Cyklostezka podél Košíkovského potoka je před dokončením

Jedna z významných cykloakcí tohoto roku a téměř jediná ve vnitřním městě, cyklostezka podél Košíkovského potoka, byla dokončena. Vznikla tak souvislá alternativa ulici Mírového hnutí v úseku od Türkovy po ulici V Horkách. Výstavba závěrečných dvou etap přišla na zhruba 13 a půl milionu korun.

Kolaudace a slavnostní otevření proběhnou v průběhu června. Stezka je už ale zcela dokončená včetně vodorovného značení, do kolaudace ale zatím zůstává oficiálně uzavřená. A jak vypadá? Podívejte se na komentované fotoalbum.

Začátek první etapy dokončené v roce 2016. Bylo doplněno orientační značení,  v budoucnu půjde o přeložku trasy A225.

Opačným směrem vidíme starší stezku pokračující kolem Mercedesu k archivu na Chodovci. Přechod přes Klíčovu bohužel není legalizován.

Odbočka k Chodovské tvrzi s podjezdem pod ulicí Mírového hnutí není pro jízdu na kole legální.

Mostkem končí první etapa z roku 2016. Nyní už se dostanete dál. Logiku dvakrát dvou sloupků na každém konci mostu ale příliš nechápu. Ty přední nemají reflexní polepy, tam se jednou někdo přerazí. Ty druhé jsou zase v zatáčce, a jsou tam vyloženě bezpečnostním rizikem. Má-li zde být zabráněno vjezdu aut na most, měl být sloupek uprostřed, na dělící čáře.

Vyhneme-li se ale sloupkům, čeká nás dálnice vedená za bazénem Jedenáctka.

Výjezd na parkoviště na západní straně bazénu není určený pro kola.

Abyste se k bazénu dostali po asfaltu, vystoupáte po stezce nahoru.

Zde je odbočka, při troše šikovnosti se tudy dostanete i do ulice Brodského.

Předprostor bazénu. Stojany čekají na své uživatele. Do ulice Brodského se lze dostat s pomocí přechodu dále.

Odbočka k bazénu z druhé strany.

Stezka od bazénu prochází parkem a klesá za areál hotelu, kde se vrací k potoku.

Z opačné strany vypadá výjezd takto.

Těsně nad nádrží mohla být lávka k asfaltce na druhé straně nádrže. Asi se bude muset počkat na další projekt.

Konec stavební akce se napojuje na stávající silničku, která nádrž původně obcházela.

Abyste to trefili ze druhé strany:  když pojedete po trase A41, tak musíte před vodní nádrží u Košíkovského potoka odbočit doleva. Směrovou šipku se v rámci akce nepodařilo zajistit.

A kdy budou další?

V letošní sezóně budou realizovány ještě následující velké akce:

  • cyklostezka Vestec – Kunratice (A 202),
  • rozšíření cyklostezky A1 Radotín – Šárovo kolo,
  • A2 – souvislé vyznačení celé trasy,
  • A25 – vyznačení trasy (mimo Prahu 3).

Další akce jsou pak připraveny na roky 2019 – 2020.  Je to chvályhodné, po sedmi letech se věci konečně zase hýbou. Aby byla celoměstská síť cyklotras funkční tak, jak má, tak bychom takovýmto (či spíše vyšším) tempem potřebovali pokračovat ještě dalších 15 – 20 let.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: realizace

Komentáře

  1. Projel jsem si to oběma směry , nejhorší jsou klasicky ty sloupky to je mánie, pak určitá nepřehlednost v okolí mostku nu a celková nevýhodnost při návaznosti na Mírového hnutí, pokud člověk ostane na hlavní tak se za :
    a) vyhne zbytečným výškovým metrům
    b) neskutečně blbému přejezdu přes křižovatku Mírového hnutí/K horkám

    Už jsem psal, že pro bruslaře to nebude, což je plus, své uživatele si to asi najde, ale já zůstanu nahoře, v mém směru to nedává žádnou logiku, Pokud někdo nechce kroužit jako blázen kolem 11ky, tak doporučuji sjet z Mírového hnutí proti Bodrovského na chodník, projet za autobusovou zastávkou je to zcela legální a pak jet po parkovišti až skoro ke Košíkovskému potoku a přejet po silnici most…. ušetříte si spoustu času :)

    Mimochodem kolem celé Mírového hnutí po jižní straně je prakticky nevyužívaný širokánský chodník a dost mě překvapuje že v úseku Benkova-Květnového vítězství se nevyužil pro cyklostezku… lidi tam potkáte jen na přechodech do parku a u autobusů…. Občas po něm jedu, třeba včera , protože větší část je zastíněná a za velkého vedra je to fajn, akorát je to na horáka, protože ne všude jsou sražené obrubníky…. je to taky dobrá varianta, pokud ja na mírového hnutí kolona v zatáčce před křižovatkou s K horkám, tam se auta rozdělují a celkově to ucpou i pro kolo….

  2. Škoda toho ztraceného spádu, ale jinak dobrý. Pro nějaký rychlopřesun asi nevhodné, to pojedu určitě po Mírového hnutí. Stejně tak do Hostivaře pojedu radši horem (Donovalská). V noci z práce taky asi nepojedu zadem mimo civilizaci a zůstanu na trase K Horkám – Mírového hnutí (provoz je už mírný a lampy svítí). Za světla jezdím hostivařským lesoparkem, takže to se nové cyklostezce rovněž vyhnu, protože napojení na lesopark je u benzínky terénní a křížení silnice nebezpečné.

    Trochu je blbý nájezd od archivu, protože musím odhadnout, že zrovna nějaké auto neodbočí a nevjedu mu přímo pod kola. Ten cyklochodník kolem Mercedesu mi přijde hůř sjízdný než stejně dlouhá cesta kolem archivu, případně kolem Top hotelu. Kolem Mercedesu vůbec nejezdím.

  3. > Pro nějaký rychlopřesun asi nevhodné, to pojedu určitě po Mírového hnutí.

    Jenom aby ti řidiči a policajti nezačali dávat najevo kam patříš ;)

  4. Milan : Cyklochodník kolem Mercedesu je na MTB vlastně v pohodě :) jsou tam jen asi troje kořeny…. mnohem horší jsou tyhle kořeny třeba na Spořilově v ulici Boční I., tam neznalý člověk který to maže s kopce skutečně může “ narazit“… prostě topoly no…

    Jenda : řidiči na Mírového hnutí o té stezce nebudou vůbec vědět:

    1. z ulice je trošku vidět jen ten úsek u Agrofertu a Mercedesu

    2. řidiči tam mají většinou dost starostí sami se sebou a s tím co mají dělat, když to jede krokem, nebo nejede vůbec, případně s tím, že jim tam běhají chodci mezi zastávkami autobusu ( ostatní s tím mívám starosti i na kole, když auta stojí či skoro stojí a já tam 3*z pěti dnů beru kolonu, tak zrovna chodci jsou tam pro cyklisty jasným nebezpečím číslo jedna , hlavně když na druhé straně než jsou, jede autobus)

    3. s policajty bych neplašil ani se smajlíkem, místně se hodí andrejkovo sorry jako, ale ta cyklostezka vede klasicky odnikud nikam, hodně okolo, je schovaná za budovami a terénem a tak se nemůže na ní vůbec vztahovat nějaká povinnost ji použít, ale neboj chápu, docela se ta situace hodí na panické upozorňování na to, kterak jsou a budou cyklisté „utlačovaní“ :)*

    *( taky jsem tam dal smajlíka , to je fajn co smajlík všechno napraví)

  5. Jen k zaveru clanku – rozhodne se letos podari jeste Blatovska alej a „kopneme“ :-) i na vodnim prostupu Rokytka. A i Prazacku musime stihnout. Michal

  6. Tu kilometráž dělali od oka? Na první ceduli je Hostivař 4,3 km a Háje 1,3 km. Po ujetí 400 metrů je najednou Hostivař už jen 3 km, zato Háje se nám vzdálily na 2,7 km…

  7. Jinak stezka pěkná, ale bohužel to zabíjí ty dva zbytečně ztracené spády. Tím je těžko využitelná pro bruslaře a menší děti, ale i pro dopravu – většina asi radši bude dál jezdit po silnici. Škoda, že „Cyklostezka podél Košíkovského potoka“ nevede opravu podél toho potoka, kde by byla po rovině. Ale to by se nemohly postavit tuny gabionových zdí a metrové ploty a bylo by to zbytečně levné.

    Stejně tak šířka 4 metry a osvětlení je na takto okrajové stezce skoro zbytečný luxus. Davy tam nebudou a v noci k bazénu asi taky nikdo nepojede. Těch pár milionů utracených navíc by se víc hodilo jinde, prakticky na jakékoli páteřní trase.

    Škoda, že se s akcí rovnou nevyznačil přejezd přes Klíčovu ulici a odbočka u nádrže v místě napojení trasy A41.

    A už se ví, kdy bude celá A225 přeložena do nové stopy? Na mapy.cz už ji mají :-)

  8. Mirek: O chybě v kilometráži se ví a bude opravena. Značení mimo rozsah realizace cyklostezky nebylo součástí akce a bude muset být upraveno / doplněno někdy v budoucnu samostatným projektem.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Další z rubriky

Prahou projela velká jarní cyklojízda 1

20. 05. - redakce - Zprávy
(s využitím tiskové zprávy Auto*Mat). V sobotu 12. května projela Prahou pravidelná velká jarní cyklojízda...více

Rok s kauzou pěších zón, rok beze změn 3

Kauza pěších zón na Praze 1 (více zde) nabrala v posledních týdnech překotné tempo, přičemz..více

Nový ochranný cyklopruh na nábřeží Kapitána Jaroše 36

Na nábřeží kapitána Jaroše vznikl v dubnu 2018 nový ochranný cyklopruh, který výrazně zpříjemňuje cestu..více

Bouře nad Náplavkou 12

Pražská cyklodílna Bajkazyl sídlící na novoměstské náplavce pod Palackého mostem vyvolala rozruch svým otevřeným dopisem,..více

Bikesharing v roce 2018 v Praze i ve světě 4

Bikesharing, neboli sdílení jízdních kol, čekají v roce 2018 v Praze velké změny. Magistrát stanovil pravidla provozu..více

Kde se budou v roce 2018 stavět cyklostezky? 11

Rada hlavního města Prahy schválila 13. března navýšení investičního rozpočtu na cyklistickou infrastrukturu z 50..více
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jak se vám líbí nová magistrátní cyklomapa?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
webdesign by 2046
↑ nahoru