Prahou projela velká jarní cyklojízda

(s využitím tiskové zprávy Auto*Mat). V sobotu 12. května projela Prahou pravidelná velká jarní cyklojízda. Ze čtyř směrů dorazilo na Václavské náměstí zhruba 400 účastníků. Ramena cyklojízdy jely zpočátku po cyklostezkách a klidných ulicích, do provozu se přesunuly na jihu v Braníku a na severu u Výstaviště a u Štefánikova mostu. Společná jízda pokračovala z Václavského náměstí přes Karlov na Nuselský most a dále do cíle ve vršovickém vnitrobloku Petrohradská kolektiv.

Trasa byla zvolena s cílem minimalizovat omezení veřejné i automobilové dopravy, současně ale tak, aby připomněla kauzu pěších zón na Praze 1 a zablokované humanizace Severojižní magistrály. Rameno od jihu v úzkém průjezdu od Jungmannova náměstí na Václavské náměstí kola vedlo, aby si připomnělo hrozící omezení.  To je sice aktuálně pozastaveno, městská část ho ale může kdykoliv zavést.

Jízdu ulicemi měla cyklojízda povolenou v režimu zvláštního užívání komunikace. Akci zajišťovalo několik desítek špuntařů a z Václavského náměstí také policejní doprovod.

Jarní cyklojízda se jezdí zhruba deset let. Letos byl z obav o počasí tradiční dubnový termín přesunut na květen, na víkend následující po Pražském mezinárodním maratonu. Ve srovnání s podobnými akcemi v zahraničí je pražská cyklojízda záležitostí vyloženě komorní.  V evropských městech jsou podobné cyklojízdy masovou záležitostí (známé jsou cyklojízdy v Budapešti nebo berlínská Sternfahrt, kterých se účastní desetitisíce lidí). Řada měst také o víkendech otevírá rozsáhlé prostory ulic v centru pro chodce a cyklisty a automobilovou dopravu z nich zcela vylučuje na celý den, což lidem dovoluje pohybovat se bezmotorově po městských silnicích podle libosti.

Fotografie z jízdy

Albun cyklojízdy na Flickru Auto*Matu (foto Kajetán Tvrdík).

Velká jarní cyklojízda 2018 - jízda

Velká jarní cyklojízda 2018 - jízda

Velká jarní cyklojízda 2018 - jízda

Velká jarní cyklojízda 2018 - jízda

Velká jarní cyklojízda 2018 - jízda

Malá cyklodebata

V cíli následovala kromě DJ, baru a grilování také debata politiků a kandidátů nad budoucností cyklodopravy v Praze.

Debatovat přišli pražští zastupitelé Ondřej Mirovský (Zelení) a Ondřej Kallasch (Piráti), zastupitel MČ Praha 3 Radek Hlaváček (ČSSD), předseda výboru KDU-ČSL Prahy 5 Jan Martínek, člen komise pro cyklistickou dopravu Miroslav Prokeš (KSČM) a zástupce hnutí Praha sobě Adam Scheinherr. ANO, ODS a předvolební koalice TOP09+STAN nakonec do debaty své zástupce nevyslaly.

Politici vyjadřovali podporu cyklistické dopravě. Dle nich by se ideální každoroční investice do segmentu cyklo měly pohybovat od 100 do 250 milionů Kč (letos je to 99 mil., loni a předloni kolem 40 mil.).

Chceme stavět cyklotrasy oddělené od silnic, tzv. cyklomagistrály, osvětlené cyklostezky, které by šlo používat i v mimosezóně, “ řekl například Pirát Ondřej Kallash.

Nechtěli bychom dělat jen investice do stezek, za tu samou cenu se může zrekonstruovat několik ulic v centru tak, že budou odpovídat nárokům pěší, cyklo a automobilové dopravy, přidal pohled uskupení Praha sobě Adam Scheinherr.

Přáli bychom si, aby rozpočet na cyklodopravu byl 200 – 250 mil. ročně s tím, že by se dala větší podpora městským částem a jejich projektům,” prezentoval stanovisko KDU-ČSL Jan Martínek.

Cyklojízda vedla záměrně přes Prahu 1, kde místní radnice hrozí omezením průjezdu cyklistů od 10 do 17 hodin. Účastníci debaty se pak jednomyslně shodli na nevhodnosti zákazu v navrhované podobě.

Další citace zde. Celou debatu také zaznamenal Pražský cyklista ZDE.

Fotografie z debaty (album z afterparty zde, foto Anna Šolcová):

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. K těm slibům z cyklodebaty: Mně by stačil i jen takový slib, že při pražských rekonstrukcích ulic se nebudou cyklistické poměry výrazně zhoršovat například tlačením cyklistů přes tramvajové koleje přímo pod kola aut u nově budovaných zastávek tramvaje s mysem. Za mokra je to číhající past.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Další z rubriky

Nové značení trasy A2 na Praze 2 20

Od roku 2016 se připravuje souvislé proznačení páteřní cyklotrasy A2 v celé své délce, tedy..více

Ochranné cyklopruhy v Broumarské ulici 4

Praha 14 se dlouhodobě snaží o kvalitní řešení cyklistické dopravy v podmínkách limitovaných zejména rozpočtově...více

Cyklostezka podél ulic Žernosecká a Ďáblická 12

Městská část Praha 8 v těchto dnech dokončuje stavbu nové cyklostezky podél ulic Žernosecká a..více

SŽDC odstranila cyklostojany z pražského hlavního nádraží 12

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), vlastník pražského hlavního nádraží, odstranila v pátek 13. července z..více

Omezení průjezdu po pěších zónách na Praze 1 začne za několik dnů 13

Po roce od zveřejnění záměru se v nejbližších dnech na Staroměstském náměstí, náměstí Republiky a..více

Cyklostezka podél Košíkovského potoka je před dokončením 8

Jedna z významných cykloakcí tohoto roku a téměř jediná ve vnitřním městě, cyklostezka podél Košíkovského..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Kde zpravidla v širším centru Prahy parkujete kolo?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

  • újezďák: Moje láska: Kickstand Comics

    Mus, známý obrázek, výsledek nedávného krachu jednoho z mnoha čínských městských sharovacích systémů.... Tam je spíš otázkou kolik ve skutečnosti…

  • Mus: Moje láska: Kickstand Comics

    20 kol na jedno parkovací místo? To jsi teda pěknej pesimista http://skra.cz/qX

  • Mus: Nové značení trasy A2 na Praze 2

    újezďák to jsem tě nerozesmál já, ale Lomecký, zapomněl jsem tam dát uvozovky. Přejíždění kolejí je na křižovatkách…

webdesign by 2046
↑ nahoru