Cyclingworld: Nejlepší kola roku 2018

Zatímco v Praze probíhal veletrh ForBikes, v německém Düsseldorfu se odehrála výstava Cyclingworld, jejíž součástí byl i druhý ročník online hlasování o nejlepší kolo roku. Soutěžilo se v šesti kategoriích:

  1. Nejlepší cargo kolo
  2. Nejlepší design
  3. Nejlepší elektrokolo
  4. Nejlepší závodní kolo
  5. Nejlepší technologie
  6. Nejlepší městské kolo

Kdo jsou vítězové roku 2018? Jaká jsou nejlepší kola této sezóny dle veletržního online hlasování? Pojďme se podívat. Nechybí ani kategorie zaměřené na městskou mobilitu.

Nákladní kolo

Douze | G4

Douze G4 po vítězství. (Foto: FB Douze Cycles)

Po loňském vítězství naklápěcí high-tech tříkolky MK1 od kodaňských Butchers & Bicycles se letos vítězství v kategorii nákladních kol vrací na dvě kola. Cenu za nejlepší nákladní kolo roku 2018 si převzala francouzská společnost Douze Cycles z burgundského Ladoix Serrigny nedaleko Beaune za svůj model G4.

Jedná se o elektrifikovaný model cargo kola s elektromotorem Brose. Bicykl je dle firmy určen těm, kteří mají již dost složitých online konfigurátorů při výběru budoucího nákladního kola. Bicyckl nabízí praktický uzamykatelný plastový box o objemu 270 litrů, který poslouží jak pro přepravu dětí, tak pro přepravu nákupu a objemných zavazadel. Existují různé varianty horního víka – včetně té doporučované s praktickým dvojím otvíráním. Model se prodává za 4799 €, tedy zhruba 122 tisíc korun.

www.douze-cycles.com

Městské kolo

Kruschhausen | Fiiz

Kruschhausen Fiiz na veletrhu Cyclingworld (Foto: FB Kurschhausen-Cycles)

Cenu za nejlepší městské kolo si odnesla skládačka Kruschhausen Fiiz, která právě rozjíždí crowdfundingovou kampaň na výrobu svých dvoubarevných kol klasické velikosti, ale s rámem rozložitelným v půlce. Složené kolo by mělo měřit 101 x 74 cm, v pražské MHD by tak bylo jako spoluzavazadlo rozměrově velmi na hraně, spíše za hranou – bohužel výrobce neuvádí tloušťku složeného balíčku, která je pro pražské přepravní podmínky také zásadní. Fiiz si lze předobjednat za 2890 €, tedy za zhruba 73 300 korun.

www.kruschhausen-cycles.de

Elektrokolo

Pininfarina | E-Voluzione 

Pininfarina E-Voluzione při přebírání cen. (Foto: FB: Pininfarina Evoluzione)

Cenu za nejlepší elektrokolo si z veletrhu Cyclingworld odnesl kousek od známých designérů Pininfarina E-Voluzione s elektromotorem Brose splňujícím evropské požadavky na eletrokola – výkon 250 W, výpomoc maximálně do 25 km/h a výpomoc bez nutnosti šlapání do 6 km/h. Váha kola je 18 kg a kolo by mělo být dostupné v druhé čtvrtině roku 2018. Jeho cena začíná na 6750 €, tedy zhruba 171 tisíci korunách. Ceny za design sbírá leckde.

www.pininfarina-evoluzione.com

Závodní kolo

Storck | Fascenario.3 Pro Disc

Vítězné závodní kolo. (Foto: FB Cyclingworld Düsseldorf)

Nejlepším závodním kolem se stal tento aerodynamický model s karbonovým rámem německé společnosti Storck. Pořídit ho lze od 6398 €, tedy zhruba od 162 tisíc korun. Váha kompletního rámu s vidlicí začíná na 1320 gramech.

www.storckworld.com

Technologie

Möve | Cyfly

Nejlepší technologie: Möve Cyfly. (Foto: FB Möve Bikes).

Nejlepší technologií roku 2018 byl zvolen pedálový pohon Cyfly od německých Möve Bikes. Kliky pedálů u Cyfly nejsou napojeny přímo na středové složení, ale podepřeny mírně dál. Na pákovém principu zvyšují při stejném zatížení sílu, kterou předává jezdec do pohonu kola. Vaše jízda by tak s Cyfly měla být při stejném výdeji energie rychlejší a snadnější. Rámy s technologií Cyfly lze koupit od 1295 €, tedy zhruba od 33 tisíc korun.

www.moeve-bikes.de

Design

Biehler | Pro Team Spektrum

Cyklodres vyhrál cenu za nejlepší design. (Foto: FB Cyclingworld)

Cenu za nejlepší design vyhrál cyklodres Pro Team Spektrum od německého výrobce Biehler. U dresu je propagována nízká váha 110 g a inovativní konstrukce zadních kapes. Cena začíná na 130 €, tedy 3300 korunách.

www.biehler-cycling.com

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. Celkem zajímavé, ale nejlepší městské kolo za 70 tisíc a nemá blatníky v základu? => fail :). Ty ceny jsou takové pro Němce, možná se to sem dostane časem jako ojetina za přijatelnější cenu. Vůbec je zvláštní, za kolik se dají koupit mírně ojetá auta a kola, občas jsou ta auta už levnější, cena některých (elektro)kol mi uniká.

  2. Vlákno, ono to není ani pro ty Němce, měl jsem možnost mluvit s několika expaty o cyklistice a všichni se diví, že Česko je jediná cyklo-země, kde jsou lidi ochotný zaplatit násobky průměrné mzdy za kolo a dokonce mít speciálně kola jak pro ježdění ve městě , mimo město a v terénu.
    Naprostá většina Němců by prostě tohle kolo nebyla ochotna koupit a to nemluvím třeba o Holanďanech kteří v průměru jezdí naprosto neskutečných plečkách :)

  3. Ono tyhle ocenění nejsou moc odrazem toho, co si žádá trh a cyklisté dojížděcí za prací apod. Mezi náma – já bych byl nejradši kdyby se vyrábělo v sériích za rozumné peníze něco osvědčeného jako cross s pevnou vidlí, úchyty na blatníky, průchodností pro 40mm pláště s blatníky a nějaká „blbuvzodrné“ osazení + slušně utěsněné náboje! 20kg línou plečku s podivným posedem a geometrií s přehazovačkou Deore ale zbytkem „po dešti na odpis“ taky nemá cenu preferovat … Jestli má rám o 200g víc nebo prohlou trubku je taky k ničemu, jenže on hodně prodává i design a inovace …
    K Čechům bych dodal i to, že spousta lidí odpovídá na inzeráty v bazaru automaticky – a slevička by nebyla? :-) Takže jo, utrácíme za kola, ale trh je tady tak napnutý, že marže jsou občas minimální a u bazaru se čeká – po roce používání za třetinu/polovinu

  4. újezďák: Ono to Německo se regionálně taky dost liší, V Drážďanech nebo Lipsku (tzv. Hypezig) na ulicích jen horší kola a většinou na nich opravdu i jezdí, ve Frankfurtu jsem viděl na ulici přes noc nechaná i dražší elektrokola. A co mám zkušenost z Gentu, tak na ulicích nechávají i celkem pěkná kola, ale mají tam hlavně na cyklo přizpůsobené domy a parkování, takže cennější kola si nechávají doma, protože místa na to mají dost. Před nádražím na dešti je spousta pleček, které majitel využije spíš výjimečně, ale hned vedle mají obrovský podzemní parking pro kola, kde parkují cennější kola, která používají častěji (a k tomu tam jsou nabíječky na elektrokola a další zázemí). Mít v NL, B… 5+ kol na různé účely je běžné.

  5. Vlákno, no mám holandské sousedy, dělal jsem 12 let pro velkou holandskou firmu včetně docela dlouhých pobytů v Amstru a opravdu nikdy jsem nepotkal rodinu, kde by někdo měl dvě kola, maximálně tam měli kolo od odrostlého dítěte které čekalo na mladší… :)

    Ale ta moje myšlenka byla jinde, oni expati na ČR obdivují, že u nás jsme ochotní za kola dávat v poměru k platům takové peníze. Oni by si nikdy nekoupili víc kol za 2-3 násobek jejich průměrné mzdy :)

  6. újezďák: to spis vypovida o kupni sile v CR, nez ochote dat za kolo nasobky prumerny mzdy. ceny kol a komponentu se u nas a v evrope moc nelisi.. spis bych si dovolil tvrdit, ze u nas se da obcas nakoupit levneji.

  7. K čemu je tak velké skládací kolo? Že se dá lépe do kufru auta? to je asi tak jediná výhoda, co mě napadá, jinak to vypadá děsně obrovitě.

    (a docela by mě zajímalo to s těma šlapkama, o kolikto může pomoct?)

  8. @Jiří Motýl: Díky, to jestli dobře počítám je zlepšení o 30 % (cca 16 proti 21), což vůbec nezní špatně (i když v praxi to asi o tolik rychlejší/méně namáhavou jízdu znamenat nebude už s tím, že odpor roste exponenciálně).

  9. Já bych se obával že celý systém Cyfly bude v normální provozu bez výraznějšího přínosu, neb už by to dávno jezdili profíci :-) Delší klika a menší síla po delší dráze je tu už dávno, stejně tak „šišaté“ převodníky pomáhající překonat mrtvý bod, ale všechno zase ovlivní plynulé šlapání a trend je spíš se vrátit ke klasice. Sám poznám rozdíl mezi 170 a 180mm klikama, jenže co pomůže při absolutní síle při nízké frekvenci šlapání to asi spíš ztratí při rychlé akceleraci nebo „točení“ 90ot/min a obávám se, že tohle tak nějak „bude cukat“. No necháme se překvapit.

  10. Ad ceny – u stylovek a cargo se podle mě potkávají dvě věci: malosériovost a statusový symbol. Hezky je to vidět na cenách věcí od cargobikes.cz nebo m-cycles.cz, kde příplatek na prodlužování … ega není nebo na rozdílu ceny Yuba Mundo vs. Mundo Lux, kdy o nanejvýš pár stovek $ lepší komponenty (hydraulické kotoučovky, dynamo se světly a kazeta místo sedmikolečka) zaplatíte $1000 navrch.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Další z rubriky

Lucembursko vylepšilo pravidla silničního provozu 4

Lucembursko nedávno upravilo pravidla silničního provozu s ohledem na chodce a cyklisty. V roce 2017..více

Copenhagenize: recenze nekompromisní knihy o cyklodopravě 13

Copenhagen Cycle Chic a Copenhagenize jsou vlivné blogy Mikaela Colville-Andersena, které zhruba před deseti lety..více

Cykloobousměrky na Praze 5 – vzorová práce 8

Počátkem května byla na Praze 5 realizována legalizace několika dlouhá léta poptávaných průjezdů, převážně zřízením..více

Developer a cyklisté: Skanska :)

V sérii článků o přístupu pražských developerů k cyklistické dopravě se dnes podíváme do vnitřku..více

Starostenské kolo ztracené a znovu nalezené 1

Sociálními sítěmi proběhla zpráva o krádeži městského kola starosty Prahy 7 Jana Čižinského. Kolo zmizelo..více

Fotoalbum z For Bikes 2018 41

Po prvním dni For Bikes nabízíme výběr fotografií se stručným komentářem. Co jsme viděli? Nákladní..více
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Nastává pro vás v Praze vaše první dopravní cyklistická sezóna?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
webdesign by 2046
↑ nahoru