etapa) měl stavební povolení a vznikl tak už v roce 2016. Projekt pro další dva úseky se upravoval, aby se omezilo kácení. Stavět se začalo loni v říjnu, dokončení stavby se ale do zimy nestihlo a tak se nyní pokračuje s tím, že etapa bude dokončena v květnu.

Po dokončení všech tří etap vznikne prakticky souvislá stezka od Archivu na Chodovci, podél prodejny Mercedesu, bazénu Jedenáctka, za hotelem Chodov, podél retenční nádrže až k bowlingové herně a ulici K Horkám. Etapa, která se teď staví, nabídne napojení od Chodovce k bazénu, do ulic Benkova, Brodského a (s trochou pomoci) až do ulice Leopoldova. Stezka je nadstandardně široká, aby umožnila pohodlný pohyb bruslařům (edit: dle komentáře znalce projektu je šířka 4 a ne 5 metrů, jak bylo původně uvedeno). Náklady na tuto etapu jsou 9,4 mil. Kč, což lze připočíst hlavně dlouhým opěrným zdem. Dokončení třetí etapy bude stát 3,4 mil. Kč.

Stavební práce jsou již tak daleko, že si můžeme prohlédnout skoro celou hrubou stavbu.

Pohled od již otevřené stezky, která zatím končí slepou lávkou přes potok. Vpravo nahoře parkoviště bazénu, příjezd k němu je o kus dál.

Stezka bude mít rozmáchlou šířku umožňující pohodlné míjení cyklistů a bruslařů.

Podle informační cedule se dokončení stezky plánuje na květen tohoto roku.

Stavební technika je po zimní pauze opět na místě.

Příjezd k bazénu bude podepřen dlouhou gabionovou stěnou.

Rozestavěná stezka končí zatím na rohu areálu bazénu. Další etapa povede přes park na tomto snímku vlevo od hotelu Chodov.

Druhé rameno stezky připojí na cyklostezku celý areál. Směr naznačují kolíky.

Smysl tak dostane i tato řádka stojanů, které se stanou ze stezky pohodlně přístupnými. K křížení frekventované ulice Mírového hnutí bude patrně hojně využíván signalizovaný přechod v pozadí, jiná křížení ulice široko daleko jsou totiž nesignalizovaná.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. Paráda konečně zmizí ten most do nikam, ale když na to koukám hlavně ty opěrný zdi to jsou takový zbytečnosti, to fakt nechápu , doufám že to brzo zaroste.

    Těší mě zjevný fakt, že stezka je naštěstí větší částí daleko od silnice, a tak ji snad “ nebudu muset používat“.

    Ten přechod je docela slušně frekventovaný, vedle jsou dvě zastávky autobusu, čili tam ráno a v podvečer padá červená jak přezrálý třešně a i jako cyklistu mě to celkem dere. Uvidíme prověřím si co je v průměru sjízdnější.

    Obecně je Mírového hnutí široká a celem slušně udržovaná silnice a komu se nebude chtít zmijovat okolo plavečáku a squashe na ulici v Horkách jako motorová myš po cyklostezce a trápit se na přechodech, ten si v klidu dál může svištět po silnici. Jezdím tama už pár let a kolikrát tam předjedu 50 a víc aut :)

  2. Měl bych menší dotaz: odkud je vytípnuta ta mapa?
    Děkuji, L.

  3. ještě k těm stojanům, jezdil jsem kolem nich pravidelně 2x za den celou mojí cyklosezonu ( konec března/ začátek listopadu) , je jich tam mnohem víc cca 2x-2,5 tolik , jsou ještě před vchody a popravdě nikdy jsem tam neviděl kolo, může to být těmi časy co jezdím +-7,45-8,15 a 16,45-17,15 ale rozhodně to není tím, že tam není dodělaná stezka, dá se k nim pohodlně dostat i dnes…

  4. Újezďák: Já tam na kole občas jezdím, ale parkujeme u vchodu do bazénu, ne u těchhle (kterých je myslím největší skupina). Ten počet je rozhodně předimenzovaný, tři podkovy u každého vchodu by zatím rozhodně stačily i v létě.

  5. jojo, prostě Praha 4 splnila plán „stojanizace“ na dva roky dopředu :)

  6. 3. etapa bude hotova současně s nyní již rozjetou 1. etapou. Jinak v článku je mylně uvedena šířka cyklostezky. Nebude 5m, ale 4m.

    M.

  7. Michal Švadlenka: Omlouvám se za špatně uvedenou šířku, o pěti metrech se dřív mluvilo, takhle to bude aspoň levnější a šířka vyhovuje.

  8. Pro Újezďáka upřesňuji, že to není Praha 4, ale Praha 11. Taky bych rád napsal, že jako chodec děkuji za ten semafor, protože přejít to tam ráno není snadné. Najet na Mírového hnutí z Brodského autem nebo na kole skoro nejde.

    Jinak jsem za tu stezku moc rád. Bydlím tu a přijatelné spojení k Archivu mi moc chybělo. Když je provoz, objíždím to někdy po chodníku a přes parkoviště do podchodu k zastávce Benkova a zpátky přes podchod Benkova a park u Chodovské tvrze. Díky cyklostezce budu moct jezdit legálně bez chodníku.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Další z rubriky

Omezení průjezdu po pěších zónách na Praze 1 začne za několik dnů 13

Po roce od zveřejnění záměru se v nejbližších dnech na Staroměstském náměstí, náměstí Republiky a..více

Cyklostezka podél Košíkovského potoka je před dokončením 8

Jedna z významných cykloakcí tohoto roku a téměř jediná ve vnitřním městě, cyklostezka podél Košíkovského..více

Prahou projela velká jarní cyklojízda 1

20. 05. - redakce - Zprávy
(s využitím tiskové zprávy Auto*Mat). V sobotu 12. května projela Prahou pravidelná velká jarní cyklojízda...více

Rok s kauzou pěších zón, rok beze změn 3

Kauza pěších zón na Praze 1 (více zde) nabrala v posledních týdnech překotné tempo, přičemz..více

Nový ochranný cyklopruh na nábřeží Kapitána Jaroše 36

Na nábřeží kapitána Jaroše vznikl v dubnu 2018 nový ochranný cyklopruh, který výrazně zpříjemňuje cestu..více

Bouře nad Náplavkou 12

Pražská cyklodílna Bajkazyl sídlící na novoměstské náplavce pod Palackého mostem vyvolala rozruch svým otevřeným dopisem,..více
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jak budete jezdit přes pěší zóny po omezení průjezdu?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
webdesign by 2046
↑ nahoru