Zprávy z květnové cyklokomise

Květnové jednání cyklokomise se vlivem dvou úterních svátků posunulo až na úterý 15. května. Jednání tentokrát přineslo dobré zprávy.

TSK kolauduje!

První investiční akce zahájené v loňském roce budou brzy dokončeny. Stezka Běchovice – Horní Počernice (hranice obce) se bude kolaudovat 24. května. V pondělí 28. května zde pak proběhne slavnostní otevření stezky za účasti politické reprezentace. Do konce května se povede dokončit i Košíkovský potok na Praze 11, kde zbývá už jen položit asfalt. Kolaudace se očekává počátkem června. Před dokončením je také rozšíření stezky A1 u Radotínské ulice Šárovo kolo. Na stezce Vestec – Kunratice už byly zahájeny stavební práce.

A jede dál

TSK zadává soutěž na Blatovskou alej (Koloděje – Újezd), vše by tak mělo být připraveno k realizaci na podzim. Stezka Cholupice – Dolní Břežany se teprve bude soutěžit a stále se čeká na stavební povolení. Po zhruba pěti letech přípravy se podařilo získat územní rozhodnutí na vodní prostup Rokytka, který zajistí zkrácení průjezdu A26 pod Čuprovou o cca 200 metrů a odstraní úzká místa ve stávajícím podchodu.

Ani TSK ale nemá 100% úspěšnost. Aktuálně je zastavena příprava akce Vyšehradský tunel a lávka Císařská louka – Smíchov, které si (patrně) převzal IPR. Celkem oprávněně byla zrušena akce světelného zvýraznění vybraných cyklopruhů na rušných komunikacích. Z původně čtyř vytipovaných lokalit měla smysl jen Povltavská, kde se ale nyní chystá projekt stezky podél vody. Ten má sice řadu nedostatků (viz předchozí zápis), ale výsledek by po úpravách nemusel být tak zlý a bez cyklopruhu se potom obejdeme.

V rámci souvislé údržby i změn dopravního značení se zrealizuje ochranný cyklopruh na ulici Ocelkově a Broumarské, v celkové délce více než tři kilometry. Obnova značení na A2 přes celou Prahu má od jednotlivých městských částí platné stanovení. V červenci by tak mohlo být kompletně hotovo.

Proběhl výrobní výbor na akci Prostřední cesta (spojení Koloděje – Běchovice), realizaci lze očekávat 2019. Proběhl také výbor na stezku Březiněves – Třeboradice a je hotová studie proveditelnosti na Satalice – Vinoř.

Bolest běžných oprav

Na Rašínově nábřeží před pár dny nevznikly v rámci běžné údržby cyklopruhy. Na TSK ale zatáhli za záchrannou brzdu aspoň v tom, že vynechali malování čar kolidujících s možnými cykloopatřeními. Ta se ovšem musí teprve vyprojektovat a vyjednat. Bude se řešit, zda se ve vhodných místech budou moci zřídit ochranné cyklopruhy.

Následovala diskuse o tom, jak je možné, že se při běžných údržbách nedodržuje usnesení 5055 (o zřizování cykloopatření). Není přece možné odchytávat jednotlivé akce a cpát tam změny projektu před dokončením. Na TSK k tomu proběhne společné jednání, kde se to nastaví lépe. Třeba jako to bylo kolem roku 2008.

Vršovická drážní promenáda

Lineární park dlouhý čtyři kilometry – to je akce, kterou je potřeba dotáhnout do úspěšného konce. Praha 10 má hotovou studii, navrhli jsme tedy, aby se studie předala k realizaci na TSK. Aby vše běželo hladce, potřebuje tato akce zvýšený dohled. Ten by měl rychle řešit řadu problémů, o kterých se už teď ví, jako třeba některé pozemky, záchranu železničního inventáře, apod. A také začít připravovat navazující akce.

Městské části

Čtyři městské části požádaly o dotaci na akce z rozpočtu cyklo. To je trošku problém, protože rozpočet je rozplánovaný s rezervou pouhého milionu, respektive tedy investiční příprava se nyní pohybuje někde kolem milionů sto dvaceti. Čakovice si požádaly o dotaci na cyklostezky, které dávají smysl, ale z podání to vůbec nebylo jasné. Podobně Zadní Kopanina na stezku podél Kopaninského potoka, která je potřeba. Tam je tedy šance na dotaci, pokud se navýší rozpočet. Požádali jsme ale o doplnění podkladů.

Nebylo by od věci, kdyby nám zástupci městských částí představovali záměry osobně, pak je větší šance, že nebudou nepochopeny. U dvou záměrů ale celkem chápu, že radeji nepřišli. Praha 14 chce upravit ulici Hodějovskou na trase A25, požádali si o peníze jak na stavební úpravy, tak ještě na opatření, které bezpečnost cyklistů patrně spíš zhorší. A Dolní Počernice si požádaly o 1,6 milionu na obnovu chodníků z rozpočtu cyklo s argumentem, že jim po nich jezdí cyklisti. Dovolil jsem si k tomu poznamenat, že by asi bylo vhodné, kdyby jízdu na těch chodnících pro kola třeba legalizovali. Komise pak požádala o upřesnění lokalit a dopravního režimu.

Vypadá to, jako by si každý myslel, že když je rozpočet na cyklo 100 milionů, tak že ty peníze tam jenom tak volně leží, a každý si může utrhnout. Chtějí tak porcovat medvěda, který už je ale dávno rozdělaný v chladničce.

Schéma cyklotras a metropolitní plán

Odbor Rozvoje a financování dopravy a IPR plánují na příští rok vyhodnocení stávající koncepce, její aktualizaci a především zadání skutečně solidního generelu, což není jen nějaké schémátko. Zatím se ale ukazuje jako žádoucí zkvalitnit maximálně generel stávající. Proto do příštího zasedání komise sebereme podněty na úpravy a poté je komisi a následně Radě HMP po domluvě s městskými částmi předložíme ke schválení. Současně s tím se bude připravovat připomínka k systému cyklotras v metropolitním plánu.

Estakáda Barrandov

Viděli jsme studii na legalizaci estakády Barrandov. Je moc pěkná. Klíčový úsek je v horní části, kde to nejde kosmeticky, tam se musí postavit solidní stezka. Součástí studie je také návrh bezbariérového překonání ulice K Barrandovu u zastávky Geologická, kde je teď jen hloupý podchod se schodištěm. Realizace předpokládá rozdělení na více akcí včetně bezbariér.

Praha 1

Tady jsem informoval o aktuálním vývoji. Současný stav je „pozastaveno Prahou 1“ s tím, že se čeká. Spolek Auto*Mat Praze 1 už počátkem května navrhl, aby vznikla pracovní skupina, která návrh přepracuje do přijatelné podoby. Dotázal jsem se, zda má smysl navrhnout radním, aby se zabývali peticí, a dozvěděl jsem se dobrou zprávu – RFD už to dostalo ke zprocesování.

Buspruhy bez časového omezení

Dobře postupuje úkol buspruhů bez časového omezení. Časové omezení buspruhů je relikt, který ztěžuje jízdu na kole v mimošpičkových obdobích, kdy je provoz slabší a není tedy důvod, aby se auta mimo buspruh nevešla. Pilotní projekt ve Vršovické od Koh-I-Nooru už vznikl v rámci probíhající běžné údržby, úpravy čekají v nejbližší době Opatovskou. Na Tupolevově severně od Veselské dojde k částečné náhradě cyklopruhu buspruhem, který ale bude nově bez časového omezení.

Bikesharing situace

Dozvěděli jsme se, že se připravuje memorandum, které podepíše Praha a někteří provozovatelé. Samozřejmě, nikdo je k tomu nemůže nutit. Homeport připravuje e-bikesharing. Velonet připravuje instalaci „lehkých“ stojanů, použitelných pro kola Velonet i jiná. Zatím o tom jednají asi tři roky, tak to třeba za další tři roky vyjednají.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: cyklokomise

Komentáře

  1. Když už je řeč o Vršovické, nedávno byl v úseku od Koh-I-Nooru po výjezd z garáží z Edenu položen nový povrch a místo piktokoridoru je cyklopruh.

  2. Pěkné počtení, cyklostezku Běchovice-Počernice jsem jel, Košíkovský potok taky, tam je to slušně rozmáchnuté, konečně se využije ten most ale ve srovnání s cestou po Mírového hnutí je to v stávajícím stavu podivuhodná zajížďka, na druhou stranu určitá kopečkatost a blízký parkový ovál by mohla odradit bruslaře , no uvidíme :)
    Ad Běchovice -Počernice jsem zvědavý, jestli tam dráček soptík vulgo „pražský cyklista“ aktualizuje jeho “ hrůzostrašňácké video rozestavěné stezky“ nebo jestli to nechá v kolonce útlak cyklistů…

    Jsem hodně zvědavý na “ drážní promenádu“ alias “ lineární park“. Už názvy zní pro cyklodopravu skoro tak děsivě jako v současnosti Náplavka a prorokuji tomu za hezkého počasí po třetí odpoledne “ pro zábavu cyklodopravě těžko až neprůjezdno s občasnými přeháňkami hádek s lidmi, kteří si tam budou jezdit sem a tam m které nějací cyklisté jedoucí JEN přes Prahu 10 nezajímají“ :(

  3. to újezďák: mám podobný strach o uvolněné místo po kolejích od Nádraží Veleslavín k Prašnému mostu

  4. Já bych se nebál – to místo po kolejích, bude-li vůbec uvolněno, zaplní pravděpodobně úplně něco jiného než komunikace pro bezmotorovou dopravu.

    Už když si vezmeme návrh koridoru toho šíleneckého spojení Evropské a Vojenské nemocnice, + zastavění Strnadova zahradnictví (jo jo, to bylo slibů, jak to budou zelené plíce P6 – slibem nezarmoutíš), tak bych to na nějakou selanku neviděl…

  5. Jaké že usnesení to TSK zazdilo? A proč TSK tahá za záchrannou brzdu vždy až když je to venku?

  6. Je nekde ten navrh Dolnich Pocernic? V okoli Dolnich Pocernic a Prahy 14 je celkem prostupnost pro kola celkem slusna, ale chtelo by to dotahnout. Chybi dobre spojeni do Dubce (cesta po uzke silnici od vodni nadrze Slatina neni pro pohodovy vylet s rodinou), podobne do Sterbohol by bylo dobre udelat lepsi propojeni z Jahodnice na Nedokoncenou. Nebyl jsem ted na te nove cyklostezce Bechovice – Horni Pocernice, ale tech asi 300 metru bazinama z Xaverovskeho haje smerem do Klanovickeho lesa je taky skoda (za sucha to jde, ale v zime s toho maji 6-ti lete deti nepekny zazitek…) – stacilo by to tam prosekat a srovnat sterkem.

    Kdyby se chtel nekdo ohledne tehle oblasti sejit, dejte vedet.

  7. Petr, tady je vidět ta cedule ochrany , jinými slovy jezdi tam s dětmi dokud to půjde, za pár let nějaký ochranář zjistí, že “ mu tam jezdí do rezervace lidi“ a zadrátuje to….

    https://mapy.cz/s/2GPSM

  8. ujezdak: To je ale cedule prirodni pamatky Xaverovsky haj, pres kterou vede spousta lesnich komunikaci i pro nakladni vozidla, takze tam konkretne bych problem nevidel. To je vec vyjednavani a da se na kole (a nakladakem) jezdit i v prvni zone narodniho parku (viz. Krnap a cesty na Labskou a Lucni boudu). Objizdka je ted s cyklostezkou fajn, ale nepomuze prujezdu dal do ve smeru vychod – zapad (tj. Dolni Pocernice – Klanovice).

    Koukal jsem jeste do katastru a ty pozemky na obe strany silnice, kde vede spojka Xaverovskeho a Klanovickeho lesa je soukroma. Navic, to neni ani lesni pozemek, ale zemedelsky pudni fond, takze se neda uplatnit lesni zakon, ze alespon pesi mohou prochazet bez omezeni. Takze tady je spis obecny problem, ze realny stav neodpovida majetkovemu usporadani a v katastru tahle klicova spojka pro pesi a dalsi rekreacni pohyb v zasade neexistuje a neni ve vlastnictvi obce. Stacila by cesta.

    https://en.mapy.cz/s/2GRog

  9. újezďák: Tak doufám, že se tu taky objeví nějaká značka zákaz vjezdu s vaším doporučením – jezděte tam, dokud to půjde, pokud možno traktorem nebo kamionem, za pár let nějaký policajt (vlastník atp.) zjistí, že mu to jezdí lidi, a dá tam závoru…

    Inu ale co, prosekat, zasypat, to zní docela moderně.

  10. Lei, mno, spíš jsem myslel, že pro děti může být zajímavé projet se bažinou po stávající turistické značce, mezi rákosím a kopřivami než se to TAM všechno buď vyasfaltuje do hladka a proseká do horizontu, nebo než nějaký ochranář řekne, že tam nesmí ani turisté :).
    Ale pokud máte dojem, že jsem naváděl k tomu, aby se to tam prosekalo a z přírodní památky se udělala cesta , tak o tom jsem skutečně nemluvil já, to se obraťte na Petra :)
    Ostatně pokud vím tak na tomhle webu se běžně diskutovalo o “ pirátských úpravách“ prostoru tak aby by vyhovoval cyklistům :)

    Petr : ano je tam k ceduli ješte přidáno, že zrovna ta bažina je cenná :) což u každé cedule okolo háje prostě není :) Ttamtudy jezdíme s rodinou nebo když jezdím přímo z centra domů do Újezda, na západ od silnice je modrá turistická značka a na východ tomu “ vlastníkovi“ postavili kus cyklostezky a altán, za ním zaplať pánbů nikdo v tom krásném úseku cca 250 metrů nic neprosekává, neštěrkuje a já jen doufám, že se tam nic takového nestane, nemusím prostě s dětmi jezdit do Nového města pod Smrkem na singletrek s koly autem:)

  11. Ujezdak: Pokud to berete jako singltrek, tak to pak chapu. Ja to beru jako hlavni rekreacni komunikaci v zelenem pruhu, ktery zacina Vitkovem a konci Klanovickym lesem. Prijde mi pak skoda, ze v obdobi podzim – zima – jaro je tahle komunikace nesjizda, pripadne pruchozi jen v holinkach. Navic tam dochazi presne k tomu, ze kdyz ma samotna cesta spatny povrch, tak lide chodi vedle cesty a vyslapavaji nove cesticky. Takze misto 1,5 metru siroke cesty nebo povaloveho chodniku tam je na te vychodni strane 6 metru siroky koridor, kudy vedou ruzne objizdky tech nejhorsich mist.

    Bydlim v Hostavicich a tam je par useku skrz baziny, ktere by se daly pouzit – bud jako sterkova cesta (https://en.mapy.cz/s/2GTgp) nebo jako povalovy chodnik (https://en.mapy.cz/s/2GTij). Baziny to nijak nerusi ba naopak – je to pekne zamokrene, ze nikoho nenapadne slapat mimo cesty.

    Je taky jasne, ze nova cyklostezka pomuze tomu, ze se to bude dat objet okolo tou vasi objizdkou, pak podel silnice po cyklostezce a smerem do Klanovic po modre (pokud cyklostezku protahnou i smerem do Hornich Pocernic).

    Ted je tam ale stav, kdy se da jet v pohode z Dolnich Pocernic do Klanovic cca 6 km za kazdeho pocasi a v pulce je kratoucky usek, kde projedu z rodiny jen ja, protoze na kole jsem schopen projet temer vsude a nebojim se na frekventovane silnici.

  12. Neberu to jako singletrek, beru to jako jedno z dalších z míst, kterému hrozí “ zprůchodnění pro lepší rekreaci“ i když se dá bez problémů objet, nebo kola protlačit.
    Vůbec jsem neříkal, že se musí za každou cenu po modré nahoru po silnici, prostě pak pokračovat od nového altánu “ nach klánovice“ terénem….nebo si sjet dolů do Běchovic a pohodlně projet podél trati a do lesa vjet z Újezda nad lesy. Spíš se ptám proč vlastně hledat kvůli výletům zkratky a přímé trasy “ v komunikačním pruhu“ ? Komunikační pruh, to jsem opravdu ještě neslyšel, to dík, to si zapamatuji to je pěkný :)

    Takových krásných polních cest a cestiček, ze kterých se staly zaplácnutím asfaltem “ greenwaye radostné rekreace “ jsme tady už diskutovali hodně. Pak se tam nadrbe spousta značek a udělají veselé barevné křižovatky na kříženích a nakonec se objeví první stánky s občerstvením, prostě paráda:(

    V okolí lesa Xaverov-Klánovice-Škvorec a v lese jsme odjezdili s naším nejstarším, tehdy cca 5 let dnes 22 a dalšími dvěma syny kilometrů spoustu, můžu tedy celkem v klidu tvrdit, že nemám nic proti cyklostezkám a srovnání některých polních cest šotolinou nebo v horším případu makadamem, ale proč z normálních “ příměstských divočin“ dělat nějakou „Zónu komunikačního pruhu“? Viz třeba greenway ze Zelenče do Lázní toušeň na které kdysi byla radost jet kdykoliv a dneska je tam o víkendu za pěkného počasí k vidění dav skrz který si razí cestu lidi na karbonových silničkách v dresech , byla tam sjízdná cestička, pak polnačka, všechno krásně obrostlé špendlíky švestkami a jabloněmi, byl tam stín a nefoukalo tam, teď většinu vysekali kvůli výhledům a máme “ komunikační pruh jedna báseň“:(

  13. újezďák: Jasně, netvrdím, že se tohle místo musí za každou cenu měnit – objížďka je fajn. Přes Běchovice podél trati jezdím taky. Nepsal jsem o „komunikačním pruhu“, ale o rekreační komunikaci v „zeleném pruhu“ – přesně v tomhle: https://en.mapy.cz/s/2GVwT .

    Praha má těhle pruhů zeleně z okraje do centra několik a je to jedno z jejích největších bohatství, které by se měly určitě chránit a nezastavovat. Pak je samozřejmě otázka, jak v nich mají vypadat cesty a pěšiny. Kde má být prostor pro přírodu („bažiny“ a „divočinu“ :)), kde pro kola, běhání, jízdu na koni, golf atd. Když je tam divočiny moc, tak se tam nastěhují „lesní lidé“ = bezdomovci, když málo (parky), tak se zas dá moc peněz za údržbu. V našich zeměpisných šířkách je asi nejlepší les, případně louky.

    Tady konkrétně v téhle spojce mi přijde, že zrovna tady je místo, které by mělo být průjezdnější, aby co nejvíce lidí mohlo sednout na Žižkově, ve Vysočanech, v Hostavicích na kolo a vyjet na výlet alá Třeboňsko bez toho, aby museli jezdit po nekomfortních cestách – cesty přerušené frekventovanými silnicemi, jízdou po chodníku, „bažinama“ a pod., které nutí širší veřejnost naložit kolo do auta a jet na to Třeboňsko, kde to nedrncá a jede se lesem.

    Ad. Greenway Zeleneč – Lázně Toušeň. Zas je to otázka koncepce. Rok jsem bydlel v Deftu (v Holandsku) a udělal jsem třeba výlet z Delftu do Hilversumu a zpět – cca 180 km a jel jsem v podstatě pořád po takovéhle cyklostezce. Prostě jsem si vzal turistickou mapu, kouknul, kde je zhruba stezka, zapamatoval si tři hlavní cíle na trase a jel podle ukazatelů. Nevybavuju si, že by stezka někde skončila a já musel jet po frekventované silnici, „bažinama“ nebo jinými provizorii.

    Pokud je tahle cesta součástí nějaké dálkovější sítě – že si z Prahy vyjedu k Labi, a pak budu pokračovat třeba do Mělníka nebo do Jičína nebo do Poděbrad, pak má smysl, že tam je.

    Navíc takovéhle stezky mají smysl pro každodenní dojíždění v relaci třeba Zeleneč – Brandýs, Čelákovice – Černý Most a pod. Jezdit to dennodenně po vymlácené polňačce zpevněné stavební sutí dá málokdo.

    Ale určitě souhlasím s tím, že asfaltovat vše nemá smysl. To se tady diskutovalo mnohokrát…

  14. Také souhlasím s tím, že pokud jsou nové „rekre“ stezky o víkendech plné, tak je o nich asi poptávka. Rozhodně dávám přednost tomu, aby Pražané jezdili na kolo do okolí Prahy, a ne ho nakládali na auta a vozili do hor a k Třeboni, byť spousta silničních správních úřadů nechápe, proč by cyklisté měli jezdit v po Praze, když můžou o víkendu s kolem někam do hor. Dokonce se domnívá, že pokud někdo bude pravidelně jezdit na kole na výlety po bližším či vzdálenějším okolí svého bydliště, je jen otázka času, kdy ho napadne zajet jednou na kole třeba do práce…

  15. Petr.
    Ono je to taky dáno vlastnickými právy a řekněme zvykovým právem, v Holandsku prostě buď můžeš po silnici, nebo po speciální cyklostezce, kterou stát/obec vykoupily nebo pronajaly od vlastníků, vydat se tam někam po neznačené polňačce ve své podstate nelze, prostupnost krajiny přes soukromé vlastnictví je tam prakticky nulová. V tom je Česko úplně jiné.
    Já si dovedu představit, v tom konkrétním místě bažiny které začalo naší debatu cik-cak chodníček z kulatiny podobně jako u vás v Hostavicích, tedy místo, kde většina lidí stejně sesedne z kola protlačí to , představa, že to někdo vyseká, srovná a udělá tam cestu širokou pro UAZ mi přijde pro to místo už nevhodná, ostatně pro děti je dobré aby taky viděli, že příroda vypadá jinak z bahniska než z štěrkového mlatu….
    Ohledně “ dálkové sítě“ jsem skeptik, jsem celkem schopný dojet na kole silničním nebo horském na všechny české hranice směrem od Prahy a nedává mi vůbec žádný smysl k tomu budovat nějakou síť “ cyklodálnic“ když máme takovou síť silnic IV kategorie , značených turistických tras a neskutečně průchodnou krajinu polními cestami, ano odjedu to klidně na karbonu po silnici, ale MTB kolo s přiměřeným obutím mi v Česku dává volnost o které se Holanďanům nebo Belgičanům ani nesní ( pracoval jsem dost dlouho pro holandskou firmu, takže znám údiv těhle cyklolidí z české krajiny) a belgický kolega před 2 lety prostě nevěřil, jaká je u nás volnost a prostupnost krajiny.
    K lidem ze Žižkova nebo Vysočan, sorry jako nemám žádný soucit, jezdil jsem přes ně( i přes Hostavice) na kole do práce mnoho let, nemají po cestě žádný problém, můžou přijet klidně a pohodlně na kolech, vlakem, nebo metrem a cestou nenarazí na jediný problém.
    S dětmi jsem od nás na kole projel mnohokrát v pohodě až do ZOO a naprosto nemám dojem, že by oněch 2x 200 metrů bažiny nebo rákosí mělo mít nějaký vliv na to, že by jsme na cestu nevydali a že komunikační koridor má přírodní špunt, zato jsem si zatraceně jistý, že nejnebezpečnější úseky byly a jsou místa, kde se lidé z Vysočan chodí projíždět na bruslích, tedy třeba úsek Hloubětín Rokytka…. udělali tam kráááááásnou cestu i pro děti na tříkolkách, ale …. prostě s lidmi z Vysočan není v tom smyslu dohoda, oni si chtějí bruslit a nějací lidi, kteří si z jejich zábavo landu chtějí udělat komunikační koridor žádný soucit nemají…..

  16. Prosím o radu. Dnes mě na Výtoni chtěli pokutovat měšťáci, když jsem kolo připoutala k zábradlí nad Vltavou vedle přístřešku MHD. Mluvili o jakési vyhlášce, kterou prý mám znát. Snažila jsem se dohledat, a nedohledala. Ptala jsem se, kam tedy mám, u zastávky MHD Výtoň, kolo připoutat. Neporadili.Tedy, víte někdo o jakou vyhlášku by se jednalo a kam na Výtoni kolo připevnit? moc děkuji Jarka

  17. Já bych uvítal nějaký „koridor“ + přírodní cesty „okolo“ klidně se zajížďkou. Ano, dnes jsem projel stezku od nádraží Běchovice střed kolem trati + krátkou „cx vložku“ v Klánovičáku za nádražím i na silničce + „rozdrbanou“ spojku durch les k silnici úvaly – jirny ale to se opravdu dá jen za sucha a když má člověk náladu, jinak radši vytrpím I/12. Pokud se dopravuji na delší vzdálenosti tak se mi opravdu nechce „kličkovat“ a najíždět km navíc (můj problém že to mám do práce 40km). Už se tu probíralo i to, že v ČR jezdí drtivá většina na MTB, ale rád bych i já na silničním kole dojel přímou cestou bez „šotek“ a „bahna“ mimo silnice kde je „štrůdl aut“.
    Musím souhlasit s újezďákem v tom, že největší nebezpečí je pro mě na přeplněné asfaltové cyklostezce ale pokud jich bude pořád málo, tak o to větší „nával“ na nich bude.

  18. Jan Herda, popravdě se děsím okamžiku, kdy někoho napadne přesfaltovat obě hlavní silnice tedy Klánovice střed od školy-Úvaly Zálesí a Újezd nad lesy od Smolíka – Úvaly Pařezina na bruslařský standart nebo nedejbóže propojit je v kruh . Konec lesa, konec dopravy, prostě z toho bude další místo, které nebude za pěkného počasí nic jiného zábavoland a kde se namnoží lavičky, odpočívadélka a plácky na pikniky na místech kde rostou borůvky, houby a laně chodí pít….
    Jinak chápu, jezdíval jsem 35 jednu cestu a taky jsem radši jel po silnicích.

    Nejhorší na tom je, že pohodový Koridor z Vítkova už dávno je, ale milovníkům „vopravdických koridorů“ asi nestačí nebo co, jezdil jsem po něm minimálně pět let už před deseti roky :) Mapa na Prahou na kole o něm tvrdí, že má 18,5 km a je na něj potřeba 2 hodiny :)

  19. Výjimečně souhlasím s újezďákem v mnohém, co píše :o)

  20. Lei : i motyka někdy spustí :)

    My chodíme s nejmladším hledat a fotit mraveniště a v porovnání se situací před 20 let bych řekl, že je jich tak 3-4x tolik , je to s podivem, protože v porovnání se situací před 20 roky je dnešní Klánovické polesí prakticky na hraně Stromovky. Ale na druhou stranu na to, kolik je v okolí lidí, je to pořád dobrý,asi hodně pomáhá to, že se stále značná část lidí cítí nucena odjet na hory a na chaty :)

    Já si nejvíc užívám že po cestě domů na kole, nebo když to nevyjde tak pěšo z vlaku, si vymetu pár míst a nasbírám jahody, borůvky, houby, jeřabiny nebo i dřevo na oheň :)

  21. Jarka Jarka: Trochu OT, ale zkusím. Zábradlí je dopravní zařízení, takže se k němu vázat nemá. V místech, kde není stojan, je to ovšem zažitá praxe, protože jinak by člověk kolo odložit nemohl. Akorát je to potřeba dělat ve chvíli, kdy tam není policajt. Nejbližší legální stojany jsou na Palackého náměstí, to je výsměch. Napište na úřad MČ Praha 2, že chcete na Výtoni zřídit stojany. A nenechte se tím odradit, my, kdo jezdíme po městě na kole dlouho, víme, že spoléhat se jen na stojany nedává smysl.

  22. Jarka: jestli to bylo přímo tady: https://goo.gl/maps/wABoUgbbTgL2 tak možná nejvíc vadilo, že to je vážně úzké a problematické místo (cyklisti tam i projíždějí po chodníku) a potřebovali to nějak zdůvodnit. A bylo to asi rekolo, ne? Měla by se nechávat, kde nepřekáží, a jsou pokud možno vidět, a nikoli přesně v místě, kde je uživatel přestal potřebovat ;-)

  23. VF + Jarka: A nejsou dopravním zařízením náhodou jen ta zábradlí s krásnou, červeno-bílou barvou?

  24. David nejsou, chodník je přece také pozemní komunikace která třeba jako v tomto konkrétním případu potřebuje ochranu pro uživatele, aby nespadli dolů, ale památkáře by tento názor mohl docela vyděsit, ke komunikaci patří červenobílý :)

    Jarka, řekl bych že velmi špatně/bezohledně vybrané místo, úzké vedle zastávky, chodcům by to tam určitě vadilo. Pokud je nás pár, tak to tak nevadí, ale až tady budou všude přivázaná kola a ucpaný chodníky jako v Amstru, tak nás radši mít nebudou…. možná bych to zkusil “ o patro níž“ k tomu zábradlí dole u schodů, ze strany náplavky“
    https://mapy.cz/s/2HlLp tam by to asi nemělo nikomu vadit

  25. Vrato, v clanku se odkazujes na usneseni c.50, oprav si to na 55 :-) M.

  26. Ad Vršovická. Zase špatně! Cyklopruh od Kohinorky k Edenu vypadá dobře a po překonání strachu z aut vedle řídítek se po něm dá docela dobře jet.

    Jenže nazpátek to nejde. Na druhé straně ulice směrem dolů je šílený občasný cyklopiktogram, ulice se zužuje na jeden pruh a okolo se řítí auta – tam chce vjet jen málokterý cyklista.

    A směrem nahoru u výjezdu z garáží supermarketu Eden pohoda také končí. Ocitneš se ve změti pruhů a rychlých aut, ve kterých cyklista neví, co si přesně počít, a oprávněně se bojí.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Další z rubriky

Polemika: Magistrátní cyklomapa z pohledu spoluautora 1

Recenze magistrátní cyklomapy od Jirky Motýla přináší její obsáhlý popis včetně velké novinky – cyklistických koridorů,..více

Revoluční: skandál Prahy 1 a IPRu 43

Staroměstský okruh, nebo také Pražské hradební korzo. Věnec ulic kolem Starého Města, s ohledem na nerealizovatelný..více

Zprávy z červnové cyklokomise 6

Červnová cyklokomise byla poslední před prázdninami, během kterých dojde patrně jen na výjezdní zasedání bez..více

Nové cykloobousměrky na Ořechovce 4

Praha 6 zřídila dvě nové cykloobousměrky, které zpříjemní jízdu vilovou čtvrtí Ořechovka. Nově je pro..více

Recenze: Magistrátní cyklomapa 2018 5

Magistrát v rámci svého projektu Čistou stopou Prahou vydal novou edici městské tištěné cyklomapy. Ta..více

Jak by mohla vypadat integrace na Podolském a Rašínově nábřeží 11

Cyklostezka plná bruslařů, vedení kola po chodníku Vyšehradského tunelu, náplavka ucpaná davy lidí. A nábřeží..více
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jak budete jezdit přes pěší zóny po omezení průjezdu?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

  • Jan Herda: Free Circle: oblečení pro (ne)cyklisty

    Tak Do práce na kole je soutěž, kde podle mě plno ambiciózních jezdí úmyslně z práce normálně trénink, já to…

  • Jan Herda: Pohled z druhé strany volantu

    Kdo má služebáka, tomu je asi i jedno, kolik prostojí v koloně, kdo je líný a chce klimošku, tak ho…

  • FlyingJ: Pohled z druhé strany volantu

    Bohužel v článku nevidím žádnou vypovídající hodnotu, neboť je extrémně zaujatý a vypichuje jen výhody kola a jen nevýhody automobilů.…

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
webdesign by 2046
↑ nahoru