Cyklostezka podél Košíkovského potoka je před dokončením

Jedna z významných cykloakcí tohoto roku a téměř jediná ve vnitřním městě, cyklostezka podél Košíkovského potoka, byla dokončena. Vznikla tak souvislá alternativa ulici Mírového hnutí v úseku od Türkovy po ulici V Horkách. Výstavba závěrečných dvou etap přišla na zhruba 13 a půl milionu korun.

Kolaudace a slavnostní otevření proběhnou v průběhu června. Stezka je už ale zcela dokončená včetně vodorovného značení, do kolaudace ale zatím zůstává oficiálně uzavřená. A jak vypadá? Podívejte se na komentované fotoalbum.

Začátek první etapy dokončené v roce 2016. Bylo doplněno orientační značení,  v budoucnu půjde o přeložku trasy A225.

Opačným směrem vidíme starší stezku pokračující kolem Mercedesu k archivu na Chodovci. Přechod přes Klíčovu bohužel není legalizován.

Odbočka k Chodovské tvrzi s podjezdem pod ulicí Mírového hnutí není pro jízdu na kole legální.

Mostkem končí první etapa z roku 2016. Nyní už se dostanete dál. Logiku dvakrát dvou sloupků na každém konci mostu ale příliš nechápu. Ty přední nemají reflexní polepy, tam se jednou někdo přerazí. Ty druhé jsou zase v zatáčce, a jsou tam vyloženě bezpečnostním rizikem. Má-li zde být zabráněno vjezdu aut na most, měl být sloupek uprostřed, na dělící čáře.

Vyhneme-li se ale sloupkům, čeká nás dálnice vedená za bazénem Jedenáctka.

Výjezd na parkoviště na západní straně bazénu není určený pro kola.

Abyste se k bazénu dostali po asfaltu, vystoupáte po stezce nahoru.

Zde je odbočka, při troše šikovnosti se tudy dostanete i do ulice Brodského.

Předprostor bazénu. Stojany čekají na své uživatele. Do ulice Brodského se lze dostat s pomocí přechodu dále.

Odbočka k bazénu z druhé strany.

Stezka od bazénu prochází parkem a klesá za areál hotelu, kde se vrací k potoku.

Z opačné strany vypadá výjezd takto.

Těsně nad nádrží mohla být lávka k asfaltce na druhé straně nádrže. Asi se bude muset počkat na další projekt.

Konec stavební akce se napojuje na stávající silničku, která nádrž původně obcházela.

Abyste to trefili ze druhé strany:  když pojedete po trase A41, tak musíte před vodní nádrží u Košíkovského potoka odbočit doleva. Směrovou šipku se v rámci akce nepodařilo zajistit.

A kdy budou další?

V letošní sezóně budou realizovány ještě následující velké akce:

  • cyklostezka Vestec – Kunratice (A 202),
  • rozšíření cyklostezky A1 Radotín – Šárovo kolo,
  • A2 – souvislé vyznačení celé trasy,
  • A25 – vyznačení trasy (mimo Prahu 3).

Další akce jsou pak připraveny na roky 2019 – 2020.  Je to chvályhodné, po sedmi letech se věci konečně zase hýbou. Aby byla celoměstská síť cyklotras funkční tak, jak má, tak bychom takovýmto (či spíše vyšším) tempem potřebovali pokračovat ještě dalších 15 – 20 let.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: realizace

Komentáře - uzamčeny

  1. Projel jsem si to oběma směry , nejhorší jsou klasicky ty sloupky to je mánie, pak určitá nepřehlednost v okolí mostku nu a celková nevýhodnost při návaznosti na Mírového hnutí, pokud člověk ostane na hlavní tak se za :
    a) vyhne zbytečným výškovým metrům
    b) neskutečně blbému přejezdu přes křižovatku Mírového hnutí/K horkám

    Už jsem psal, že pro bruslaře to nebude, což je plus, své uživatele si to asi najde, ale já zůstanu nahoře, v mém směru to nedává žádnou logiku, Pokud někdo nechce kroužit jako blázen kolem 11ky, tak doporučuji sjet z Mírového hnutí proti Bodrovského na chodník, projet za autobusovou zastávkou je to zcela legální a pak jet po parkovišti až skoro ke Košíkovskému potoku a přejet po silnici most…. ušetříte si spoustu času :)

    Mimochodem kolem celé Mírového hnutí po jižní straně je prakticky nevyužívaný širokánský chodník a dost mě překvapuje že v úseku Benkova-Květnového vítězství se nevyužil pro cyklostezku… lidi tam potkáte jen na přechodech do parku a u autobusů…. Občas po něm jedu, třeba včera , protože větší část je zastíněná a za velkého vedra je to fajn, akorát je to na horáka, protože ne všude jsou sražené obrubníky…. je to taky dobrá varianta, pokud ja na mírového hnutí kolona v zatáčce před křižovatkou s K horkám, tam se auta rozdělují a celkově to ucpou i pro kolo….

  2. Škoda toho ztraceného spádu, ale jinak dobrý. Pro nějaký rychlopřesun asi nevhodné, to pojedu určitě po Mírového hnutí. Stejně tak do Hostivaře pojedu radši horem (Donovalská). V noci z práce taky asi nepojedu zadem mimo civilizaci a zůstanu na trase K Horkám – Mírového hnutí (provoz je už mírný a lampy svítí). Za světla jezdím hostivařským lesoparkem, takže to se nové cyklostezce rovněž vyhnu, protože napojení na lesopark je u benzínky terénní a křížení silnice nebezpečné.

    Trochu je blbý nájezd od archivu, protože musím odhadnout, že zrovna nějaké auto neodbočí a nevjedu mu přímo pod kola. Ten cyklochodník kolem Mercedesu mi přijde hůř sjízdný než stejně dlouhá cesta kolem archivu, případně kolem Top hotelu. Kolem Mercedesu vůbec nejezdím.

  3. > Pro nějaký rychlopřesun asi nevhodné, to pojedu určitě po Mírového hnutí.

    Jenom aby ti řidiči a policajti nezačali dávat najevo kam patříš ;)

  4. Milan : Cyklochodník kolem Mercedesu je na MTB vlastně v pohodě :) jsou tam jen asi troje kořeny…. mnohem horší jsou tyhle kořeny třeba na Spořilově v ulici Boční I., tam neznalý člověk který to maže s kopce skutečně může “ narazit“… prostě topoly no…

    Jenda : řidiči na Mírového hnutí o té stezce nebudou vůbec vědět:

    1. z ulice je trošku vidět jen ten úsek u Agrofertu a Mercedesu

    2. řidiči tam mají většinou dost starostí sami se sebou a s tím co mají dělat, když to jede krokem, nebo nejede vůbec, případně s tím, že jim tam běhají chodci mezi zastávkami autobusu ( ostatní s tím mívám starosti i na kole, když auta stojí či skoro stojí a já tam 3*z pěti dnů beru kolonu, tak zrovna chodci jsou tam pro cyklisty jasným nebezpečím číslo jedna , hlavně když na druhé straně než jsou, jede autobus)

    3. s policajty bych neplašil ani se smajlíkem, místně se hodí andrejkovo sorry jako, ale ta cyklostezka vede klasicky odnikud nikam, hodně okolo, je schovaná za budovami a terénem a tak se nemůže na ní vůbec vztahovat nějaká povinnost ji použít, ale neboj chápu, docela se ta situace hodí na panické upozorňování na to, kterak jsou a budou cyklisté „utlačovaní“ :)*

    *( taky jsem tam dal smajlíka , to je fajn co smajlík všechno napraví)

  5. Jen k zaveru clanku – rozhodne se letos podari jeste Blatovska alej a „kopneme“ :-) i na vodnim prostupu Rokytka. A i Prazacku musime stihnout. Michal

  6. Tu kilometráž dělali od oka? Na první ceduli je Hostivař 4,3 km a Háje 1,3 km. Po ujetí 400 metrů je najednou Hostivař už jen 3 km, zato Háje se nám vzdálily na 2,7 km…

  7. Jinak stezka pěkná, ale bohužel to zabíjí ty dva zbytečně ztracené spády. Tím je těžko využitelná pro bruslaře a menší děti, ale i pro dopravu – většina asi radši bude dál jezdit po silnici. Škoda, že „Cyklostezka podél Košíkovského potoka“ nevede opravu podél toho potoka, kde by byla po rovině. Ale to by se nemohly postavit tuny gabionových zdí a metrové ploty a bylo by to zbytečně levné.

    Stejně tak šířka 4 metry a osvětlení je na takto okrajové stezce skoro zbytečný luxus. Davy tam nebudou a v noci k bazénu asi taky nikdo nepojede. Těch pár milionů utracených navíc by se víc hodilo jinde, prakticky na jakékoli páteřní trase.

    Škoda, že se s akcí rovnou nevyznačil přejezd přes Klíčovu ulici a odbočka u nádrže v místě napojení trasy A41.

    A už se ví, kdy bude celá A225 přeložena do nové stopy? Na mapy.cz už ji mají :-)

  8. Mirek: O chybě v kilometráži se ví a bude opravena. Značení mimo rozsah realizace cyklostezky nebylo součástí akce a bude muset být upraveno / doplněno někdy v budoucnu samostatným projektem.

  9. Mně osobně se tato cesta líbí, úplně super to je v souvislosti, jedu-li z plavečáku (kde je sice spousta stojanů, ale nenašel jsem kameru, která by je hlídala a nejsou zastřešené), protože jsem hned na ni a mimo auta. I když stoupání jsou už ne pro slabého jedince, je to velmi dobře sjízdné na silničním kole. Nejhorší je to, že oba konce navazují na něco, co na mém kole sjízdné není, nejsou legalizované přechody a tedy z pohledu dojíždění/rychlosti nic moc, standardní situace, kdy zmizí veškerá výhoda použití kola a objeví se největší nevýhoda – rozjezdy (pro hvězdy). Jedu-li od Chodova do Hostivaře, tak stejně na ten chodník u Mercedesu se nenapojím, pak musím čekat, než vyhraju ve sportce a mohu z Mírového na stezku odbočit, pač intenzita dopravy kort ve špičce je tu extrémní no a pak jak se dostat na tu a41, respektive K Horkám? Ruku na srdce, na těch panelech u rybníka to není sjízdné ani na horáku a napojení na silnici žádné rozumné není.

  10. Stoupání jsou jedin(ečn)ou výhodou této stezky :) vyřazují ji totiž z “ plnění rekreačních úloh“ a udrží ji tak průjezdnou :)

    Projel jsem si oba směry na horáku a pokorně se vrátil zpět na Mírového hnutí :) která mi jako cesta odněkud někam a víceméně po rovině vyhovuje víc .
    U Mercedesu ( Klíčova/Mírového hnutí ?) napojování nebývá ani ve špičce problém, stejně tam většinou z jedné nebo z druhé strany jedou auta krokem… možná je lepší se napojit hned na kruháku pod Turkovou ?

  11. @ újezďák
    – tam se legálně i nelegálně rozumně napojit nedá:
    — je tam plná čára která mi znemožňuje přejet z levého pruhu do pravého v místě, kde bych potřeboval do pravého pruhu najet
    — je tam jenom přechod a ne přejezd, takže ani po tom přechodu nemohu jet a musel bych slézat v levém pruhu, což je šílenost s auty za mnou nebo nějak sjet na levý ostrůvek a pak kolo převést
    — chodník tam není legalizovaný, minimálně ta přípojka od silnici, takže bych musel popojít pěšky
    — je tam klasický 2cm zub, který pro silniční kolo je veliké riziko procvaknutí
    — kdybych sjížděl opravdu přes pruh přechod přes zub tak za mokra tak na zebře se určitě natáhnu, pač ta klouže pěkně…

    – když už bych tam najel, tak pro moje kolo je ten chodník ve špatném stavu, jsou tam praskliny kvůli kořenům, viděl jsem tam i střepy od nějakých píp, větve, v místech, kde se drží kaluže, tak je tam občas i po uschnutí takový ten slizký bahnoflek, na kterém to krásně ujede jak po exkrementu…

    Já tou ulicí jezdím často a i když většina aut tam ještě jede 40 od plavečáku, tak většinou těch aut je hodně a málo kdy nemusím čekat na volné okno.

  12. Pavel Mašek, tou ulicí jezdím prakticky každý den a s připojováním na ní nemám čekací lhůty které by mě nějak iritovaly, většinou kratší než o pár set metrů dál na přechodu nebo na světlech.
    Inu samé potíže s tou silničkou :) ano jsou tam kořeny, tedy něco co by se na dlážděné stezce dalo opravit raz dva,ale na asfaltu to nejde :). ano střepy, tak ty bohužel jsou často i na silnicích, ano z vrby tam každý rok visí pár větviček ale je to vrba, tedy nic co by člověka omlátilo nebo popíchalo, bahnofleky si nějak neuvědomuji, holt nejezdím na silničce s pláštíkem který sklouzne nebo cvakne kde co a tak mi ledacos nevadí.
    Ostatně dá se prostě jednoduše projet kruhákem a odbočit až u klekacího autobusu doleva s tím, že to musí být řádově kratší než se od autobusu připojovat.

    Ještě jednou k tomu čekání na vokno, bohužel i jako cyklista potkávám cyklisty, kteří mají vokno pořád, i na červenou jedou, i na stopce jedou, i při připojení před cyklistu na hlavní mají vokno a je jim šumák že mě donutí brzdit, prostě to jsou lidi, kteří málo kdy při jízdě připustí možnost, že dodržování předpisů je fajn…

  13. Možná vás potěší, že projekt na přeznačení a drobné úpravy návazností je v pokročilém stádiu přípravy. Součástí bude náhrada dvou přechodů (Klíčova a výjezd z Mercedesu) sdruženými přechody a přejezdy a legalizace chodníku podél Türkovy až k signalizaci před Archivem. Požádal jsem kolegy na TSK, aby při té příležitosti shodili ty „polosnížené“ obruby na výjezdu z Mercedesu a na chodníku proti Archivu zalepili díry.

  14. Vratislav , tak to je paráda, v Klíčově je to asi důležitější u Mercedesu zas takový provoz není. Ještě by to chtělo srazit obrubníky chodníčkářům tady https://mapy.cz/s/3pk37, vidám jich tam jezdit docela dost., pak sdílené přechody zde https://mapy.cz/s/3pk3q a přihodit výjimku pro cyklisty na značku zákaz segway na těch 15 metrů chodníčku skrz barieru do ulice Jihovýchodní IX … chodník naproti archivu to je ten z velkoplošných dlaždic v Archivní ? tam je lepší jezdit po silnici, provoz nula

  15. újezďák: Jo, od Jihovýchodní IX nahoru taky jezdím, když jsem unavenej. Bude součástí nějaké další akce.
    Chodník naproti Archivu jsem myslel ten těsně podél Türkovy, v pokračování toho před Mercedesem. Jako není to extra rozdíl, možná je tam o malinko menší kopeček.

Další z rubriky

Adam Scheinherr: Pokud cyklodopravě prostor nezačneme dávat, tak na kole jezdit nikdy nebudeme 70

Po celé jaro jsme vám přinášeli ankety o plánech jednotlivých městských částí v oblasti cyklistické..více

Co chystají městské části: Praha 19 (Kbely) 12

22. 07. - redakce - Zprávy
Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje..více

Co chystají městské části: Praha 7 3

17. 06. - redakce - Zprávy
Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje..více

Přichází růžová sdílená elektrokola 7

13. 06. - Martin - Zprávy
Česká společnost pro sdílení jízdných kol Rekola představila 12. června 2019 dlouho očekávaná elektrokola. Ke klasickým..více

Co chystají městské části: Praha 4 43

06. 06. - redakce - Zprávy
Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje..více

Co chystají městské části: Praha 2 12

03. 06. - redakce - Zprávy
Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru